Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2011

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΥΠ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Τέσσερις αντιπεριβαλλοντικές βόμβες από τη νέα ηγεσία

1 σχόλια
Στροφή 180 μοιρών κάνει πλέον το Υπουργείο Περιβάλλοντος με καπετάνιο τον τέως υπουργό Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου. Στην τελετή παράδοσης του υπουργείου, η τέως υπουργός περιβάλλοντος κα. Μπιρμπίλη "ζεμάτισε" τον κ. Παπακωνσταντίνου, υπενθυμίζοντας ότι λαμβάνει ένα ευαίσθητο υπουργείο, το οποίο δεν θα έπρεπε να το κοιτά από την λογιστική του πλευρά. Τι και αν όμως του το είπε; Ο κ. Παπακωνσταντίνου μας βομβάρδισε κυριολεκτικά με ούτε μια, ούτε δυο, αλλά τέσσερις αντιπεριβαλλοντικές βόμβες.


Η κα. Μπιρμπίλη αποχώρησε από το υπουργικό σχήμα, έχοντας προκαλέσει μεγάλες αναταράξεις εντός της ίδιας της κυβέρνησης με τις αυστηρές νομοθετήσεις για τις περιοχές Natura και τη κόκκινη γραμμή της για την ΜΗ νομιμοποίηση των αυθαίρετων κτισμάτων, οι οποίες τελικά δεν πέρασαν. Ίσως να ήταν το φιλότιμο, ίσως ότι δεν αποτελεί βουλευτή και δεν έχει συνηθίσει στην συγκάλυψη, την αυθαιρεσία και στο ξέσκισμα των νόμων; Δεν μας ενδιαφέρει ποιές ήταν οι προθέσεις της. Σημασία έχει ότι οι αντιδράσεις από βουλευτές της κυβέρνησης φανέρωσαν πολλά για τις ειλικρινείς προθέσεις περί εγκαθίδρυσης ισότητας, επαναφορά της νομιμότητας και άλλες ονειρώξεις που μοίραζε ο πρωθυπουργός προεκλογικά. Ίσως να ήταν μια αυθαίρετη αντίδραση από το υποσυνείδητο των βουλευτών ή κάποιο εξοχικό τους λιαζόταν σε προστατευόμενη περιοχή Natura; Την αλήθεια ίσως να μην τη μάθουμε ποτέ.

Σημασία έχει ότι τα ήνια του Υπουργείου Περιβάλλοντος ανέλαβε ο πλέον μεγάλος αντίδικος της απερχόμενης ηγεσίας και μην έχοντας προλάβει να αλλάξουν τα ονόματα στις ιστοσελίδες, ο νέος υπουργός σπεύδει να καθησυχάσει τους εν δυνάμει κατασκευαστές αυθαίρετων ότι κανένα κτίσμα δεν θα απειληθεί από μπουλντόζα.
Για να μην προκαλέσει αντιδράσεις, χρησιμοποιεί δύο ανυπόστατα αντίμετρα.

Πρώτον, επικαλείται τη λογική, ότι δεν μπορεί να... εφαρμοσθεί ο νόμος (!) για τόσες πολλές παραβάσεις, συμπληρώνοντας ότι δεν είναι και σίγουρο ποιός το έκτισε (φανερώνοντας και την ανικανότητα της Πολεοδομίας), ούτε δίκαιο να επωμιστεί την διαδικασία ο ιδιοκτήτης που δεν ήταν και κατασκευαστής (σωστός σε αυτό) και δεύτερον, σπεύδει να καθησυχάσει με την γνωστή ρήση "Από εδώ και πέρα, δεν θα υπάρξει άλλη παρανομία!". Επειδή όμως, η ιστορία ανομίας της μεταπολίτευσης σαν κακόγουστο αστείο επαναλαμβάνεται σαν μια κασέτα, το ίδιο ακριβώς είχαμε ακούσει το 1983 με το νόμο Τρίτση (ν.1337/83). Σύμφωνα με αυτόν, τα αυθαίρετα κτίσματα της τότε εποχής νομιμοποίηθηκαν, άλλα όποιο άρχιζε να κτίζεται από εκείνη τη χρονιά, θα κατεδαφιζόταν no questions asked!

Μετά από 28 χρόνια, το υπουργείο έρχεται να κοροϊδέψει τον νομοταγή πολίτη για 2η φορά, επιβραβεύοντας και νομιμοποιώντας την παρανομία επειδή είναι ανίκανο (ή μάλλον απρόθυμο - γιατί όλοι βγαίνουν κερδισμένοι από αυτή) να την πατάξει. Τι κι αν με αυτές τις νομιμοποιήσεις παρανομιών, πόλεις απαράμιλλου κάλλους, όπως η Αθήνα, με την μέθοδο της ανεξέλεγκτης αντιπαροχής μετατράπηκαν σε "πόλεις" όπου οι πολίτες μετά βίας επιβιώνουν (- δεν ζουν σε καμία περίπτωση); Σαν να μην έφθανε αυτό, ο νέος υπουργός πέταξε άλλες τρείς βόμβες στην συνέντευξη τύπου.

Η μια είναι ότι καταργούνται οι απαιτήσεις περιβαλλοντικής αδειοδότησης για πολλά έργα και οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε σχεδόν όλα τα έργα (ακόμη και βιομηχανίες -χαμηλής όχλησης όπως τις βάφτισε), ενώ θα χαλαρώσουν οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις σε βιομηχανίες και εργοστάσια.

Η άλλη ήταν η απαξίωση της ανακύκλωσης που ανθίζει σε όλο τον πλανήτη, χαρακτηρίζοντας την "καλή, αλλά... (ρομαντική;)" και αντιπρότεινε, αντί αυτής, καύση των σκουπιδιών (!) και μάλιστα δήλωσε ότι προς τα εκεί θα κινηθεί ο τομέας διαχείρισης απορριμάτων από τη νέα ηγεσία.

Η τρίτη βόμβα που μας γέμισε με ανάμεικτα συναισθήματα είναι η σκέψη για επαναφορά της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Όπως τόνισε, η σημερινή τεχνολογία καύσης πετρελαίου έχει (ελάχιστα) λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον από αυτή του επεξεργασμένου πετρελαίου (βενζίνη). Εν μέρει έχει δίκιο, άλλα μόνο αν ακολουθηθούν αυστηρές προδιαγραφές (που δεν θα ακολουθηθούν).

Παράλληλα, την ίδια στιγμή που η Γερμανία κατασκευάζει εθνική οδό για ποδήλατα, η Γαλλία λέει οχι στους νέους δρόμους και προσπαθεί για την εγκαθίδρυση του ποδηλάτου, των αστικών συγκοινωνιών και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με ρεύμα που θα προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, είναι συνάμα γελοίο αλλά μάλλον και αντιπροσωπευτικό της κατάστασης μας, η Ελλάδα να ανακοινώνει επαναφορά πετρελαιοκίνησης. Ασφαλώς, με αυτή την ατζέντα της νέας ηγεσίας, οι πεζοδρομήσεις, οι ποδηλατόδρομοι Αττικής, η επέκταση τραμ και η προστασία των δασών μάλλον λαμβάνει "τσαρούχι", μαζί με την προηγούμενη ηγεσία που φήμες την θέλουν να εθεάθη θλιμμένη σε κάποιον σταθμό του μετρό, καθώς γύριζε σπίτι της, χωρίς το υπουργικό υβριδικό.

Την ίδια ώρα που σκέφτομαι τα παραπάνω, βρίσκομαι στη λεωφορειακή γραμμή 508, επί της Λ. Θησέως, στο ύψος της Εκάλης. Κοιτάζω από το παράθυρο τις υπο κατασκευή νέες βίλλες και τα λοιπά πολυτελή κτίσματα που αρχίζουν να ανθίζουν στις απάτητες και καταπράσινες περιοχές του Πεντέλικου Όρους, στο μοναδικό σημείο που δεν έχει πληγεί από τις πυρκαγιές λόγω της πυροπροστασίας που διαθέτει ο δήμος. Σε ένα σημείο δίπλα σε αυτά τα καρκινώματα του τελευταίου πνεύμονα της Αττικής, μια ταμπέλα του δήμου γράφει, μάλλον ειρωνικά: " ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ - ΔΗΜΟΣ ΕΚΑΛΗΣ". Μάλλον ακόμη να συγχωνευθεί ο δήμος με τη Κηφισιά και τη Ν.Ερυθραία, όπως προστάζει ο "Καλλικράτης" σκέφτομαι και συνεχίζω την διαδρομή μου με οργή... Μάλλον το παιχνίδι έχει ήδη χαθεί...

1 σχόλια:

  • 23 Ιουνίου 2011 - 10:06 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Η Μπιρμπίλη πολεμήθηκε από ΠΑΣΟΚ και κανάλια όσο λίγοι. Και ο κόσμος το έχει πιστέψει και έχει βγάλει απίστευτη κακεντρέχεια. Οι λογιστές είναι για τα λογιστήρια, όχι για τα υπουργεία. Και με αυτά που θα δούμε από τον Παπακωνσταντίνου θα νοσταλγήσουμε έναν απλό πολιτικάντη που απλά κάνει εξυπηρετήσεις και παραχωρήσεις για να μαζέψει ψήφους.

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.

Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας

Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget