Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

ΓΑΙΑΟΣΕ: Μετατροπή των ανενεργών σιδ.γραμμών σε ποδηλατόδρομους - "Άλλοθι για το ξήλωμα του σιδηροδρόμου" καταλογίζουν σιδηροδρομόφιλοι και οικολόγοι

0 σχόλια

Εδώ και μέρες, η ΓΑΙΑΟΣΕ, μέλος του ομίλου επιχειρήσεων ΤΡΕΛΟΣΕ (πρώην ΟΣΕ), είχε την ιδέα να ξηλώσει τις ανενεργές σιδηροδρομικές γραμμές και να τις κάνει... ποδηλατόδρομους, πεζόδρομους και... χωράφια φωτοβολταϊκών! Η φαεινή ιδέα αυτή ήρθε για να βεβαιωθούν ότι ουδέποτε θα επαναλειτουργήσει το τρένο και να μπορέσουμε όλοι να εξαρτηθούμε πλήρως από την αυτοκίνηση και τα διόδια.

Δεδομένου ότι δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να ξηλωθεί οδική άσφαλτος για να γίνει ποδηλατόδρομος (όπως θα έπρεπε), οι ποδηλάτες κρατούν θετική άποψη στο να ξηλωθεί το (ήδη ελάχιστο) σιδηροδρομικό δίκτυο και να μετατραπεί σε ποδηλατόδρομο, η τοποθεσία των οποίων, όμως, είναι άκρως ακατάλληλη και επικίνδυνη. Μάλιστα, στα πρώτα σχέδια εικάζεται ότι θα μπει η παλαιά μετρική γραμμή των ΣΠΑΠ από τον Πειραιά μέχρι την Κόρινθο. Η γραμμή εντός του Πειραιά θα γίνει πεζόδρομος, ενώ κάποια τμήματα της γραμμής από τα Μέγαρα μέχρι την Κόρινθο ποδηλατόδρομος. Ωστόσο, η γραμμή στο υπεραστικό τμήμα ακολουθεί μια πολύ επικίνδυνη διαδρομή, δίπλα από τους γκρεμούς της Κακιάς Σκάλας με υπερυψωμένο έδαφος και διχοτομείται ουκ ολίγες φορές από την Παλαιά Ε.Ο. Κορίνθου. Περνάει μέσα από τα κέντρα των πόλεων και θα μπορούσε να λειτουργήσει ως διαδημοτική συγκοινωνία ελαφριού σιδηροδρόμου (τύπου τραμ) ή ακόμη και ως μουσειακή. Αντί αυτού, τα σατανικά σχέδια της ΤΡΕΛΟΣΕ φαντάζουν άκρως απειλητικά για το μέλλον των υπεραστικών συγκοινωνιών.

Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ: Όλες αυτές οι προτάσεις περί μετατροπής των σιδ. γραμμών σε ποδηλατόδρομους-πεζόδρομους έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι είναι μια καλά μεθοδευμένη ενέργεια για να
στρέψουν ενάντια τους ποδηλατόφιλους με τους σιδηροδρομόφιλους, οι οποίοι, αν και ζητούν διαφορετικά πράγματα, κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος περί απόψεων ποιότητας ζωής και ο συνδυασμός των προτάσεων τους οδηγεί σε μια παραδισένια πόλη. Το ποδήλατο συμπληρώνει τον σιδηρόδρομο και τα δυο μαζί εξορίζουν το ΙΧ και αφήνουν την πόλη (ατμοσφαιρικά και χωροταξιακά) καθαρή.

Με αυτές τους τις προτάσεις, δίνουν μια μοναδική ευκαιρία στους ποδηλατόφιλους
αποκτήσουν ποδηλατόδρομο. Αυτοί, γνωρίζοντας ότι ποτέ δεν θα δουν άσφαλτο να θυσιάζεται για να ποδηλατίσουν άνετα, δέχονται να γίνει εις βάρος του σιδηροδρόμου. Οι σιδηροδρομόφιλοι, από την άλλη, αν και έμφυτα έχουν συμπάθεια στο ποδήλατο γιατί συμπληρώνει την ποιότητα ζωής που ονειρευόνται, τους κάνει να στρέφονται ενάντια στους ποδηλάτες γιατί απειλεί την μεγάλη τους λατρεία.

Πως να μην νομίζουμε μετά ότι όλο αυτό δεν είναι στημένο; Γιατί είμαστε έθνος που πάντα προσπαθούμε να βγάλει ο ένας τα μάτια του άλλου, αλλά ποτέ εκείνων που πρώτοι τα έβγαλαν σε όλους μας.

Τις απόψεις των σιδηροδρομόφιλων, των μελών του Amnizia και του ιστολογίου μας, έρχονται να τις επιβεβαιώσουν και οι οικολόγοι.

Ο πολιτικός σχηματισμός "Οικολόγοι Πράσινοι" εξέδωσαν το παρακάτω δελτίο τύπου:

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ: Συνεργασία του σιδηροδρόμου με το ποδήλατο, και ποδηλατικές διαδρομές με διατήρηση των σιδηροδρομικών γραμμών, ζητούν οι Οικολόγοι Πράσινοι. Γενική δοκιμή για ξήλωμα των σιδηροδρομικών υποδομών με «πράσινο άλλοθι», χαρακτηρίζουν οι Οικολόγοι Πράσινοι τις εξαγγελίες του υπουργείου Υποδομών για μετατροπή καταργούμενων σιδηροδρομικών γραμμών σε ποδηλατοδρόμους.

Η υποστήριξη σε «πράσινες» οικονομικές δραστηριότητες όπως ο ποδηλατικός τουρισμός ή τα φωτοβολταϊκά, οφείλει να συνδυάζεται και με τη διατήρηση των σιδηροδρομικών υποδομών ως αποθέματος για βιώσιμες μεταφορές. Αυτό ισχύει τόσο για τις διαδρομές που καταργούνται με τον οικονομικό στραγγαλισμό του ΟΣΕ, όσο και για εκείνες όπου η σιδηροδρομική γραμμή έχει μετατοπιστεί σε νέες χαράξεις μακριά από οικισμούς και δημοφιλή σημεία προορισμού.

Στην τελευταία αυτή κατηγορία ανήκουν τα πιλοτικά σχέδια που αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών κ. Βούγιας στην απάντησή του σε πρόσφατη κοινοβουλευτική ερώτηση:

  • Η παλιά γραμμή Πλαταμώνα - Τεμπών αποτελεί πολύτιμη εφεδρεία για σιδηροδρομικό τουρισμό, καθώς διασχίζει την κοιλάδα των Τεμπών και περνάει δίπλα από την παραλία του Πλαταμώνα. Για τα καλοκαίρια, αποτελεί επίσης την ευκολότερη πρόσβαση των κατοίκων της Λάρισας και της Κεντρικής Θεσσαλίας προς τη θάλασσα.
  • Οι γραμμές Μεγάρων - Κινέτας και Κορίνθου - Κιάτου συνδέουν τα κέντρα όλων των οικισμών της περιοχής και πιθανότατα θα αποδειχθούν πολύτιμες ως τοπική συγκοινωνία και ανακούφιση για το κυκλοφοριακό. Θα είναι επίσης ζωτικές για την επαναλειτουργία και την οικονομική βιωσιμότητα του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου, καθώς διασφαλίζουν την πρόσβαση των εμπορευμάτων στο νέο Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου, αλλά και τη δρομολόγηση νυκτερινών επιβατικών τρένων απευθείας προς Αθήνα, μέχρι τα Άνω Λιόσια ή τους Αγίους Αναργύρους.
  • Ακόμη πιο ζωτικό είναι όμως να διασφαλίσουμε ότι δε θα ξηλωθεί ούτε μέτρο από τις γραμμές που έκλεισαν το τελευταίο διάστημα λόγω περικοπών, όπως στην Πελοπόννησο και τη Δυτική Μακεδονία, χωρίς να υπάρχει ή να κατασκευάζεται νέα χάραξη. Στις περιπτώσεις αυτές, η αλλαγή χρήσεων θα κάνει αδύνατη την επαναλειτουργία του δικτύου, που υποτίθεται ότι κλείνει μόνο προσωρινά, μέχρι να βρεθεί οικονομικά βιώσιμος τρόπος λειτουργίας του.


Οι Οικολόγοι Πράσινοι στηρίζουμε την προώθηση του ποδηλατικού τουρισμού, που στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες αποτελεί από τους δυναμικότερους νέους τομείς, τονώνοντας τις τοπικές οικονομίες και προσφέροντας ουσιαστικότερη επαφή με το τοπίο και τους ανθρώπους. Ιδιαίτερη σημασία δίνουμε στη σύνδεσή του και με το σιδηρόδρομο, με δυνατότητα μεταφοράς ποδηλάτων σε όλα τα τρένα και με ασφαλείς ποδηλατικές διαδρομές τόσο προς τους σταθμούς όσο και δίπλα στις γραμμές. Θεωρούμε όμως απαράδεκτη κάθε σκέψη να χρησιμοποιηθεί το ποδήλατο ως πρόσχημα για να θυσιαστούν οι υποδομές του σιδηροδρόμου. Από τους παλιούς σταθμούς, μπορούν να δοθούν σε νέες ήπιες τοπικές χρήσεις μόνο κτίρια που δεν είναι απαραίτητα για μελλοντική επαναλειτουργία του δικτύου.

Ανάλογα κριτήρια προωθούμε και για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάρκων που ήδη συζητείται σε χαράξεις εκτός λειτουργίας, όπως οι γραμμές Παλαιοφαρσάλου-Βόλου ή Μεσολογγίου-Αγρινίου. Φωτοβολταϊκά μπορούν να είναι αποδεκτά μόνο σε υπερυψωμένους πυλώνες στηριγμένους δίπλα στις γραμμές, που θα διασφαλίζουν αποδοτικότερη παραγωγή ηλιακής ενέργειας χωρίς να εμποδίζουν τη μελλοντική επαναλειτουργία του τρένου.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι προειδοποιούμε η βιωσιμότητα δεν κόβεται σε κομμάτια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν το ένα εναντίον του άλλου. Οι βραχυπρόθεσμες απαντήσεις δε μπορεί να ακυρώνουν τις μακροπρόθεσμες προοπτικές. Μόνο με λύσεις που να απαντούν ταυτόχρονα στην περιβαλλοντική και οικονομική κρίση, μπορεί η χώρα να βγει από τα σημερινά αδιέξοδα.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget