Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2010

ΑΜΕΛ: Συστηματική υποβάθμιση υπηρεσιών a la New York Subway!

7 σχόλια

Γράφει ο διαχειριστής του ιστοχώρου www.ypodomes.com με τίτλο "Ασφάλεια στο Μετρό"...

Εχτές το πρωί αποφάσισα να περάσω τη μέρα μου στο κέντρο της Αθήνας. Πήγα στον κοντινό μου σταθμό Μετρό άφησα το αυτοκίνητο μου και ξεκίνησα. Μέσα στο βαγόνι το οποίο είναι πάντα καθαρό και χωρίς οσμές κάνεις μια αξιοπρεπή διαδρομή ακόμα και όταν έχει πολύ κόσμο.

Στην τρίτη στάση μέσα στο συρμό μπήκε ένας νεαρός άντρας ο οποίος είχε σχεδόν καλυμμένο όλο του το σώμα του με τατουάζ. Άρχισε λοιπόν από την μία άκρη του συρμού μέχρι την άλλη να πηγαίνει από επιβάτη σε επιβάτη και σχεδόν σε απειλητικό τόνο να ζητά χρήματα. Ήρθε και σε μένα φυσικά.

Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής δεν ξέρω αν ήταν κάτω από την επήρεια κάποιων ουσιών αλλά όταν κάποιος ήταν αρνητικός απέναντι του ή δεν του έδινε σημασία εξαγριωμένος πήγαινε στον επόμενο. 1-2 συνεπιβάτες μου του έδωσαν βιαστικά χρήματα πιθανώς από φόβο. Στην επόμενη στάση ο νεαρός άντρας κατέβηκε και μπήκε στο μπροστινό βαγόνι.

Το χτεσινό περιστατικό στο Μετρό της Αθήνας δεν ήταν το πρώτο το τελευταίο διάστημα καθώς από τις αρχές του χρόνου σε εμένα προσωπικά έχουν τύχει πάρα πολλές περιπτώσεις. Φυσικά δεν αναφέρομαι στη γραμμή του ΗΣΑΠ η οποία με εξαίρεση με ένα διάστημα που υπήρχε φύλαξη πάντα είχε επαίτες όλων των ειδών.

Στο Μετρό πλέον και στις γραμμές 2 και 3 έχουμε όλες τις φυλές των επαιτών. Ηλικιωμένοι που ζητούν βοήθεια, εναλλακτικοί νέοι με μοντέρνα ρούχα που δεν έχουν δουλειά, μανάδες και πατεράδες που τα παιδιά του είναι σε νοσοκομεία και δεν έχουν χρήματα για να συντηρήσουν τα σπίτια τους. Έφηβοι που έχουν παραστρατήσει και ζητούν χρήματα για να βολέψουν άλλη μια μέρα τους.

Περιστατικά σαν το χτεσινό είναι μαθηματικά σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα οδηγήσουν σε κάποιου είδους παρεκτροπή. Στα πρώτα χρόνια λειτουργίας των γραμμών 2 και 3 είχες δύο σαφείς εντυπώσεις για το Μετρό στην Αθήνα: καθαρό και ασφαλές. Το καθαρό το νιώθεις και σήμερα, το ασφαλές όμως όχι.

Φυσικά δεν είμαι εναντίον των ανθρώπων που καταλήγουν στην επαιτεία μιας και κάποιοι πραγματικά λόγω ατυχών συγκυριών στη ζωή τους αναγκάζονται να ζητούν τη βοήθεια των συνανθρώπων τους για μπορέσουν να επιβιώσουν. Το πρόβλημα είναι η φύλαξη καθώς μπορεί επικίνδυνα άτομα (όχι απαραίτητα επαίτες) να προκαλέσουν αναστάτωση με την εν γένει συμπεριφορά τους.

Εδώ και πάρα πολύ καιρό έχει σταματήσει η φύλαξη των σταθμών του Μετρό και πλέον ο όγκος των ανθρώπων που ζητούν για βοήθεια όλο και μεγαλώνει. Το αίσθημα ανασφάλειας που υπάρχει γενικότερα έχει μεταφερθεί πλέον και στα βαγόνια του Μετρό και περιπτώσεις σαν την χτεσινή που είχα εγώ μάλλον έχουν τύχει και σε άλλους. Η οικονομική κρίση σίγουρα επηρεάζει τα οικονομικά όλων. Αλλά εγώ στο σπίτι μου όταν χαλάσει η κλειδαριά ακόμα και αν δεν έχω πολλά χρήματα θα κοιτάξω να την αλλάξω. Για να μπορώ να αισθάνομαι ασφαλής όταν είμαι μέσα ή έξω από αυτό.

Το Μετρό της Αθήνας είναι ένα πραγματικό στολίδι για την πόλη και το πιο επιτυχημένο μέσο που υπήρξε ποτέ. Η εμπιστοσύνη που δείχνει ο κόσμος σε αυτό είναι πολύ μεγάλη και τα τελευταία χρόνια γίνεται μεγάλη προσπάθεια μετακύλησης των επιβατών από τα ί.χ τους στα μέσα μαζικής μεταφοράς και το Μετρό φυσικά. Ας το κρατήσουμε στολίδι λοιπόν και ας πείσουμε όλο και περισσότερους ότι μπορούν με ασφάλεια να το χρησιμοποιούν..

17.10.2010
Νίκος Καραγιάννης


ΣΧΟΛΙΟ: Τα περιστατικά αυτά είναι αυξανόμενα και υποβαθμίζουν την ποιότητα των υπηρεσιών του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου. Ο ΗΣΑΠ έχει προ πολλού χάσει αυτή την ποιότητα και είναι ο 2ος βασικός λόγος ενός επιβάτη να αποφεύγει να τον χρησιμοποιεί (ο 1ος λόγος ήταν η αραιότητα δρομολογίων σε σχέση με την επιβατική κίνηση). Κανείς δεν θα έπρεπε να απολογείται για την άποψη αυτή της υποβάθμισης, καθώς όχι μόνο είναι πέρα για πέρα αληθινή, αλλά η ίδια η χάρτα νομικών υποχρεώσεων των επιβατών ΜΜΜ που εκδίδεται από τον ΟΑΣΑ και υπάρχει αναρτημένη σε όλους τους πίνακες ανακοινώσεων στο επίπεδο έκδοσης εισιτηριών του μετρό, διαμηνύει ότι η επαιτεία, η πώληση προϊόντων, κτλ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ στους χώρους του μετρό. Αυτός είναι ο ΝΟΜΟΣ και ΠΡΕΠΕΙ να τον ΣΕΒΑΣΤΟΥΜΕ. Κανένας λόγος λοιπόν να απολογούμαστε για την υποστήριξη μας στα λεγόμενα του νόμου (αν και στην Ελλάδα, η ανομία και η αναρχία που επικρατεί μας ωθεί πολλές φορές σε αυτήν την προσέγγιση)...

ΥΓ:Ευχαριστούμε πολύ το www.ypodomes.com και προσωπικά τον κ.Καραγιάννη για την θίξη και την υπενθύμιση αυτού του σημαντικού θέματος.

7 σχόλια:

  • 21 Οκτωβρίου 2010 - 1:13 μ.μ.

    Συγνώμη αλλα η αναφορά στα τατουάζ του ανθρώπου εκείνου που αποσκοπεί? Πότε θα απαλλαγείτε απο τέτοιου είδους προκαταλήψεις/κόμπλεξ/ταμπού? (Αν είσαι 65 και άνω πάω πάσο..)

  • 21 Οκτωβρίου 2010 - 1:30 μ.μ.

    Και εσείς, προφανώς, δεν διαβάσατε προσεκτικά την ανάρτηση...

    Το κείμενο είναι πνευματική ιδιοκτησία του διαχειριστή του ιστοχώρου www.ypodomes.com, κάτι το οποίο τόνισα 3 φορές σε όλη την ανάρτηση.

    Πέραν αυτού, δεν βρίσκω καθόλου προκατάληψη/κόμπλεξ/ταμπού τη λεπτομερή αναφορά του κ.Καραγιάννη (ο οποίος, αν δεν με απατά η μνήμη μου, μόλις έχει πατήσει την ηλικία των 30).

    Απλά, πιθανότατα ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΜΑΘΕΙ να βλέπουμε παντού προκαταληπτικούς - απαραίτητο στοιχείο για την "προοδευτικότητα" της ανομίας που βασιλεύει σε αυτή τη χώρα...

  • 21 Οκτωβρίου 2010 - 1:51 μ.μ.
    άλκης :

    Ναί το ξέρω δεν αναφέρομαι σε εσένα. Σε αυτόν που υπογράφει αναφέρομαι. Προς τι τέτοια βιάση να βγάλεις συμπέρασμα? Βέβαια, αν θεωρείς οτι οταν κάποιος άνθρωπος έχει πολλά τατουάζ πρέπει αυτομάτως να θεωρείται και ύποπτος, τότε επιβεβαιώνομαι.
    Μήπως να είμαστε όλοι πανομοιότυποι και καθώς πρέπει για να αισθανόμαστε ασφαλείς? Και όσο για την ανομία που βασιλεύει ΕΙΔΙΚΑ εδώ, πήγαινε μια βόλτα Παρίσι,Λονδίνο,Βαρκελώνη και μπές στα εκεί μετρό να δείς τι υπέροχα που είναι..

  • 21 Οκτωβρίου 2010 - 6:46 μ.μ.

    Δεν εξάγω συμπέρασμα ότι ο γραφών έθεσε ως ύποπτο τον εν λόγω επειδή είχε τατουάζ. Γράφει πουθενά κάτι τέτοιο; Απλά, μας παραθέτει μία λεπτομερή περιγραφή. Αν δηλαδή έλεγε ότι φόραγε πχ.κόκκινη μπλούζα, θα είχε κάποιο κόμπλεξ με το κόκκινο;

    Όσον αφορά την ανομία, δεν αναφερόμουν σε αυτήν εντός του μετρό, αλλά στη χώρα γενικά.

    Επίσης, οφείλουμε ως αναπτυσσόμενα όντα να θέτουμε πάντα όσο το δυνατόν ψηλότερα τον πήχυ και να μην μας νοιάζει τι κάνουν οι συνήθεις προβαλλόμενοι. Δεν προτιμώ να συγκρίνω το μετρό της Αθήνας με αυτό του Παρισιού (όσον αφορά την ποιότητα), αλλά θα το συγκρίνω με αυτό πχ. της Κοπεγχάγης ή της Στοκχόλμης. Πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. ;-)

  • 21 Οκτωβρίου 2010 - 7:50 μ.μ.
    άλκης :

    Είμαι σίγουρος οτι αταλαβαίνεις πως το εννοώ. Είναι στο ίδιο μοτίβο με το "αλλοδαπός λήστεψε" ή το "ομοφυλόφιλος έκανε το τάδε ή το δείνα". Εννοώ οτι πολλοί άνθρωποι έχουν την τάση να τονίζουν χαρακτηρηστικά τα οποία είναι παντελώς άσχετα και δεν θα έπρεπε να είναι άξια αναφοράς, μόνο και μόνο για να προκαταβάλουν αρνητικά τον αναγνώστη.
    Κατα τα λοιπά, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.

  • 21 Οκτωβρίου 2010 - 11:46 μ.μ.

    Οποιαδήποτε πληροφορία είναι άξια άναφορας. Γιατί η γνώση είναι ανεκτίμητα πολύτιμη. ;-)

  • 3 Δεκεμβρίου 2010 - 3:42 μ.μ.
    O405N :

    αν ειδοποιούσε ο κ. Καραγιάννης από το σήμα κινδύνου τον οδηγό στον επόμενο σταθμό, τον τύπο αυτό θα τον τσιμπάγαμε.

    Όταν δε δω κάποιους επαίτες κλπ σε τραίνο μέσα, τους πετάω χωρίς πολλά-πολλά έξω κακήν κακώς.

    Και να δεις πως το βουλώνουνε οι κοτάρες...

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.

Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας

Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget