Τετάρτη 15 Ιουνίου 2011

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Πρόταση για LRT κάτω από την διαδρομή του ιστορικού τραμ Περάματος

2 σχόλια

Είναι γνωστό εδώ και καιρό ότι η Γ' και Δ' φάση επέκτασης του τραμ στον Πειραιά βρίσκει μεγάλες αντιδράσεις από τον δήμαρχο των περιοχών όπου έχει σχεδιαστεί.

Ο δήμαρχος σε παλαιότερο δελτίο τύπου του, δήλωσε ότι ο πολυπληθής λαϊκός κόσμος και η εργατιά της Δραπετσώνας δεν μπορεί να ανεχθεί την έλευση του (ταπεινού) τραμ το οποίο είναι απελπιστικά αργό και το οποίο θα αφαιρέσει θέσεις στάθμευσης και θα "κόψει στα δύο" τις πανέμορφες και παραδεισένιες περιοχές της χλέπας τσιμέντου και ασφάλτου που χαρακτηρίζει τις πυκνοκατοικημένες περιοχές του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας και είχε απαιτήσει την έλευση μετρό και συγκεκριμένα της γραμμής 3!

Είχαμε συμφωνήσει εν μέρει στα λόγια του ως ιστολόγιο για την έλευση μετρό και ειδικά, εαν είναι δυνατόν, η έλευση της ιστορικής γραμμής μετρό 1, μετά την υπογειοποίηση της, η οποία θα "χάσει" και μεγάλο μερίδιο επιβατικής κίνησης από τη γραμμή 3 στον Πειραιά. Όντως, οι συνοικίες της Δραπετσώνας και του Περάματος χρειάζονται μέσο σταθερής τροχιάς βαρεού τύπου, όπως το μετρό. Αλλά δεν αρκεί αυτό. Πρέπει και το τραμ να γυρίσει στην "παλιά του γειτονιά" και να συμπληρώσει το πάζλ των συγκοινωνιών και ως συμπληρωματικό του μετρό να δράσει καταλυτικά.


Από την άλλη, η μονόπλευρη κάθετη στάση του δημάρχου μόνο αποστροφή μπορεί να μας προκαλέσει. Γιατί δεν θέλει ΚΑΙ το τραμ; Τι έχουν πάθει οι κάτοικοι του Νομού Πειραιώς όπου δεν θέλουν προαστιακό και τραμ σε σημείο που έφτιαξαν μέχρι και επιτροπή ενάντια σε αυτά τα ΜΜΜ; Φοβούνται μήπως το τραμ καταβροχθίσει πολύ άσφαλτο και παραπρασινίσουν οι περιοχές από την βιοκλιματική παρέμβαση που θα μπορούσε να γίνει στα πρότυπα του υπόλοιπου δικτύου του τραμ και χάσει το Κερατσίνι την γκρίζα του απόχρωση, τόσο από τσιμέντο και άσφαλτο όσο και από μόλυνση που προέρχεται από την φρενήρη χρήση ΙΧ όσο και από τα πλοία του λιμανιού; Ειδικά ο Πειραιάς, αποτελεί καθημερινώς θάλαμο αερίων και ιδιαίτερα δραστικά μέτρα περιορισμού και αποθάρρυνσης χρήσης ΙΧ θα έπρεπε να ληφθούν.

Ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ επανέρχεται με 5η συνάντηση και προτείνει υβρίδιο μετρό-τραμ (μετρό ελαφριού τύπου - Light Rail Transit - LRT), πλήρως υπογειοποιημένο και μάλιστα με την τραγική ειρωνία να ακολουθήσει σε μεγάλο τμήμα την διαδρομή του ίσως πιο σημαντικού τραμ της Αττικής που έμεινε στην ιστορία ως το πιο γρήγορο, το πιο αξιόπιστο, το πιο συχνό "τροχιοδρομικόν δίκτυον" που είδε ποτέ σε πόλη της η Ελλάδα και το ξήλωμα του θα μείνει αιώνιο μνημείο βλακείας - το θρυλικό τραμ του Περάματος.


Είναι φανερό ότι η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ (που ήθελε τραμ) και ο δήμαρχος (που ήθελε μετρό) τελικά βρήκαν μια "χρυσή τομή" και συνδύασαν τις απόψεις τους για την κατασκευή του πρώτου LRT στην Ελλάδα. Τα LRT είναι ιδιαίτερα διάσημα στις ΗΠΑ, όπου μερικές από τις μεγαλύτερες πόλεις της έχουν κατασκευάσει ένα υποτυπώδες δίκτυο (είναι γνωστή η γενική αποστροφή της Αμερικής στα ΜΜΜ), σε αντίθεση με την Ευρώπη που προτίμησε περισσότερο το τραμ. Παρόλα αυτά, πόλεις και της Ευρώπης υιοθέτησαν το LRT, για να έχουν ένα μέσο ακόμη μεγαλύτερης χωρητικότητας από το τραμ.


Ακολουθεί η ανάρτηση του δημάρχου:


Μέσα στην επόμενη πενταετία υλοποιείται και ολοκληρώνεται ένα όραμα χρόνων

Την 5η κατά σειρά συνάντηση-διεκδίκηση με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στα γραφεία της εταιρείας Δρ. Χρήστο Τσίτουρα είχε ο Δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ. Λουκάς Τζανής, με εκπροσώπους της διοίκησης του Δήμου, στο πλαίσιο της διαρκούς διαβούλευσης ανάμεσα στο Δήμο και την εταιρεία, για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ στη Δραπετσώνα και το Κερατσίνι.

Οι προπαρασκευαστικές ενέργειες του Δημάρχου και των εκπροσώπων της διοίκησης, φαίνεται καθαρά πια ότι ευδοκιμούν. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε πολύ θετικό κλίμα, ανταλλάχτηκαν απόψεις για το πώς θα αρθεί η αδικία και θα ενταχθούν η Δραπετσώνα το Κερατσίνι, στους ΑΜΕΣΩΣ ΕΠΟΜΕΝΟΥΣ στρατηγικούς σχεδιασμούς της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Ο κ. Τσίτουρας, υπερθεμάτισε του ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ των κατοίκων για επέκταση Μέσου σταθερής τροχιάς στο Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα στις αμέσως επόμενες επεκτάσεις των γραμμών του ΜΕΤΡΟ και του ΤΡΑΜ.

Μάλιστα ο κ. Τσίτουρας παρουσίασε στον Δήμαρχο Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ. Λουκά Τζανή την πρόταση για την κατασκευή σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα σύγχρονου υπογειοποιημένου, γρήγορου και φιλικού προς στο περιβάλλον ελαφριού ΜΕΤΡΟ (LRT), το οποίο θα αποτελεί επέκταση του ΤΡΑΜ που θα καταλήξει από το Φάληρο στον Πειραιά και που σύμφωνα μ’ έναν πρώτο σχεδιασμό των υπηρεσιών της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. θα καλύπτει μια απόσταση 4 χιλιομέτρων (πλήρως υπογειοποιημένη) και θα ακολουθεί περίπου τη διαδρομή, που ακολουθούσε το παλιό παραδοσιακό ΤΡΑΜ που κατέληγε στο Πέραμα.

Συμφωνήθηκε ότι θα συνεχιστεί η αγαστή συνεργασία των δύο πλευρών, θα γίνουν από κοινού συναντήσεις με το αρμόδιο Υπουργείο και την Περιφέρεια, για να δρομολογηθεί όσο το δυνατόν πιο σύντομα η δημοπράτηση και η σύνταξη των σχετικών μελετών, ώστε το έργο να ενταχθεί στο επόμενο ΕΣΠΑ, ενώ ο κ. Τσίτουρας δεσμεύτηκε ότι εντός των επόμενων δύο μηνών οι υπηρεσίες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. θα ξεκινήσουν σχετικές τοπογραφικές μελέτες.

Ο Δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας κ. Λουκάς Τζανής ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι τα αντανακλαστικά της διοίκησης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. μας εξέπληξαν, αφού ήδη έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες, ώστε να δημιουργηθεί το τελικό σχέδιο της επέκτασης του MEΤΡΟ, προς το Κερατσίνι και την Δραπετσώνα. Ήμασταν εξαρχής εναντίον κάθε σχεδιασμού υπέργειου ΤΡΑΜ, το οποίο θα ΧΩΡΙΣΕΙ την πόλη στη μέση και αποτελεί το πιο αργό μεταφορικό μέσο σταθερής τροχιάς. Το ελαφρύ ΜΕΤΡΟ έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει πολύ μεγάλες ταχύτητες, εφάμιλλες μ’ εκείνες του ΜΕΤΡΟ, το οποίο εκτός όλων των άλλων, στοιχίζει λιγότερα χρήματα, θα κατασκευαστεί πολύ πιο γρήγορα και θα προσφέρει περισσότερους σταθμούς επιβίβασης σε όλη του την διαδρομή. Επομένως όλα βαίνουν σύμφωνα με τον σχεδιασμό μας και τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις. Το ΜΟΝΟ που χρειάζεται είναι η βούληση της Πολιτείας, ώστε να βρεθεί το σχετικό κονδύλι, το οποίο είναι απειροελάχιστο, σε σύγκριση με την εξυπηρέτηση που θα προσφέρει σε 200.000 κατοίκους κι εργαζόμενους του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας».

2 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget