Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Το ιστολόγιο μας προτείνει 10 μέτρα για τα ΜΜΜ της Αθήνας που θα τα καταστήσουν ιδιαίτερα ελκυστικά...

8 σχόλια
Η αλματώδης αύξηση στην τιμή της βενζίνης, οι αυξήσεις διοδίων, η αδυναμία ρευστότητας και δανειακής κάλυψης, τα σκληρά οικονομικά μέτρα επιβάλλουν πλέον την μείωση των ΙΧ στην Αθήνα, κάτι που προσωρινώς ανακουφίζει τους συγκοινωνιολόγους που είχαν προβλέψει πλήρης ακινητοποίηση στους βασικούς οδικούς άξονες της Αττικής εντός του 2010.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, οι πωλήσεις ΙΧ έχουν μειωθεί σχεδόν 50%, ενώ αυξημένη κατά 20% βρίσκεται η απόσυρση τους... Πολλοί Αθηναίοι πλέον, αναγκάζονται να πουλήσουν ή να παρατήσουν το αυτοκίνητο τους και να κάνουν το μεγάλο βήμα γνωριμίας με τα ΜΜΜ που τόσα χρόνια πληρώνουν με τους φόρους τους, αλλά ποτέ δεν χρησιμοποίησαν. Βλέπουμε κάθε μέρα τα δίκυκλα μηχανάκια ή και τα αυτοκίνητα να αντικαθίστανται με ποδήλατα. Είναι πλέον εμφανέστατη η παρουσία ποδηλατών στην Αθήνα και η τάση συνεχώς αυξάνεται... Είναι χρέος της πολιτείας να δει αυτή τη μικρή χαρά μέσα στον ωκεανό οικονομικής πίκρας και να πράξει τα δέοντα, ώστε μετά την αναγέννηση της χώρας με την έξοδο της από την οικονομική κρίση, να έχουμε μεταμορφωθεί σε πραγματικούς Ευρωπαίους, να έχουμε μετατρέψει τις πόλεις μας σε πιο κοινωνικές, πιο ανθρώπινες, πιο οικολογικές, πιο βιώσιμες...
Να μπορέσουμε να νικήσουμε όλες εκείνες τις ομάδες που θέλουν να μας κρατήσουν στον γκρίζο και μολυσμένο μας πρόσφατο παρελθόν και να προπορευτούμε μαζί σε ένα ανθρώπινο μέλλον...

Καθοριστικό ρόλο για την εδραίωση των ΜΜΜ στην συνείδηση των "υπό αλλαγή" συμπολιτών μας που αναγκάστηκαν να παρατήσουν την ιδιωτική μετακίνηση αλλά και για να κρατήσουμε αυτούς που δηλώνουν ακόμη επιβατικό κοινό και όχι οδηγοί, είναι να τους προσφέρουμε τις ποιοτικότερες υπηρεσίες που είναι δυνατό, ώστε τα ΜΜΜ να μην προβληθούν ως τα παρακμιακά, αναξιόπιστα, εκνευριστικά, βρώμικα, επικίνδυνα μέσα εναλλακτικής μεταφοράς που απευθύνονται μόνο στους φτωχότερους συμπολίτες μας των κατώτερων εισοδηματικών τάξεων και όχι σε οποιονδήποτε άλλο, άποψη που μέχρι πρόσφατα επικρατούσε στο μυαλό των Αθηναίων...

Είναι ,λοιπόν, αναγκαίο να γίνουν μεταρρυθμίσεις στο υπάρχων δίκτυο ΜΜΜ Αθηνών και μάλιστα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Οι προτάσεις μας είναι λογικές και απαιτούν από μηδαμινό έως ελάχιστο κόστος.

Πρόταση 1: Συγχώνευση των εταιρειών ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΕ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΘΗΝΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΕ και ΤΡΑΜ ΑΕ

Οφέλη πρότασης 1:

- Σημαντική μείωση του κόστους διοίκησης και κόστους λειτουργίας
-Αύξηση ποιότητας υπηρεσιών στην Γραμμή 1 αλλά και στο τραμ
-Αποτελεσματική διοίκηση των μέσων σταθερής τροχιάς Αθηνών


Πρόταση 2: Συγχώνευση των εταιρειών ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ και ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΘΗΝΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Οφέλη πρότασης 2:

- Σημαντική μείωση του κόστους διοίκησης και κόστους λειτουργίας
-Αύξηση ποιότητας υπηρεσιών
-Αποτελεσματική διοίκηση των λαστιχοφόρων μέσων μεταφοράς Αθηνών

Πρόταση 3: Τήρηση στο ακέραιο και χωρίς καμία εξαίρεση των κανονισμών χρήσης των ΜΜΜ με αυστηρή επιτήρηση

Παρακάτω παρατίθεται η χάρτα υποχρεώσεων των επιβατών των ΜΜΜ, όπως προκύπτει από τον ΟΑΣΑ. Αν και μερικοί κανόνες είναι υπερβολικοί, στο σύνολο τους διασφαλίζουν μια ποιοτική μετακίνηση. Δυστυχώς, όλοι εμείς οι επιβάτες γνωρίζουμε πως παραβιάζονται ασύστολα, με αποτέλεσμα την υποβαθμισμένη παροχή υπηρεσιών. Με έντονη γραφή, υπογραμμίζω τους πιο σημαντικούς.

ΧΑΡΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΣΤΑ ΜΜΜ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ - ΟΑΣΑ

1. Να μην ταξιδεύουν ή επιχειρούν να ταξιδεύσουν χωρίς νόμιμο τίτλο μεταφοράς
(επικυρωμένο εισιτήριο, κάρτα απεριορίστων διαδρομών, κλπ.). Επισημαίνεται ότι το
πρόστιμο είναι αρκετά υψηλό, το 60-πλάσιο του εισιτηρίου.

2. Να συμμορφώνονται με τα όσον αφορά στη μεταφορά αποσκευών, ποδηλάτων, παιδικών καροτσιών και
κατοικιδίων ζώων.

3.
Να μην είναι υπό την επήρεια αλκοολούχων ποτών ή ναρκωτικών.
4. Να μην χρησιμοποιούν προσβλητική γλώσσα ή να συμπεριφέρονται απειλητικά ή άσεμνα.

5.
Να μην ξαπλώνουν σε καθίσματα, πάγκους ή οπουδήποτε αλλού και να μην κοιμούνται.

6.
Να μην καπνίζουν.

7.
Να μην καταναλώνουν φαγητά, αναψυκτικά, ροφήματα ή αλκοολούχα ποτά.

8. Να μη χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά μέσα αναπαραγωγής ήχου και εικόνας, κατά τρόπο που ενοχλεί.

9. Να μην κάνουν πολιτική, θρησκευτική ή οποιουδήποτε άλλου τύπου προπαγάνδα.

10. Να μην παραμένουν στις εγκαταστάσεις και τα οχήματα όταν και όπου αυτό δεν
επιτρέπεται για το κοινό.

11. Να μη χρησιμοποιούν άσκοπα τον εξοπλισμό εκτάκτου ανάγκης, ο οποίος προορίζεται
για χρήση από το κοινό, παρά μόνο εάν τούτο είναι απολύτως αναγκαίο.

12.
Να μην παρακωλύουν την κίνηση επιβατών μέσα στους σταθμούς και τα οχήματα.

13.
Να μην παραμορφώνουν ή καταστρέφουν οποιαδήποτε κατασκευή ή εξοπλισμό εγκαταστάσεων ή οχημάτων με γκράφιτι ή άλλο τρόπο.

14. Να μην τοιχοκολλούν ή διανέμουν ανακοινώσεις, πινακίδες ή αυτοκόλλητα.

15.
Να μην ρυπαίνουν με οποιοδήποτε τρόπο οχήματα και εγκαταστάσεις.

16. Να μην εμποδίζουν το προσωπικό των συγκοινωνιακών φορέων κατά την εκτέλεση
των καθηκόντων τους.

17.
Να μην χρησιμοποιούν μουσικά όργανα.

18.
Να μην εμπορεύονται αγαθά ή υπηρεσίες, εκτός και εάν έχουν εξουσιοδοτηθεί συγκεκριμένα να κάνουν αυτό.

19.
Να μην επαιτούν.

20. Να μη φέρουν τα σακίδια στους ώμους.

Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: είναι διαφορετική...

Κανονισμός 1: Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, η λαθρεπιβίβαση στα ΜΜΜ κόστισε το 2008 30 εκατομμύρια ευρώ ζημιές στον οργανισμό. Συγκεκριμένα, η λαθρεπιβίβαση σε λεωφορεία, τρόλλεϋ, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ υπολογίστηκε στο 16%, στον προαστιακό 10% ενώ στο μετρό μόλις 4% (Στοιχεία 2008). Οι εταιρείες λειτουργίας με εξαίρεση την ΑΜΕΛ μάλλον έχουν ξεχάσει πως τα ΜΜΜ δεν είναι ούτε δωρεάν, ούτε φιλανθρωπικές εταιρείες, ούτε υπηρεσίες που παρέχονται "ως έχειν", χωρίς ενδιαφέρον για συνεχή βελτίωση. Η δημόσια φύση τους δεν ανησυχεί τους λογιστές τους, καθώς μπορούν να συνεχίσουν να συσσωρεύουν ελλείματα εκατομμυρίων, καλυπτόμενα από φόρους. Είναι, όμως, αυτή κατάσταση; Γιατί τα ΜΜΜ να είναι τέτοια πληγή για τον κρατικό προϋπολογισμό, σε σημείο που προμηνύει την ιδιωτικοποίηση τους, όπως η Ολυμπιακή και σύντομα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Γιατί να μην είναι υγιείς οικονομικά εταιρείες που θα μπορούσαν, αν λειτουργούσαν σύμφωνα με τους αυστηρούς κανονισμούς, να αποφέρουν ακόμη και έσοδα στο κράτος από τα κέρδη τους; (Όπως η εταιρεία ΑΜΕΛ τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του μετρό) Γιατί να μην προσφέρουν την ποιότητα υπηρεσιών που θα κάνει ακόμη και τον πιο απαιτητικό να τα χρησιμοποιήσει χωρίς αρνητικές εντυπώσεις;

Κανονισμός 3: Οι ναρκωμανείς και οι μεθυσμένοι συνηθίζουν να κάνουν την εμφάνιση τους σε λεωφορεία με αφετηρία ή στάση περιοχές εμπόλεμη ζώνης (με την ανοχή δήμου/πολιτείας) αλλά και στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Είναι εμφανές πως αυτές οι ομάδες ατόμων είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες για το επιβατικό κοινό, καθώς κουβαλούν σουγιάδες, μολυσμένες σύριγγες, κτλ που μπορούν να αποβούν μοιραίες για το απροστάτευτο επιβατικό κοινό, ενώ σίγουρα αμαυρώνουν τα ΜΜΜ και δημιουργούν αποστροφή στον επιβατη για αυτά.

Κανονισμός 4 και 5: Συνήθως, οι ναρκωμανείς και οι μεθυσμένοι προσβάλλουν με τα λόγια τους, τις κινήσεις του και τις πράξεις τους το επιβατικό κοινό, ενώ καταλαμβάνουν πολλαπλές θέσεις για να απλώσουν την αρίδα τους, νομίζοντας πως το ΜΜΜ είναι η λιμουζίνα τους. Επίσης, αγανακτισμένοι επαίτες μπορούν να προσβάλλουν το επιβατικό κοινό.

Κανονισμός 7: Αν και ακούγεται αυστηρός, είναι απαραίτητος ώστε οι σταθμοί και οι συρμοί/οχήματα παραμένουν καθαρά. Άλλωστε, οι μυρωδιές μερικών σνακ μπορεί να δημιοργούν αποστροφή στους υπολοίπους επιβάτες.

Κανονισμός 8: Όλοι έχουμε γίνει μάρτυρες από νεαρές παρέες που χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για αναπαραγωγή μουσικής σε δυνατή ένταση, χωρίς να ρωτάνε αν ο διπλανός τους είναι στην ίδια διάθεση με αυτούς. Εδώ να επισημάνω πως και η ΗΣΑΠ και η ΑΜΕΛ καλό θα ήταν να παρατήσουν την μόδα μουσικής σε σταθμούς από τα μεγάφωνα, που έχουν εφαρμόσει εδώ και καιρό, καθώς όντως είναι εκνευριστικό και ισοδυναμεί με παραβίαση αυτού του κανόνα.

Κανονισμός 13: Λεωφορεία, συρμοί τραμ, ηλεκτρικού και προαστιακού είναι ένας τεράστιος μουσαμάς για τα ανήσυχα-καλλιτεχνικά νιάτα που ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους πάνω σε αυτά. Είναι κάτι κατακριτέο και άσχημο, καθώς επιδίδονται σε tags και διάφορα λόγια με παράλληλη απαξίωση της δημόσιας περιουσίας και όχι σε κάποιο όμορφο τοπίο, όπως στο αμαξοστάσιο των ΗΛΠΑΠ που με την άδεια της εταιρείας, ζωγράφισαν δρόμους με τρόλλεϋ στους τοίχους του αμαξοστασίου. Είμαι σίγουρος πως για να ικανοποιήσουμε την δίψα τους για καλλιτεχνικά και να αξιοποιήσουμε το ταλέντο τους δημιουργικά, κάποιοι σταθμοί της Γραμμής 1 θα μπορούσαν να ζωγραφιστούν με κάποιο σχετικό θέμα, δηλαδή συρμούς ηλεκτρικού, αποβάθρες με κόσμο, ρολόγια, όμορφα τοπία, φωτεινοί σηματοδότες, σιδηροδρομικές γραμμές, λογότυπα ΑΜΕΛ/ΗΣΑΠ, μια μικρογραφία της περιοχής που διέρχονται ή κάποιου σημαντικού σημείου αυτής (πχ. Ο σταθμός της Κηφισιάς εξωτερικώς θα μπορούσε να απεικονίζει το Άλσος Κηφισιάς ή τη διατηρητέα βίλλα στην οδό Κολοκοτρώνη), κτλ που θα έδιναν μια καλλιτεχνική οψη στη πρώτη γραμμή μετρό της Αθήνας και όχι τα βανδαλιστικά αίσχη που είδαμε πρόσφατα στον σταθμό ΑΓ.ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ. Επίσης, έχουμε δει κάποιους συρμούς της Γραμμής 1 με αυτοκόλλητα στο εξωτερικό των συρμών που υπενθυμίζουν προτεραιότητα στα ΑμΕΑ ή μια παρουσίαση όλων των σταθμών με την περήφανη ονομασία "Η Γραμμή μας - ΗΣΑΠ". Όλα αυτά κόστισαν πολλά, ενώ θα μπορούσαν να γίνουν αφιλοκερδώς (ή έστω με κόστος τα σπρεϊ των γκράφιτι) ώστε να μείνουν όλοι ευχαριστημένοι.

Κανονισμός 17, 18, και 19: Όλοι γνωρίζουμε πως μουσικοί οργανοπαίκτες, επαίτες και λαθρέμποροι είναι ατραξιόν των βαγονιών των ΗΣΑΠ, εικόνα μέγιστης ντροπής που δεν αρμόζει στην πρώτη γραμμή του μετρό μας, ούτε ανταποκρίνεται στις προσπάθειες της εταιρείας για ταύτιση του ηλεκτρικού με το σύγχρονο και ποιοτικό μετρό. Είναι απαραίτητο αυτά τα φαινόμενα να εξαλειφθούν από όλα τα ΜΜΜ, αλλά το κύριο πρόβλημα το έχει ο ΗΣΑΠ, καθώς οι παλιές συνήθειες δεν κόβονται. Αναφέρομαι στην προλυμπιακή περίοδο, όταν ακόμη ο ηλεκτρικός ήταν το παρακμιακό τρένο της Αθήνας, χωρίς μετρό, χωρίς τραμ, χωρίς προαστιακό, με αποκλειστικούς επιβάτες ναρκωμανείς, ναρκέμπορους, επαίτες και κάποιους αγανακτισμένους επιβάτες που εύχονταν να κερδίσουν ένα αυτοκίνητο για να γλυτώσουν από αυτή την άθλια μετακίνηση. Μετά, ήρθε η Ολυμπιάδα, άρχισαν και τα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και πραγματικά η Γραμμή 1 άλλαξε και συνεχίζει να αλλάζει πρόσωπο σε μια φιλότιμη προσπάθεια για την μετατροπή της σε μετρό. Αυτή η προσπάθεια πρέπει να επιτύχει, εξαλείφοντας τέτοια προβλήματα, με οποιοδήποτε κόστος.


Πρόταση 4: Άμεση ενεργοποίηση του πράσινου κύματος σε όλο το δίκτυο του τραμ

Οφέλη προτασης 4:

-Μείωση τουλάχιστον 20% των χρονοαποστάσεων.

-Μέση ταχύτητα στο τμήμα ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΜΟΥΣΩΝ 40χλμ/ωρα και όχι 20χλμ/ωρα που είναι τώρα.

-Επιβράδυνση οχήματος μόνο όταν πλησιάζει σε στάσεις, με αποτέλεσμα την ανακούφιση του επιβατικού κοινού

-Οι συρμοί του θα σταματούν πλέον μόνο σε στάσεις και όχι σε σηματοδότες, διασταυρώσεις,κτλ

-Αυτόματη κατάρρευση του φόβου κατάργησης του και άμεση αναθεώρηση των απόψεων του επιβατικού κοινού

Πρόταση 5:
Επανεκπαίδευση του προσωπικού των εταιρειών για να γίνει ευγενές και να επιδεικνύει επαγγελματική συμπεριφορά

Πρόταση 6: Συνεχείς ελέγχους εισιτηριών σε όλα τα ΜΜΜ που θα διασφαλίσει ποιότητα και άνεση στις μετακινήσεις (φανταστείτε τα "παστωμένα" από επιβάτες λεωφορεία και συρμοί ΗΣΑΠ να μην είχαν λαθρεπιβάτες, δηλαδή σχεδόν 20% λιγότερο επιβατικό κοινό) αλλά και τα υγιή οικονομικά της εκάστοτε εταιρείας. Η επιβολή προστίμου να γίνεται επι τόπου με μετρητά ή καταγραφή των στοιχείων του λαθρεπιβάτη από κάποιο έγκυρο τίτλο αναγνώρισης (ταυτότητα, διαβατήριο) και ΠΟΤΕ προφορικά. Υπολογίζεται πως περισσότερο του 50% των προφορικών καταλογισμών, οι παραβάτες δίνουν ψευδή στοιχεία. Όπως προβλέπεται από το νόμο, ο παραβάτης που δεν μπορεί να πληρώσει το πρόστιμο αλλά δεν φέρει και ταυτότητα/διαβατήριο, πρέπει να οδηγείται στο πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα για αναγνώριση στοιχείων και επιβολή προστίμου. Σε αυτό το σημείο, ίσως η συνοδεία των ελεγκτών από αστυνομικούς να έλυνε τα χέρια των πρώτων, καθώς πολύ λίγοι είναι αυτοί που είναι πρόθυμοι και ικανοί να κουβαλούν ανθρώπους στα αστυνομικά τμήματα για επιβολή προστίμου.

Πρόταση 7:
Επανενεργοποίηση της πιλοτικής τηλεματικής των ΗΛΠΑΠ και επέκταση στα λεωφορεία, σε κεντρικές και τερματικές στάσεις και αργότερα σε όσο το δυνατόν περισσότερες.

Πρόταση 8:
Δημιουργία των ακόλουθων προαστιακών ηλεκτροκινούμενων γραμμών: ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ-ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ-ΟΙΝΟΗ-ΧΑΛΚΙΔΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ-ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ-ΟΙΝΟΗ-ΘΗΒΑ και ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ-ΜΑΓΟΥΛΑ-ΚΙΑΤΟ με τις ακόλουθες συχνότητες:

ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ: 15λεπτα ή 20λεπτα δρομολόγια
ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΧΑΛΚΙΔΑ/ΘΗΒΑ: Δρομολόγια ανά 1 ή 1,5 ώρες
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ-ΜΑΓΟΥΛΑ: 15λεπτά δρομολόγια
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ-ΚΙΑΤΟ: Δρομολόγια ανά 1 ώρα και ανά 30 λεπτά τις ώρες αιχμής


Πρόταση 9:
Δημιουργία δημοτικών γραμμών που θα συνδέουν τους απομακρυσμένους σταθμούς του προαστιακού με τα κέντρα των ομόνυμων περιοχών

Πρόταση 10:
Αν και τα παραπάνω μέτρα θα εκτόξευαν την ποιότητα, την ασφάλεια και την άνεση στα ΜΜΜ, η ύπαρξη τουλάχιστον 2 αστυνομικών σε σταθμούς των 3 γραμμών και ΟΧΙ ιδιωτικών security όπως γίνεται τώρα, θα ήταν επιθυμητή και θα μείωνε το κόστος λειτουργίας των δημόσιων ΜΜΜ, αφού η φύλαξη τους θα πραγματοποιήτο από το δημόσιο. Απαραίτητη η παρουσία αστυνομικής δύναμης, στους ακόλουθους σταθμούς:

Γραμμή 1: Πειραιάς, Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια, Αττική, Άγιος Νικόλαος, Κάτω Πατήσια

Γραμμή 2: Σύνταγμα (ήδη υπάρχουν), Πανεπιστήμιο, Ομόνοια (ήδη υπάρχουν), Μεταξουργείο, Σταθμός Λαρίσης, Αττική (ήδη υπάρχουν), Σεπόλια

Γραμμή 3: Κεραμεικός, Μοναστηράκι, Σύνταγμα

ΤΕΛΟΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ-----------------------------------------

Τα σχόλια δικά σας!

8 σχόλια:

  • 22 Ιουλίου 2010 στις 3:14 μ.μ.

    Βασικά απ ότι έχω ακούσει στα ΗΛΠΑΠ δεν κρίνουν σωστή την συγχώνευση ΕΘΕΛ - ΗΛΠΑΠ γιατί πιστεύουν και εγώ ότι δεν έχουν και πολλές ομοιότητες . Η μόνη ομοιότητα είναι οτι είναι λαστιχοφόρα. Πιστεύω ότι τα ΗΛΠΑΠ πρέπει να συγχωνευθούν με το τραμ γιατί παρουσιάζουν περισσότερα κοινά ( εναέριος γραμμή ..κ.α) αλώστε αυτό το είδαμε και στο παρελθόν με την ΗΕΜ που είχε και τα δύό μέσα.

  • 26 Ιουλίου 2010 στις 3:01 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Η προταση 3 ,που αφορα την χαρτα υποχρεωσεων των επιβατων, αφενως τους περισοτερους κανονες τους εμαθα απτο ιστολογιο (γιατι θεωρουσα αυτονοητα οτι καποια πραγματα ειναι υποχρεωση μου ωστε να μην ενοχλω τον συνεπιβατη μου) αφετερου οσο αφορα το γκραφιτι η ιδεα σου ειναι απιστευτα φοβερη, στο αμαξοστασιο του ηλπαπ στο θησειο επι της οδου πειραιως τα γκραφιτι ειναι σχεδον ολα απειραχτα γιατι αναγνωριζουν τα ατομα που τα βαψανε τοτε και τους σεβονται, ελπιζω το εν λογω αρθρο να εχει σταλει και στο υπουργειο μεταφορων και στους υπολοιπους φορεις και να ληφθει υποψιν τους.... πολυ καλη η δουλεια σου αδερφε!!

  • 26 Ιουλίου 2010 στις 3:09 μ.μ.

    @Γιώργος

    Έχεις δίκιο φίλε μου, απλά προσπάθησα να μείνουν όσο το δυνατόν λιγότερες εταιρείες λειτουργίας για μείωση εξόδων διοίκησης αλλά και αποτελεσματικής λειτουργίας των μέσων σταθερής τροχιάς.

    @Ανώνυμος 26 Ιουλίου 2010 3:01 μ.μ

    Ευχαριστώ πολύ!

  • 26 Αυγούστου 2010 στις 5:28 π.μ.
  • 5 Ιανουαρίου 2011 στις 11:13 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    nai dikio exeis na soutaroume tous lathrepibates k etsi tha meiwthei kata 20% h kinhtikothta. file, ta MMM einai koinwnikh anagkh k oxi polyteleia. dld na ksefortwthoume osous dn exoun? k ti na kanoun osoi exoun anagkh? otostop? as paei to eishthrio dwrean gia mathites, foithtes, anergous, syntaxiouxous kai meiwthei shmantika gia ton ypoloipo lao k tote blepoume. 'h eisai elafromyalos 'h koinwnikopolitika epikindynos.

  • 6 Ιανουαρίου 2011 στις 12:08 π.μ.

    Αυτό που δεν έχουν καταλάβει οι περισσότεροι (συμπεριλαμβάνεσαι) είναι ότι εξαιτίας των διαφυγόντων εσόδων της λαθρεπιβίβασης αλλά και της διασπάθισης των χρηματοδοτήσεων με υπερτιμολογήσεις και άχρηστα έργα αλλά και οι υπεράριθμες ρουσφετολογικές προσλήψεις προκάλεσαν την σταδιακή αύξηση των εισιτηρίων στα επίπεδα που είναι τώρα.

    Όταν μια παραγωγική μονάδα παρουσιάζει ζημιές (ένεκα των παραπάνω), θα προσπαθήσει με κάθε τρόπο να τις καλύψει, στην προκειμένη περίπτωση, είτε με αύξηση των εισιτηρίων είτε με αίτηση χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, είτε με τη σύναψη δανείου με αποπληρωτή το δημόσιο.

    Επίσης, αγνοείς ότι ήδη το δημόσιο επιδοτεί τα εισιτήρια. Σε περίπτωση παύσης, το εισιτήριο άνετα θα ξεπεράσει τα 2 ευρώ.

    Ακόμη, μην ξεχνάμε ότι ένα μεγάλο ποσοστό των λαθρεπιβατών δεν έχουν πρόβλημα με το αντίτιμο του εισιτηρίου, απλά εκμεταλλεύονται την γνώση ότι οι έλεγχοι είναι μηδενικοί και η πιθανότητα επιβολής προστίμου ανύπαρκτη.

    Επιπροσθέτως, μην ξεχνάμε το αίσθημα της δικαιοσύνης. Γιατί οι πιο "έξυπνοι" που μόλις περιέγραψα να μετακυλίουν την δαπάνη τους στους νομοταγείς πολίτες; Είναι μια τακτική που εφαρμόζει η χώρα μας σε όλους τους τομείς εδώ και χρόνια και όλοι βλέπουμε που μας κατέληξε.

    Τέλος, ας προσπαθήσουμε να σκεφτούμε λογικά, χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις οικονομικής επιστήμης (η οποία ρημαδα, ρητά μας λέει ότι "Η λέξη δωρεάν ΔΕΝ υπάρχει"). Προτείνεις δωρεάν μετακινήσεις στις ευπαθείς ομάδες. Ποιός θα πληρώσει τα έσοδα του ΟΑΣΑ που θα πρέπει να λάβει από αυτούς; Το κράτος. Το κράτος από που θα βρεί τα λεφτά; Από τους φόρους. Ποιός θα πληρώσει τους φόρους; Οι πολίτες. ;-Ρ Είναι μπούμερανγκ. Είτε έτσι, είτε αλλιώς, ο λογαριασμός επιβαρύνει τους χρήστες και κανέναν άλλον.

    ΥΓ. Δεν είμαι ελαφρόμυαλος, ούτε κοινωνικοπολιτικά επικίνδυνος.
    Είμαι νομοταγής και ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΛΟΓΙΚΟΣ.
    Αντίθετα, εσύ είσαι είτε αφελής, είτε εκτός πραγματικότητας, είτε απλά δεν σκέφτηκες τα παραπάνω πρίν εκφέρεις άποψη.

    Πάντα Φιλικά.

  • 30 Ιανουαρίου 2011 στις 9:56 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    oraia ta lete, alla mono ta lete, mono sta logia!!!
    as htan ola ta mmm entaksei sta dromologia toys kai oloi ua plhronan to eisithrio, otan egv perimeno se kathe stash mexri kai mish ora h kai parapano na erthei to lewforeio gia ti na plhroso kai eishthrio, as mh stamatoyn ta poio polla leoforeia plin ayta stoys kentrikoys dromoys stis 10:30 anagkazontas me na kleisto spiti apo to apogeyma kai den tha eixa problhma, as ebriska thesh na kathso sta leoforeia kai oxi na ginome "santoyits" apo ton poly kosmo kai den tha eixa problhma, as me phgainan sthn doyleia moy grhgora kai oxi san na perpatao me ta podia kai den tha eixa problhma kai alla polla parapona poy exeyn oi epibates, alla poios noiazete gia toys epibates, mono ta leyta toys mas noiazoyn!!! mhpos exete skaytei giati den yparxoyn lathrepibates sto metro??? skeythte mhpos epidh exei synexeia dromologia, epidh einai grhgoro, katharo kai mexri tis 12:30?!!!

    ayta apo enan epibath poy an mporoyse me aytes tis sygkinonies den tha plhrona oyte mia fora eisithreio!!!
    giati den exoyn oloklhrothei ta erga toy hlektrikoy, epidh exoyn akoma ergasies, giati opote pernao apo to monasthraki den blepo kanenan na ergazete!!!!

  • 31 Ιανουαρίου 2011 στις 12:05 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Σωστός ο απο πάνω μου!!! Πρώτα βελτιώνουμε τις υπηρεσίες των ΜΜΜ και μετά απαιτούμε περισσότερα χρήματα ΑΧΡΗΣΤΟΙ!.
    Πρώτα συχνότερα δρομολόγια, καλύτερος σχεδιασμός διαδρομών, εξυπηρετικότερους οδηγούς με καλύτερους τρόπους και οχι τρόπους νταβατζή (σίγουρα δεν είναι όλοι έτσι), ωράριο εως 00:30, 02:00 ή και σε κάποιες κεντρικές γραμμές 24 ωρη λειτουργία γιατί όχι, και όσον αφορά τα λειτουργικά έξοδα συγχωνεύτε τους οργανισμούς (δεν χρειάζονται 100 άχρηστα διοικητικά συμβούλια) ενώ για τις ζημιογόνους οργανισμούς λόγω μη ακύρωσης εισητηρίων να βάλετε απο έναν τύπου ελεγκτή - εισπράκτορα σε κάθε γραμμή μονιμα μέσα (αφού τους έχουμε ήδη κάποιους και γυρίζουν στους δρόμους και δουλειά ολοκληρωμένη δεν μπορούν να κάνουν)και οι οποίοι θα μπορύν να διορθώνουν και τα κακώς κείμενα που γίνονται εντός των ΜΜΜ εις βάρος του επιβατικου κοινού, και τότε ζητηστε από το κόσμο τα λεφτά του με τίμή εισητηρίου 1 ευρώ όμως. Άντε γιατι σ αυτή τη χώρα όλοι είδανε τις ζημιές τώρα που έσφιξαν οι κώλοι..πρίν όμως όλοι τους κινέζους κάνανε και βολευόντουσαν μιας και οι αρπαχτές οι λαμογιές και οι υπερτιμολογήσεις ήταν γλυκιές....κόβονται αυτές και αυξάνουν τα εισητήρια για την επιβίωση και καλά των οργανισμών. Αν είναι έτσι τοτε να πάρουν τα ΜΜΜ που θα γίνου ιδιωτικά μέσα μαζικής μεταφοφοράς και να τα βάλουν στο πάτο τους.

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget