
Στην πραγματικότητα πρόκειται για το πρώτο τρένο που χρησιμοποίησε το ρεύμα των φωτοβολταϊκών πάνελ που εγκαταστάθηκαν πάνω από το τούνελ μήκους τριών χιλιομέτρων στη γραμμή Παρίσι - Αμστερνταμ.Ο συγκεκριμένος συρμός κάλυψε δοκιμαστικά μια απόσταση 25 χιλιομέτρων λίγο πριν την Αμβέρσα χρησιμοποιώντας ρεύμα από τη στέγη της «ηλιακής σύρραγγας».
Οι συλλέκτες ηλιακής ενέργειας καλύπτουν μια επιφάνεια 50 στρεμμάτων και παράγουν ενέργεια 3.300 μεγαβατ ανά ώρα που ισοδυναμεί με το ρεύμα που καταναλώνουν 1000 νοικοκυριά σε ένα χρόνο. Το ρεύμα που παράγεται θα τροφοδοτεί τις 4000 αμαξοστοιχίες (συμβατικές ή υψηλής ταχύτητας) που περνούν από το Βέλγιο αλλά θα επαρκεί και για τον ηλεκτροφωτισμό άλλων σηράγγων και την σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου.Το πρόγραμμα ηλεκτροδότησης μέσω της ενέργειας που παράγουν τα 16.000 πάνελ στοίχισε 16 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτήθηκε από τους βελγικούς σιδηρόδρομους SNCB.Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία Enfinity χάρις στη χρήση ηλιακής ενέργειας θα ελαττωθεί η επιβάρυνση της ατμόσφαιρας με 47 εκατ. κιλά διοξειδίου του άνθρακα από τους συρμούς των τρένων.Όπως σημειώνει όμως η εταιρεία θα χρειαστεί η επέκταση του των φωτοβολταϊκών και σε άλλα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου (σταθμοί και κενές εκτάσεις παραπλεύρως των γραμμών) προκειμένου να εξασφαλιστεί η πλήρης ηλεκτροδότηση όλων των συρμών με ρεύμα από ηλιακή ενέργεια.
ΠΗΓΗ: Το Βήμα Online
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.
ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).
Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.