Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Η Siemens μας κρατά αιχμάλωτους! (;)

11 σχόλια
Επτά σταθμοί μετρό, δέσμιοι της Siemens

Είναι πανέτοιμοι, αλλά δεν λειτουργούν επειδή δεν έχει ανανεωθεί
η σύμβαση
Του Κωνσταντινου Ζουλα
Μπορεί να ηχεί εξωφρενικό, αλλά στην κυριολεξία κάτω από τα… πόδια των Αθηναίων 7 νέοι σταθμοί του μετρό είναι πανέτοιμοι να λειτουργήσουν, ωστόσο λόγω του σκανδάλου της Siemens είναι άγνωστο ακόμη πότε θα παραδοθούν στο επιβατικό κοινό. Την... απίστευτη αυτή είδηση επιβεβαίωσαν στην «Κ» τόσο ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Χρ. Τσίτουρας όσο και ο ομόλογός του της Εταιρείας Λειτουργίας του Μετρό (ΑΜΕΛ) κ. Σαρ. Μιχαλόπουλος. Αμφότεροι, μάλιστα, δήλωσαν αδυναμία να προβλέψουν πότε ακριβώς θα ξεμπλοκαριστεί η σχετική σύμβαση με τη Siemens, χωρίς τη συνδρομή της οποίας οι συρμοί του μετρό είναι ανέφικτο να φτάσουν στο Ελληνικό και το Χαϊδάρι, δηλαδή τις δύο νέες επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών που είναι έτοιμες προς χρήση. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Μέχρι τον προσεχή Ιούνιο, η Αττικό Μετρό είχε δεσμευθεί ότι θα παραδώσει στους επιβάτες επτά νέους σταθμούς και συγκεκριμένα στο Περιστέρι, στην Ανθούπολη, στο Χαϊδάρι (γραμμή 1), στην Ηλιούπολη, στον Αλιμο, στην Αργυρούπολη και στο Ελληνικό (γραμμή 2). Οι σταθμοί αυτοί, όπως και τα τούνελ που οδηγούν στις νέες πλατφόρμες, είναι σήμερα πανέτοιμοι. Ωστόσο λόγω της μη ανανέωσης (από το 2008) της σχετικής σύμβασης με τη Siemens, που έχει την ευθύνη εγκατάστασης του συστήματος σηματοδότησης (Signaling) στους συρμούς και τους σταθμούς, παραμένουν ανενεργοί.

Οπως εξήγησε στην «Κ» ο κ. Τσίτουρας, η Siemens είχε εξ αρχής αναλάβει το έργο να τοποθετεί σε όλα τα βαγόνια και τις πλατφόρμες το σύστημα των «σινιάλων» που επικοινωνούν αυτομάτως με το κέντρο του μετρό για την ασφαλή κίνηση των συρμών και την άφιξή τους στους σταθμούς. Η άρνηση ωστόσο της ελληνικής πλευράς αφ' ότου ξέσπασε το σκάνδαλο το 2008 (αρχικώς του κ. Γ. Σουφλιά και κατόπιν του κ. Δημ. Ρέππα) να υπογράψει την επέκταση της σύμβασης έχει επί της ουσίας παγώσει όλο το έργο. Με συνέπεια, οι νέοι συρμοί που κατασκευάζονται στην Κορέα να έχουν ήδη ολοκληρωθεί χωρίς να έχει εγκατασταθεί το συγκεκριμένο σύστημα, ενώ ακόμη και σήμερα να λυνόταν το πρόβλημα, λόγω των πολύμηνων δοκιμών που χρειάζονται, δεν είναι πια εφικτό τα νέα τρένα και οι επτά σταθμοί να λειτουργήσουν πριν από το 2012!

Καμία εναλλακτική
Η τραγική ειρωνεία είναι πως η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών δεν έχει επί της ουσίας εναλλακτική λύση, δεδομένου ότι το σύστημα «σηματοδότησης» άλλων εταιρειών δεν είναι συμβατό με αυτό που έχει ήδη εγκαταστήσει η Siemens στους παλιότερους σταθμούς. Με συνέπεια, η ελληνική πλευρά να είναι εξαναγκασμένη να βρει κάποια στιγμή λύση με τη γερμανική εταιρεία. Οπως παραδέχθηκε στην «Κ» ο κ. Τσίτουρας, «επί της ουσίας το μετρό είναι αιχμάλωτο της Siemens, και γι' αυτό» όπως είπε «η πολιτική ηγεσία θα πρέπει επιτέλους να προτάξει το δημόσιο συμφέρον και να βρει μια λύση με την εταιρεία». Ο δε ομόλογός του κ. Μιχαλόπουλος απλά... «υπενθύμισε» ότι με τους επτά καινούργιους σταθμούς θα μπορούσαν από τον Ιούνιο να εξυπηρετούνται ημερησίως 150.000 νέοι επιβάτες με συνέπεια να μπαίνουν στο κέντρο 37.000 λιγότερα Ι. Χ.

Η εξεύρευση λύσης με τη Siemens είναι όμως και για έναν επιπλέον λόγο αναπόδραστη εξέλιξη. Αν υποστεί βλάβη το συγκεκριμένο σύστημα μόνον οι δικοί της τεχνικοί μπορούν να την επιδιορθώσουν, χώρια που ένα γενικό μπλακ άουτ στους συρμούς θα μπορούσε, όπως υποστηρίζουν ορισμένοι, μέχρι και να μεθοδευθεί από τη μητρική εταιρεία εν είδει πίεσης προς την ελληνική πλευρά, αν η Αθήνα εμμείνει στις αγωγές που έχει ασκήσει κατά του γερμανικού κολοσσού.


ΠΗΓΗ: Εφημερίδα Καθημερινή

ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ: Ας μην μας προβάλει και η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ τις δικαιολογίες του ΟΣΕ περί ασυμβατότητας του υλικού επειδή είναι άλλου κατασκευαστή. Δλδ, οι δεκάδες γραμμές μετρό των άλλων χωρών είναι από το μπουλόνι μέχρι τον συρμό της ίδιας εταιρείας; Ακόμη και αν είναι έτσι, μήπως αυτό σήμαινε εξ αρχής έναν αθέμιτο ανταγωνισμό;

Ας τα αφήσει αυτά η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Όλα μπορούν να γίνουν αν προσλάβουν έναν καλό επαγγελματία στο είδος του, με πείρα, να "κάνει" τα διάφορετικά συστήματα να συνεργαστούν. Όλα τα υπόλοιπα είναι δικαιολογίες για τις δικές τους καθυστερήσεις αλλά και από τον φόβο τους να μη ζητήσει πίσω η ΜΙΖΕΝΣ τις μιζούλες της με τις οποίες έχει εξασφαλίσει την επιλογή της στα έργα. Αυτές τις μιζούλες που τη στιγμή που μιλάμε αυγατίζουν στην Ελβετία.

Προσπαθούν να μας πείσουν ότι παρά όλο αυτό το ρεζιλώδες σκάνδαλο, από το οποίο κάποιοι γνωστοί αλλά αόρατοι από την έννομη τάξη πλούτισαν ΠΑΡΑΝΟΜΑ εις βάρος του κοινωνικού συνόλου, εμείς πρέπει να συνεχίσουμε να επιλέγουμε την εν λόγω εταιρεία. Ε τότε είναι που θα μας κρεμάσουν καμπάνες (όχι κουδούνια)...

Μάλιστα, αυτή του Big Ben θα είναι μικροσκοπική μπροστά σε αυτή που θα μας αξίζει...

11 σχόλια:

  • 15 Φεβρουαρίου 2011 στις 2:30 μ.μ.

    Ὡς ἀντικαπιταλιστής ἐξυπακούεται ὅτι μαζί σου εἶμαι. Λόγῳ ὅμως ἐλλιπῶν σηματοτεχνικῶν γνώσεων, θά εἶχα ἐπιφυλάξεις γιά κάποια πραγματάκια. Εἶναι δυνατόν κάποιο τρίτο σύστημα νά δίνει ταχύτητα στόχου στό LZB τοῦ τραίνου χωρίς νά παραβιασθοῦν πατέντες τῆς Ζῆμενς? Εἶναι ἀνεκτό νά σηματοδοτηθοῦν οἱ ἐπεκτάσεις μέ ἕνα φτηνό συμβατικό block system καί ἁπλές μηχανικές φραγές γιά ἀκαριαία πέδηση κινδύνου ἐπί ὑπερβάσεως κλειστοῦ φωτοσήματος?

  • 15 Φεβρουαρίου 2011 στις 7:04 μ.μ.

    Σμπάρο, χαίρομαι που και ένας ειδικός μας επιβεβαιώνει ότι μάλλον τα λεγόμενα της ΑΜ είναι αλήθινα (γιατί σιχαίνομαι τα ψέματα των διοικήσεων), αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να να ανεχθώ ότι αυτή η εταιρεία που ενεπλάκη σε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα θα συνεχίσει να λαμβάνει ελληνικούς διαγωνισμούς...

    Η όλη υπόθεση, τότε, είναι ένας αθέμιτος ανταγωνισμός. Και καλά εδώ, που προέκυψε πρόβλημα. Στον ΟΣΕ που το έκαναν "επίτηδες" να μην συνεργάζονται τα Alstom με τα Siemens στην τηλεματική; Δεν πρέπει να τιμωρηθούν οι ανίκανες διοικήσεις για αυτές τους τις αποφάσεις;

    Και τέλος... Πως και με τα φανάρια οδικού δικτύου Αττικής σκοτώθηκαν και βρήκαν λύση;

  • 16 Φεβρουαρίου 2011 στις 8:59 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Πραγματικά αδυνατώ να κατανοήσω αυτή την κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα...Αυτή την στιγμή έπρεπε να κοιτάμε σε άλλες επεκτάσεις, να σκεφτόμαστε άλλες επεκτάσεις και να αναμέναμε την παράδοση του τμήματος Χαϊδάρι-Δημ. Θέατρο... Πού είναι η λεγόμενη πράσινη ανάπτυξη; Που είναι τα μέσα μεταφοράς και δει τα σταθερής; Καταντήσαμε δέσμιοι αυτών που πολέμησαν οι παππούδες μας, οι οποίοι επέστρεψαν και μας σκλάβωσαν με νέες θρασύδειλες μεθόδους... Αν είναι δυνατόν να θέλουν να πιστέψουμε πως είναι μόνο ικανή η Siemens να κάνει τέτοιου είδους εγκαταστάσεις. Μα τι νομίζουν ότι είμαστε; Αλλά δεν θα περίμενα τίποτε παραπάνω από μια κυβέρνηση η οποία μόνο για τις συγκοινωνίες δεν ενδιαφέρεται, αλλά στο πως να στηρίξει τα πετρελαϊκά συμφέροντα και το πώς θα κάνει περισσότερους δρόμους για αυτοκίνητα... Μια κυβέρνηση που βαδίζει με ανθελληνικά βήματα, που ξεπουλά και διαλύει ως μοναδική στην Ευρώπη τους σιδηροδρόμους μας, προσπαθώντας και πάλι να μας πείσει ότι είναι και καλά ασύμφοροι...Αλλά όπως είδατε πολλοί αθωώθηκαν για την Siemens, και σίγουρα πολλοί έφαγαν με χρυσά κουτάλια. Τουλάχιστον ο Μαυρογιαλούρος ήταν και λίγο χαζός και δεν έβλεπε τι έκαναν οι φίλοι και συνεργάτες του πίσω από την πλάτη του, οι δικοί μας ήξεραν καλά τι έκαναν, δεν χρειάστηκαν συνεργάτες, τα έφαγαν όλα μόνοι τους. Και εμείς; Τι κάνουμε εμείς; Μένουμε χωρίς νέους σταθμούς μετρό και με διαλυμένες τις συγκοινωνίες. Και περιμένουμε, και περιμένουμε...

  • 23 Φεβρουαρίου 2011 στις 8:08 μ.μ.
    O405N :

    Απλά να συμπληρώσω ότι ήμουν παρόν στις αγωνιώδεις προσπάθειες για το πάντρεμα του αναλογικού συστήματος σηματοδότησης του Σταθμού Δάφνη, με τον νέο ψηφιακό της Σημενς.

    Ομάδα τεχνικών και των δύο εταιριών, που μάλιστα γνωρίζονταν και χρόνια μεταξύ τους -δεν το βάζω τυχαία αυτό, η διαπροσωπική επαφή πολλές φορές υπερπηδά εμπόδια και αγγυλώσεις που επιφέρουν η τυπολατρίες και οι βιομηχανικοί ανταγωνισμοί- πάλευαν ΕΠΙ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ να βρουν τον λόγο της ασυμβατότητας, αφού οι μελέτες των "φωστήρων" έλεγαν ότι όλα ήταν καλώς καμωμένα...

    Δεν είναι καθόλου εύκολο και ΑΣΦΑΛΕΣ να γίνει πάντρεμα με σύστημα άλλης εταιρίας....

    Δυστυχώς παιδιά μας δέσανε για τα καλά...

  • 16 Μαρτίου 2011 στις 5:41 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Kai tora? Ti tha ginei me tis epektaseis pros Elliniko, Anthoupoli, Haidari? Iparxei periptosi na min paradothoun kai pote aytes oi epektaseis etsi opos paei to pragma??

  • 11 Απριλίου 2011 στις 10:08 π.μ.
    O405N :

    Το φρέσκο που έμαθα είναι στελέχη της Αττικό Μετρό, ετοιμάζουν μια αναφορά-έκθεση των εσόδων που ΧΑΝΕΙ το σύστημα από την ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ της έναρξης λειτουργίας των εν λόγω σταθμών σε σχέση με το κόστος του έργου από την ΜΙΖΕΝΣ (με ανάθεση;;;) ....

    Τα νούμερα θα είναι αποστομωτικά και οι τεχνοκράτες ελπίζουν ότι θα κάμψουν τις πολιτικές αιτιάσεις...

    Είδωμεν...

  • 11 Απριλίου 2011 στις 11:59 π.μ.

    Είναι η ιδέα μου ή οι 2 εταιρείες του μετρό είναι οι μοναδικές συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ που πλησιάζουν κάπως τον πραγματικό όρο "διοικητικό συμβούλιο" εταιρίας; Μπράβο τους...

    Αν λειτουργούσαν έτσι και τα υπόλοιπα ΔΣ των ΔΕΚΟ ολα τα προηγούμενα χρόνια, δεν θα είχαμε τόσα προβλήματα (και ελλείμματα)...

  • 12 Απριλίου 2011 στις 5:07 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Ας ευελπιστουμε οτι μετα απ'ολα αυτα να παραδοθουν πιο γρηγορα οι σταθμοι αυτοι, αλλα και να ξεκινησει γρηγορα η επεκταση της Γραμμης 3 προς το Δημοτικο Θεατρο και της Γραμμης 2 στο Ιλιον...

  • 10 Μαΐου 2011 στις 5:55 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Anonime 8, des auto:


    http://www.ypodomes.com/index.php/news/Μετρό_Αθήνας:_σε_αναμονή_της_απόφασης_του_Ελεγκτικού_για_τις_επεκτάσεις,_σε_12_μήνες_η_παράδοση/4907

  • 7 Σεπτεμβρίου 2011 στις 3:12 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Καλησπέρα......Δύσκολο το πάντρεμα του εξοπλισμού της ΜΙΣΕΝΣ με άλλης εταιρείας ναι, αλλά γίνεται...
    Πάρτε για παράδειγμα ότι μέχρι Δ Πλακεντίας υπάρχει σύστημα ΜΙΣΕΝΣ και μετά αρχίζει το σύστημα του προαστιακού ALSTOM τα τρένα του μετρό μπαίνουν στον προαστιακό τα αεροδρομικά και δε μιλάω για το high voltage, μιλάω αποκλειστικά για σηματοδότηση.
    Ακόμα και τα παλιά τρένα του ΗΣΑΠ υπήρχε πρόβλεψη να τρέχουν στο μετρό με το παλαιό σύστημα izumi, το οποίο και ξηλώθηκε από το μετρό γιατί υποτίθεται είναι περιττό.
    Λοιπόν φανταστείτε πως αν εφοδιαστούν οι συρμοί επιπλέον με ένα νέου τύπου σύστημα άλλης εταιρίας και ταυτόχρονα και η γραμμή με ένα νέου τύπου και μάρκας σύστημα, την ώρα που φεύγει το τρένο από το σύστημα της ΜΙΣΕΝΣ με ένα switcher θα μπορούσε να γυρίσει το τρένο και να μιλάει με το νέο σύστημα.... ευχαριστώ.
    Τα πάντα γίνονται παιδία, μας υπνωτίζουν.

  • 19 Σεπτεμβρίου 2011 στις 2:25 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Προς Ανώνυμο 10, υπάρχει δυνατότητα να ξυλωθεί όλο το σύστημα siemens απ'το μετρό (γραμμές 2 & 3) και να μπει ένα άλλο σύστημα. Για να γίνει αυτό, μήπως θα χρειαστεί να μείνει η πόλη χωρίς μετρό για μεγάλο χρονικό διάστημα, η όχι απαραίτητα; Και γενικά, μήπως είναι καλύτερα να ξυλωθεί όλο το σύστημα siemens ώστε:

    1. Να παραδοθούν (επιτέλους) οι επεκτάσεις στα προάστεια που έχουν καθηστερήσει για ένα υπερβολικά μεγάλο χρονικό διάστημα. Γιατί έτσι όπως πάει το πράγμα μ'αυτήν την υπόθεση, ίσως και να μην ανοίξουνε ποτέ αυτοί οι σταθμοί και είναι κρίμα και αμαρτία.

    2. Να μην ξανα αντιμετωπιστεί στο μέλλον πρόβλημα με αυτήν την υπόθεση και στερούνται το μετρό οι γειτονιές.


    Και κάτι τελευταίο, ο ΗΣΑΠ χρησιμοποιεί το σύστημα siemens;

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget