
Το πρόγραμμα αισθητικής πλαισίωσης της Αττικό Μετρό συνεχίζεται με την τοποθέτηση νέων έργων, τόσο στους παλαιότερους όσο και μελλοντικά στους νέους Σταθμούς που κατασκευάζονται σήμερα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.Στα πλαίσια του προγράμματος εικαστικής πλαισίωσης, η Αττικό Μετρό Α.Ε. αναδεικνύει τρία νέα έργα τέχνης στους Σταθμούς Χαλάνδρι (της Ρένας Παπασπύρου), Αγιο Δημήτριο (του Κώστα Ηρακλή Γεωργίου) και Μοναστηράκι (της Λήδας Παπακωνσταντίνου).
Συγκεκριμένα, στον Σταθμό Χαλάνδρι, το έργο «Εικόνες στην Ύλη» της Ρένας Παπασπύρου καταλαμβάνει επιφάνεια 10,2 μ. πλάτους επί 2,7 μ. ύψους, γεμάτη οικείες και απρόσμενες εικόνες. Οι μωσαϊκές πλάκες του έργου δουλεύτηκαν το Φθινόπωρο του 2009 όπου η καλλιτέχνιδα ενσωμάτωσε και αγαπημένα σχεδιαστικά στοιχεία της περιόδου ‘90-‘94 (βλέπετε συνημμένη φωτογραφία).
Στον Σταθμό Αγιος Δημήτριος, ο καλλιτέχνης Κώστας Ηρακλής Γεωργίου δημιούργησε ένα έργο «εις ανάμνηση του Αλέξανδρου Παναγούλη» ως ελάχιστο φόρο τιμής αναγνωρίζοντας τη μεγάλη προσφορά του. Το έργο αυτό πλαισιώνει τον ανελκυστήρα που βρίσκεται στις αποβάθρες του σταθμού και αποτελείται από διαφορετικά κομμάτια plexiglass τα οποία συνθέτουν τη προσωπογραφία του Αλ.Παναγούλη Στον Σταθμό Μοναστηράκι, το έργο «Χρόνος στα Χέρια μου» της καλλιτέχνιδας Λήδας Παπακωνσταντίνου αναπτύσσεται σχεδόν σε όλη την έκταση της οροφής του σταθμού καταλαμβάνοντας 134 τμ. Το έργο αποτελείται από 324 κομμάτια plexiglass, τα οποία συνθέτουν μια εντυπωσιακή παράσταση που είναι ορατή τόσο μέσα από τον σταθμό του Μετρό όσο και από τους εξωτερικούς χώρους.
Τίτλος έργου: Εικόνες στην ύλη
Καλλιτέχνης: Ρένα Παπασπύρου
Σταθμός: ΧΑΛΑΝΔΡΙ
Επίπεδο σταθμού: Επίπεδο αποβαθρών

Τίτλος έργου: Είς ανάμνηση του Αλέξανδρου Παναγούλη
Καλλιτέχνης: Κώστας Ηρακλής Γεωργίου
Σταθμός: ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Επίπεδο σταθμού: Επίπεδο αποβαθρών

Τίτλος έργου: Χρόνος στα χέρια μου
Καλλιτέχνης: Λύδα Παπακωνσταντίνου
Σταθμός: ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ
Επίπεδο σταθμού: Επίπεδο εισιτηρίων

ΠΗΓΗ: ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.
Για άλλη μια φορά η ΑΜΕΛ μας έδειξε το πόσο σοβαρή εταιρία είναι...Είναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΌ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΆΚΙ
Συμφωνώ απολύτως φίλε μου στα λεγόμενα σου... Για αυτό περιμένω εγώ (όπως και όλοι μας φαντάζομαι) την πλήρη απορρόφηση της ΗΣΑΠ από την ΑΜ και ΑΜΕΛ.
Πάντως, τα έργα τέχνης ΔΕΝ είναι της θυγατρικής εταιρείας ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) αλλά της μητρικής της, την ΑΜ (Αττικό Μετρό). Πάντως, όπως παρατήρησες και εσύ, και οι δύο αυτές εταιρείες είναι ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ δημοσίων εταιρειών. Οι υπόλοιπες των ΜΜΜ είναι (δυστυχώς) ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ δημοσίων εταιρειών.
Ευχαριστώ για την πληροφορία ...Αν και εγώ που ήμουν κάθετος στην συγχώνευση ΗΣΑΠ - ΜΕΤΡΟ πιστεύω πλέον οτι μόνο καλό μπορεί να είναι για τον πολύπαθο ΗΣΑΠ . Αν συγχωνευτούν τελικά η γραμμή 1 θα λέγεται 1 του μετρο ή θα συνεχίσει να ονομάζεται ''ηλεκτρικός'' ή ησαπ ? o king_george...ειμαι εγώ
Μα ασφαλώς η απορρόφηση θα προκαλέσει μόνο καλό, αφού η Γραμμή 1 θα λειτουργεί από την ΑΜΕΛ και η ποιότητα της θα εκτοξευθεί. Μόνο τοτε θα υπάρχει το υπόβαθρο να λέγεται άξια Γραμμή 1 του μετρό και όχι τρένο, ηλεκτρικός, κτλ.(χαχα!) Επίσης, θα μειωθεί το κόστος λειτουργίας, αφού θα υπάρχει 1 Δ.Σ. (και τώρα 1 υπάρχει, κοινό ΑΜΕΛ-ΗΣΑΠ που ήταν το πρώτο βήμα για την απορρόφηση) και γενικά από 1 γραφείο παραπόνων, 1 γραφείο μισθοδοσίας, κτλ
Όπως λέει και ο ΗΣΑΠ, ο ηλεκτρικός για περισσότερα από 100 χρόνια προσέφερε πολλά αλλά σήμερα χρειάζεται ανανέωση.
Η λαθρεπιβίβαση του να μειωθεί στο 4% (ΑΜΕΛ) από το... 20% (ΗΣΑΠ) (!)
Να αποκτήσει ταχύτητες μετρό (80χλμ/ωρα), αναμονή στις στάσεις 7 δευτερόλεπτα και όχι 7...λεπτά (!)
Να λειτουργήσει τηλεματική και σε κάθε σταθμό να διαμορφωθεί στα πρότυπα της ΑΜΕΛ (ταμπέλα ΜΕΤΡΟ απ 'εξω από το σταθμό, φωτειζόμενες πινακίδες στάσης,κτλ)
Ο ΗΣΑΠ μπορεί να αναπαυθεί άξιος για τις υπηρεσίες του τόσα χρόνια (και ΕΗΣ,κτλ)
Ήρθε η ώρα της ΑΜ και της ΑΜΕΛ να αναλάβει τα ηνία της Γραμμής 1! ;-)
Αρκεί τα ωραριά του ΗΣΑΠ να μην συμπυκνωθούν και να παραμείνουν πιο εκτενή σε σχέση με της ΑΜΕΛ.
{Πρώτο δρομολόγιο:
ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ - ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ > 05:30
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ > 05:30
ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ - ΑΙΓΑΛΕΩ > 05:30
ΑΙΓΑΛΕΩ - ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ > 05:30
ΟΜΟΝΟΙΑ - ΚΗΦΙΣΙΑ > 04:49
ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΚΗΦΙΣΙΑ > 05:00
ΚΗΦΙΣΙΑ - ΠΕΙΡΑΙΑΣ > 05:00
Τελευταία διέλευση* από ΣΥΝΤΑΓΜΑ:
προς ΑΓΙΟ ΑΝΤΩΝΙΟ > 00:20
προς ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟ > 00:20
προς ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ > 00:20
προς ΑΙΓΑΛΕΩ > 00:20
Τελευταίο δρομολόγιο*
ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΚΗΦΙΣΙΑ > 00:15
ΚΗΦΙΣΙΑ - ΠΕΙΡΑΙΑΣ > 00:15
ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΟΜΟΝΟΙΑ > 00:30
ΚΗΦΙΣΙΑ - ΟΜΟΝΟΙΑ > 00:30}
-----
Τον Φεβρουάριο και τον Ιούνιο του 2006 αντίστοιχα, δρομολογήθηκαν οι λεωφορειακές γραμμές
500_ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΚΗΦΙΣΙΑ
790_ΓΛΥΦΑΔΑ-ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ.
Όμως από τότε μέχρι σήμερα κανένας φορέας
(Ο.Α.Σ.Α., Ε.ΘΕ.Λ., Η.Σ.Α.Π., Α.Μ.Ε.Λ.)
δεν φρόντισε να υπάρχει ενημερωτικό υλικό στους σταθμούς των γραμμών 1 και 2 του μετρό,
την λειτουργία των οποίων γραμμών, υποκαθιστούν τις μεταμεσονύχτιες ώρες.
[*]Δρομολόγηση Κυριακής έως Πέμπτης