Οι άνθρωποι που εργάζονται στον ΟΣΕ έχουν επανειλημμένα και προς πάσα κατεύθυνση εκφράσει την αγωνία τους για το μέλλον του σιδηροδρόμου, προτείνοντας λύσεις βιώσιμες και εύκολα ακολουθούμενες. Ωστόσο, οι επιλογές που γίνονται άνωθεν, έρχονται να «υπογράψουν» το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου…Σήμερα, στις 11.00 το πρωί πραγματοποιείται στον Σταθμό του ΟΣΕ στον Πύργο συνάντηση, προκειμένου να ενημερωθούν οι εργαζόμενοι στον νομό. Το Τοπικό Παράρτημα Σιδηροδρομικών Ηλείας παράλληλα, στις 3 μεσημέρι συναντάται με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Υποδομών Χάρη Τσιόκα και τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ του νομού καθώς και τον γραμματέα της Ν.Ε του ΠΑΣΟΚ.
«Ας μας ακούσουν, πριν μας σπρώξουν στον γκρεμό»
Οι εργαζόμενοι υπερασπίζονται με σθένος το τρένο ως το ασφαλέστερο και οικονομικότερο οικολογικό μέσο μεταφοράς. Όπως επεσήμανε ο κ. Γιαννόπουλος, «σε μια εποχή που ο πρωθυπουργός μιλά για πράσινη ανάπτυξη, για οικολογία, για περιβάλλον, σε αυτή την εποχή ερχόμαστε να καταργήσουμε τον σιδηρόδρομο το ασφαλέστερο και οικολογικότερο μέσο μεταφοράς και να βάλουμε τον κόσμο σε λεωφορεία και αυτοκίνητα. Σε ποιό δρόμο; Σε μια Ολύμπια Οδό που χρόνια διαβάζουμε στα χαρτιά αλλά ακόμη δεν έχει χαραχθεί πώς θα περάσει στον νομό μας. Στο νομό Ηλείας ούτε αεροδρόμιο έχει, ούτε τα λιμάνια του είναι εθνικής σημασίας, ούτε αυτοκινητόδρομο έχει. Του κόβουμε και την σιδηροδρομική γραμμή. Που τον πάμε τον νομό μας; Η γραμμή είναι καλή, τα δρομολόγια είναι το πρόβλημα. Όταν το πρώτο τρένο για Πάτρα είναι στις 2.45 το μεσημέρι, όταν το τελευταίο τρένο από Πάτρα για Πύργο είναι στις 11.45 το μεσημέρι, καταλαβαίνετε ότι ο κόσμος δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί. Δεν μπορείς να πας αυθημερόν στην Πάτρα και να επιστρέψεις. Τόσες χιλιάδες φοιτητές του νομού που σπουδάζουν στην Πάτρα και θέλουν να μετακινηθούν με το τρένο που είναι φθηνό και ασφαλές μέσο, δεν μπορούν. Δεν μπορούν να στείλουν οι γονείς ένα δεματάκι με λίγα τρόφιμα στα παιδιά τους. Τα έχουν καταργήσει όλα».
Από την πλευρά του, ο Αριστείδης Ρελιάς, που εργάζεται στον έλεγχο εισιτηρίων μέσα στα τρένα, με εμπειρία για την ζήτηση του τρένου και προτίμηση του τρένου, υποστηρίζει ότι το τρένο αφορά τις λαϊκές μάζες που το προτιμούν και τους έξυπνους ανθρώπους που ξέρουν να μετακινούνται. «Αυτή τη στιγμή, με τον δρόμο Πύργου Πάτρας έτσι όπως έχει καταντήσει, ένα σφαγείο, οι άνθρωποι που έχουν λίγο μυαλό και δεν θέλουν να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους, χρησιμοποιούν το τρένο γιατί προτιμούν να κάνουν πιο σύντομο τα ταξίδι τους και κυρίως με ασφάλεια. Έχω την εντύπωση ότι σαν οικολογικό μέσο μεταφοράς, αν αυτή τη στιγμή τοποθετηθεί σε σωστές βάσεις ωραρίων μπορεί να εξυπηρετήσει από κάθε άποψη, ειδικά στην διαδρομή Πύργος Πάτρα. Από την στιγμή που υποτίθεται ότι έχουν υπόψη τους ο προαστιακός να φτάσει μέχρι την Πάτρα και να εξυπηρετηθεί η Πάτρα με λεωφορεία μεταξύ Πάτρας Κιάτο, γιατί να μην εξυπηρετηθεί και ο Πύργος που είναι ένα αστικό κέντρο; Μεταξύ Πύργου Πάτρας υπάρχουν αρκετές κωμοπόλεις που πληθυσμιακά είναι αρκετά μεγάλες. Με μια σωστή τοποθέτηση στα ωράρια και τακτική δρομολόγηση όλα μπορούν να λειτουργήσουν σωστά και να αποφέρουν και καρπούς, να μιλάμε πλέον για έναν σιδηρόδρομο που θα είναι αν όχι κερδοφόρος θα βγάζει τα έξοδά του. Όλες οι προηγμένες χώρες έτσι λειτουργούν, με το τρένο». Ο μηχανοδηγός Γιώργος Κουτσούμπας δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε μια ακόμη πρόταση, αυτή που είχε υποβάλει στην ημερίδα που είχε γίνει πριν λίγους μήνες στην Νομαρχία για τον σιδηρόδρομο από τον δήμαρχο Ανδραβίδας Γιάννη Παπανδρέου. «Πέρα από το επιβατικό κοινό, έχουμε και την πρόταση για τα εμπορικά τρένα, του δημάρχου Ανδραβίδας, που μπορούμε να την αξιοποιήσουμε με καλή θέληση. Μίλησε για παραχώρηση ενός τεράστιου οικοπέδου στην περιοχή του δίπλα στην σιδηροδρομική γραμμή για εμπορευματικό κέντρο και μπορούμε να κάνουμε τις μεταφορές στο Θριάσιο Πεδίο, εκεί που θα γίνεται το κεντρικό μεταφορικό έργο του ΟΣΕ και όλα τα προϊόντα του νομού μας, που είναι πάρα πολλά αγροτικά, να μεταφέρονται με το μισό κόστος σε όλη την Ευρώπη».
Μα δεν τούς νοιάζει καθόλου χ!@καν για το Σδ.Δίκτυο της Πελοποννήσου Χ!@καν για την ιστορικότητα της γραμμής δεν τούς ενδιαφέρει τίποτα απλά θέλουν μόνο να βγάλουν λεφτά για να καλύψουν τα κλεμμένα...Τι τους ενδιαφέρει αυτούς στο ΔΝΤ αν η γραμμή είναι από την εποχή του Τρικούπη .σάμπως την έχουν δει και ποτέ?