ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
Website: www.sfsa.gr Email: info@sfsa.gr
Τρίπολη 26 Δεκεμβρίου 2010
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η απόφαση για την αναστολή των δρομολογίων του τραίνου στη γραμμή Κορίνθου – Άργους - Ναυπλίου –Τρίπολης αποτελεί το ώριμο αποτέλεσμα μιας αδιέξοδης πορείας δεκαετιών στην οποία οδήγησε τον ελληνικό σιδηρόδρομο η πολιτική σκανδαλώδους εύνοιας προς τις οδικές μεταφορές, σε συνδυασμό με τη χρόνια κακοδιοίκηση και κακοδιαχείριση του ΟΣΕ από τις κυβερνήσεις της χώρας μας.
Το σιδηροδρομικό σύστημα χρησιμοποιήθηκε με αντιπαραγωγικό τρόπο ενώ ο ΟΣΕ, ο δημόσιος αυτός οργανισμός, κυρίως θεωρούνταν λάφυρο των εκάστοτε κυβερνήσεων για τη συντήρηση ενός φαύλου πελατειακού συστήματος. Όψεις της χρεοκοπίας της χώρας μας θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ακριβώς και αυτές οι ενέργειες που εξαναγκάζουν σήμερα σε παραίτηση το ίδιο το κράτος από την υποχρέωσή του να παράσχει οφειλόμενες υπηρεσίες προς τον πολίτη για τις οποίες άλλωστε και ο ίδιος έχει συνεισφέρει οικονομικά.
Η λειτουργία του τραίνου διακόπτεται λοιπόν και στη γραμμή της Πελοποννήσου παρά τις επενδύσεις για την ανακαίνισή της από εθνικούς αλλά και ευρωπαϊκούς πόρους. Διακόπτεται στη φάση ακριβώς που θα μπορούσε να λειτουργήσει πλέον με ικανοποιητικούς όρους, ενώ στο τμήμα Κορίνθου – Ναυπλίου μέρα με τη μέρα σταθερά ανακτούσε την εμπιστοσύνη της κοινωνίας.
Ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Αρκαδίας από την ίδρυσή του το 1998 αγωνίστηκε με συνέπεια για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο. Τα έργα ανακατασκευής της γραμμής στην υπάρχουσα χάραξη που αποφασίστηκαν το 2002 σε συνδυασμό με νέο τροχαίο υλικό που προβλεπόταν, χωρίς να ικανοποιούν το όραμά μας για νέα γραμμή υψηλών ταχυτήτων, δημιουργούσανε ωστόσο την προοπτική για σταθεροποίησή της και για αξιοπρεπή συνύπαρξή της με τις υπερσύγχρονες οδικές υποδομές που προκλητικά απολαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος στην απόσπαση πόρων από τα επενδυτικά κρατικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.
Προϋπόθεση, φυσικά, για να επαληθευτούν όσα προβλέπανε οι μελέτες για βελτιωμένους χρόνους διαδρομής κτλ. αποτελούσε η σωστή λειτουργία του σιδηροδρομικού συστήματος. Όλα όμως είχανε δρομολογηθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση, για να οδηγήσουν τελικά στον πλήρη εκτροχιασμό όχι μόνο του σιδηροδρομικού συστήματος αλλά και των δημόσιων οικονομικών.
Το μέλλον όμως ανήκει στο σιδηρόδρομο και ανεξάρτητα από τη σημερινή κατάσταση η χώρα μας έχει κάθε συμφέρον για ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό σύστημα και ένα πλήρες δίκτυο. Η ανακαινισμένη γραμμή της Πελοποννήσου υπό άλλες προϋποθέσεις, με κατάλληλο τροχαίο υλικό και σωστή εκμετάλλευση μπορεί να συμπληρώσει τον κύριο σιδηροδρομικό κορμό και να υποστηρίξει την εναλλακτική οικολογική ανάπτυξη.
Εμείς κλείνοντας μια 12ετή περίοδο δράσης για τη μεγάλη αυτή υπόθεση, παρότι θεωρούμε ότι προσωρινά χάσαμε μια μάχη, συνεχίζουμε πολύπλευρα τον αγώνα και θα κερδίσουμε τον πόλεμο, γιατί θεωρούμε ότι έχουμε το δίκιο με το μέρος μας.
Από το Διοικητικό Συμβούλιο του Σ.Φ.Σ. Αρκαδίας.
ΠΗΓΗ Φωτό: Κώστας Τριαντάφυλλος από ιστοσελίδα ΣΦΣ Αρκαδίας
Περιοχή λήψης φωτό: Διαβολίτσι
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.
ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).
Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.