Τετάρτη, 30 Ιουνίου 2010

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ: Το Κίνα Εξπρές... σφύριξε!

3 σχόλια
¬ Τακινεζικά  εξπρές σε 15 χρόνια  θα  διασχίζουν ολόκληρη την Ασία και  θα συνδέουν το Πεκίνο µε την Ευρώπη
Η Κίνα αποκτά το µεγαλύτερο σιδηροδροµικό δίκτυο του κόσµου, το οποίο αναβαθµίζεται και µε τρένα υψηλής ταχύτητας. Στόχος, η επέκταση του δικτύου σε όλη την Ασία και η ένωσή της έως το 2025 µε την Ευρώπη, ώστε να ενισχυθεί η οικονοµία της αλλά και η επιρροή της στον κόσµο.

Οταν σε µερικούς µήνες αρχίσει η λειτουργία της σιδηροδροµικής γραµµής υψηλής ταχύτητας Πεκίνο - Σαγκάη, η οποία θα καλύπτει τα 1.318 χιλιόµετρα που χωρίζουν τις δύο µεγάλες πόλεις της Κίνας σε τέσσερις ώρες – ένα ταξίδι που, σήµερα, χρειάζεται 10 ώρες – η µεγάλη αυτή χώρα της Ασίας θα έχει κάνει ένα γιγαντιαίο βήµα για να µετατραπεί σε µία από τις σηµαντικότερες δυνάµεις στον κόσµο στις µεταφορές µε γρήγορα τρένα. Το τρένο συµβολίζει τη µεγάλη προσπάθεια που γίνεται στην Κίνα, γράφει η ισπανική εφηµερίδα «Εl Ρais», για να αποκτήσει πρωτοκαθεδρία σε πολλούς τοµείς, όπως η αεροναυπηγική και η αυτοκινητοβιοµηχανία, µε έναν ξεκάθαρο στόχο: να χρησιµοποιήσει την οικονοµία ως κινητήρια δύναµη της ενίσχυσής της στη διεθνή πολιτική σκηνή.

Τα σχέδια της αναβάθµισης των υποδοµών, ιδιαίτερα στα τρένα υψηλής ταχύτητας, αφορούν και την ενίσχυση της επιρροής της Κίνας στην Ασία, µε την επέκταση τόσο των εµπορικών σχέσεων όσο και τη διάδοση της κινεζικής κουλτούρας. Η Κίνα φέτος θα γίνει η δεύτερη µεγαλύτερη οικονοµία στην κόσµο και σκοπεύει να φέρει την επανάσταση στη µεταφορά ανθρώπων και εµπορευµάτων όχι µόνο µέσα στα σύνορά της αλλά και έξω από αυτά.

Το 2008, µε την ευκαιρία των Ολυµπιακών Αγώνων, η Κίνα εγκαινίασε την πρώτη γραµµή υψηλής ταχύτητας µεγάλης απόστασης που καλύπτει σε 30 λεπτά τα 117 χιλιόµετρα που χωρίζουν το Πεκίνο από το λιµάνι Τιανζίν. «Εκτοτε άρχισαν άλλες δύο γραµµές: Γουάνα - Γκουανγκζού (1.068 χλµ.) και Ξιαν - Ζενγκζού (505 χλµ.). Το 2020 το συνολικό σιδηροδροµικό δίκτυο θα φθάσει τα 120.000 χλµ., εκ των οποίων 50.000 χλµ. υψηλής ταχύτητας.

Η βελτίωση των υποδοµών αποτελεί προτεραιότητα του Πεκίνου τα τελευταία χρόνια. «Θεωρείται ως µία από τις σηµαντικότερες πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη της οικονοµίας» λέει ο Λου Χουάπου, διευθυντής του Ινστιτούτου Μεταφορών του Πανεπιστηµίου Κίνγκουα του Πεκίνου. «Οταν βελτιωθούν οι µεταφορές θα γίνεται καλύτερη εκµετάλλευση των πηγών και οι κατασκευές θα απαιτούν λιγότερο κόστος.

Θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη των επενδύσεων». Υπάρχουν δύο τύποι τρένων υψηλής ταχύτητας: γραµµές στις οποίες οι συρµοί κυκλοφορούν µε ταχύτητα 350 χλµ. την ώρα και γραµµές στις οποίες η ταχύτητα που αναπτύσσεται είναι γύρω στα 200-250 χλµ. την ώρα. Αυτές οι δεύτερες έχουν ανταποκρίσεις µε τοπικά και φορτηγά τρένα.

Οι γραµµές υψηλής ταχύτητας κατασκευάζονται µε τη συµµετοχή ξένων εταιρειών: γερµανικών (Siemens), γαλλικών (Αlstom) και ιαπωνικών (Shinkansen), µεταξύ άλλων. Χάρη σε αυτή την πρακτική, οι κινέζοι µηχανικοί σχεδίασαν ένα καινούργιο τρένο για τη διαδροµή Πεκίνο - Σαγκάη που θα µπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα 420 χιλιοµέτρων την ώρα – θα κινείται µε πραγµατική ταχύτητα περίπου 380 χλµ.

την ώρα.

Στόχος είναι η δυνατότητα µετακίνησης µεγάλου αριθµού προσώπων σε κάθε συρµό ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες του 1,3 δισ. κατοίκων της Κίνας.

Τα σχέδια του Πεκίνου είναι τα τρένα υψηλής ταχύτητας να βγουν εκτός των συνόρων της χώρας και να διασχίζουν όλη την Ασία, µε τρεις προγραµµατισµένες διαδροµές (µέσω Μιανµάρ, Ιράν και Ρωσίας) έως την Ευρώπη µε την οποία η κυβέρνηση της Κίνας θέλει να ενωθεί µέσω σιδηροδρόµου έως το 2025. Η κινεζική κυβέρνηση έχει πάντα στο µυαλό της ότι το «άνοιγµα» αυτό δεν πρόκειται µόνο να ενισχύσει τις οικονοµικές και εµπορικές ανταλλαγές αλλά κυρίως να αποτελέσει το όχηµα για την εξάπλωση της κινεζικής επιρροής στην Δύση.

ΠΗΓΗ: Εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ"

3 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.

Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας

Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget