Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2010

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΥΠ.ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Βιαστικά πυροτεχνήματα για τον ΗΣΑΠ...

5 σχόλια
Σήμερα παρακολουθήσαμε την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών να απαντά σε ερώτηση στη Βουλή για τα δημόσια έργα.

Πέραν του γνωστού γεγονότος, ότι δηλαδή υπήρξε μια λεπτομερής αναφορά στα πολλαπλά οδικά έργα κόστους δισεκατομμυρίων ευρω (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας - Ε65, ΠΑΘΕ: Ελευσίνα- Κόρινθος – Πάτρα, Ιόνια Οδός: Πάτρα - Πύργος – Τσακώνα, Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη, Ιόνια Οδός: Αντίρριο - Ιωάννινα, ΠΑΘΕ: Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) – Μαλιακός (Σκάρφεια), Σχηματάρι - Χαλκίδα, ΠΑΘΕ: Μαλιακός Κλειδί, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης,κτλ) και ασφαλώς καμία αναφορά σε εξυγίανση/επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου (όυτε καν για τον Προαστιακό Ξυλοκάστρου, για τον οποίο ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου αναφέρθηκε πρίν καιρό ειρωνικά απαντώντας: "Αν θέλετε να μετακινηθείτε στο Ξυλόκαστρο, υπάρχουν και τα ΚΤΕΛ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"), ένα τεράστιο, βιαστικό και ανόητο πυροτέχνημα έσκασε στο "ναό της δημοκρατίας" δια στόματος της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών.

Αναφέρθηκε στην ακατανόητη επέκταση της γραμμής μετρό 1 (ΗΣΑΠ) που είχε ψελιστεί αλλά γρήγορα θάφτηκε το 2007 από τον σταθμό ΝΕΟ ΦΑΛΗΡΟ με παρακλάδι και διπλή υπόγεια σιδηροδρομική γραμμή μήκους 9 χιλιομέτρων μέχρι τον Άλιμο/Καλαμάκι!

Η ηγεσία του υπουργείου αποκάλυψε ότι έχει ήδη προκηρυχθεί μελέτη σκοπιμότητας για αυτήν την επέκταση!

Η εν λόγω επέκταση αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα ανοησίας και κατασπατάλησης πόρων στα οποία η χώρα μας εδώ και δεκαετίες βγαίνει "ολυμπιονίκης"!

Χωρίς να θέλουμε να κάνουμε εικασίες, αλλά λόγω έλλειψης πληροφοριών για αυτή την μυστηριώδη επέκταση, αλλά κυρίως λόγω έλλειψης εναλλακτικών επιλογών (κοιτάζοντας την απόσταση Νέο Φάληρο-Άλιμος/Καλαμάκι), εικάζουμε ότι πρόκειται για μία παραλιακή επέκταση - ξεπατικοσούρα της υφιστάμενης τροχιοδρομικής γραμμής ΝΕΟ ΦΑΛΗΡΟ-ΑΣΚΛΗΠΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ.

Δηλαδή, ακόμη και ως πυροτέχνημα, το Υπουργείο Υποδομών αναφέρει ότι μελετά μία επέκταση που σε όλη την διαδρομή της ήδη εξυπηρετείται από ένα μέσο σταθερής τροχιάς, το οποίο σε αυτό το τμήμα έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες λόγω της σχεδίασης, πολύ σύντομα θα αποκτήσει προτεραιότητα στα φανάρια (πράσινο κύμα) και θα μπορούσε να είναι πραγματικός ανταγωνιστής αν καταργούσαν κάποιες από τις συχνές στάσεις του δικτύου.

Δεν είναι, βέβαια, η πρώτη φορά που εμφανίζονται επεκτάσεις των ΗΣΑΠ που δεν έχουν γίνει ευρέως γνωστές. Παρόμοια επέκταση είχε εμφανιστεί πρίν καιρό προς το κέντρο του Πειραιά (Τζάνειο Νοσοκομείο,κτλ), ακολουθώντας την προτεινόμενη τροχιοδρομική επέκταση από το τμήμα Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ (Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο).

Τώρα, για την πραγματικά αναγκαία επέκταση του δικτύου των ΗΣΑΠ, αυτή δηλαδή προς τη Νεα Ερυθραία - Καστρί - Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας και σε Β' φάση προς Άνοιξη και Άγιο Στέφανο (για τη β' φάση έχουμε αμφιβολίες για την βιωσιμότητα της), η ηγεσία μας επιφύλαξε άσχημα νέα, ουσιαστικά απορρίπτοντας το ενδεχόμενο υλοποίησης της (ίσως γι' αυτό και η ΗΣΑΠ πολύ ήσυχη θα ανακαινίσει και το τμήμα ΚΑΤ-ΚΗΦΙΣΙΑ-το οποίο αναμένεται να υπογειοποιηθεί για να γίνει η επέκταση).

Πιο συγκεκριμένα, η αναφορά είχε ως εξής: "Για την επέκταση προς Άγιο Στέφανο είχαν προκηρυχθεί 7 μελέτες εκ των οποίων
ανατέθηκαν 2 χωρίς να διασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους. Οι υπόλοιπες 5 ακυρώθηκαν λόγω λανθασμένου σχεδιασμού."

Για τις γραμμές μετρό 3 & 4 αναγγέλθηκαν τα εξής:

α. Η επέκταση από το Αιγάλεω στο Χαϊδάρι είναι υπό κατασκευή με προβλεπόμενο χρόνο ολοκλήρωσης στις αρχές του επόμενου έτους.

β. Η επέκταση Χαϊδάρι – Πειραιάς βρίσκεται υπό δημοπράτηση. Έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί το Α’ Στάδιο του διαγωνισμού και αναμένεται η περαίωση της δικαστικής διαδικασίας, λόγω προσφυγών ορισμένων διαγωνιζομένων στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, προκειμένου να προχωρήσει το Β’ στάδιο του διαγωνισμού.

γ. Η Γραμμή 4 βρίσκεται υπό μελέτη. Έχει βελτιωθεί ο σχεδιασμός του έργου, ώστε ένας κλάδος της γραμμής αυτής να καλύψει πυκνοδομημένες περιοχές στο Παγκράτι και στο Βύρωνα με 3 νέους σταθμούς, ενώ πρόκειται σύντομα να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάθεση των υπολειπόμενων μελετών του μεγάλου αυτού έργου, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 2,7 δισ. ευρώ.

Για την επέκταση του τραμ στον Πειραία αναγγέλθηκαν τα εξής:

Το έργο «Επέκταση του Τραμ στον Πειραιά» έχει ενταχθεί στον ΠΕΠ Αττικής 2007 -2013 με προϋπολογισμό 127.650.000 ευρώ και δημοπρατήθηκε στις 5.3.09 με Ανοικτό Δημόσιο Διεθνή Διαγωνισμό. Η διαγωνιστική διαδικασία έλαβε χώρα στις 05.05.2009, οπότε αναδείχθηκε προσωρινός μειοδότης.
Δεδομένης της σημαντικής καθυστέρησης που είχε παρατηρηθεί στην προώθηση του θέματος και εκτιμώντας τη σημαντικότητα του έργου, η νέα Διοίκηση της εταιρίας, η οποία ορίστηκε και συγκροτήθηκε στις 12.3.2010, εξέτασε και ενέκρινε την κατακύρωση του διαγωνισμού στις 27.05.2010, σε χρονικό διάστημα μικρότερο του τριμήνου από τη σύστασή της.
Κατά της προαναφερόμενης απόφασης ορισμένοι υποψήφιοι έχουν ασκήσει τα προβλεπόμενα από τις ισχύουσες διατάξεις ένδικα μέσα, τα οποία και εκκρεμούν. Επίσης τον Ιούλιο του 2010 υποβλήθηκε καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επί της οποίας η ΤΡΑΜ Α.Ε. πρόσφατα έχει απαντήσει.


ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ: Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

5 σχόλια:

  • 21 Σεπτεμβρίου 2010 στις 8:46 μ.μ.
    jwudalas :

    Χαιρεται.ΑΝ υπαρχουν λεφτα,αυτα πρεπει να δωθουν εκει που υπαρχει αναγκη,αυτο σημαινει να γινει επιτελους η επεκταση της γρ.3 προς πειραια,της 2 προς Ιλιον και να ξεκινησει η γραμμη4.Ολα τα υπολοιπα ειναι αερολογιες του υπουργειου...

  • 9 Οκτωβρίου 2010 στις 12:56 π.μ.
    O405N :

    Δεν ήταν της γραμμής 1 η επέκταση η παραλιακή άλλα της γραμμής 3 ΠΑΡΑΚΑΛΩ!!!!

    Υπερφύαλα μπουρδολογήματα του κουφο-Σουφλιά!!!

    ΣΧεδιασμός επάνω στο χάρτη με μαρκαδόρο!!!

    Όσο για την επέκταση της γραμμής 1 προς τα βόρεια, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΑΛΙΟ!!!

    Ακόμα και για τους 3 νέους ενδιάμεσους σταθμούς, τήρειται στάση αναμονής.

  • 22 Οκτωβρίου 2010 στις 1:56 π.μ.
    per88 :

    3 νέους ενδιάμεσους σταθμούς.
    Α λες για Καμίνια,Ιλισό, Ψαλίδι.
    Ιλισός και Ψαλίδι 10 εκατ κοστίζουν. Ωστόσο αν δεν θέλουν να ''κόψουν΄΄ με Ψαλίδι ας μην.!
    Ο Ιλισός θα κόψει την ωραία ταχύτητα του ΗΣΑΠ.
    per88

  • 1 Νοεμβρίου 2010 στις 10:47 μ.μ.

    Mηπως θα έπρεπε να αρχισούν να σκέφτονται επίγειες επεκτάσεις των γραμμών 1, 2 και 3 του αστικού σιδηροδρόμου, τσεκουρώνοντας υπέροχες, ασφαλτοστρωμένες και μόνιμα μποτιλιαρισμένες λεωφόρους; [με παράλληλη κατασκευή οδικών διαβάσεων ανα 1000m και πεζοδιαβάσεων ανα 100m] Kαι ας ουρλιάζουν και ας χτυπιούνται καταγής, "περίοικοι" και Ι.Χ.δες!!!!

  • 3 Νοεμβρίου 2010 στις 2:22 μ.μ.

    Σήμερα έφριξα στο δρομολόγιο μου Βικτώρια-Βύρωνας. Ειλικρινά, καθώς περίμενα στις άκρως μποτιλιαρισμένη Πατησίων (ως συνάρτησης των πολλών ΙΧ, του κλεισίματος του μετρό στην Βικτώρια και των προεκλογικών συγκεντρώσεων), σκεφτόμουν πόσο ωραία θα ήταν αντί της συνεχώς παραβιασμένης λεωφορειολωρίδας, να είχε γίνει εκείνη η επέκταση του τραμ που τόσο συζητιέται και φυσικά τον τραμόδρομο να τον φύλαγαν κάγκελα, κράσπεδα, μπάρες και ενίοτε ναρκοπέδια! χαχα! ;-)

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget