Πρόκειται για τον 34ο σταθμό Μετρό της Αθήνας, ο οποίος είναι υψηλής αισθητικής, αναπτύσσεται σε 3 υπόγεια επίπεδα και διαθέτει 2 εισόδους/εξόδους εκατέρωθεν της ομώνυμης οδού, στο ύψος της οδού Μαρίας Πολυδούρη.
Ο Σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ προβλέπεται να εξυπηρετεί ημερησίως 20.000 επιβάτες και η απόσταση έως το Σύνταγμα θα καλύπτεται με το Μετρό σε χρονικό διάστημα περίπου 13 λεπτών.
Αμέσως μετά τη θέση σε λειτουργία του Σταθμού, ο κ. Χρήστος Τσίτουρας τόνισε τα εξής: «Κατ’ αρχάς, θα ήθελα να ζητήσω συγνώμη από το επιβατικό κοινό για τις καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν στην εργολαβία κατασκευής των 3 σταθμών της Γραμμής 3 (ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ). Σήμερα, με τον Σταθμό ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ολοκληρώθηκε πλήρως η ανάπτυξη του βόρειου άκρου της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας, ενώ πολύ σύντομα πρόκειται να ξεκινήσει η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την κατασκευή του νότιου άκρου της Γραμμής, της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά (7,6 χλμ – 6 Σταθμοί). Με το έργο αυτό, η Γραμμή 3 θα ενώνει το μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας με το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Ο Σταθμός που βρισκόμαστε σήμερα, αποτέλεσε μια ιδιαίτερα δύσκολη τεχνική πρόκληση. Και αυτό διότι, σε χρονικό διάστημα μόλις 6 μηνών, καθαιρέθηκε τμήμα της Γραμμής 3 που ήταν σε λειτουργία και ταυτόχρονα κατασκευάστηκαν τα τρία υπόγεια επίπεδα του Σταθμού. Για τον λόγο αυτό αξίζουν συγχαρητήρια σε όλα τα στελέχη της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» και της αναδόχου κοινοπραξίας που εργάσθηκαν μεθοδικά για την υλοποίηση του έργου.
Το Μετρό όμως δεν σταματά εδώ. Το ερχόμενο καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή των 6 σταθμών στην επέκταση της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά, ενώ παράλληλα, θα δημοπρατηθούν οι μελέτες για το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό, από το ¶λσος Βείκου έως τον Ευαγγελισμό (8,3 χλμ – 9 σταθμοί).
Επίσης, ήδη η «Αττικό Μετρό Α.Ε.» πραγματοποιεί ειδική γεωφυσική έρευνα, λόγω ύπαρξης παλαιών λιγνιτωρυχείων, στην περιοχή μετά τον Σταθμό ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ, προκειμένου να οριστικοποιηθεί η χάραξη της επέκτασης του Μετρό προς το Ίλιον και την Πετρούπολη.
Τα επόμενα χρόνια, το Μετρό θα αποτελέσει σημαντικό κεφάλαιο ανάπτυξης στο Λεκανοπέδιο της Αττικής και διαρκώς, φθάνοντας σε ολοένα και περισσότερες γειτονιές, θα διευκολύνει σημαντικά τις άνετες, γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις των πολιτών».
Τουλάχιστον με την επέκταση του Μετρό προς το Ίλιον, ας ευτυχίσουμε να δούμε πάλι τραίνο στην μεικτή γραμμή του σιδηροδρόμου για την Ελευσίνα...
Πάντα με χαροποιεί όταν ανοίγει ένας σταθμός. Μου αρέσει η ιδέα να ζώ σε μια πόλη με μεγάλο δίκτυο ΜΜΜ γιατί δίνει σε ανθρώπους που δεν έχουν δικό τους μέσο μετακίνησης (όπως εγώ). Δυστυχώς τα έργα αργούν πάρα πολύ. Πραγματικά ελπίζω αμα χρειαστεί να φύγω από τη χώρα για κάποια χρόνια, όταν γυρίσω, το μετρό να έχει επεκταθεί σε τόσο μεγάλο βαθμό που να μην έχει τίποτα να ζηλέψει από τις άλλες μεγαλουπόλεις της Ευρώπης ή και του κόσμου.
Αμα δεν ειμασταν λαός καραγκιοζηδων+"περιοίκων" θα αναπτύσαμε παράλληλα με το μετρο και γραμμές ``ηλεκτρικού`` σιδηροδρόμου: Παιρνεις μια ωραία κορεσμένη/μποτιλιαρισμένη λεωφόρο. Της κόβεις τις μεσαίες λωρίδες και στρώνεις κλειστή σιδηροδρομική γραμμή. Προσθέτεις υπέργειες πεζοδιαβάσεις ανα 100-200m και υπόγειους κόμβους διέλευσης τροχοφόρων ανα 1000m.
Η γραμμή 5 του ΗΣΑΠ είναι έτοιμη, οικονομικότερα και ταχύτερα σε σχέση με τις γραμμές του μετρό!
Μπορεί να λειτουργήσει και στην επέκταση της γραμμής 1 προς Αγιο Στεφανο...
Βασικά, μου είχε περάσει από το μυαλό για μια υπέργεια επέκταση του ΗΣΑΠ προς Ν.Ερυθραία, Αγ.Στέφανο και Κρυονέρι, πάνω από τις λεωφόρους Κηφισίας, Βενιζέλου, Θησέως, Μαραθώνα και Κρυονερίου... ;-Ρ