Τετάρτη, 26 Μαΐου 2010

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Η πεζοδρόμηση της Βασ.Όλγας θα αποτύχει αν δεν...

0 σχόλια
Στοίχιση  δεξιά
Στόχο να ξεκινήσει φέτος η διαδικασία ολοκλήρωσης του Αρχαιολογικού Περιπάτου της Αθήνας με την ανάπλαση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, έθεσε η υπουργός Περιβάλλοντος. Η Τίνα Μπιρμπίλη, ανέφερε ότι ο σχεδιασμός προβλέπει την ανάδειξη αναδόχου για την κατασκευή του έργου εντός του 2010. Εξαγγέλθηκαν και προγράμματα με στόχο την αναβάθμιση του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας.

Το έργο θα προβλέπει την ενοποίηση του Ζαππείου και του Εθνικού Κήπου με τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου και την επέκταση και ολοκλήρωση του Αρχαιολογικού Περιπάτου, που θα ξεκινάει από το Καλλιμάρμαρο και θα καταλήγει στην Πλατεία Κεραμεικού στο Γκάζι.

Ο προϋπολογισμός του υπολογίζεται σε περίπου 4 εκατ. ευρώ και εντάσσεται για χρηματοδότηση στο Περιφερειακό Αστικό Πρόγραμμα Αττικής.

ΣΧΟΛΙΟ: Η πεζοδρόμηση της Βασ.Ολγας θα είναι ένα θείο δώρο για την Αθήνα και είναι ένα πάγιο αίτημα όλων εμάς που ονειρευόμαστε μια πιο βιώσιμη πόλη. Πρέπει, όμως, να φυτευτούν και πολλά δέντρα επί του πεζοδρόμου, ίσως και να έβαζαν και χλοοτάπητα στην διαδρομή του τραμ. Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο σε μια γκρίζα πόλη σαν την Αθήνα, στους (ελάχιστους) πεζόδρομους και πλατείες να κυριαρχεί το τσιμέντο και όχι το φυσικό περιβάλλον, όπως σε κάθε άλλη χώρα της Ευρώπης...

Όμως, η πεζοδρόμηση είναι καταδικασμένη να αποτύχει αν δεν τηρηθούν δρακόντεια μέτρα ασφαλείας και αν δεν προστατευθεί τόσο ο πεζόδρομος όσο και η γραμμή του τραμ...

Εφόσον θέλουμε ο πεζόδρομος να ΜΗΝ γίνει μέσα σε μια μέρα...αυτοκινητόδρομος, όπως οι πεζόδρομοι του Αμαρουσίου, του Θησείου, της Πλάκας,κτλ πρέπει να μπουν πολλά κολωνάκια κατα μήκος του αλλά και στο υπάρχων πεζοδρόμιο για να μην το καβαλήσουν τα αυτοκίνητα από εκεί, όπως έχω δει με τα μάτια μου να συμβαίνει όταν έχει κίνηση... (βλέπε και Διονυσίου Αρεοπαγίτου)

Με κάποιον τρόπο (ίσως με τηλεχειριζόμενες μπάρες όπως στα διόδια), πρέπει να προφυλαχτεί από τα αυτοκίνητα και ο "αποκλειστικός διάδρομος του τραμ" (που μόνο αποκλειστικός δεν είναι...) επι της Βασ.Ολγας που περισσότερα αυτοκίνητα πάνε επί των γραμμών του, παρά από την δίπλα οδική λωρίδα κυκλοφορίας! Δηλαδή, ακόμη και με την πεζοδρόμηση και τα κολωνάκια, οι οδηγοί θα συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τον "αποκλειστικό διάδρομο του τραμ" για να φτάσουν Αρδήττου, όπως κάνουν και τώρα, με αποτέλεσμα την ουσιαστική ακύρωση της πεζοδρόμησης. Μάλιστα, μια μέρα παραλίγο να πέσω θύμα ατυχήματος από τα διερχόμενα αυτοκίνητα επί του "αποκλειστικού διαδρόμου του τραμ" ενώ βρισκόμουν επί της στάσης ΖΑΠΠΕΙΟ προς Βούλα/ΣΕΦ. Το σημείο που αναφέρω φαίνεται από την παρακάτω φωτογραφία τραβηγμένη από βίντεο στο youtube με ονομασία Athens trams...

Ο μπροστινός οδηγός είχε παρκάρει το αυτοκινητό του επί του "αποκλειστικού διαδρόμου τραμ"!

Με την πεζοδρόμηση, είναι απαραίτητο να μετεγκατασταθεί η στάση ΖΑΠΠΕΙΟ του τραμ με κατεύθυνση προς ΣΥΝΤΑΓΜΑ που είναι τώρα επί της οδού Αρδήττου. Το πιο λογικό είναι αφού πλεόν θα υπάρχει χώρος, να τοποθετηθεί ακριβώς απέναντι από την άλλη στάση προς Βούλα/ΣΕΦ επί της Βασ.Όλγας. Έτσι, οι επισκέπτες του πεζοδρόμου όταν είναι κουρασμένοι να γυρίσουν με τα πόδια, θα μπορούν να χρησιμοποιούν το τραμ προς όποια κατεύθυνση θέλουν, από το μέσο του πεζοδρόμου και να μην χρειάζεται αυτοί που θέλουν προς Σύνταγμα, να περπαστήσουν μέχρι Αρδήττου, να περάσουν 2 φανάρια και να περιμένουν επί μιας τόσο κορεσμένης και μολυσμένης λεωφόρου...

Όσον αφορά πιο γενικά το τραμ, το τμήμα ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ, παραβιάζεται ασύστολα από ΙΧ και είναι απαραίτητο να μπουν διαχωριστικά όπως στο υπόλοιπο δίκτυο, γιατί μια ταμπέλα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΤΡΑΜ καθώς και το καμπανάκι-κόρνα του τραμ, δεν συνετίζει ,καθώς φαίνεται, τους ανήθικους οδηγούς χωρίς παιδεία, που αποτελούν το 99,9% των οδηγών της Αθήνας. Απαραίτητο φυσικά και η ενεργοποίηση του πράσινου κύματος, κάτι που μάλλον θα γίνει, αφού η ΤΡΑΜ ΑΕ έχει προκηρύξει διαγωνισμό για τον επαναπρογραμματισμό των φωτεινών σηματοδοτών...


Ως τώρα, πάντως, όπως βλέπετε και στην παραπάνω φωτογραφία, το τραμ απολαμβάνει...
κόκκινο κύμα με αποτέλεσμα να περιμένει να περάσει το ασημένιο jeep και μετά αυτό, όταν το φανάρι του το επιτρέψει...

Μετά από αυτές τις παρατηρήσεις που ελπίζω να εισακουστούν από τους υπεύθυνους, θέλω να εκφράσω για άλλη μια φορά την μεγάλη χαρά και ευχαρίστηση μου που σύντομα αυτό το κομμάτι θα μας θυμίζει έντονα ανθρώπινη Ευρώπη, με τον εξωραϊστικό συνδυασμό τραμ-πεζόδρομος.

Θα είχε βάση αν μετατρεπόταν και το υπάρχων πεζοδρόμιο σε ποδηλατόδρομο για τους φίλους ποδηλάτες που πληθαίνουν καθημερινά στην απάνθρωπη Αθήνα...

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.

Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας

Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget