Τρίπολη 6 Μαΐου 2010
ΠΡΟΣ:
1. Διευθύνοντα Σύμβουλο ΟΣΕ
2. Διευθύνοντα Σύμβουλο ΤΡΑΙΝΟΣΕ
3.Διευθύνοντα Σύμβουλο ΕΔΙΣΥ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1.Υπουργό Υποδομών – Μεταφορών και Δικτύων
2.Υφυπουργό Μεταφορών
3. Υφυπουργό Περιβάλλοντος
Θέμα: Πώς θα αξιολογηθεί η γραμμή της κεντρικής Πελοποννήσου;
Ήδη από τον περασμένο Αύγουστο θέσαμε το δραματικό ερώτημα προς την προηγούμενη κυβέρνηση και τα αρμόδια όργανα του ΟΣΕ αν ο τρόπος που επαναλειτούργησε η ανακαινισμένη «μετρική» γραμμή της κεντρικής Πελοποννήσου συνιστά ένα προμελετημένο έγκλημα, προκειμένου να εξαφανιστεί το τραίνο από την περιοχή. Με βάση και εκείνη την επιστολή μας υπήρξε άλλωστε παρέμβαση στη Βουλή με ερώτηση από τους βουλευτές τότε της αντιπολίτευσης και τωρινούς υπουργούς κ.κ. Ρέππα και Μανιάτη.
Μετά τις σχετικές επιστολές μας (Νοέμβρης 2009 και Φλεβάρης 2010) βλέποντας με αγανάκτηση ότι για πολλούς μήνες συνεχίζεται αδικαιολόγητα ο παράλογος ευτελισμός της γραμμής για άλλη μια φορά ρωτάμε:
Θα διορθωθεί επιτέλους η κατάσταση για να λειτουργήσει κάποτε η γραμμή μέχρι την Καλαμάτα και να αξιολογηθεί με τις πραγματικές δυνατότητές της και να δικαιώσει τις επενδύσεις που έγιναν για αυτό το σκοπό;
Θα αποκατασταθούν τα αυτόματα συστήματα των ισόπεδων διαβάσεων και οι άλλες εκκρεμότητες, για να αρθούν οι εξοντωτικές και εξευτελιστικές βραδυπορίες που έχουν επιβληθεί στους συρμούς;
Θα υπάρξουν οι αναγκαίες διορθώσεις και αύξηση στα δρομολόγια που είναι εφικτές ακόμα και με το υπάρχον τροχαίο υλικό εφόσον αξιοποιηθεί αποδοτικότερα και το υπάρχον προσωπικό;
Έχει αναγνωριστεί το πλήγμα που έχει υποστεί η αναφερόμενη γραμμή από τις διαρκείς περιπέτειες της τελευταίας δεκαετίας κι όταν διακόπηκε λόγω έργων (αρχές 2004) και υποκαταστάθηκε για ένα διάστημα από μια υποβαθμισμένη λεωφορειακή σύνδεση (μακριά από εξυπηρετούμενους κυρίως σιδηροδρομικά οικισμούς) με απαράδεκτα ποιοτικά λεωφορεία, με υπερβολικά μεγάλους χρόνους στάσεων και μετεπιβίβασης στην Κόρινθο;
Θα υπάρξει στοιχειώδης διαφημιστική προβολή και στήριξη της επαναλειτουργίας της με την παρουσία της επίσημης Πολιτείας;
Έχει αξιολογηθεί η σημασία της σε τουριστική αλλά και προαστιακή εξυπηρέτηση (όπως το επιτυχημένο πείραμα στη Μεσσηνία) αλλά και για σύνδεση περιφερειακών οικισμών;
Έχει αξιολογηθεί θετικά ότι ένα μέρος του επιβατικού κοινού εξακολουθεί να προτιμάει το τραίνο παρά τους επαχθέστατους όρους που επαναλειτούργησε (δρομολογιακός χρόνος πολύ μεγαλύτερος έναντι εκείνου που εξασφάλιζαν στην παλιά γραμμή τραίνα χαμηλότερων αξιώσεων και δυνατοτήτων, ανυπαρξία W.C., υπερβολικά μεγάλος χρόνος μετεπιβίβασης στην Κόρινθο, ανυπαρξία σωστού πλέγματος δρομολογίων, ανυπαρξία εξυπηρέτησης αποσκευών κτλ);
Έχουν αξιολογηθεί οι δυνατότητές της στην προοπτική επανάκτησης του εκδιωχθέντος από τον ΟΣΕ εμπορευματικού έργου;
Καλούμε για άλλη μια φορά την κυβέρνηση και τον ΟΣΕ –ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προβούν το ταχύτερο σε κάθε δυνατή ενέργεια, και να μη βιαστούν να αξιολογήσουν τη «μετρική» γραμμή της Πελοποννήσου πριν αποκατασταθούν συνθήκες ευπρεπούς λειτουργίας της και για χρονικό διάστημα ανάλογο εκείνου που έχει πλήξει την αξιοπιστία της.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση και η σημερινή διοίκηση του ΟΣΕ, δεν θα θελήσουν, με οποιοδήποτε άλλοθι, να ολοκληρώσουν αυτοί το προμελετημένο έγκλημα που προαναφέραμε.
Στις 25 Μαρτίου 2010 πήγα με τρένο μονοήμερη εκδρομή με παρέα στο Ναύπλιο.
Αναχώρηση 9.06 από Λαρίσης, 10.25 μετεπιβίβαση Κόρινθο, 11.40 άφιξη Ναύπλιο. Άνετα, χαλαρά, ξεκούραστα και οικονομικά. Η νέα γραμμή Κορίνθου-Ναυπλίου εξαιρετική και να τονίσω ότι αν δεν σταματάγαμε 15 λεπτά στο Άργος (αποχώρηση συρμού Τρίπολης, στάση για τουαλέτα-τσιγάρο), τότε θα φτάναμε ακόμη πιο νωρίς στο Ναύπλιο. Να σημειώσω πως ο συρμός μετέφερε περίπου 30 επιβάτες.
Η γραμμή Πελοποννήσου έχει προοπτικές, σε συνεργασία και με τα οικεία ΚΤΕΛ να εξυπηρετεί την τουριστική κίνηση των νομών, π.χ. ως εξής: άφιξη κολυμβητών/παραθεριστών σιδηροδρομικώς στο Ναύπλιο, άμεση αναχώρηση λεωφορείων ΚΤΕΛ για Τολό, Γαλατά (σύνδεση με Πόρο) με συχνά δρομολόγια και τιμολογιακές προσφορές. Το ίδιο μπορεί να ισχύσει με Τρίπολη και ανταποκρίσεις για Λεωνίδιο, Άστρος, Τυρό, παράλια Αρκαδίας.
Όρεξη και μεράκι χρειάζεται για να προβάλλουμε ένα νέο πρόσωπο του ελληνικού τουρισμού και να αναπτύξουμε πραγματικά την περιφέρεια.
Απαράδεκτες οι προθέσεις του Ρέππα για κατάργηση δρομολογίων με πληρότητα κάτω του 50%. Το ίδιο κάνει με τα ΚΤΕΛ και τα αστικά λεωφορεία; Το ίδιο κάνει με τις θαλάσσιες συγκοινωνίες; Το ίδιο το Υπουργείο και οι κυβερνήσεις που μετείχε παλαιότερα δεν έχουν ευθύνες για το χάλι του ΟΣΕ; Ας χορηγήσει το ίδιο το κράτος τις άδειες εκμετάλλευσης, ευνοώντας πρώτα το ίδιο το κράτος. Έχω, ως κράτος σιδηροδρομική και οδική υποδομή, για τις οποίες έδωσα αρκετά χρήματα για να τις εκσυγχρονίσω κ.λ.π.. Δεν φροντίζω την ισοκατανομή, τόσο στο φόρτο επιβατών όσο και στο φόρτο εμπορευμάτων, αλλά φορτίζω 95% το οδικό δίκτυο και αφήνω ανεκμετάλλευτο κατά 95% το σιδ/κο δίκτυο. Κε Ρέππα πριν λάβετε αυτές τις απεχθείς αποφάσεις για τον σιδηρόδρομο και διαπράξετε 2ο έγκλημα κατά του ΟΣΕ μετά την κακίστη οικονομική διαχείριση που κάνατε εσείς οι πολιτικοί όλα τα χρόνια λειτουργίας του, δεχθείτε σε ακρόαση ανθρώπους που γνωρίζουν καλά τον σιδηρόδρομο. Έχουν λύσεις για την ανάπτυξη και την υγιή λειτουργία του και εκμετάλλευση. Μην εγκλιματίσετε πάλι. Ο σιδηρόδρομος και η Ελλάς ΔΕΝ το αντέχει….