Παρασκευή 11 Ιουνίου 2010

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: «Ράμπο» για τους τζαμπατζήδες

0 σχόλια

«Κεφαλοκυνηγούς» αποκλειστικής απασχόλησης για τον περιορισμό της λαθρεπιβίβασης στα αστικά λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το τραμ, τον ηλεκτρικό και το Μετρό, προσλαμβάνει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ).


Oι περίπου 160 νέοι ελεγκτές κομίστρου αναμένεται να πιάσουν δουλειά μέσα στο καλοκαίρι, με κύριο στόχο να περιοριστεί η εισιτηριοδιαφυγή, η οποία εξελίσσεται σε μεγάλη πληγή για τα οικονομικά του ΟΑΣΑ.

Η οικονομική κρίση και οι απανωτές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων τα προηγούμενα δύο χρόνια, έχουν εκτινάξει την εισιτηριοδιαφυγή στα 40 εκατ. ευρώ (2009), από τα 18 εκατ. ευρώ που ήταν το 2006! Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, σήμερα 20%- 25% των επιβατών κάνει διαδρομές με τα δημόσια μέσα μεταφοράς είτε χωρίς να επικυρώσει εισιτήριο είτε χρησιμοποιώντας πλαστό εισιτήριο είτε με επαναχρησιμοποιημένα εισιτήρια που αλλάζουν χέρια πριν από τη χρονική λήξη τους.

Διαστάσεις επιδημίας

Η λαθρεπιβίβαση αν και πάντα αποτελούσε πρόβλημα για τον ΟΑΣΑ, τείνει λόγω και της οικονομικής κρίσης να λάβει διαστάσεις επιδημίας, ενώ διευρύνει τη... μαύρη τρύπα των ζημιών του Οργανισμού, ο οποίος πλέον εξετάζει και το ενδεχόμενο παραχώρησης του ελέγχου και του λεγόμενου έξυπνου ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε ιδιώτες, μέσω ΣΔΙΤ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ Δημήτρη Δημητρίου, το πρόβλημα είναι εντονότερο σε λεωφορεία και τρόλεϊ, όπου το ποσοστό των λαθρεπιβατών υπολογίζεται σε 15%, ενώ σχετικά ελεγχόμενη είναι η κατάσταση στα μέσα σταθερής τροχιάς λόγω των «κλειστών» σταθμών. Στους Ηλεκτρικούς Σιδηροδρόμους φτάνει το 12%, ενώ στο Μετρό δεν ξεπερνά το 4%. Πάντως, σε μεγάλη πληγή για τα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων έχει μετατραπεί η νέα συνήθεια της παράδοσης από επιβάτη σε επιβάτη των εισιτηρίων που δεν έχουν λήξει!

Για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής, ο ΟΑΣΑ προχωρεί στη δημιουργία ειδικής οργανικής μονάδας ελεγκτών κομίστρου, στην οποία θα ενταχθούν όλοι οι ελεγκτές από όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το νέο σώμα θα αποτελείται από 158 ελεγκτές αποκλειστικής απασχόλησης. Σήμερα, το Μετρό διαθέτει 60 ελεγκτές και το τραμ 20, ενώ τους ελέγχους στα 1.800 λεωφορεία και τα 200 τρόλεϊ κάνουν περίπου 230 υπάλληλοι, στην πλειονότητά τους οδηγοί οι οποίοι απασχολούνται ως ελεγκτές στον ελεύθερο χρόνο τους. Ωστόσο, ο αποτελεσματικός έλεγχος των εισιτηρίων σε όλα τα μέσα θα απαιτούσε περί τα 500 άτομα.

ΠΗΓΗ: Εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ"

---------------------------------------------------------

ΣΧΟΛΙΟ: Το ίδιο ακριβώς σενάριο έχουμε ξανακούσει τουλάχιστον 2 φορές τα τελευταία χρόνια και πάντα την ίδια περίοδο του έτους. Πάρα ταύτα, ο ΟΑΣΑ παραμένει με τους ίδιους ανύπαρκτους ελέγχους στην πλειονότητα των ΜΜΜ, με αποτέλεσμα τεράστια διαφυγόντα έσοδα και α-ποιότητα υπηρεσιών. Αντί της προσλήψεως άλλων 160 υπαλλήλων στις Συγκοινωνίες, προτείνουμε ο ΟΑΣΑ να χρησιμοποιήσει τους υπεράριθμους υπαλλήλους της ΤΡΑΜ Α.Ε. ( περίσσότεροι από 200) που προσελήφθησαν με αδιαφανείς διαδικασίες και για "ρουσφετολογικούς" λόγους τα προηγούμενα χρόνια, όπως αποκάλυψε ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης.
Τέλος, να αναφέρουμε πως ο ΟΑΣΑ δεν έχει προκηρύξει καμία τέτοια θέση εργασίας... Θα είναι λοιπόν τα παραπάνω πάλι ένα πυροτέχνημα; Λόγια του άερα; Ο χρόνος θα δείξει...

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget