Κυριακή, 15 Αυγούστου 2010

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: Η Ελλάδα χωρίς τρένα...

1 σχόλια

Η Ελλάδα χωρίς τρένα...

Tου Πασχου Mανδραβελη

Τα αίματα έχουν γίνει πολύ της μόδας τελευταία. Μετά τους συνδικαλιστές της ΓΕΝΟΠ, και οι ομότεχνοί τους του ΟΣΕ απειλούν ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο στάτους αυτού του καταχρεωμένου οργανισμού θα έχει συνέπεια «να ματώσουμε». Το περίεργο όμως είναι ότι ενώ οι απειλές των συνδικαλιστών της ΔΕΗ ακούστηκαν και συζητήθηκαν ευρέως, οι απειλές των παλικαριών του ΟΣΕ συνάντησαν την παντελή αδιαφορία των Ελλήνων πολιτών.

Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι, άσχετα με σπατάλες ή την κακή διαχείριση της ΔΕΗ, η δημόσια αυτή επιχείρηση παίζει σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα των πολιτών. Αντιθέτως, μια απεργία στον ΟΣΕ ελάχιστους πλήττει.

Σε αντίθεση, λοιπόν, με όσα συμβαίνουν στο εξωτερικό (όπου μια απεργία σιδηροδρομικών έχει σοβαρές επιπτώσεις στη μετακίνηση των πολιτών), στην Ελλάδα μια απεργία των εργαζομένων του ΟΣΕ θα είναι ίσως καλοδεχούμενη. Τα άδεια τρένα που κυκλοφορούν στις περισσότερες γραμμές του σιδηροδρομικού μας δικτύου θα παραμείνουν ακίνητα και ο κρατικός προϋπολογισμός θα γλιτώσει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ημερησίως.

Αυτές τις μέρες κυκλοφορεί στους τοίχους των πόλεων μια αφίσα των εργαζομένων του ΟΣΕ που ως βασικό σύνθημα έχει ένα ερώτημα: «Θα φανταζόσασταν την Ελλάδα χωρίς τρένα;». Το ερώτημα μάλλον δείχνει την αμηχανία των συνδικαλιστών μπροστά στη νέα πραγματικότητα. Διότι αυτό που οι Ελληνες πολίτες δεν μπορούν να φανταστούν είναι την Ελλάδα με τρένα. Χωρίς τρένα τη βλέπουμε καθημερινά, οπότε δεν χρειάζεται καν να τη φανταστούμε. Αν εξαιρέσουμε τη γραμμή Αθηνών-Θεσσαλονίκης, οι υπόλοιπες γραμμές συντηρούνται και τα τρένα σ’ αυτές κυκλοφορούν μόνο και μόνο για να πληρώνονται οι υπεράριθμοι υπάλληλοι του οργανισμού.

Οι σιδηρόδρομοι είναι αναγκαίοι, και σε μια χώρα σαν την Ελλάδα πρέπει να αναπτυχθούν περαιτέρω. Για παράδειγμα, αν οι εμπορευματικές μεταφορές γίνονταν σιδηροδρομικώς, θα είχαν μικρότερο κόστος και θα γλίτωναν πολλές ζωές στις εθνικές οδούς. Για να γίνει όμως αυτό, απαιτείται σχέδιο και εκ βάθρων αναδιάρθρωση του ΟΣΕ. Σημαίνει επίσης ότι τα συνδικαλιστικά σωματεία πρέπει να κατεβάσουν άλλου τύπου πρόταση, πέραν της συντηρητικής οχύρωσης στα «κεκτημένα». Α, και πρέπει να αλλάξουν σύνθημα...


ΠΗΓΗ: Η Καθημερινή

1 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.

Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας

Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget