Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Απολύσεις ζητούν υποψήφιος αγοραστής και τροϊκά

3 σχόλια
Στο βωμό της ανάγκης για ιδιωτικοποιήσεις και μπροστά στον κίνδυνο να χαθούν οι Γάλλοι επενδυτές, το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει το σενάρια της απόλυσης περίπου 600 εργαζόμενων από τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ικανοποιώντας και το αίτημα των δανειστών της χώρας.


Οι διαπραγματεύσεις με τη γαλλική πλευρά, που έχουν ξεκινήσει εδώ και περίπου ένα χρόνο, έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό, αλλά η εμπλοκή του προσωπικού παραμένει. Οι μετατάξεις δεν έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα και έτσι ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχίζουν να έχουν πάνω από 5.000 εργαζόμενους, αριθμός απαγορευτικός για τους Γάλλους επενδυτές.

Απόλυτα έγκυρες πληροφορίες από τη γαλλική πλευρά επιβεβαιώνουν το αίτημα της περαιτέρω εξυγίανσης, συνδέοντας ενδεχόμενη μελλοντική συνεργασία, με περικοπές περίπου 600 θέσεων εργασίας. Με τις ιδιωτικοποιήσεις να έχουν «παγώσει», το οικονομικό επιτελείο ψάχνει απεγνωσμένα επενδυτές, για να πείσει την ΕΕ ότι το πρόγραμμα εξυγίανσης της ελληνικής οικονομίας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Μπροστά σε αυτό το διακύβευμα, κινδυνεύουν 600 εργαζόμενοι να μείνουν στον δρόμο.

Οι επαφές με εκπροσώπους των γαλλικών σιδηροδρόμων (SNCF) και της ALSTOM Transport έχουν ξεκινήσει από τον περασμένο Ιούλιο, όταν ελληνική αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον ίδιο τον υπουργό Μεταφορών, Δημήτρη Ρέππα, επισκέφθηκε το Παρίσι για συνομιλίες με την απέναντι πλευρά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ίδιος ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Dominique Bussereau, είχε δηλώσει τότε ότι «αυτή τη στιγμή το δίκτυο της Ελλάδας δεν είναι ανεπτυγμένο. Θα θέλαμε να δούμε μια γραμμή υψηλών ταχυτήτων να διατρέχει όλη την Ελλάδα», υποδηλώνοντας έτσι έμπρακτα το γαλλικό ενδιαφέρον για επενδύσεις στη χώρα μας.

Οι Γάλλοι έχουν ξεκαθαρίσει ότι εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θέλουν να αξιοποιήσουν και την γραμμή του προαστιακού σιδηρόδρομου, αρκεί να επεκταθεί ως το Λαύριο, με βάση κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Στην περίπτωση αυτή, αναλαμβάνουν όλη την γραμμή και φυσικά καρπώνονται μεγαλύτερα οφέλη από το διαμετακομιστικό εμπόριο, αφού είναι γνωστό ότι το λιμάνι του Λαυρίου πρόκειται να αναβαθμιστεί σημαντικά, για να αποσυμφορηθεί ο Πειραιάς. Απαραίτητη προϋπόθεση όμως για να γίνουν όλα τα παραπάνω είναι να «θυσιαστούν» 600 θέσεις εργασίας.

Είναι άγνωστο ως αυτή τη στιγμή αν θα προκύψει νέος γύρος μετατάξεων στον Οργανισμό, αφού τόσο οι διοικήσεις ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και το υπουργείο Μεταφορών κρατούν «κλειστά χαρτιά». Με δεδομένο όμως ότι πλέον ο ΑΣΕΠ αποκτά και ένα ρόλο απομάκρυνσης προσωπικού, που δεν πληροί κάποια ακαθόριστα κριτήρια, είναι πιθανό να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να μειωθούν οι εργαζόμενοι δια αυτής της οδού.

Ας σημειωθεί ότι με την ψήφιση της νομοθετικής ρύθμισης στη Βουλή, πέρσι το φθινόπωρο, που προβλέπει την ίδρυση Εθνικής Ανεξάρτητης Αρχής Σιδηροδρόμων, οποιοσδήποτε ιδιώτης θα μπορεί να υποβάλλει σχετικό αίτημα και να ξεκινήσει να εκτελεί μεταφορικό έργο, ταυτόχρονα με τον ΟΣΕ, με αρχή τις εμπορευματικές μεταφορές ή να αγοράσει το 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τώρα πια όμως, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να πουληθεί στο σύνολό της, αρκεί να βρεθεί αντίστοιχος αγοραστής. Συνεπώς, ετοιμάζεται πωλητήριο των ελληνικών σιδηροδρόμων, μαζί με «ταφόπλακα» σε 600 θέσεις εργασίας.


ΠΗΓΗ: www.newsbomb.gr

ΣΧΟΛΙΟ: Αν δεν υπήρχαν ρουσφέτια (=υπεράριθμο προσωπικό), υπάλληλοι δυο ταχυτήτων, μίζες, υπερτιμολογήσεις, ανίκανες διοικήσεις με προκλητικές αμοιβές, άχρηστοι, ξελιγωμένοι πολιτικοί, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα συζητούσε καν σενάριο πώλησης της. Φανταζόμαστε ότι με την ίδια προθυμία να απολυθούν 600 υπάλληλοι (εκ των οποίων κάποιοι μπορεί να έχουν μπει με ρουσφέτι και η απόλυση να είναι θεία δίκη), το υπουργείο υποδομών θα καλέσει στη δικαιοσύνη και όλους που έχουν διατελέσει διοικητές των συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ αλλά και υπουργοί μεταφορών για παράβαση καθήκοντος και καταστρεπτική διοίκηση, θα ελεγχθεί το πόθεν έσχες τους και θα δημευθούν τυχόν παρανομίες με ταυτόχρονη φυλάκιση. Αλλιώς, δεν υπάρχει ηθική νομιμοποίηση. Πάλι, αν υπήρχε ηθική να γίνει αυτό, θα είχε συμβεί εδώ και χρόνια και το πιθανότερο θα ήταν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να συζητούσε για επενδύσεις, ενώ την ύπαρξη του ομολογουμένως "αποτυχημένου" ΔΝΤ θα την ήξεραν στην Ελλάδα μόνο τα μέλη του Οικονομικού της Επιμελητηρίου και οχι και ο συνταξιούχος που παρά την άνοια, την θυμάται πολύ καλά.

Το αναξιοκρατικό σύστημα κατέστρεψε ολοσχερώς τα πάντα. Χώρα, πολιτεία, εξουσίες, κοινωνία αλλά και ΔΕΚΟ που θα μπορούσαν να είναι ακόμη και κερδοφόρες... Αλλά και αυτές που είναι κερδοφόρες και μάλιστα στρατηγικής σημασίας όπως ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, κτλ έχουν καταφέρει να της ποντάρουν στην γνωστή ελληνική προτίμηση: "Δεν με νοιάζει να έχω γαϊδαρό, αρκεί να ψοφήσει και του γείτονα", στρέφοντας την κοινή γνώμη ενάντια σε αυτές και ζητώντας άμεσα μαζικές αποκρατικοποιήσεις στρατηγικών "ασημικών" για να πονέσουν και οι εργαζόμενοι του δημόσιου τομέα και όλοι μαζί (ιδιωτικοί και δημόσιοι) να κάνουν παρηγοριά ο ένας στον άλλον.

Πραγματικά θλιβερό μα και αληθινό χαρακτηριστικό της "εμφυλιοφιλίας" μας.

Αυτή τη κατάσταση, ενισχύουν οι προκλητικές απειλές της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, οι παράνομες επιδοτήσεις της από την εταιρεία, ο "ανθυγιεινός" συνδικαλισμός που εκτελεί, οι υπάλληλοι δύο ταχυτήτων που ακόμη υπάρχουν στην εταιρεία αλλά και η ξεπερασμένη και αδρανής της διοίκηση.

Γίνεται πλέον φανερό ότι το γνωστό χάλι όλων των ΔΕΚΟ δεν ήταν μονό όφελος πολιτικών σκοπιμοτήτων αλλά τελικά καταλήγει σε διπλή ζημιά για το κράτος. Τόσο στο ξεχαρβάλωμα της και τον γαλακτισμό της από τους κρατικούς προϋπολογισμούς οσό και στην μετέπειτα εξευτελιστική πώληση τους σε ιδιώτες.

Το χάλι μας δεν έχει τελειωμό καθώς βυθιζόμαστε εις την άβυσσο του χρέους, της ατιμωρησίας αυτών που άνοιξαν την κάνουλα του βούρκου, των διλημμάτων, του αλληλοσπαραγμού μας αλλά και των λαθών του παρελθόντος...

3 σχόλια:

  • 17 Ιουνίου 2011 στις 12:20 π.μ.
    Ανώνυμος :

    τουλάχιστο μια επιβεβαίωση σε όσα γράφετε θα ήταν χρήσιμη .
    σήμερα στον όμιλο δεν εργάζονται πάνω απο 3 χιλιάδες άνθρωποι , αφού το 90% των μετατάξεων έχει πραγματοποιηθεί .
    Στην νύφη ΤΡΑΙΝΟΣΕ , είναι πλέον λιγότεροι απο 1000 με εμφανείς ελλείψεις προσωπικού , - οι μηχανοδηγοί πληρώθηκαν πάλι ρεπό - , και αυτό μετά τον εξορθολογισμό των κυκλωμάτων εργασίας , αλλά και την εντατικοποίηση της εργασίας του προσωπικού σε ένα δίκτυο ερείπιο και πάντα σε βάρος της ασφάλειας κυκλοφορίας .
    Το μυστικό βέβαια είναι ότι μετά τον 3891 , ο ιδιώτης θα κάνει προσλήψεις σε μια νύχτα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφού καταργούνται οι διατάξεις του ΑΣΕΠ .
    Είναι σίγουρο ότι θα είναι αξιοκρατικές βέβαια , ιδιαίτερα όταν ακόμα και για μια θέση σε σούπερ μάρκετ , μόνιμη και σταθερή επεμβαίνουν βουλευτικά γραφεία .Η μήπως δεν είναι έτσι ?
    Τέλος καμία απόλυση δεν είναι θεία δίκη .Το προβλημα δεν λύνεται τιμωρόντας όσους χρησιμοποίησαν το σύστημα , αλλά αλάζοντας και τιμωρόντας αυτούς που το έχτισαν.
    Υ.Γ.
    Ενημερωτικά , η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για φέτος δεν θα είναι ελλειματική .Και σε αυτό βοηθάν και οι εργαζόμενοι με την υπεύθυνη στάση τους .

  • 17 Ιουνίου 2011 στις 12:20 π.μ.
    Ανώνυμος :

    ενοούσα σε όσα γράφονται ....

  • 17 Ιουνίου 2011 στις 12:43 π.μ.

    Συμφωνώ μαζί σας στην τιμωρία ΚΑΙ αυτών που το έκτισαν (η οποία πρέπει να είναι και πολύ βάναυση) αλλά δεν μπορώ να διαφωνήσω και στην τιμωρία αυτών που ΑΡΧΙΚΑ το αποδέχτηκαν, δλδ αυτούς που το ΠΡΩΤΟενίσχυσαν και μετέπειτα το εγκαθίδρυσαν ως απαραίτητο. Η ζούγκλα είχε ήδη επέλθει και ακόμη και οι "νομιμοφρωνές" δεν μπορούσαν παρά να το αποδεχτούν και να πέσουν στα δίκτυα του.

    Οι τελευταίοι "ρουσφετοδόχοι" δεν είχαν επιλογή και δεν κατηγορώ αυτούς. Τους πρώτους που ταϊσαν το φίδι, όμως, τους κατακεραυνώνω μαζί με αυτούς που το γέννησαν.

    Κάπως έτσι, φτάσαμε και στο παράδειγμα με το σούπερ μάρκετ.

    Η ιδιωτική ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι όντως ελεύθερη να βάλει όποιον θέλει. Φυσικά, εκεί παίζει ρόλο το τμήμα Ανθρώπινων Πόρων της εταιρείας. Σε ουδεμία περίπτωση δεν πρέπει ο μέτοχος να πατρονάρει το προσωπικό που θα διαλέξει ο διευθυντής. Όμως, οι έχοντες τις γνώσεις, επιμελώς τις παραβλέπουν για να ευχαριστήσουν το αφεντικό και μετά αναρωτιόμαστε τι σκ@τ@ μαθαίνουν οι οικονομολόγοι αφού όλα πάνε τόσο χάλια.

    Τέλος προσυπογράφω τα λεγόμενα σας και πραγματικά θλίβομαι, όπως και εσείς φαντάζομαι, για αυτή την κατάσταση που θα ήταν τόσο διαφορετική αν εφαρμοζόταν τόσα χρόνια το νομικό πλαίσιο για όσους ευθύνονται για τα σημερινά χάλια.

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget