Τετάρτη, 9 Ιουνίου 2010

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Προωθείται η ενεργοποίηση του "πράσινου κύματος" στο τραμ

6 σχόλια

Βασικά σημεία:

Χρονοδιάγραμμα της ενεργοποίησης του πράσινου κύματος:

Σύνταγμα – Μπακνανά 30 Ιουλίου (6 στάσεις, 22 φανάρια, 2 πεζοδιαβάσεις)

Μπακνανά – Μουσών 15 Σεπτεμβρίου (11 στάσεις, 30 φανάρια, 1 πεζοδιάβαση)

ΣΕΦ – Έδεμ 30 Σεπτεμβρίου (11 στάσεις, 13 φανάρια, 2 πεζοδιαβάσεις.)

Έδεμ – Βούλα 31 Οκτωβρίου (20 στάσεις, 28 φανάρια)

Μειώσεις χρονοαποστάσεων:

Σύνταγμα – ΣΕΦ από 50 σε 40 λεπτά

Σύνταγμα – Βούλα από 65 σε 50 λεπτά

ΣΕΦ – Βούλα από 45 σε 35 λεπτά

Ακολουθούν αποσπάσματα από την σημερινή ομιλία του Υπουργού Υποδομών κ.Δ.Ρέππα και Υφυπουργού Υποδομών κ. Ν.Σηφουνάκη και Διευθ.Συμβούλου της ΤΡΑΜ ΑΕ κ.Β.Σπυράκου.

Δ.ΡΕΠΠΑΣ: (...) Όσον αφορά στο Τραμ, θέλω να αναφέρω ότι έτσι όπως σχεδιάστηκε, μπορεί κανείς να παρατηρήσει ότι έχει αδυναμίες, αλλά ανταποκρίνεται στο έργο του στις επιμέρους πτυχές, όπως στην ασφάλεια στις μετακινήσεις, στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, την καθαριότητα των μέσων. Υπάρχει όμως ένας παράγοντας ο οποίος εκ των πραγμάτων καθιστά το μέσο αυτό λιγότερο ελκυστικό και είναι ο παράγων χρόνος.
Για να διανύσει το μέσο αυτό συγκεκριμένες αποστάσεις, συχνά απαιτείται χρόνος μεγαλύτερος από αυτόν που μπορούμε να πετύχουμε μέσω ενός καλύτερου σχεδιασμού και συντονισμού κι αυτό ακριβώς είναι το θέμα μας.
Με τη σύσταση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων οι συναρμόδιες υπηρεσίες του πρώην Υπουργείου Μεταφορών και του πρώην Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ -μιλώ για τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων και ιδίως για τις δύο Διευθύνσεις: Μελετών Έργων Οδοποιίας και Κατασκευής Έργων Συντήρησης- συνεργάζονται πλέον, όπως και με τον ΟΑΣΑ και με την εταιρεία του Τραμ. Με βάση την παρουσίαση που θα σας κάνουμε, θα δείτε ότι μπορούμε άμεσα να προχωρήσουμε σε επιτάχυνση του χρόνου εκτέλεσης των δρομολογίων. Η επιτάχυνση αυτή φτάνει σε κάποια δρομολόγια -σε τρεις γραμμές συγκεκριμένα- στα 10 λεπτά και σε μία στα 15 λεπτά. Άρα μπορεί να πει κανείς ότι έχουμε μια εξοικονόμηση χρόνου για τους επιβάτες συνολικά 35 λεπτών.(...)

Ν.ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: (...)Ως προς το Τραμ της Αθήνας, είναι ένα μέσο σταθερής τροχιάς και μαζικής μεταφοράς με μεγάλη προοπτική, που όμως περιορίστηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Το Τραμ λειτούργησε στην Αθήνα για πρώτη φορά στα τέλη του 19ου αιώνα για να διακοπεί οριστικά στη δεκαετία του ’60.
Είναι η εποχή όμως, που η ζωή στις πόλεις προσαρμόζεται στις ανάγκες του αυτοκινήτου. Είναι το μέσο που αρχίζει να καθιερώνεται ως σύμβολο της κοινωνικής ανέλιξης και δείκτης βεβαίως του μοντερνισμού. Με αφορμή τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων και ακολουθώντας την τάση που διαμορφώνεται σε όλες τις σημαντικές μεγάλες πόλεις του κόσμου, η τότε κυβέρνηση σχεδίασε τη λειτουργία του νέου Τραμ, ένα μέσο που αποδεδειγμένα έχει μικρότερο λειτουργικό κόστος από το Μετρό, υψηλότερες δυνατότητες μεταφοράς από τα λεωφορεία, ενώ σε πολλές πόλεις όπως στη Γαλλία, στην Ιταλία, στη Γερμανία, τα νέα Τραμ έχουν συμβάλει καθοριστικά στην περιβαλλοντική τους αναβάθμιση. Πόλεις π.χ. όπως το Στρασβούργο που ποτέ δεν είχαν Τραμ, την τελευταία 10ετία απέκτησαν Τραμ.
Ο σχεδιασμός του μέσου έχει ως κύρια προϋπόθεση για τη γρήγορη μετακίνησή του, τη λειτουργία του πράσινου κύματος, δηλαδή την ύπαρξη προτεραιότητας του Τραμ, όπως υπάρχει παντού σε όλο τον κόσμο. Στους φωτεινούς σηματοδότες, κάτι που εφαρμόστηκε μερικώς και υποβαθμίστηκε κατά την πενταετία 2004-2009.
Οι λόγοι πολλοί, τους γνωρίζετε όλοι γιατί έχετε ασχοληθεί πολύ. Συναρμοδιότητα των δύο Υπουργείων όπως αναφέρθηκε πριν ο Υπουργός, έλλειψη συναντίληψης των Υπηρεσιών κ.α.
Η εγκατάλειψη δυστυχώς του «πράσινου κύματος» είναι σήμερα η κύρια αιτία μείωσης της ελκυστικότητας του μέσου και έχει αντίκτυπο στην ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει στο επιβατικό κοινό. Με άλλα λόγια, όπως προκύπτει από τις σχετικές έρευνες, ενώ ο βαθμός ικανοποίησης των πολιτών όσον αφορά στο ωράριο λειτουργίας, το αίσθημα ασφάλειας, την άνεση κατά την μετακίνηση, την καθαριότητα των οχημάτων, είναι πολύ υψηλός, ο χρόνος διαδρομής του Τραμ αποτελεί το βασικό δείκτη περιορισμένης προτίμησης και δυσαρέσκειας τις περισσότερες φορές των χρηστών.
Παραδείγματα: Σε βασικές διασταυρώσεις της πόλης όπως στις οδούς Λεωφ. Αμαλίας και Βασ. Όλγας, Φραντζή και Καλλιρρόης, Ποσειδώνος και Αχιλλέως, το Τραμ δεν έχει προτεραιότητα, ενώ σε πλήθος άλλων σημείων υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες οι οποίοι δεν είναι πλέον απαραίτητοι και καθυστερούν σημαντικά την κίνησή τους, γιατί έχουν υπάρξει αλλαγές στους δρόμους, γιατί έχουν γίνει γέφυρες και άρα είναι εκ περισσού. (...) Από το Δεκέμβριο του ’09 δρομολογήσαμε την επαναφορά του «πράσινου κύματος», δηλαδή ξεκινήσαμε τις μελέτες, ενεργοποιώντας όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες. Σήμερα με τις βελτιωτικές παρεμβάσεις που θα σας παρουσιάσει αναλυτικά ο κ. Σπυράκος, μειώνεται όπως ακούσατε ο χρόνος στο δίκτυο της μετακίνησης κατά 35 λεπτά.
Η διαδρομή δηλαδή Σύνταγμα – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας μειώνεται από 50 σε 40 λεπτά, η διαδρομή Σύνταγμα – Βούλα από 65 σε 50 λεπτά και η διαδρομή Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας – Βούλα μειώνεται από 45 σε 35 λεπτά. Ανάλογα βεβαίως με τις προεκτάσεις του Μετρό και του Τραμ που θα υλοποιούνται στις κυκλοφοριακές συνθήκες που διαμορφώνονται, θα παρακολουθεί ο νέος διευρυμένος πλέον φορέας την Τραμ και ανά έξι μήνες θα μπορεί να προτείνει και να προωθεί αναδιοργανώσεις.(...)

Β.ΣΠΥΡΑΚΟΣ: (...)Μέσα στο συνολικό χρόνο της διαδρομής που είναι μία συνάρτηση και του χρόνου και της δρομολόγησης αλλά και κυρίως της προτεραιότητας του Τραμ μέσα από τους φωτεινούς σηματοδότες, γίνεται όλη αυτή η προσπάθεια εφαρμογής του «πράσινου κύματος» σε όλο το δίκτυο.
Το δίκτυο του Τραμ είναι ένα δίκτυο αυτή τη στιγμή 27χλμ που ξεκινάνε από το Ασκληπιείο της Βούλας στο Σύνταγμα και στο ΣΕΦ, τρεις διαφορετικές γραμμές. Έχουμε 48 στάσεις, 82 φωτεινούς σηματοδότες όπου περίπου στο 30% σήμερα δεν υπάρχει προτεραιότητα και όταν ξεκίνησε το Τραμ το 2004 ενώ είχαμε περίπου 30 χιλιάδες επιβάτες, σήμερα το Τραμ καθημερινά εξυπηρετεί 63 με 65 χιλιάδες επιβάτες ημερησίως.
Από έρευνες που έχουν γίνει το ’07, το ’08 και από έρευνα που κάνουμε αυτή τη στιγμή στο Τραμ που σύντομα ολοκληρώνεται και η οποία πλέον θα επαναλαμβάνεται μέσα από τους ίδιους πόρους του Τραμ, έχει καταγραφεί στο επιβατικό κοινό της Τραμ, ότι το σημαντικότερο χαρακτηριστικό για τον πολίτη είναι η ταχύτητα του Τραμ. Υπήρχε ως τώρα η αντιμετώπιση του Τραμ σαν ένα Μετρό επιφανειακό, το οποίο βέβαια και δεν είναι και γι’ αυτό και η ικανοποίηση που υπήρχε όσον αφορά στο συνολικό χρόνο μεταφοράς ήταν πάρα πολύ χαμηλή.
Η αλήθεια είναι ότι κατά την εφαρμογή του «πράσινου κύματος» κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, ήταν πάρα πολύ δύσκολο να συνεχιστούν οι μετέπειτα εργασίες για την πλήρη εφαρμογή του και η μετεξέλιξή του. Και ο κύριος λόγος ήταν η αναγκαιότητα της συνεργασίας των δύο Υπουργείων και μία σειρά από υπηρεσίες που έφερε μέχρι το 2009 να μην έχει επιτευχθεί αυτός ο στόχος.
Με την ενοποίηση των Υπουργείων και με την έμφαση που έχει δοθεί από την πρώτη μέρα στην εφαρμογή του «πράσινου κύματος», σήμερα οι υπηρεσίες λειτουργούν κανονικά, σχεδόν σε 15νθήμερη βάση υπάρχουν συναντήσεις, με δύο σκοπούς. Πρώτον, την εφαρμογή του «πράσινου κύματος» και δεύτερον, να μην υπάρξει τίποτα χειρότερο, να υπάρξει βελτίωση και στους 82 κόμβους ακόμη και για τα οχήματα.
Σήμερα και από τον Μάρτιο έχουμε ξεκινήσει την πλήρη εφαρμογή με ίδια μέσα όσον αφορά στην οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση όλων των διασταυρώσεων, το οποίο γίνεται από την Τραμ και ταυτόχρονα έχει χωριστεί το όλο δίκτυο σε 4 διαφορετικές περιοχές, με έμφαση πρώτα να εφαρμοστεί το «πράσινο κύμα» εκεί που το έχει ανάγκη ο πολίτης. Άρα στην περιοχή Σύνταγμα – Μπακνανά, Μπακνανά – Μουσών, που αντιπροσωπεύει το 75% της μετακίνησης και μετά Έδεμ – ΣΕΦ και Έδεμ – Ασκληπιείο Βούλας.
Στα τέσσερα αυτά βήματα η εφαρμογή θα ολοκληρωθεί για μεν το τμήμα Σύνταγμα – Μπακνανά στις 30 Ιουλίου. Εκεί έχουμε έξι στάσεις του Τραμ, 22 φωτεινούς σηματοδότες και 2 πεζοδιαβάσεις. Στο τμήμα Μπακνανά – Μουσών 15 Σεπτεμβρίου. Άρα, 15 Σεπτεμβρίου το 75% των επιβατών μας θα κερδίσει χρόνο μέσα από το πράσινο κύμα. Εκεί στο δεύτερο τμήμα έχουμε 11 στάσεις, 30 κόμβους και μία πεζοδιάβαση.
Πρέπει να αναφέρω ότι στο τμήμα αυτό Σύνταγμα – Μουσών, υπάρχουν και τα μεγαλύτερα προβλήματα μετακίνησης αυτήν τη στιγμή όσον αφορά και στους συνολικούς χρόνους καθυστέρησης, άρα εκεί δίνεται και ιδιαίτερη έμφαση από την υπηρεσία.
Στα τμήματα ΣΕΦ – Έδεμ η εφαρμογή θα ολοκληρωθεί στις 30 Σεπτεμβρίου. Εκεί έχουμε 11 στάσεις, 13 κόμβους και 2 πεζοδιαβάσεις. Και τέλος, στο τμήμα Έδεμ – Βούλα θα ολοκληρωθεί στις 31 Οκτωβρίου και κλείνει αυτός ο κύκλος όπου έχουμε 20 στάσεις και 28 κόμβους, με αποτέλεσμα, όπως ανέφερε και ο κ. Υπουργός και ο κ. Υφυπουργός, να έχουμε αυτή τη στιγμή προσδιορίσει μέσα από την Υπηρεσία, περίπου από 23 έως 20% μείωση του χρόνου μετακίνησης του μέσου, άρα στο ‘πράσινο κύμα’.(...)


Για την πλήρη συνέντευξη πατήστε εδώ.

ΠΗΓΗ: Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων


-----------------------------------------------------

ΣΧΟΛΙΟ: Πολύ ευχάριστο νέο... Πραγματικά, δικαιωνόμαστε με αυτή την απόφαση του Υπουργείου... Πάντως, το πράσινο κύμα πρέπει να ενεργοποιηθεί και στο τμήμα Μουσών-Έδεμ και Μουσών-Μπάτης, που με τον σχεδιασμό που παρουσιάστηκε, μένει εκτός. Την περισσότερη ώρα εκεί την χάνει το τραμ...
Να επισημάνω πως για την αποτελεσματική προτεραιότητα του τραμ στο τμήμα ΣΥΝΤΑΓΜΑ-Λ.ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ είναι απαραίτητη η φύλαξη του αποκλειστικού διαδρόμου τραμ από τα ΙΧ, που έχουν ουσιαστικά ακυρώσει την...αποκλειστικότητα του. Να αναφέρω πως αν αυτό συνεχιστεί, θα έχουμε προβλήματα και με την εφαρμογή του πράσινου κύματος, καθώς το τραμ θα κολλάει με τα αυτοκίνητα, ενώ αυτά θα περιμένουν κανονικά το φανάρι τους και θα καθυστερούν το τραμ που θα είναι πίσω τους που θα περιμένει να φτάσει κοντά στο φανάρι για να ενεργοποιήσει το πράσινο κύμα...

6 σχόλια:

  • 9 Ιουνίου 2010 - 11:34 μ.μ.

    Επιτέλους μέσα στην σημερινή μαυρίλα να και μια ακτίνα φωτός ... λέμε ναι στο πράσινο κύμα και ελπίζουμε σε ένα ανθρώπινο μέσο. η λύση για τον διάδρομο του τραμ μπορεί να είναι κολονάκια η ένα μικρό πεζοδρόμιο (που δεν θα γίνει ποτέ αλλά λέμε τώρα)

  • 13 Αυγούστου 2010 - 12:33 μ.μ.
    O405N :

    Λοιπόν.

    Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα τοποθετήθηκαν σε τρεις κόμβους οι νέες πλακέτες "τύπου SIEMENS" γιατί η original SIEMENS απαξίωσε να ασχοληθεί...

    Οι κόμβοι που τοποθετήθηκαν οι νέες πλακέτες είναι οι τρεις επί της Κασομοόυλη μεταξύ των στάσεων Κασομούλη και Νέου Κόσμου.

    οι στάσεις αυτές επιλέχθηκαν δοκιμαστικά γιατί σε παρίπτωση αποτυχίας το προηγούμενο σύστυμα εκεί δούλευε έτσι και αλλιώς ρολόϊ. Οπότε αν κάτι πήγαινε στραβα θα ξαναέμπαιναν οι παλαιές πλακέτες και όλα θα ήταν μία χαρά.

    Το νέο σύστημα λοιπόν πηγαίνει ΘΑΥΜΑΣΙΑ και μετά τα μπάνια του λαού θα αρχίσει η μαζική εφαρμογή του σε όλους τους κόμβους που προβλέπεται!

    Άντε καλορίζικο!

  • 13 Αυγούστου 2010 - 2:44 μ.μ.

    Δηλαδή, το "πράσινο κύμα" λειτουργούσε και παλιά στο τμήμα ΚΑΣΟΜΟΥΛΗ-ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ???

    Πρίν μερικές μέρες σταματήσαμε και στα 3 φανάρια μεταξύ αυτών των στάσεων και μάλιστα σε 1 από αυτά για παραπάνω από 1 λεπτό.

    Δηλαδή, πλέον σε αυτό το τμήμα έχει εφαρμοστεί δοκιμαστικά το "πράσινο κύμα" με τις νέες πλακέτες και αφού λειτουργούν θαυμάσια, θα τοποθετηθούν σε όλους τους υπόλοιπους κόμβους μέχρι τα τέλη Οκτώβρη?

  • 13 Αυγούστου 2010 - 3:18 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    προφανως αυτο εννοει.να δουμε

  • 13 Αυγούστου 2010 - 9:03 μ.μ.
    O405N :

    Παιδιά μου κάνει εντύπωση ότι ΔΕΝ το βλέπατε ότι στο εν λόγω τμήμα λειτουργεί εδώ και χρόνια το πράσινο κύμα...

    Και μάλιστα μετά από προσπάθειες πολλών μηνών μέχρι να βρεθούν 2 "ξέφωτα" στην περιοχή που να το βλέπει ο δορυφόρος...

    Τα οποία ξέφωτα είναι στη στάση Κασομούλη μπροστα στο τραμ του Περάματος και το άλλο στη στροφή του Νέου Κόσμου δίπλα ή απέναντι στο κουβούκλιο του εκδοτηρίου...

  • 14 Αυγούστου 2010 - 4:20 μ.μ.

    Σήμερα, 2 από τα φανάρια του τμήματος ΚΑΣΟΜΟΥΛΗ-ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ τα πετύχαμε με κόκκινο, αλλά τα... περάσαμε (!)

    Άλλωστε, ο φίλος Ο405Ν είπε ότι μόνο σε 3 σηματοδότες του τμήματος ΚΑΣΟΜΟΥΛΗ-ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ μπήκαν οι νέες πλακέτες. Φαντάζομαι ότι εχουν απορυθμιστεί τα υπόλοιπα στο τμήμα εν αναμονεί για τις νέες πλακέτες τους κι αυτά...

    Τέλη Οκτωβρίου θα μπορέσουμε να αξιολογήσουμε και να σχολιάσουμε το εγχείρημα.

    Ως τότε... υπομονή!

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.

Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας

Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget