Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Συνοπτική παρουσίαση του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση των Αστικών Συγκοινωνιών

4 σχόλια
Τους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση των Αστικών Συγκοινωνιών αλλά και μια μικρή παρουσίαση της υπάρχουσας κατάστασης παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών. Πιο συγκεκριμένα, θα σας το παρουσιάσουμε με συν και πλην:


Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) μετατρέπεται σε Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής (ΟΑΣΑ), ένας μητροπολιτικός φορέας που θα δρα στη νέα Καλλικρατική περιφέρεια και θα εντάσσει υπό την "ομπρέλα" του όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς (δημόσια και ιδιωτικά - πχ. ΚΤΕΛ αλλά και τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης - πχ. Δημοτικές Συγκοινωνίες).

Καμία διευκρίνιση δεν δόθηκε για το αν θα ενταχθεί και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (που λειτουργεί τον προαστιακό) στον ΟΑΣΑ, κάτι που είναι πολύ πιο βασικό και αναγκαίο.

Προκύπτει συγχώνευση των συγκοινωνιακών εταιρειών ως εξής:
Η ΕΘΕΛ (Εταιρεία ΘΕρμικών Λεωφορείων) και η ΗΛΠΑΠ (Ηλεκτρικά Λεωφορεία Περιοχής Αθηνών Πειραιώς) συγχωνεύονται σε έναν νεο οργανισμό με την ονομασία ΟΣΥ (Οδικές ΣΥγκοινωνίες). Η ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας), ο ΗΣΑΠ (Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών Πειραιώς) και η ΤΡΑΜ (Αθηναϊκό Τραμ) συγχωνεύονται σε έναν νέο οργανισμό με την ονομασία ΣΤΑΣΥ (ΣΤΑθερές ΣΥγκοινωνίες)

Δεν παρουσιάστηκε διευκρίνιση για το μέλλον της ΑΜ (Αττικό Μετρό) που ασχολείται με την κατασκευή του μετρό και είναι ουσιαστικά ο πραγματικός ιδιοκτήτης του έργου (η ΑΜΕΛ απλά το μισθώνει και το λειτουργεί, ΔΕΝ το κατέχει), αλλά το πιο πιθανόν είναι να συγχωνευθεί και αυτή στον ΣΤΑΣΥ.

Ωστόσο, ο υπουργός δήλωσε ότι τόσο το τροχαίο υλικό, όσο και αναξιοποίητοι χώροι (πχ. σε σταθμούς για δημιουργία καταστημάτων) που ανήκουν στην ΑΜ θα μεταφερθούν στο ενεργητικό της ΑΜΕΛ.

Ο ΟΑΣΑ θα συνάπτει συμβατικές σχέσεις με τις Εταιρείες Παροχής Συγκοινωνιακού Έργου (ΕΠΣΕ), είτε αυτές είναι ο ΟΣΥ και η ΣΤΑΣΥ, είτε οι δημοτικές συγκοινωνίες, είτε τα ΚΤΕΛ. Μέσω αυτών των συμβάσεων αποσαφηνίζεται απολύτως η δέσμευση που αναλαμβάνει η κάθε πλευρά με το συνεπαγόμενο κόστος, για συγκεκριμένο έργο.

Το πώς θα γίνεται η αξιολόγηση της λειτουργίας των φορέων αυτών, θα προβλέπεται στις συμβάσεις που θα υπογράφονται, με δείκτες ποιοτικούς και ποσοτικούς για το παραγόμενο έργο, δείκτες, που αφορούν και στην ικανοποίηση που εκφράζουν οι πολίτες - χρήστες από την υπηρεσία που τους παρέχεται.

Τέλος στην άνευ όρων κρατική εγγύησή και επιδότηση εμμέσως πλην σαφώς εννόησε ο υπουργός, καθώς, όπως είπε, για να λαμβάνεται η προκαθορισμένη κρατική επιδότηση και εγγύησή, θα πρέπει ο κάθε οργανισμός να έχει πετύχει κάποιους στόχους που θα περιλαμβάνονται σε ένα ευρύτερο επιχειρησιακό σχέδιο.
Σε περίπτωση απόκλισης από τους στόχους κατά 10%, θα λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα.

Σε καμία περίπτωση η κρατική επιδότηση δεν θα ξεπερνά το 40% των λειτουργικών εξόδων.


Ουδεμία δικαιολογία δεν παρουσίασε ο υπουργός για τις κρατικές επιδοτήσεις που χρόνια τώρα χρωστά το Δημόσιο τόσο στις Αστικές Συγκοινωνίες, όσο και στον ΟΣΕ, με αποτέλεσμα οι οργανισμοί να αναγκάζονται να καταφεύγουν σε δανεισμό με εγγυητή το Δημόσιο. Πρόκειται για δουλευμένες επιδοτήσεις, οι οποίες ακόμη παραμένουν ως "εισπρακτέες" στα λογιστικά βιβλία των οργανισμών. ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ κ. ΥΠΟΥΡΓΕ;;;;

Το έλλειμμα των αστικών συγκοινωνιών για το 2009 ανήλθε στα 3,8 δις ευρώ. Παρατηρήθηκε αύξηση κατά 2,5 δις ευρώ την περίοδο 2004-2009.

Χωρίς να θέλει να το δηλώσει ευθέως, ο υπουργός από τα συμφραζόμενα καταλόγισε ευθύνες στους λαθρεπιβάτες για την νέα αύξηση του εισιτηρίου στα 1,40 ευρώ, καθώς τα διαφυγόντα έσοδα των οργανισμών από την λαθρεπιβίβαση πρέπει κάπως να καλυφθούν (από τους λιγότερο εξυπνάκηδες, που χτυπάνε εισιτήριο = LOOSERS! Greek perception)

Πάταξη στο φαινόμενο της απώλειας εσόδων, με "χτυπήματα" στην λαθρεπιβίβαση και στην χρήση του ενιαίου εισιτηρίου από πολλά άτομα.

Πιο συγκεκριμένα, τα ποσοστά λαθρεπιβίβασης κυμαίνονται στο 7% στο μετρό, ενώ στα λεωφορεία έχει ξεπεράσει το 40%.

Για την λαθρεπιβίβαση, αναφέρθηκε η πρόσφατη δημιουργία ενός άτυπου σώματος ελεγκτών επιθεωρητών με μέλη εργαζόμενους από τις συγκοινωνιακές εταιρείες και τον ίδιο τον ΟΑΣΑ, που δραστηριοποιείται τον τελευταίο καιρό κυρίως στα λεωφορεία και το οποίο θα επισημοποιηθεί, ενώ για τη χρήση του ενιαίου εισιτηρίου από πολλά άτομα, παρουσιάστηκε η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ο υπουργός εμφανίστηκε πολύ αισιόδοξος, καθώς δήλωσε ότι τον Φεβρουάριο αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός (μαζί με τον διαγωνισμό για την τηλεματική) ώστε μέσα στον χρόνο να έχουν ανάδοχους.

Το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως και το έργο της τηλεματικής θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα).

Για τις υπερτιμολογήσεις έργων, τις "στημένες" προμήθειες και την αδιαφανή διαχείριση και πρόσληψη προσωπικού, ο υπουργός δήλωσε ότι "δεν είναι επί του παρόντος να το συζητήσουμε".

Ωστόσο, δήλωσε ότι οι προμήθειες και η διαχείριση θα περνάνε από πολλαπλούς, ηλεκτρονικούς ελέγχους και τις τελικές εγκρίσεις θα δίνει η Διυπουργική Επιτροπή ΔΕΚΟ.

Για τα μισθολογικά κόστη του προσωπικού, αναφέρθηκε ότι οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες ανέρχονται στον αριθμό των 11.850 υπαλλήλων, ενώ το μέσο μισθολογικό κόστος επί του συνολικού κόστους των οργανισμών ανέρχεται στο 78% (Μέσος όρος Ευρώπης 65%).

Από τους 11.850 θα αποχωρήσουν 1.500, είτε με συνταξιοδότηση, είτε με μετάταξη σε άλλους, ελλειμματικούς σε ανθρώπινο δυναμικό οργανισμούς του ευρύτερου Δημόσιου τομέα.

Επίσης, θα υπάρξει εσωτερική μετάταξη μεταξύ των οργανισμών (πχ. από ΤΡΑΜ σε ΑΜΕΛ).


O υπουργός άφησε ως μόνη λύση για την ανάγκη μείωσης των μισθών ή/και περικοπής επιδομάτων, τις καταγγελίες των υπάρχουσων συλλογικών συμβάσεων των εργαζομένων, ώστε να υπάρξει η εύρεση μιας "χρυσής τομής" μεταξύ των συνδικαλιστών και των διοικήσεων των οργανισμών.

Ο υπουργός εγγυήθηκε δυο βασικούς άξονες. Την διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και την περιφρούρηση του δικαιώματος εργασίας του συνόλου των 11.850 εργαζομένων.

Με επιχειρηματολογία επίκλησης στο συναίσθημα, ο υπουργός με συμπονετικό τόνο, υπενθύμισε ότι οι 1.500 μετατάξεις μετρούν ως 1.500 νέες προσλήψεις, και καθώς οι προσλήψεις στο Δημόσιο είναι οριοθετημένες από "το Μνημόνιο", κάποιοι 1.500 άνεργοι, νέοι πολίτες χάνουν την ευκαιρία να διασφαλίσουν μια θέση εργασίας στον ευρύτερο Δημόσιο τομέα.

Μην ξεχάσετε να σχολιάσετε το νομοσχέδιο στην Ανοιχτή Διαβούλευση (Open Gov) κάνοντας κλικ ΕΔΩ.

ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΠΕΡΙ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ: Ακόμη δεν έχει καταλάβει κανείς, βέβαια, πως με τις απεργίες που πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι, θα εμποδίσουν την κυβέρνηση να ψηφίσει το νομοσχέδιο. Μήπως οι βουλευτές πηγαίνουν στην Βουλή με τις Αστικές Συγκοινωνίες και δεν θα μπορέσουν να παραστούν για να το ψηφίσουν;

4 σχόλια:

  • 14 Ιανουαρίου 2011 στις 10:47 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Η συμπεριφορά των συνδικάτων των εργαζόμενων στις αστικές συγκοινωνίες απέναντι στο απλό επιβατικό κοινό είναι το λιγότερο αισχρή και άνανδρη.
    Πρέπει επιτέλους να καταλάβουν οι συνδικαλιστές ότι οι μορφές αντίδρασης που επιλέγουν πλήττουν την χαμηλή και μεσαία τάξη, τις τάξεις δηλαδή από τις οποίες προέρχονται και οι ίδιοι.
    Με αυτόν τον τρόπο θα χάσουν την οποιαδήποτε συμπαράσταση-συμπάθεια που μπορεί να προέλθει από αυτές τις τάξεις.
    Το λαό τον χρειάζονται δίπλα τους και όχι απέναντί τους.

  • 14 Ιανουαρίου 2011 στις 7:09 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Η κυβέρνηση από τη μια,ψάχνει τρόπους για να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα και να εξοικονομήσει οικονομικούς πόρους υποτίθεται.Οι εργαζόμενοι από την άλλη νοιώθουν να θίγονται τα συμφέροντά τους και αντιδρούν με απεργίες.Τελικά,ο απλός πολίτης πληρώνει τη νύφη που ταλαιπωρείται για να πάει στη δουλειά του,σε καθημερινη βάση πλέον.Καλο ειναι ομως κάποιοι,να μη παραμυθιάζουν το κόσμο ή τους συναδέλφους τους οτι απεργούν και την ημέρα της απεργίας να τη δηλώνουν σαν ρέπο στα χαρτιά!!Στο τέλος,όχι μόνο υποστήριξη από το λαό δε θα έχουν,μια και τον κοροιδεύουν οτι δήθεν αγωνίζονται,αλλά θα αρχισει ο κόσμος να τους παίρνει και με τις πέτρες!!

  • 14 Ιανουαρίου 2011 στις 7:11 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝ ΗΤΑΝ ΕΞΥΠΝΟΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΑΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΒΑΖΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. ΕΓΩ ΣΑΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗ ΠΟΥ ΗΔΗ ΒΑΛΛΟΜΑΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΥΓΗΣΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΖΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΩ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΜΕΣΟ . ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΙ ΕΙΜΆΣΤΕ . ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ ΘΕΟΥ ΜΗΠΩΣ!

  • 20 Ιανουαρίου 2011 στις 5:09 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Ο μόνος τρόπος να συνειδητοποιήσουμε γιατί ο κάθε απεργός δεν ενδιαφέρεται για τον εργαζόμενο/πολίτη/μικρο-συνταξιούχο που δεν μπορεί να πληρώσει ταξί για την μετακίνησή του είναι να δημοσιευτούν στο internet οι αποδοχές (όλες οι αποδοχές-επιδόματα κλπ) όλων των δημοσίων υπαλλήλων μαζί με την περιγραφή της εργασίας του καθ'ενός τους. Όταν εισπράτουν 2 με 3 φορές (ή και περισσότερο!!) του μισθού/σύνταξης σου, σε βλέπουν σαν μύγα!!! Όσοι κύριοι και κυρίες του δημοσίου τομέα "δεν βγαίνουν" με τις περικοπές μπορούν να παραιτηθούν και να βγούν στην αγορά εργασίας όπως όλοι οι υπόλοιποι...

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget