Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Σύγχρονοι, οικολογικοί, ελαφρύτεροι οι συρμοί 3ης γενιάς

19 σχόλια
Με αέρα οικολογικό φτάνει από την Κορέα, στα τέλη του μήνα, ο πρώτος νέος συρμός του μετρό, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί αρχικά στους επτά σταθμούς προς Ελληνικό, Περιστέρι και Χαϊδάρι, που μήνες τώρα περιμένουν το «πράσινο φως» για να προχωρήσει η σύμβαση με τη Siemens, να μπει το σύστημα σηματοδότησης και να λειτουργήσουν.


Συνολικά αναμένονται 17 συρμοί των έξι βαγονιών, που είναι απολύτως φιλικοί προς το περιβάλλον και κινούνται και λειτουργούν με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Με μέγιστη ταχύτητα τα 80 χιλιόμετρα την ώρα, η τρίτη γενιά των συρμών διαθέτει «έξυπνο σύστημα» ελέγχου εκκίνησης, διατήρησης σταθερής ταχύτητας και επιβράδυνσης από τον έναν σταθμό στον άλλον, προκειμένου να εξοικονομείται ενέργεια. Μάλιστα, διαθέτουν τόσο εξελιγμένο σύστημα φρένων, με αναβαθμισμένες λειτουργίες έλεγχου και ακρίβειας του φρεναρίσματος, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε σταθμούς στους οποίους, για λόγους ασφαλείας, θα τοποθετηθούν κατά μήκος των αποβαθρών γυάλινες θύρες, που θα ανοίγουν ταυτόχρονα με τις πόρτες εισόδου - εξόδου των συρμών.

Υδατοδιαλυτά χρώματα

Κύριο χαρακτηριστικό των οικολογικών βαγονιών είναι ότι έχουν βαφτεί με υδατοδιαλυτά χρώματα φιλικά προς το περιβάλλον, που σημαίνει ότι η βάση της βαφής τους είναι το νερό και όχι τα διαλυτικά, τα οποία αποτελούν χρωστικές ουσίες που επιβαρύνουν τον ανθρώπινο οργανισμό.

Το αμάξωμα, οι επενδύσεις, ακόμη και το δάπεδο είναι αλουμινένια, με την προοπτική όταν αποσυρθούν -δηλαδή στα 30 χρόνια ζωής τους- να ανακυκλώνονται πλήρως, χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον με τη δημιουργία νέων «νεκροταφείων» βαγονιών, τα οποία συνήθως παραμένουν αναξιοποίητα στην ύπαιθρο.

Ο κλιματισμός είναι ισχυρότερος και αναβαθμισμένος σε όλα τα βαγόνια, τα οποία θα κινούνται με λιγότερο θόρυβο στο δίκτυο, με κινητήρες κλειστού τύπου. Αναβαθμισμένο θα είναι και το εσωτερικό των βαγονιών, με υψηλή αισθητική και βελτιωμένες συνθήκες στη μετακίνηση των επιβατών. Οι χειρολαβές είναι περισσότερες, ενώ τα καθίσματα έχουν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση, αλλά εξυπηρετώντας κατά 28 λιγότερους επιβάτες, σε σύγκριση με τα σημερινά βαγόνια του μετρό.

Οι συρμοί θα διαθέτουν εσωτερικά σύγχρονο σύστημα πληροφόρησης επιβατών με διπλές οθόνες LCD σε κάθε βαγόνι, ηλεκτρονικούς χάρτες, αντί των τυπωμένων που υπάρχουν σήμερα πάνω από τις θύρες, που θα δείχνουν την κατεύθυνση του συρμού και τους επόμενους σταθμούς, κάμερες που θα παρέχουν μόνο στον οδηγό εικόνα του συρμού για επιτήρηση των θυρών και του εσωτερικού χώρου και ένδειξη μη λειτουργούσης θύρας για την έγκαιρη προσέγγιση των επιβατών σε άλλες θύρες.

Ειδική μέριμνα έχει ληφθεί για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Η προσβασιμότητά τους πλέον θα είναι καλύτερη χάρη στο κινούμενο σκαλοπάτι, το οποίο θα λειτουργεί για κάλυψη του κενού μεταξύ συρμού και αποβάθρας, αλλά και χάρη στον ειδικό χώρο για τα αμαξίδια των ΑΜΕΑ.

Στα θέματα ασφάλειας των επιβατών έχουν προστεθεί νέο σύστημα ανίχνευσης καπνού, εσωτερικά και εξωτερικά του συρμού, παράθυρα έκτακτης διαφυγής των επιβατών σε περίπτωση ανάγκης και υψηλότερη ασφάλεια προστασίας των επιβατών κατά το κλείσιμο των θυρών. Τα «έξυπνα» βαγόνια διαθέτουν ακόμη και σύστημα ανίχνευσης λαθών, ώστε για οτιδήποτε χαλάσει κατά τη διάρκεια ενός δρομολογίου να υπάρχει εφεδρικό σύστημα και να λαμβάνονται μέτρα από το ίδιο το τρένο, προκειμένου να φτάνει στον προορισμό του, χωρίς καμιά επίπτωση. Μάλιστα, με την άφιξή του στο αμαξοστάσιο, θα δίνει αυτόματα και ασύρματα, μέσω Wi-Fi, τη λειτουργική του κατάσταση, τα δεδομένα και τις τυχόν αστοχίες της ημέρας, τα οποία θα προωθούνται ηλεκτρονικά στο κεντρικό ελεγχόμενο σύστημα οργάνωσης και συντήρησης των συρμών, που θα εδρεύει στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.

«Η Αττικό Μετρό, παρά το πολύ κακό οικονομικό κλίμα που υπάρχει στη χώρα και εν μέσω διεθνών συγκυριών, με την παράδοση του νέου τροχαίου υλικού και τη χρήση των επτά νέων σταθμών σε σύντομο χρονικό διάστημα αλλά και την επέκταση προς Πειραιά, αναβαθμίζει τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά τις υπηρεσίες του καλύτερου μέσου μεταφοράς των πολιτών», υπογραμμίζει στη Real planet ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας.


Της Φαίης Χρυσοχόου από την Real.gr

19 σχόλια:

  • 31 Ιανουαρίου 2012 στις 10:47 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Ελαφρυτερα τροχαια υλικα; Ελπιζω μονο να μην ειναι μικροτερα σε διαστασεις σε σχεση με τα Rotem. Μια ενσταση: Οι καμερες μεσα σττ βαγονια, τι τις θελουν; ΔΕΝ ειναι απαραιτητες καθολου.

  • 1 Φεβρουαρίου 2012 στις 1:43 μ.μ.
    Mystic_Bard :

    Ελαφρύτερο δεν σημαίνει και μικρότερο ...
    Έχει να κάνει με τα υλικά κατασκευής (αλουμίνιο κλπ)

    Επίσης στο άρθρο της RealNews είχε μια εικόνα που φαίνονται οι συρμοί και τελικά αντί για κίτρινο σχέδιο θα έχουν πράσινο ....

  • 3 Φεβρουαρίου 2012 στις 5:06 π.μ.
    Mystic_Bard :

    ΗΡΘΑΝ ΗΡΘΑΝ !!!!!

    https://plus.google.com/photos/101931783627356663222/albums/5704566981855638129/5704567003366880818?banner=pwa&gpsrc=pwrd1#photos/101931783627356663222/albums/5704566981855638129/5704566984846219506

    (οι εικόνες δεν είναι δικές μου ...)

  • 4 Φεβρουαρίου 2012 στις 3:46 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Μπορει να'ρθαν, αλλα τωρα τι γινεται; Θα μεινουν στα αμαξοστασια μεχρι να παραδοθουν οι επεκτασεις προς Ανθουπολη, Ελληνικο και Χαιδαρι;

  • 4 Φεβρουαρίου 2012 στις 3:50 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Και κατι αλλο. Οι συρμοι πρωτης γενιας στο Μετρο, τι θα γινουν; Θα παραμεινουν, η υπαρχει περιπτωση να πανε μερικοι στον ΗΣΑΠ οταν αποσυρθουν οι 8ης παραλαβης συρμοι; Υπενθυμιζω πως οι 8ης παραλαβης ειναι χρονολογιας 1983-85.

  • 4 Φεβρουαρίου 2012 στις 11:04 μ.μ.
    Mystic_Bard :

    Θα χρειαστεί κάποιο διάστημα μέχρι να ελεγχθούν και να δοκιμαστούν καθώς και να εκπαιδευτούν οι οδηγοί, ακόμα πρέπει να εγκατασταθεί και στους συρμούς σύστημα σηματοδότησης και αυτόματης προστασίας οπότε θα είναι ολοκληρωτικά διαθέσιμοι κοντά στην παράδοση των επεκτάσεων, αλλά και νωρίτερα να είναι μπορούν να κυκλοφορήσουν στο δίκτυο και να πυκνωθεί η κυκλοφορία.

    Όσο για το 2ο οι καινούριοι συρμοί στο μετρό περιελήφθησαν ώστε και με το άνοιγμα των επεκτάσεων να μπορεί το δίκτυο να λειτουργεί χωρίς προβλήματα, οπότε οι συρμοί 1ης παραλαβής δεν γίνεται να "φύγουν" από το δίκτυο.

    Ακόμα οι συρμοί 8ης παραλαβής του ΗΣΑΠ έχουν ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ άλλα 25 χρόνια δουλειάς και το μόνο που χρειάζεται είναι μια καλή ανακατασκευή (γενικά για ηλεκτρικά τρένα τα 50 χρόνια είναι ο μέσος όρος). Ο ΗΣΑΠ αυτό που θέλει είναι νέους οδηγούς (λέγε με μετατάξεις που τους έδιωξαν) ώστε να πυκνώσουν λίγο ακόμα τα δρομολόγια.

    Και μια και αναφερθήκαμε στους συρμούς 8ης (άλλα και για 10ης) είχε γίνει προσπάθεια να γίνουν εξάδημοι, αλλά τελικά δεν τα κατάφεραν καθώς δεν μπορούσε να λειτουργήσει ως 2+2+2 (από μια καμπίνα να ελεγχθούν και οι 3 κινητήρες) ενώ ίσος να υπήρχε και πρόβλημα με μειωμένη ισχύ (3 κινητήρια οχήματα αντί για 4)

  • 5 Φεβρουαρίου 2012 στις 12:10 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Τοσο πολυ κρατανε οι συρμοι; Δεν το'ξερα αυτο. Εν πας περιπτωσει, ο λογος που ανεφερα να πανε οι συρμοι πρωτης γενιας του μετρο στον ΗΣΑΠ ειναι επειδη ειναι πιο γρηγοροι καταρχας, και ειναι εξαδυμοι εξαρχης. Πιο συγκεκριμενα, επειδη προσφατα ολοκληρωθηκαν οι εργασιες ανακαινησης στο τμημα Φαληρο-Κηφισια και πλεον ο ΗΣΑΠ τρεχει πιο γρηγορα, σε επιπεδα μετρο, ο θα χρειαστει τους πιο γρηγορους συρμους. Οι συρμοι πρωτης γενιας του μετρο εχουν μεση επιταχυνση 1,00 μ. οπως λεει και εδω:

    http://www.ametro.gr/page/default.asp?la=1&id=67

    και του ΗΣΑΠ μεση επιταχυνση 0,80:

    library.tee.gr/digital/m2102/m2102_goudelis.pdf

    Και στην επιβραδυνση υπερτερουν του μετρο. Η τελικη τους ταχυτητα ομως ειναι ιδια με του μετρο. Απλα, οταν πρωτοπαρεληφθησαν οι συρμοι του ΗΣΑΠ, φανταζομαι θα μπηκαν με κριτηριο την ξυλινη επιδομη σ'ολο το δικτυο, αλλα και το οριο των 70 ΧΛΜ.

  • 5 Φεβρουαρίου 2012 στις 12:45 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Για αυτούς τους λόγους που αναφέρεις ανώνυμε #7 χρειάζονται οι 8ης μία ανακατασκευή. Για να γίνουν ισάξιοι με του μετρό και να παραταθεί η ζωή τους.

    Γενικά οι ηλεκτροκίνητοι συρμοί έχουν μεγάλες αντοχές, στην Νέα Υόρκη για παράδειγμα χρησιμοποιούνται ακόμα οχήματα που κατασκευάστηκαν την δεκαετία του '60 και του '70!

    Δες εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/New_York_City_Subway_rolling_stock#Current_fleet

    Ομοίως στο Μόναχο και στο Λονδίνο.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Munich_U-Bahn#Rolling_stock

    http://en.wikipedia.org/wiki/London_Underground_rolling_stock#Current_stock

    Χώρια ότι με την παρούσα οικονομική συγκυρία δύσκολα θα αγοραστεί νέο τροχαίο υλικό σύντομα. Ας μην ξεχνάμε και ότι η ανακατασκευή θα μπορούσε να σώσει θέσεις εργασίας στην χώρα μας. Και η ύφεση δεν ξέρουμε πότε θα τελειώσει...

  • 12 Φεβρουαρίου 2012 στις 11:26 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Οι παλαιοτεροι συρμοι δεν ειναι "μουρατοι" αλλα ειναι αξιοπιστοι, φθηνοτεροι και απλουστεροι στην συντηρηση λογω ελλειψης ηλεκτρονικων!Ετσι την "πατησαν" και στο βερολινο με τους νεους συρμους και 2 χρονια δεν ειχαν τρενα!

  • 12 Φεβρουαρίου 2012 στις 11:36 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    σε καθε περιπτωση δεν νομιζω οτι τα 10 χαω παραπανω ειναι αποφασιστικης σημασιας για το μετρο!ουτε οι οθονες στους συρμους(πλυση εγκεφαλου με διαφημισεις θα γινεται εξαλλου).Αρνητικο ειναι οι λιγοτερες θεσεις καθημενων.Επισης η ελλειψη διπλων τζαμιων και αρα η αυξηση θορυβου.Θυμιζω οτι τα ΜΑΝ του ΗΣΑΠ καιτοι παλαιοτερα ειχαν διπλα τζαμια και χαμηλο θορυβο, οταν αυτα ηταν κλειστα...
    Οσο για το οικολογικοτερο...ποσα παραπανω αμπερωρια καταναλωνονται για τον κλιματισμο?Αυτα για να μην ξεχναμε βασικα πραγματα!
    νομιζω σημαντικοτερο για εμας θα ηταν να εγγυηθει η συχνοτητα των συρμων στα 3-5 λεπτα στις ωρες αιχμης και στα 6-7 τις υπολοιπες, τωρα τα 4,5 λεπτα "εξοικονομηση" με τους νεους συρμους ειναι αμελητεα, ειδικα, αν πρεπει να περιμενεις 10 λεπτα στην αποβαθρα.....

  • 12 Φεβρουαρίου 2012 στις 11:50 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Το 1937 οι Ε.Η.Σ. (προδρομος του ΗΣΑΠ) μαζι με την SIEMENS εκαναν συμπαραγωγη και κατασκευασαν επι ελληνικου εδαφους τα οχηματα για την προαστιακη γραμμη Περαματος, υπερσυγχρονα για την εποχη, καθως επισης και οχηματα τραμ 2ης γενιας για την γραμμη του τελωνειου.Τα πρωτα ηταν τοσο αξιοπιστα που κρατησαν ως το 1977, τα δευτερα ως το '60 περιπου, που υπεκειψαν στον "εκσυγχρονισμο" του "εθναρχου" καραμαν-αλη.Την ιδια εποχη η Κορεα δεν ηταν τιποτα αλλο απο μια θλιβερη γαλλικη αποικια....
    Ουδεν περαιτερω σχολιο.....
    Κριμα....
    Για τις ερχομενες γενιες, που θα μας σιχτιριζουν.....υπομονη...και καρτερια...

  • 24 Φεβρουαρίου 2012 στις 8:57 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Παιδες, οι συρμοι 8ης παραλαβης του ΗΣΑΠ αποτελουνται απο 73 βαγονια.

    http://www.isap.gr/page.asp?id=46


    Οποτε, αν ειναι να γινει με εξαδυμους, τοτε 73 / 6 = 12 εξαδυμοι συρμοι + 1 περισσεβομενο βαγονι. 12 Hyandai Rotem συρμοι (σαν τους 17 καινουριους του Μετρο που αναμενονται να παραληφθουν) θα κοστιζουν χονδρικα 105-110 εκ. ευρω για 12 εξαδυμους. Το ερωτημα ειναι το εξης: Το κρατος πληρωνει την αγορα συρμων μονο στον ΗΣΑΠ, η και στο Μετρο επισης;

  • 24 Φεβρουαρίου 2012 στις 10:40 μ.μ.
    Mystic_Bard :

    Και οι ΗΣΑΠ και η ΑΜΕΛ είναι δημόσιες εταιρίες !!!! Άρα το κράτος πληρώνει ...

    Όχι πως έχει πλέον και κάποιο νόημα μιας και οι 2 εταιρίες θα ενωθούν (έχουν ενωθεί) σε μία εταιρία την ΣΤΑΣΥ

    Επίσης οι συρμοί 8ης γενιάς είναι 5δυμοι οπότε είναι στην ουσία 14 συρμοί.
    Επίσης αν και στα χαρτιά έχουν μικρότερες επιδώσεις πρακτικά δεν ξέρω κατά πόσο αυτό είναι πρόβλημα στην πράξη ...

  • 25 Φεβρουαρίου 2012 στις 2:25 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Οποτε υπαρχει κοινος πλειοδοτης (το κρατος) για τους συρμους. Θα συνεφερε (οταν κλεισουν τα 30 χρονια λειτουργιας των 8ης παραλαβης συρμων) να: 1. πουληθουν σε αλλο κρατος λιγοτερο οικονομικα δυνατο απ'την Ελλαδα οι συρμοι της 8ης παραλαβης του ΗΣΑΠ, 2. 14 συρμοι πρωτης γενιας του Μετρο να μεταβιβαστουν στον ΗΣΑΠ ωστε να καλυψουν το κενο των συρμων που μολις εφυγε αλλα και να εγκασταθουν air-condition σ'ολους αυτους, 3. καπακι παραγγελεια 14 συρμων Hyandai Rotem για τις γραμμες 2 & 3 του Μετρο (αναφερω πιο πανω ποιους συγκεκριμενα) για να καλυφθει το κενο των 14 συρμων που μολις πηγαν στον ΗΣΑΠ. ;)

    Οσον αφορα την πωληση των συρμων 8ης παραλαβης, ξερω, δε θα βγουν πολλα λεφτα, δε λεω. Ετσι ακριβως εγινε στο TTC (μετρο του Τοροντο στον Καναδα). Πουλησανε τους αποσυρθεντες συρμους του μετρο τους στην σηδηροδρομικη εταιρια Eko Rail του Lagos στη Νιγηρια.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Toronto_subway_and_RT_rolling_stock#Subway_trains

  • 25 Φεβρουαρίου 2012 στις 3:44 μ.μ.
    Mystic_Bard :

    30 χρόνια δεν είναι τίποτα για ηλεκτροκίνητους συρμούς ...
    Ποιο οικονομικό θα είναι να γίνει ανακατασκευή τους για να κρατήσουν άλλα 30 χρόνια, πάρα να πληρώσουμε την διαφορά που θα χρειαστεί για την αγορά νέων συρμών ... (και η πώληση δεν είναι και το ποιο απλό πράγμα μιας και τα συστήματα μετρό σε αντίθεση με τον "κανονικό" σιδηρόδρομο είναι ραμμένα στα μέτρα του αγοραστή οπότε θα πρέπει ο πωλητής να έχει ίδιο δίκτυο με εδώ...)

    Βασικά ποτέ δεν την κατάλαβα αυτή την μανία με του που παλιώσει κάτι αμέσως να θέλουμε να πάρουμε καινούριο έχοντας ως μοναδικό γνώμονα το πόσο παλιό είναι και τπτ άλλο και να αρχίζουν χαρακτηρισμοί ως "απαρχαιωμένο" "τριτοτεταρτοκοσμικο" και άλλα λαϊκιστικά γραφικά που ακούγονται κατά καιρούς....
    Ούτε την εποχή των "παχιών αγελάδων" ούτε και στην τωρινή την "λιτότητας" ...Δηλαδή τι πρέπει να έχουμε μόνιμα ότι ποιο καινούριο για να πουλάμε μούρη ???

    Και κάτι τελευταίο αν είναι να αποσυρθούν από την 1η γραμμή οι συρμοί γιατί να μην πάνε σε αυτή οι νέοι ριγμένη θα είναι ? (και μην ξεχνάμε πως και του μετρό θα χρειαστούν και κλιματισμό για να "ανέβουν πάνω" που δεν είναι τσάμπα $$)

  • 1 Μαρτίου 2012 στις 8:24 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Αλλη μια φωτο απ'τους νεους συρμους του Μετρο.


    http://www.axortagos.gr/peiraias-metro-ksekina-proedros.html

  • 5 Μαρτίου 2012 στις 7:37 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Αυτοι οι νεοι συρμοι εχουν δυνατοτητα να λειτουργουν και αυτοματα μελλοντικα;

  • 15 Ιουνίου 2014 στις 2:05 μ.μ.
  • 15 Ιουνίου 2014 στις 2:06 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Ποτε θα κυκλοφορησουν

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget