Σάββατο, 5 Ιουνίου 2010

Ο Χαρίλαος Τρικούπης πενθεί για τον σιδηρόδρομο...

1 σχόλια
Συμβολική διαμαρτυρία από τους Οικολόγους Πράσινους στην Παλιά Βουλή

Διαμαρτυρία για το προγραμματιζόμενο κλείσιμο μεγάλου μέρους του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, πραγματοποίησαν σήμερα οι Οικολόγοι Πράσινοι ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος.

Μέλη των Οικολόγων Πράσινων συγκεντρώθηκαν μπροστά στην Παλιά Βουλή, στο άγαλμα του Χαριλάου Τρικούπη που υπήρξε ο θεμελιωτής των ελληνικών σιδηροδρόμων. Ο Χαρίλαος Τρικούπης «ενημερώθηκε» συμβολικά για το μνημόνιο του Δ.Ν.Τ. και τις εξαγγελίες των υπουργείων Υποδομών και Οικονομικών που προβλέπουν ρητά το κλείσιμο γραμμών. Πρακτικά απειλείται το μεγαλύτερο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου, με εξαίρεση μόνο τον άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης, ορισμένες προαστιακές γραμμές και τις συνδέσεις με τις γειτονικές χώρες.

Το άγαλμα του Χαρ. Τρικούπη φόρεσε στο μπράτσο μαύρη λωρίδα πένθους, ενώ η βάση του τυλίχθηκε με πένθιμο τούλι. Πανώ με το μήνυμα «ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ-ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΟ Δ.Ν.Τ. ΝΑ ΤΟΥ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ-ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΝΑΙ, ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΓΡΑΜΜΩΝ ΟΧΙ» ανοίχτηκε στο πεζοδρόμιο της Πλατείας Κολοκοτρώνη, ενώ το ερώτημα «Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΒΛΑΠΤΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ-ΠΟΙΟΥΣ ΩΦΕΛΕΙ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ;» προβαλλόταν σε πικέτα. Φυλλάδια που τόνιζαν ότι «οι βαρύτατες ευθύνες για την απαξίωση του σιδηροδρόμου δε δικαιολογούν την ολοκλήρωση του εγκλήματος», μοιράστηκαν στους περαστικούς.

Επιλογή των Οικολόγων Πράσινων για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος ήταν να τη συνδέσουν με τη γενικότερη κρίση και τους κινδύνους που τη συνοδεύουν, τονίζοντας ότι χρειαζόμαστε πολιτικές για ταυτόχρονη διέξοδο από την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική κρίση.

«Ο σιδηρόδρομος δεν αποτελεί μόνο το φιλικότερο προς το περιβάλλον μεταφορικό μέσο, αλλά και απαραίτητη διέξοδο για τους πολίτες, που βλέπουν τα εισοδήματά τους να μειώνονται και τη χρήση του ΙΧ να γίνεται ακριβότερη», δήλωσε ο Γιάννης Παρασκευόπουλος, εκπρόσωπος τύπου των Οικολόγων Πράσινων. «Υπάρχουν λύσεις για ριζική αναδιοργάνωση του ΟΣΕ χωρίς κλείσιμο γραμμών, και τις έχουμε προτείνει. Η Ελλάδα, άλλωστε, έχει ήδη το αραιότερο σιδηροδρομικό δίκτυο σε όλη την Ευρώπη. Όπως κανένα αεροδρόμιο δεν έκλεισε για τα ελλείμματα της Ολυμπιακής, έτσι δεν έχουμε την πολυτέλεια να κλείσουμε ούτε ένα μέτρο σιδηροδρομικής γραμμής».

Παγκόσμια Μέρα Περιβάλλοντος 2010: Κλείνουν το Σιδηρόδρομο

ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ, ΑΛΛΑ ΔΙΕΞΟΔΟΣ

Η φετινή Μέρα Περιβάλλοντος θα μπορούσε να είναι αφιερωμένη στο τρένο:

  • Χρειάζεται 7 φορές λιγότερη ενέργεια, έχει μέχρι 10 φορές λιγότερη ρύπανση, είναι μέχρι 16 φορές ασφαλέστερο από το αυτοκίνητο.
  • Σε καιρούς ακριβής βενζίνης, αυξημένων διοδίων και μειωμένων εισοδημάτων, το τρένο είναι ανάσα και για την τσέπη μας.

Κι όμως, η κυβέρνηση προχωρά στο ΚΛΕΙΣΙΜΟ του μισού ΟΣΕ:

  • Το μνημόνιο με το ΔΝΤ προβλέπει ρητά «κλείσιμο ζημιογόνων γραμμών».
  • Πρακτικά απειλείται όλο σχεδόν το δίκτυο, εκτός από τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, κάποιες προαστιακές γραμμές και τις συνδέσεις με γειτονικές χώρες.

Τα ελλείμματα του ΟΣΕ είναι πρώτα πολιτικά και μετά οικονομικά:

  • Τριπλασιάστηκαν την περίοδο 2003-2009, από διαφθορά και κακοδιαχείριση.
  • Σιδηροδρομικά έργα και συντήρηση δικτύου δε χρηματοδοτήθηκαν ποτέ από το κράτος, αντίθετα με τους δρόμους, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια.
  • 40% του ελλείμματος είναι τόκοι δανείων που αναγκάστηκε ο ΟΣΕ να πάρει για να μην υπάρξει απευθείας κρατική χρηματοδότηση.
  • Μέτρα όπως πάγωμα επενδύσεων, μειώσεις δρομολογίων, πολύχρονες διακοπές γραμμών «λόγω έργων», αλλά και η γενικότερη απαξίωση του τρένου, ήταν στην ουσία ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ.

Οι βαρύτατες ευθύνες των κυβερνήσεων δε δικαιολογούν την ολοκλήρωση του εγκλήματος

Η ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΙΝΑΙ «ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ»

  • Έχουμε ήδη το μικρότερο δίκτυο στην Ευρώπη, αναλογικά με την έκτασή μας.
  • Τελευταίοι είμαστε και στο μερίδιο του τρένου σε επιβάτες και εμπορεύματα.
  • Δεν υπάρχει βιωσιμότητα στις μεταφορές χωρίς το σιδηρόδρομο.

Τώρα, ευρωπαϊκή λύση για τον ΟΣΕ: Εξυγίανση ΝΑΙ, ακρωτηριασμός ΟΧΙ.

  • Ριζική αναδιοργάνωση χωρίς ιδιωτικοποίηση ή περικοπές γραμμών και δρομολογίων, σε συνεργασία με δημόσιο σιδηρόδρομο άλλης ευρωπαϊκής χώρας.
  • Ρόλος παρατηρητηρίου και διαιτητή στις Ευρωπαϊκές Ομοσπονδίες των Επιβατών - E.P.F και των Εργαζομένων στις Μεταφορές - E.T.F.
  • Ενδεχόμενη πρόσκληση στα ΚΤΕΛ, τις περιφερειακές αυτοδιοικήσεις και σε κοινοπραξίες σιδηροδρομικών, να επενδύσουν σε σιδηροδρομικές γραμμές που τους ενδιαφέρουν με αντάλλαγμα συμμετοχή στις αντίστοιχες εισπράξεις.
  • Επενδύσεις και συνεργασία του σιδηροδρόμου με τα άλλα μεταφορικά μέσα, στο πλαίσιο συνδυασμένων μεταφορών με στόχο το μερίδιο του τρένου στις μετακινήσεις να φθάσει τουλάχιστον τον ευρωπαϊκό μέσο όρο μέχρι το 2020.

Η ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΗ ΥΠΟΘΕΣΗ

ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ Δ.Ν.Τ.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ,

ΧΩΡΙΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ


Περισσότερες πληροφορίες:

1. Αναλυτικά η πρόταση των Οικολόγων Πράσινων για την εξυγίανση του ΟΣΕ

Ο υπουργός Υποδομών κ.Ρέππας δεν έχει ακόμη απαντήσει στο αίτημά μας για συνάντηση.

2. Για το ίδιο μεταφορικό έργο, ο σιδηρόδρομος χρειάζεται μέχρι 7 φορές λιγότερη ενέργεια, ενώ έχει μέχρι 10 φορές λιγότερη ρύπανση και μέχρι 16 φορές λιγότερα ατυχήματα.

3. Από τα σιδηροδρομικά δίκτυα που αποτελούσαν «παιδιά» του Χαρίλαου Τρικούπη:

  • Το τρένο του Λαυρίου καταργήθηκε από κυβέρνηση της Ε.Ρ.Ε. το 1959.
  • Το τρένο της Αιτωλοακαρνανίας, καταργήθηκε από τη Χούντα το 1972.
  • Για τα τρένα της Πελοποννήσου και της Δυτικής Θεσσαλίας, προγραμματίζεται η κατάργησή τους, από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και το Δ.Ν.Τ. εντός του 2010.

Ειρωνεία αποτελεί ότι το όνομα του Χαρίλαου Τρικούπη, θεμελιωτή των ελληνικών σιδηροδρόμων, έχει δοθεί στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, μόνη μεγάλη ευρωπαϊκή γέφυρα χωρίς αντίστοιχη σιδηροδρομική ζεύξη.



ΠΗΓΗ: Οικολόγοι Πράσινοι

Τα τρένα στην υπόλοιπη Ευρώπη...


1 σχόλια:

  • 7 Ιουνίου 2010 - 11:39 π.μ.
    τρενομανής :

    Που είναι τα υπόλοιπα κόμματα, να υποστηρίξουν τον σιδηρόδρομο; Μόνο τις εργολαβίες και τις προμήθειες γνωρίζουν οι πολιτικοί, που έχουν και ψαχνό και μετά πάπαλα; Εύχομαι οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο να θυμηθούν την στάση των πολιτικών στις επόμενες εκλογικές διαδικασίες, όποτε κι αν αυτές γίνουν και να "τιμήσουν" δεόντως τα κόμματα που τους "υποστήριξαν"...

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.

Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας

Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget