Τρίτη 5 Απριλίου 2011

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Σε αργό θάνατο καταδικασμένο το μέσο - Δεκάδες προβλήματα - Μεγάλες δυνατότητες - Μηδαμινή αξιοποίηση

9 σχόλια
Σήμερα, 5 Απριλίου 2011, το συγκρότημα ΣΚΑ άνοιξε τις πύλες του στο επιβατικό κοινό και στα δρομολόγια Χαλκίδας και Θεσσαλονίκης αλλά και στον προαστιακό ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ-ΜΑΓΟΥΛΑ-ΚΙΑΤΟ. Όπως αναμενόταν, η μετεπιβίβαση για Κιάτο συνεχίζει να γίνεται στα Άνω Λιόσια ενώ ο προαστιακός ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ δεν περνά καθόλου από το ΣΚΑ.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει ενημερώσει κανένα από τα δρομολόγια στο site της αλλά ούτε και στους σταθμούς παρά μόνο στον σταθμό ΣΚΑ.


Έχοντας πολύ καιρό να χρησιμοποίησω τον προαστιακό, η αντίληψη που μου δημιουργήθηκε είναι οτι αυτό το τόσα πολλά υποσχόμενο μέσο που θα μπορούσε να λύσει τα χέρια των μετακινήσεων στην ευρύτερη περιοχή του λεκανοπεδίου έχει υποπέσει σε μια πρωτοφανή παρακμή. Η αδιαφορία με την οποία φαίνεται να αντιμετωπίζει το "διαμάντι" του ο ΟΣΕ είναι τραγική και αποδεικνύει την βαθιά σαπίλα του οργανισμού. Πρόσφατα, ο προαστιακός έλαβε και την μερίδα του λέοντος από τις μειωμένες επιχορηγήσεις ως ζημιογόνα υπηρεσία με αποτέλεσμα να κλείσει σχεδόν το σύνολο των ιστορικών μετρικών γραμμών της πρώην ΣΠΑΠ, ενώ ο προαστιακός ως υπηρεσία θα έπρεπε να είναι κερδοφόρα.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το μέσο από την αδιαφορία για την λειτουργία του είναι πολυάριθμα:

1. Ανενεργή σηματοδότηση/τηλεδιοίκηση/τηλεπικοινωνίες στο τμήμα ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ-ΚΙΑΤΟ (λόγω μίζες της SIEMENS)

2. Ανενεργή τηλεματική στο τμήμα ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ-ΚΙΑΤΟ (λόγω μίζες της SIEMENS)

3. Ανενημέρωτα ή και χαλασμένα αυτόματα εκδοτήρια εισιτηρίων από τα οποία οι επιβάτες δεν μπορούν να αγοράσουν εισιτήριο για την υπεραστική ζώνη. Από την άλλη, τα εκδοτήρια με προσωπικό δεν καλύπτουν όλο το ωράριο λειτουργίας του προαστιακού.

4. Ανενεργές κυλιόμενες κλίμακες και ασανσέρ στο αστικό τμήμα (εδώ και 8 μήνες!)

5. Εκτός λειτουργίας ακυρωτικά μηχανήματα στον σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ (εδώ και 8 μήνες!)

6. Τα δρομολόγια αστικού τμήματος είναι απαράδεκτα αραιά. Ένα δρομολόγιο την ώρα ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ σε οποιαδήποτε άλλη χώρα θα ήταν κακόγουστο ανέκδοτο. Ο κάθετος άξονας του προαστιακού θα μπορούσε να εξυπηρετεί πολλούς πολίτες, ειδικά αν κατασκευάζονταν και οι σταθμοί ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ, ΘΥΜΑΡΑΚΙΑ και ο ΑΓ.ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ήταν εντός του κέντρου του ομώνυμου προαστίου ως υπόγειος, από όπου περνά ούτως ή άλλως το μέσο. Αλλά και τα 3 ανα ώρα στο αστικό τμήμα ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ είναι οριακά απαράδεκτο. Για μια αστική μετακίνηση τις καθημερινές, ο επιβάτης δεν πρέπει και δεν μπορεί να περιμένει παραπάνω από 15 λεπτά (δλδ ο προαστιακός ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ προ ηλεκτροκίνησης Κιάτου λειτουργούσε οριακά). Αλλά και τα υπεραστικά δρομολόγια για Κιάτο δεν μπορούν να θεωρηθούν επαρκή. Τις ώρες αιχμής θα έπρεπε να υπάρχουν 2 ανα ώρα. Όσο για το αστικό τμήμα ικανοποιητικά θα ήταν τα 4 και ιδανικά τα 6 ανα ώρα.

7. Οι σταθμοί και το τροχαίο υλικό είναι πλέον υγειονομικού ενδιαφέροντος από έλλειψη καθαριότητας ενώ τα ανήσυχα νιάτα φροντίζουν να ξεσκίζουν τα καθίσματα με τους σουγιάδες τους και να τα αποτελειώνουν με γκράφιτι tag ενώ το τελευταίο δεν γίνεται μόνο σε κάθε πιθανή και απίθανη επιφάνεια του τρένου, αλλά πλέον και στους σταθμούς.

8. Έλλειψη συντήρησης στην τηλεματική (όπου λειτουργεί). Οι ηλεκτρονικοί πίνακες τόσο στο επίπεδο αποβαθρών όσο και στο επίπεδο εισιτηρίων είναι σε πολλούς σταθμούς σε ημιλειτουργική κατάσταση ή και τελείως χαλασμένοι. Το ίδιο και για τις τηλεοράσεις τηλεματικής στον σταθμό ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ που πλέον δεν λειτουργούν ενώ ένα παχύ στρώμα σκόνης έχει σκεπάσει κάθε επιφάνεια τους.

9. Η έλλειψη ελέγχου εισιτηρίων και τα φαινόμενα των επαιτών που εφορμούν επίμονα σε κάθε υπεραστικό δρομολόγιο του προαστιακού προκαλούν αγανάκτιση και διαπλικτισμούς με τους επιβάτες.

10. Με την διάλυση της εργολαβίας, ο σταθμός ΤΑΥΡΟΣ μένει στον αέρα, ο σταθμός ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο αλλά έχει πάνω από ένα χρόνο να δει εργάτη, ενώ ο σταθμός ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟ είναι έτοιμος εδώ και παραπάνω από ενα χρόνο χωρίς να δίνεται σε κυκλοφορία. Όσο για τον σταθμό ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ η κατασκευή του προχωρά ικανοποιητικά.

11. Η παγωμένη επέκταση στην Πάτρα με τις γνωστές προτεραιότητες της εθνικής οδού διαλύει τον προαστιακό που αναγκάζεται να κάνει τα δρομολόγια με λεωφορεία, ενώ το Ξυλόκαστρο ανυπόμονα περιμένει εδώ και χρόνια τον προαστιακό που του είχαν υποσχεθεί για το 2009.

12. Ο "προαστιακός" Χαλκίδας και Θήβας είναι ένα ανεκπλήρωτο όνειρο που τόσο πολύ κοροϊδεψε τους κατοίκους των περιοχών από όπου διέρχεται η σιδ. γραμμή του ΟΣΕ. Είναι αδύνατον να στηθεί προαστιακός Χαλκίδας και Θήβας της προκοπής αν δεν κατασκευαστεί η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής εξόδου Αθηνών με νεα γραμμή υψηλών ταχυτήτων από το ΣΚΑ μέχρι τη Θήβα ώστε αυτή να χρησιμοποιούν τα υπεραστικά δρομολόγια και την παλαιά υφιστάμενη γραμμή ο προαστιακός.

Το μόνο που υπάρχει τώρα, είναι ένα υποτυπώδες δρομολόγιο Αθήνα-Χαλκίδα ενώ για τη Θήβα, μόνο όσα κατέρχονται από Βόρεια Ελλάδα. Για το αστικό τμήμα ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ-ΑΘΗΝΑ, παρότι θα έπρεπε να καλύπτεται από το εισιτήριο του ΟΑΣΑ, οι επιβάτες θα πρέπει να αγοράσουν ειδικό του ΟΣΕ. Όσο για τον Προαστιακό Λουτρακίου και Λαυρίου είναι κάτι που προκαλεί γέλιο τόσο στους διοικούντες του ΟΣΕ, όσο και στο υπουργείο υποδομών.

13) Όσο για το περίφημο ΣΚΑ που κόστισε 132 εκ. ευρώ και άργησε 6 χρόνια να λειτουργήσει έστω και μερικώς, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια κακόγουστη μετριότητα τόσο με τα σχέδια που δημιουργήθηκε όσο και με τον τρόπο που άρχισε να χρησιμοποιείται. Βέβαια, το μεγαλύτερο τμήμα του είναι ακόμη ένα απέραντο γιαπί -χωρίς να μπορούμε να προεξοφλήσουμε από τώρα την αποτυχία του αφού δεν είναι ολοκληρώμενο- όπως και ο νέος ΣΣ Αθηνών με τις ταμπελίτσες των εργολάβων, τις ελληνικές σημαιούλες και τις αφίσες στα σπασμένα και γλιτσιασμένα πάνελ των σταθμών να υποδυλώνουν ότι κάποτε αυτή η χώρα είχε κάποια σχέδια τα οποία δεν ολοκλήρωσε ποτέ.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο προαστιακός είναι καταδικασμένος σε αργό θάνατο από την ανικανότητα και αδιαφορία των εκάστοτε ανευθυνουπευθύνων και περιμένει σιωπηλά μια (επιτέλους!) αποτελεσματική διοίκηση -ή έναν ιδιώτη- που να ενδιαφέρεται για την ποιότητα του μέσου ή ακόμη και την ίδια την κοινωνία για να τον διασώσει και να τον αναδείξει στο βάραθρο των μεταφορών που του αξίζει να είναι...

9 σχόλια:

  • 5 Απριλίου 2011 στις 10:09 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Συμφωνώ απόλυτα με τη θλιβερή περιγραφή... Το μόνο στο οποίο θα διαφωνήσω είναι για τη Siemens, κανείς ποτέ δεν είπε ότι πήραμε κάτι από τη Siemens και δεν ήταν καλό, αλλού είναι τα προβλήματα...

  • 5 Απριλίου 2011 στις 11:31 μ.μ.

    Για να αποκτήσει μεγαλύτερη χρησιμότητα ο σταθμός ΣΚΑ-Αχαρναί , πρέπει τα δρομολόγια Χαλκίδας να ενταχθούν στο προαστιακό δίκτυο με το ίδιο εισιτήριο και τα δρομολόγια να περνάνε από το ΣΚΑ ανά συγκεκριμένη ώρα προς Αθηνα (π.χ xx:30).Έτσι θα υπάρξει σύνδεση του Αεροδρομίου με το κέντρο με 2 δρομολόγια ανά ώρα. Ενα μέσο ΣΚΑ και το άλλο μέσο σταθμού Α.Λιοσίων.

  • 6 Απριλίου 2011 στις 12:52 π.μ.

    Ασφαλώς, φίλε ανώνυμε. Δεν είπε κανείς ότι δεν λειτουργούν επειδή είναι από εταιρεία με μπακατέλες. Δεν λειτουργούν επειδή δεν συντηρούνται επειδή κανείς δεν θέλει να βάλει την υπογραφή του για συντήρηση μια εταιρεία που "λάδωσε" το μισό πολιτικό ελληνικό σύστημα.

    Ακάλυπτε, συμφωνώ απόλυτα!

  • 6 Απριλίου 2011 στις 1:54 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Εντάξει, τότε έχεις απόλυτο δίκιο...
    Θα συμφωνήσω για τα δρομολόγια της Χαλκίδας, αν και νομίζω ότι πρακτικά όποιος θέλει να πάει από το αεροδρόμιο στο κέντρο παίρνει το μετρό... Πάντως γενικότερα τα δρομολόγια της Χαλκίδας πρέπει να προσαρμοστούν στα δεδομένα της πόλης επιτέλους, δεν είναι δυνατόν να κοστίζει 1,60 (αν δεν κάνω λάθος) το Αθήνα-Άγιοι Ανάργυροι και μετά να αναρωτιούνται γιατί ο σταθμός των Αγίων χάσκει μονίμως άδειος! Χώρια που δε βολεύει ούτε η στάση του λεωφορείου αλλά τέλος πάντων αυτό είναι άλλη συζήτηση...

  • 6 Απριλίου 2011 στις 6:52 μ.μ.
    O405N :

    Απλά να συμπληρώσω ότι οι σταθμοί Ταύρος και Αθηνών ανήκουν ΜΟΝΟ στην εργολαβία που φρόντισε να τερματίσει ο κύριος συνταξιούχος...! (994)

    Οι σταθμοί Λυκότρυπα και ΣΚΑ ανήκουν στην εργολαβία του Προαστιακού του Αεροδρομίου (265) που περπατάει ακόμα.

  • 12 Απριλίου 2011 στις 1:21 μ.μ.
  • 24 Απριλίου 2011 στις 12:35 π.μ.
    Ανώνυμος :

    ΜΙΛΑΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΣΟ ΠΛΕΟΝ ΕΧΕΙ ΜΑΥΡΑ ΧΑΛΙΑ. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΑΥΞΗΣΗ ΚΟΜΙΣΤΡΩΝ ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΕΣΟ ΠΟΥ ΕΝΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΛΦΑΔΙ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ, ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΒΑΘΡΑ ΝΟΜΙΖΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΕΧΕΙ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ Ο ΘΕΟΣ. ΚΑΜΙΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ,ΑΡΑΙΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ, ΚΑΙ ΚΥΛΙΟΜΕΝΕΣ ΣΚΑΛΕΣ ΚΑΙ ΑΣΑΝΣΕΡ ΠΟΥ ΑΜΦΙΒΑΛΛΩ ΟΤΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ ΠΟΤΕ ΟΠΩΣ ΠΧ ΤΗΣ ΚΙΦΗΣΙΑΣ. ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΚΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ....ΠΩΣ ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΙΣ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ? ΑΣ ΤΟ ΠΑΡΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙΣ, ΕΛΛΗΝΑΣ, ΑΓΓΛΟΣ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΟΣ...ΑΦΟΥ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΩΣ ΠΡΕΠΕΙ..ΑΣ ΤΟ ΠΑΡΟΥΝ ΞΕΝΟΙ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΔΟΥΜΕ ΑΣΠΡΗ ΜΕΡΑ.

  • 20 Δεκεμβρίου 2011 στις 7:18 μ.μ.

    ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΣΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΘΑ ΤΟΝ ΔΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΑΡΑΓΕ? ΕΛΕΟΣ. ΟΙ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΩΝ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ!
    ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΣΕ ΛΑΥΡΙΟ ΡΑΦΗΝΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ ΚΑΙ ΚΕΡΑΤΕΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΑΝ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ ΤΟ 2012 ΠΛΕΟΝ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΟΝΕΙΡΟ.
    Η ΒΕΝΖΙΝΗ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΠΑΝΑΚΡΙΒΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΤΕΛ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ! ΔΗΛΑΔΗ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΡΙΜΩΧΤΕΙ ΠΑΛΙ ΣΤΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ?

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget