Δευτέρα, 7 Ιουνίου 2010

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ: "Φεύγει" και το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού...

1 σχόλια

Ξεθωριάζει όλο και περισσότερο το όραμα για τη δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου του Ελληνικού τουλάχιστον με τη μορφή της προεκλογικής δέσμευσης του Πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου «να δημιουργηθεί αποκλειστικά στον χώρο του πρώην ανατολικού αεροδρομίου Μητροπολιτικό Πάρκο Υψηλού Πρασίνου».

Από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων- που ανακοινώθηκε την περασμένη Πέμπτη- προκύπτουν πλέον νέα δεδομένα που αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο στον χώρο του Ελληνικού να υπάρχουν και εμπορικές δραστηριότητες. Πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος κάνουν πλέον λόγο «για υπερβολικό κόστος κατασκευής και λειτουργίας του πάρκου». Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων που έκαναν οι υπουργοί Οικονομικών, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Πολιτισμού και Τουρισμού, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ότι θα δημιουργηθούν ειδικοί φορείς αξιοποίησης για το πάρκο του Ελληνικού και του Τατοΐου.

Ανοίγει ο δρόμος...

«Εάν πρόκειται για φορέα διαχείρισης αστικού πρασίνου, δεν υπάρχει πρόβλημα. Εάν όμως συσταθεί φορέας διαχείρισης του πάρκου, τότε ανοίγει ο δρόμος για εκποιήσεις και εμπορική εκμετάλλευση του Ελληνικού», έλεγαν χθες αρμόδιες πηγές. «Εάν δεν μπουν κόκκινες γραμμές από το ΥΠΕΚΑ, τότε φαίνεται ξεκάθαρα ότι τον πρώτο ρόλο θα έχει το υπουργείο Οικονομικών που αναζητεί εναγωνίως έσοδα για να καλύψει τις μαύρες τρύπες του προϋπολογισμού». Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, «παλιότερα όταν δεν ήθελες να λύσεις ένα πρόβλημα, έφτιαχνες μια επιτροπή. Σήμερα δημιουργείς έναν φορέα αξιοποίησης».

Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος παίρνει θέση πίσω από το υπουργείο Οικονομικών όσον αφορά τις εξελίξεις στο Ελληνικό. «Δεν μας ανήκει το Ελληνικό, είναι περιουσία της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου», έλεγαν χθες πηγές του υπουργείου. «Δεν υπάρχουν λεφτά, ο χώρος του πρώην αεροδρομίου είναι μεγάλος και προκειμένου να γίνουν ήπιες παρεμβάσεις θα υπάρχει αυτός ο φορέας. Θα προηγηθεί ανάλογη μελέτη από το υπουργείο Οικονομικών».

Την έλλειψη χρημάτων παραδέχτηκε στη Βουλή και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος κ. Θάνος Μωραΐτης. «Είμαστε ξεκάθαροι ότι δεν μπορούμε αύριο να πάμε να κάνουμε πάρκο όλο το Ελληνικό», τόνισε χαρακτηριστικά. «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι πόροι ούτε να το κατασκευάσουμε ούτε να το συντηρήσουμε».

Ο ίδιος ωστόσο τόνισε ότι «μέσα στο 2010 θα προχωρήσουμε στη σύσταση ενιαίου φορέα Μητροπολιτικού Πάρκου που θα αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία του πάρκου», χωρίς να δώσει περισσότερα στοιχεία για την έκταση που θα καταλαμβάνει.

Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα του Ελληνικού, από τα 5.300 στρέμματα που καλύπτει ο χώρος του πάρκου τα μη παραχωρημένα σε άλλους φορείς του Δημοσίου είναι 1.500. Ετσι, είναι πολύ δύσκολο το υπουργείο Οικονομικών να αφήσει οικονομικά ανεκμετάλλευτα τόσα στρέμματα.

Ανοιγμα του χώρου...

Οπως ανέφερε ο κ. Μωραΐτης, «το ΥΠΕΚΑ βρίσκεται σε συνεννόηση με τα Ολυμπιακά Ακίνητα, ώστε οι πολίτες να έχουν ελεύθερη πρόσβαση σε ένα μεγάλο κομμάτι». Και μέχρι στιγμής τουλάχιστον δεν υπάρχουν άλλα σχέδια.

Το πλάνο είναι μέσα στα επόμενα 4 χρόνια να πέσουν όλες οι περιφράξεις στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις στο Κανόε- Καγιάκ και στο Κέντρο Ξιφασκίας προκειμένου να δημιουργηθεί ένας ενιαίος χώρος με ελεύθερη πρόσβαση του κοινού και να γίνει δενδροφύτευση, ενώ οι όποιες πολεοδομικές παρεμβάσειςαν γίνουν- θα αφορούν μόνο τα υφιστάμενα κτίρια που υπάρχουν στον χώρο του πρώην αεροδρομίου. Το σίγουρο είναι ότι πλέον μπαίνει τέρμα στην υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος από την πύλη του παλιού αεροδρομίου έως τη Λεωφόρο Αμφιθέας που προέβλεπαν τα σχέδια του πρώην υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά, το 2007.

Τα σχέδια αυτά προέβλεπαν ακόμη την κατασκευή εμπορικών κέντρων και πολυτελών κατοικιών. Με τις νέες εξελίξεις υπάρχει ακόμα το νέο ενδεχόμενο να δημιουργηθούν εμπορικά κέντρα. Στον χώρο του πρώην αεροδρομίου υπάρχουν 419 κτίρια και το σχέδιο του 2007 προέβλεπε την κατεδάφιση των 378 και τη διατήρηση των 41.

Σύμφωνα με την έρευνα που συνέταξε το ΕΜΠ- για λογαριασμό των Δήμων Ελληνικού, Αργυρούπολης, Γλυφάδας και Αλίμου- το λειτουργικό κόστος του Μητροπολιτικού Πάρκου Ελληνικού για τους αμιγείς χώρους πρασίνου ανέρχεται ετησίως σε 1.000.000 ευρώ, αν ληφθεί υπόψη το ελάχιστο προβληματικό κόστος των 500 ευρώ το στρέμμα σήμερα στο Πάρκο «Αντώνης Τρίτσης» ή σε 2.600.000 ευρώ για το σύνολο της έκτασης. Με ευρωπαϊκές ωστόσο τιμές, το κόστος ανέρχεται γύρω στα 5 εκατομμύρια ευρώ.

ΠΗΓΗ: Εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ"

1 σχόλια:

  • 7 Ιουνίου 2010 - 8:46 π.μ.

    Ας μην κοροϊδευόμαστε. Δεν υπήρχε ποτέ η περίπτωση το Ελληνικό να γίνει όλο πάρκο. Ένα μικρό τμήμα του ναι, αλλά το υπόλοιπο πάντα προοριζόταν να δοθεί κοψοχρονιά όπως κάθε τι καλό υπάρχει στην Ελλάδα. Και να είστε σίγουροι ότι θα γίνει ΚΑΙ τεράστιο εμπορικό τύπου mall, ΚΑΙ πανάκριβα συγκροτήματα κατοικιών.
    Δεν έχω καμία εσωτερική πληροφόρηση. Απλή λογική έχω. Όταν είδα ότι στέλνουν το μετρό στο Ελληνικό, έγινε σαφές ότι θέλουν να γίνει το φιλέτο ακόμα καλύτερο. Με τα λεφτά του φορολογούμενου φυσικά. Και άσε τους Κυψελιώτες να πήζουν, έτσι κι αλλιώς πλέμπα είναι.
    Πάντως το όνειρο ήταν καλό.

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.

Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας

Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget