ΠΡΟΣΟΧΗ!
Στο chat room, ακριβώς από κάτω, μην ξεχνάτε ότι κατά τον ορισμό ονόματος/ψευδώνυμου πρέπει να γράφετε με ΑΓΓΛΙΚΟΥΣ χαρακτήρες και να ΜΗΝ αφήσετε κενό μεταξύ των λέξεων (πχ. ονόματος-επωνύμου).
Όταν γράφεται το μήνυμα, παρακαλείστε να γράφετε με ΕΛΛΗΝΙΚΑ, τα greeklish, εκτός από προσβολή στην γλώσσα μας, μας κάνουν να ξεχνάμε και την ορθογραφία...!
;-)
Όταν γράφεται το μήνυμα, παρακαλείστε να γράφετε με ΕΛΛΗΝΙΚΑ, τα greeklish, εκτός από προσβολή στην γλώσσα μας, μας κάνουν να ξεχνάμε και την ορθογραφία...!
;-)
CHAT ROOM
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ
Ακολουθούν οι "ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ" ανά κατηγορία ΜΜΜ, όπου θα βρείτε πληροφορίες και αναρτήσεις για το μέσο που σας ενδιαφέρει.
ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ
ΔΙΑΥΓΕΙΑ: Μόνο ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ από τις συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ αναρτούν τις αποδοχές των διευθύνοντων συμβούλων!
ΕΥΡΩΒΑΡΟΜΕΤΡΟ: ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΕ: Δεν μας εξυπηρετούν τα ΜΜΜ, βάζουμε μπρος τα ΙΧ!
ΕΘΕΛ: Ο out of date εκπαιδευτικός ξεφτιλίζει τους out of date ελεγκτές με τα νομικά παίγνια του ΟΑΣΘ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Στον αέρα η αναδιάρθρωση - Ζημιές για τον Ιανουάριο για όλες τις συγκοινωνιακές εταιρείες πλην της κερδοφόρας ΑΜΕΛ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Γιατί το πταίσμα είναι απαραίτητο...
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Καταργούμε ΜΜΜ, επιδοτούμε ΙΧ!
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Τα πολλά αυτοκίνητα προκαλούν μέχρι και... εγκεφαλικό!
ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Συνοπτική παρουσίαση του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση των Αστικών Συγκοινωνιών
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Υποψήφιοι δήμαρχοι σε παράκρουση με τη σταθερή τροχιά!...
ΥΠ.ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Η ανικανότητα μας στην πάταξη της λαθρεπιβίβασης θα επιβαρύνει τους νομοταγείς επιβάτες! (Κλασική Νεοελληνική Προσέγγιση!)
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Μετατροπές των λεωφορειολωρίδων σε λωρίδες στάθμευσης!
ΕΥΡΩΒΑΡΟΜΕΤΡΟ: ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΕ: Δεν μας εξυπηρετούν τα ΜΜΜ, βάζουμε μπρος τα ΙΧ!
ΕΘΕΛ: Ο out of date εκπαιδευτικός ξεφτιλίζει τους out of date ελεγκτές με τα νομικά παίγνια του ΟΑΣΘ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Στον αέρα η αναδιάρθρωση - Ζημιές για τον Ιανουάριο για όλες τις συγκοινωνιακές εταιρείες πλην της κερδοφόρας ΑΜΕΛ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Γιατί το πταίσμα είναι απαραίτητο...
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Καταργούμε ΜΜΜ, επιδοτούμε ΙΧ!
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Τα πολλά αυτοκίνητα προκαλούν μέχρι και... εγκεφαλικό!
ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Συνοπτική παρουσίαση του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση των Αστικών Συγκοινωνιών
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Υποψήφιοι δήμαρχοι σε παράκρουση με τη σταθερή τροχιά!...
ΥΠ.ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Η ανικανότητα μας στην πάταξη της λαθρεπιβίβασης θα επιβαρύνει τους νομοταγείς επιβάτες! (Κλασική Νεοελληνική Προσέγγιση!)
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Μετατροπές των λεωφορειολωρίδων σε λωρίδες στάθμευσης!
ΟΑΣΑ
ΟΑΣΑ: Προκήρυξη Διεθνούς Διαγωνισμού για την Υλοποίηση Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου μέσω ΣΔΙΤ
ΟΑΣΑ: 4 Απριλίου 2011: Ενεργοποιείται Σώμα Ελεγκτών Κομίστρου και (σύντομα) έρχονται οι νέες συγκοινωνιακές εταιρείες (με 13 χρόνια καθυστέρηση...)
ΟΑΣΑ: Ηλεκτρονικό εισιτήριο ΚΑΙ μπάρες στον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο
ΟΑΣΑ: Αντιμετώπιση διακίνησης πλαστών εισιτηρίων και λαθρεπιβίβασης
ΟΑΣΑ: Προκήρυξη Διεθνούς Διαγωνισμού για την Υλοποίηση Ολοκληρωμένου Συστήματος Τηλεματικής μέσω ΣΔΙΤ
ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Αν συνεχιστεί η λαθρεπιβίβαση, θα αυξηθούν περαιτέρω τα κόμιστρα!
ΟΑΣΑ: 4 Απριλίου 2011: Ενεργοποιείται Σώμα Ελεγκτών Κομίστρου και (σύντομα) έρχονται οι νέες συγκοινωνιακές εταιρείες (με 13 χρόνια καθυστέρηση...)
ΟΑΣΑ: Ηλεκτρονικό εισιτήριο ΚΑΙ μπάρες στον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο
ΟΑΣΑ: Αντιμετώπιση διακίνησης πλαστών εισιτηρίων και λαθρεπιβίβασης
ΟΑΣΑ: Προκήρυξη Διεθνούς Διαγωνισμού για την Υλοποίηση Ολοκληρωμένου Συστήματος Τηλεματικής μέσω ΣΔΙΤ
ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Αν συνεχιστεί η λαθρεπιβίβαση, θα αυξηθούν περαιτέρω τα κόμιστρα!
ΣΤΑΣΥ (ΗΣΑΠ)
ΚΑΣ: Προσωρινή κατάχωση του βωμού των 12 θεών - Πυροτεχνήματα υπογειοποίησης για κατευνασμό των διαμαρτυριών από ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ
-Από 25 Ιουνίου 2010 και μέχρι νεωτέρας αναστέλλεται η μεταμεσονύκτια λειτουργία της Παρασκευής και του Σαββάτου της γραμμής μετρό 1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΚΗΦΙΣΙΑ από 00:15 έως 02:00, λόγω ανάγκης επιτάχυνσης των εργασιών ανακαίνισης.
ΗΣΑΠ: Νεαροί βάνδαλοι ακινητοποίησαν συρμό για να τον... "στολίσουν"!
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΥΠ.ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Βιαστικά πυροτεχνήματα για τον ΗΣΑΠ...
-Από 25 Ιουνίου 2010 και μέχρι νεωτέρας αναστέλλεται η μεταμεσονύκτια λειτουργία της Παρασκευής και του Σαββάτου της γραμμής μετρό 1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΚΗΦΙΣΙΑ από 00:15 έως 02:00, λόγω ανάγκης επιτάχυνσης των εργασιών ανακαίνισης.
ΗΣΑΠ: Νεαροί βάνδαλοι ακινητοποίησαν συρμό για να τον... "στολίσουν"!
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΥΠ.ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Βιαστικά πυροτεχνήματα για τον ΗΣΑΠ...
ΣΤΑΣΥ (ΑΜΕΛ)
ΑΜΕΛ: Πληροφορίες σχετικά με το Πιλοτικό Πρόγραμμα Μεταφορά Ποδηλάτων
Εκστρατεία Ενημέρωσης προς το Επιβατικό Κοινό από το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (Σ.Ε.Λ.Μ.Α.)
ΑΜΕΛ: 1η Μαρτίου 2011: Πιλοτικό πρόγραμμα μεταφοράς ποδηλάτων
ΑΜΕΛ: Νόμιμες... απειλές!
ΑΜΕΛ: Συστηματική υποβάθμιση υπηρεσιών a la New York Subway!
Εκστρατεία Ενημέρωσης προς το Επιβατικό Κοινό από το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (Σ.Ε.Λ.Μ.Α.)
ΑΜΕΛ: 1η Μαρτίου 2011: Πιλοτικό πρόγραμμα μεταφοράς ποδηλάτων
ΑΜΕΛ: Νόμιμες... απειλές!
ΑΜΕΛ: Συστηματική υποβάθμιση υπηρεσιών a la New York Subway!
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Σύγχρονοι, οικολογικοί, ελαφρύτεροι οι συρμοί 3ης γενιάς
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Αποτελέσματα διαγωνισμού για την επέκταση στον Πειραιά
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Μίζες 300.000 ευρώ με Siemens και Deutsche Βahn Ιnternational
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: "Τσουλάει" αργά και αθόρυβα η επέκταση της γραμμής 3 στον Πειραιά
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Προσθήκη αρχαιολογικών ευρημάτων στις προθήκες του σταθμού ΑΙΓΑΛΕΩ
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Η Siemens μας κρατά αιχμάλωτους! (;)
ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ - ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ: Δεν θέλουμε τραμ, θέλουμε μετρό!
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: (Κι άλλη!) Χρηματοδότηση για μερικά από τα ηδη χρηματοδοτημένα των ηδη χρηματοδοτούμενων έργων!
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Αποτελέσματα διαγωνισμού για την επέκταση στον Πειραιά
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Μίζες 300.000 ευρώ με Siemens και Deutsche Βahn Ιnternational
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: "Τσουλάει" αργά και αθόρυβα η επέκταση της γραμμής 3 στον Πειραιά
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Προσθήκη αρχαιολογικών ευρημάτων στις προθήκες του σταθμού ΑΙΓΑΛΕΩ
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Η Siemens μας κρατά αιχμάλωτους! (;)
ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ - ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ: Δεν θέλουμε τραμ, θέλουμε μετρό!
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: (Κι άλλη!) Χρηματοδότηση για μερικά από τα ηδη χρηματοδοτημένα των ηδη χρηματοδοτούμενων έργων!
ΤΡΑΜ
ΣΤΑΣΥ: Επερώτηση στη Βουλή για την επέκταση του τραμ στην Αργυρούπολη
ΚΟΚ: 500% αύξηση στο πρόστιμο παρεμπόδισης κυκλοφορίας τραμ
ΤΡΑΜ: "Ήρωες" οι μηχανοδηγοί - Καθημερινή "οδύσσεια" από κάφρους οδηγούς και απρόσεκτους πεζούς
ΤΡΑΜ & ΗΛΠΑΠ: Δολιοφθορές σε ακυρωτικά μηχανήματα από εισιτήρια με κόλλα!
ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ - ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ: Δεν θέλουμε τραμ, θέλουμε μετρό!
ΤΡΑΜ: Σε εθνικά και διεθνή δικαστήρια για την επέκταση στον Πειραιά!
ΤΡΑΜ: Συνεχίζονται οι βελτιώσεις του "πράσινου κύματος"
ΚΟΚ: 500% αύξηση στο πρόστιμο παρεμπόδισης κυκλοφορίας τραμ
ΤΡΑΜ: "Ήρωες" οι μηχανοδηγοί - Καθημερινή "οδύσσεια" από κάφρους οδηγούς και απρόσεκτους πεζούς
ΤΡΑΜ & ΗΛΠΑΠ: Δολιοφθορές σε ακυρωτικά μηχανήματα από εισιτήρια με κόλλα!
ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ - ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ: Δεν θέλουμε τραμ, θέλουμε μετρό!
ΤΡΑΜ: Σε εθνικά και διεθνή δικαστήρια για την επέκταση στον Πειραιά!
ΤΡΑΜ: Συνεχίζονται οι βελτιώσεις του "πράσινου κύματος"
ΟΣΕ / ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Από Δευτέρα 12 Μαρτίου 2012: Μεταβολές δρομολογίων προαστιακού και δρομολογίων Χαλκίδας λόγω εργασιών αναβάθμισης (κάντε κλίκ εδώ)
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Από Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012: Μεταβολές δρομολογίων στον "προαστιακό" Χαλκίδας (κάντε κλίκ εδώ)
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Από Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012: Νέο πλέγμα δρομολογίων για τα λεωφορεία Πάτρας - Κιάτου (κάντε κλίκ εδώ)
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αύξηση εισιτηρίων στον "προαστιακό" Χαλκίδας
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Παράτησαν φορτηγό πάνω στις γραμμές στη Νέα Πέραμο!
ΕΡΓΟΣΕ: Δημοπράτηση της νέας διπλής ΣΓΥΤ Κιάτο - Ροδοδάφνη
Εξυπηρέτηση με αστικά μέσα μεταφοράς του νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού «Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ )»
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Κίνδυνος ατυχήματος στο Λιανοκλάδι από την εγκληματική αδιαφορία της διοίκησης
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Σε αργό θάνατο καταδικασμένο το μέσο - Δεκάδες προβλήματα - Μεγάλες δυνατότητες - Μηδαμινή αξιοποίηση
HOT! Amnizia: Ολοκληρωτική καταστροφή για τον Ελληνικό σιδηρόδρομο η αντισιδηροδρομική πολιτική εσκεμμένης απαξίωσης και η ανικανότητα!
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Το μάρκετινγκ των υπηρεσιών μας το αναλαμβάνουν οι... φίλοι του τρένου!
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Τρίτη 5 Απριλίου 2011: Εγκαίνια σταθμού ΑΧΑΡΝΕΣ
ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Μονόδρομος η διάλυση της εργολαβίας του προαστιακού
ΑΣΤΕΙΑ: Αλλαγές στις θυγατρικές και στον όμιλο επιχειρήσεων ΟΣΕ
ΓΑΙΑΟΣΕ: Μετατροπή των ανενεργών σιδ.γραμμών σε ποδηλατόδρομους - "Άλλοθι για το ξήλωμα του σιδηροδρόμου" καταλογίζουν σιδηροδρομόφιλοι και οικολόγοι
ΠΑΤΡΑ: Για τα καλά ο προαστιακός στη ζωή των κατοίκων!
Amnizia: Καταγγελία για την υποβάθμιση του σιδηροδρόμου
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Επιστολή διαμαρτυρίας από το Δίκτυο Επιβατών
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: 30 Ιανουαρίου 2011: Κλείνουμε και τα υπόλοιπα!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: Κινηματογραφικά γυρίσματα στον (υπό κατάργηση από 01/01/2011) Σ.Σ. Καλαμάτας
ΟΣΕ: ΑΙΣΧΟΣ!: Οι υπάλληλοι ξηλώνουν ό,τι έχει απομείνει! Ζημιές και εκτροχιασμός από κλοπές καλωδίων ηλεκτροκίνησης και σιδηροτροχιών!
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Από Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012: Μεταβολές δρομολογίων στον "προαστιακό" Χαλκίδας (κάντε κλίκ εδώ)
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Από Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012: Νέο πλέγμα δρομολογίων για τα λεωφορεία Πάτρας - Κιάτου (κάντε κλίκ εδώ)
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αύξηση εισιτηρίων στον "προαστιακό" Χαλκίδας
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Παράτησαν φορτηγό πάνω στις γραμμές στη Νέα Πέραμο!
ΕΡΓΟΣΕ: Δημοπράτηση της νέας διπλής ΣΓΥΤ Κιάτο - Ροδοδάφνη
Εξυπηρέτηση με αστικά μέσα μεταφοράς του νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού «Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ )»
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Κίνδυνος ατυχήματος στο Λιανοκλάδι από την εγκληματική αδιαφορία της διοίκησης
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Σε αργό θάνατο καταδικασμένο το μέσο - Δεκάδες προβλήματα - Μεγάλες δυνατότητες - Μηδαμινή αξιοποίηση
HOT! Amnizia: Ολοκληρωτική καταστροφή για τον Ελληνικό σιδηρόδρομο η αντισιδηροδρομική πολιτική εσκεμμένης απαξίωσης και η ανικανότητα!
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Το μάρκετινγκ των υπηρεσιών μας το αναλαμβάνουν οι... φίλοι του τρένου!
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Τρίτη 5 Απριλίου 2011: Εγκαίνια σταθμού ΑΧΑΡΝΕΣ
ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Μονόδρομος η διάλυση της εργολαβίας του προαστιακού
ΑΣΤΕΙΑ: Αλλαγές στις θυγατρικές και στον όμιλο επιχειρήσεων ΟΣΕ
ΓΑΙΑΟΣΕ: Μετατροπή των ανενεργών σιδ.γραμμών σε ποδηλατόδρομους - "Άλλοθι για το ξήλωμα του σιδηροδρόμου" καταλογίζουν σιδηροδρομόφιλοι και οικολόγοι
ΠΑΤΡΑ: Για τα καλά ο προαστιακός στη ζωή των κατοίκων!
Amnizia: Καταγγελία για την υποβάθμιση του σιδηροδρόμου
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Επιστολή διαμαρτυρίας από το Δίκτυο Επιβατών
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: 30 Ιανουαρίου 2011: Κλείνουμε και τα υπόλοιπα!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: Κινηματογραφικά γυρίσματα στον (υπό κατάργηση από 01/01/2011) Σ.Σ. Καλαμάτας
ΟΣΕ: ΑΙΣΧΟΣ!: Οι υπάλληλοι ξηλώνουν ό,τι έχει απομείνει! Ζημιές και εκτροχιασμός από κλοπές καλωδίων ηλεκτροκίνησης και σιδηροτροχιών!
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
- Άλση/Πάρκα/Πλατείες (4)
- ΑΜΕΛ (66)
- Απεργίες (123)
- Απολύσεις (2)
- Αστεία (10)
- Αστυνομία (2)
- Ασφάλεια (7)
- ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ (60)
- Ατυχήματα (24)
- Αφιερώματα (36)
- Βανδαλισμοί (19)
- Βελτιώσεις (55)
- Βίντεο (1)
- ΓΑΙΑΟΣΕ (6)
- ΔΕΚΟ (3)
- Δελτία Τύπου (1)
- Δήμοι (12)
- Δημοσιεύματα τύπου (61)
- Διαμαρτυρίες (25)
- Διοίκηση (22)
- Δυστυχήματα (11)
- ΕΔΙΣΥ (3)
- ΕΕ (2)
- ΕΘΕΛ (67)
- Εισιτήρια (21)
- Εκδηλώσεις (17)
- Εκπτώσεις (2)
- Εξυγίανση (1)
- Εξωτερικό (20)
- Επεκτάσεις (63)
- ΕΠΙΒΑΤΗΣ (7)
- ΕΡΓΟΣΕ (20)
- Έρευνες (4)
- Ευρήματα (7)
- Ηλεκτροκίνηση (4)
- ΗΛΠΑΠ (49)
- ΗΣΑΠ (89)
- Ιδιωτικοποίηση (15)
- ΙΧ (5)
- Κάπνισμα (1)
- Καταγγελίες (21)
- Κινήματα (5)
- Κλοπές/Δολιοφθορές (30)
- ΚΤΕΛ (1)
- Κυβέρνηση (11)
- Λαθρεπιβίβαση (20)
- Λεωφορειολωρίδες (9)
- Μεταβολές/Ακυρώσεις δρομολογίων (191)
- ΝΕΟ INKA (2)
- ΟΑΣΑ (133)
- ΟΑΣΘ (3)
- Οδοντωτός (3)
- Οικολογία/Περιβάλλον (33)
- ΟΣΕ (130)
- ΟΣΥ (65)
- Παραβιάσεις (25)
- Παραλείψεις (3)
- Παρανομίες (15)
- Πάρκα (3)
- Πεζόδρομοι (11)
- Ποδήλατα (18)
- Ποδηλατόδρομοι (14)
- Ποιότητα ζωής (68)
- ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ (107)
- Προτάσεις (2)
- ΣΔΙΤ (7)
- ΣΕΣ (2)
- ΣΠΑΠ (3)
- ΣΤΑΣΥ (105)
- Συγχωνεύσεις (4)
- Συντήρηση (4)
- ΣΦΣ (4)
- Σωματεία (11)
- Τηλεματική (5)
- ΤΡΑΙΝΟΣΕ (91)
- ΤΡΑΜ (92)
- Τρομοκρατικές επιθέσεις (8)
- Υποβαθμίσεις (50)
- Υπουργείο Περιβάλλοντος (14)
- Υπουργείο Υποδομών (86)
- Φήμες (4)
- Amnizia (3)
- LRT (1)
- Monorail (2)
ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
-
►
2013
(41)
- ► Δεκεμβρίου (1)
- ► Σεπτεμβρίου (1)
- ► Φεβρουαρίου (4)
- ► Ιανουαρίου (9)
-
►
2012
(124)
- ► Δεκεμβρίου (4)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (21)
- ► Ιανουαρίου (20)
-
▼
2011
(308)
- ► Δεκεμβρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (17)
-
▼
Απριλίου
(29)
- Κυριακή 1 Μαϊου 2011: Απεργίες στα Μέσα Σταθερής Τ...
- ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: Ημέρα της Γης...
- ΟΑΣΑ: 22 έως και 26 Απριλίου 2011: Ωράριο λειτουργ...
- ΕΘΕΛ: Σε διαθεσιμότητα ο οδηγός που κατέβασε τους ...
- ΕΘΕΛ: Διώροφα λεωφορεία για την γραμμή Ε22 ΑΚΑΔΗΜΙ...
- ΑΜΕΛ: Ζημιές σε ακυρωτικά και εκδοτήρια από αναρχι...
- ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΤΡΟΪΚΑ: Απογοήτευση η αναδιάρθρωση των σ...
- ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Εκπληκτικό διάβημα των εργαζομένων πρ...
- ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: 1η Μαϊου 2011: 2η φάση πιλοτικής μετ...
- ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: Τι αλλάζει η πεζοδρόμηση της Π...
- ΑΣΤΕΙΑ: Απάντηση της ΤΡΕΛΟΣΕ σε ανάρτηση μας!
- ΑΣΤΕΙΑ: Νόμοι του Μέρφυ για τα λεωφορεία!
- ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: ΣΠΑΠ: Εκσυγχρονισμένο δίκτυο χ...
- ΤΡΑΜ: Πολύτιμες πληροφορίες από απάντηση σε δημοσι...
- ΑΣΤΕΙΑ: ΟΑΣΑ: Οι επερχόμενοι ελεγκτές!
- ΛΕΥΚΟΡΩΣΙΑ: ΜΙΝΣΚ: Τρομοκρατική επίθεση στο μετρό
- ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Κοινή σύσκεψη για τη...
- ΕΘΕΛ: Λαθρεπιβάτης πυροβόλησε ελεγκτή!
- ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Μίζες 300.000 ευρώ με Siemens και De...
- ΑΜΕΛ: Ατύχημα στον σταθμό ΣΕΠΟΛΙΑ
- ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Κίνδυνος ατυχήματος στο Λιανοκλάδι από τ...
- ΥΠ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Ανάρτηση δασικών χαρτών για Πεν...
- ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Σε αργό θάνατο καταδικασμέν...
- ΟΑΣΑ: Προκήρυξη Διεθνούς Διαγωνισμού για την Υλοπο...
- ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Ο ΟΣΕ εξυγιαίνεται "καλώς" - Τρίτη 5...
- ΟΑΣΑ: 4 Απριλίου 2011: Ενεργοποιείται Σώμα Ελεγκτώ...
- ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Με πρωθυπουργική εντολή τα ποδήλατα ...
- ΔΙΑΥΓΕΙΑ: Μόνο ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ από τις συγκοινωνιακ...
- ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: "Τσουλάει" αργά και αθόρυβα η επέκτα...
- ► Φεβρουαρίου (31)
- ► Ιανουαρίου (31)
Τρίτη 12 Απριλίου 2011
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: ΣΠΑΠ: Εκσυγχρονισμένο δίκτυο χωρίς τρένα
Ένα εξαιρετικό άρθρο βρήκαμε για τους ΣΠΑΠ στην εφημερίδα το Βήμα και σας το παραθέτουμε:
Του Αχιλλέα Χεκιμόγλου
Μετά από 120 συναπτά έτη λειτουργίας και αφού δαπανήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια εκατομμύρια για τον εκσυγχρονισμό του, ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο διαθέτει μεν σήμερα ένα πλήρες δίκτυο με χιλιόμετρα σιδηροτροχιών, αλλά όχι και τα τρένα για να τρέξουν πάνω τους.
Πλην του Προαστιακού της Πάτρας, της γραμμής Κατάκολο - Ολυμπία και του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου, το υπόλοιπο δίκτυο του ΟΣΕ έχει απονεκρωθεί και σχεδόν το σύνολο του μετρικού, τροχαίου υλικού βρίσκεται αποθηκευμένο σε διάφορα αμαξοστάσια και εγκαταστάσεις του οργανισμού.
Μάλιστα, τα τρένα της Πελοποννήσου δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κανένα άλλο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας - πλην του Τρικουπικού της Αιτωλοακαρνανίας - καθώς φτιάχτηκαν για να λειτουργούν σε γραμμές εύρους ενός μέτρου, όπως αυτές της Πελοποννήσου. Έτσι, παίρνουν τον δρόμο τους για να γίνουν τα νέα σιδηροδρομικά φαντάσματα, μνημεία μίας άλλοτε ένδοξης εποχής.
Η τύχη του τροχαίου υλικού
Όπως αναφέρουν πηγές των Σιδηροδρόμων, 10 railbus, τα οποία κατασκευάστηκαν βάσει της προγραμματικής σύμβασης 35 μεταξύ ΟΣΕ και της Κοινοπραξίας Ελληνικά Ναυπηγεία - Bombardier Stadler και παραδόθηκαν πριν από λίγα χρόνια, βρίσκονται σε Πάτρα και Κατάκολο. Δύο εξ αυτών είναι τελείως ανενεργά, μερικά επιχειρούν στον προαστιακό της Πάτρας, ενώ κάποια εκτελούν το δρομολόγιο Κατάκολο - Ολυμπία.
Επίσης, δύο αμαξοστοιχίες MAN1 βρίσκονται ανενεργές στο αμαξοστάσιο του Αγίου Διονυσίου της Πάτρας. Αν και όλα τα μετρικά ΜΑΝ κατασκευάστηκαν στα Ελληνικά Ναυπηγεία στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και θεωρούνται (επιχειρησιακά) μέσης ηλικίας, εν τούτοις έχουν δουλέψει αρκετά λιγότερο, καθώς η μεν γραμμή Καλαμάτας - Κορίνθου έκλεισε το 2003, η δε Πατρών - Κορίνθου το 2006. Άρα, όπως εξηγούν σιδηροδρομικοί, κάθονται για αρκετά χρόνια, βρίσκονται δε (στο εσωτερικό τους) σε εξαιρετική κατάσταση.
Ακόμη, ένα μεγάλο κομμάτι του τροχαίου υλικού βρίσκεται στο κεντρικό εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Πειραιά και στον σταθμό των Αγίων Αναργύρων, μερικές μηχανές Alco θα σκορπίσουν στην Πελοπόννησο, τα μουσειακά τραίνα θα αποθηκευθούν στο μηχανοστάσιο της Καλαμάτας, ενώ εμπορικά τραίνα, σκευοφόρες και πετρελαιοφόρα θα κλειστούν στο αμαξοστάσιο της Τρίπολης.
Μία μικρή εποποιία
Όλο αυτό το διάστημα, δεκάδες σιδηροδρομικοί εργάστηκαν σκληρά, προκειμένου να μεταφερθεί το τροχαίο υλικό και να ασφαλιστούν οι εγκαταστάσεις του οργανισμού.
Μάλιστα, υπήρξαν και πολλές περιπέτειες σε αυτή την τεράστια μετακίνηση τροχαίου υλικού. Πριν από λίγο καιρό, το προσωπικό μίας μεγάλης σιδηροδρομικής αποστολής, που μετέφερε με δύο μηχανές Alco περίπου 30 σιδηροδρομικές εμπορευματικές πλατφόρμες , πέρασε πολύ δύσκολες στιγμές.
Την ώρα που μετακινούνταν από την Καλαμάτα προς την Τρίπολη, στα ορεινά του Ίσαρη, μία από τις δύο μηχανές σταμάτησε να λειτουργεί και το κομβόι χρειάστηκε να διανύσει το ταξίδι, κινούμενο με ταχύτητα ενός χιλιομέτρου ανά ώρα (!), καθώς η Alco που δούλευε έσερνε 30 καρότσες και την δεύτερη Alco, βάρους δεκάδων τόνων.
Τελικώς, μετά από 11 ώρες (!), έφτασαν στην Τρίπολη σώοι και αβλαβείς.
Με ένδοξη ιστορία
Η γραμμή της Πελοποννήσου μαζί με το Αττικό της σκέλος (παλιά μετρική σιδηροδρομική γραμμή) και τις διακλαδώσεις της (Καβάσιλα - Κυλλήνη, Κατάκολο - Ολυμπία, Μεσσήνη, Ναύπλιο, Λεύκτρο - Μεγαλόπολη, Κυπαρισσία και Λουτράκι) αποτελεί το μεγαλύτερο μετρικό δίκτυο της Ευρώπης, καθώς φτάνει σχεδόν τα 800 χλμ, γεγονός που το καθιστά σημαντικό. Ο εκτελεστικός φορέας της εν λόγω γραμμής ήταν οι αλήστου μνήμης ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πελοποννήσου - Αθηνών - Πειραιώς).
Αν και πέρασαν από αρκετές δυσκολίες στις πρώτες δεκαετίες από την ίδρυσή τους, το 1929 πηγές των ΣΠΑΠ δήλωναν στο «Ελεύθερον Βήμα» ότι θα επεκτείνουν το σιδηροδρομικό τους δίκτυο στην Ήπειρο και από εκεί στη Θεσσαλία, ενώνοντας την Ηγουμενίτσα με τον Βόλο. Μάλιστα, υπόσχονταν την έλευση της ντιζελάμαξας, η οποία έκαιγε τότε το 1/8 των καυσίμων και έριχνε το κόστος έλξης στο ένα τρίτο. Το φιλόδοξο σχέδιο των ΣΠΑΠ βρήκε, όμως, εμπόδιο στην γνωστή ξεροκαφαλιά του συνήθους υπόπτου, δηλαδή του κράτους.
Όπως εξιστορούν φίλοι του σιδηροδρόμου, η αντίστροφή μέτρηση για τους ΣΠΑΠ ξεκίνησε όταν έγινε συγχώνευσή τους με τους Σιδηροδρόμους του Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ), το 1962. Και αυτό διότι ανεστάλησαν όλα τα σχέδια εκσυγχρονισμού που είχαν εκπονηθεί και η γραμμή πέρασε σε δεύτερη μοίρα. Η τελευταία αναλαμπή ήρθε με την έλευση των αμαξοστοιχιών ΜΑΝ, που έκαναν το ταξίδι πολύ καλύτερο. Όμως ήταν μέχρι εκεί. Αργότερα, στο μεν βόρειο σκέλος της γραμμής, η ΕΡΓΟΣΕ προγραμμάτισε την δημιουργία νέας, διπλής κανονικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, ενώ στο ανατολικό της κομμάτι, ο ΟΣΕ την ανακατασκεύασε από το μηδέν. Και μετά, την έκλεισε!
Ο βασικός λόγος ήταν η έλλειψη σοβαρού επιχειρησιακού προγράμματος και η παροχή λίγων και αραιών υπηρεσιών, που απομάκρυναν το κοινό από τον σιδηρόδρομο προς το ταχύτερο αυτοκίνητο, εξέλιξη που δημιούργησε οικονομικές ζημίες στον ΟΣΕ. Επίσης, τα τελευταία χρόνια τόσο μέσα στο υπουργείο Μεταφορών όσο και μέσα στα κόμματα πλήθυναν οι φωνές που ζητούσαν «να κλείσει η Πελοπόννησος».
Θα υπάρξει αύριο;
Τα τελευταία χρόνια έχουν εκπονηθεί αρκετές μελέτες για την αξιοποίηση του παλιού δικτύου, οι οποίες πρότειναν είτε την προαστιακή και τοπική χρήση είτε την τουριστική. Το μεγάλο προνόμιο του εν λόγω δικτύου είναι ότι ενώνει αρχαιολογικά μνημεία παγκοσμίου ενδιαφέροντος, τα οποία με ένα καλό επιχειρησιακό πλάνο και με τη σύμπραξη πολλών τοπικών και ιδιωτικών φορέων , θα μπορούσε να αποτελέσει μία ενδιαφέρουσα επιχειρηματική πρόταση. Παράλληλα, όμως, τα δίκτυα, τις εγκαταστάσεις και τις εκτάσεις του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο ορέγονται πολλοί αυτοδιοικητικοί και διάφορα άλλα συμφέροντα, με ό,τι κίνδυνο αυτό συνεπάγεται. Η προστασία αυτής της ιστορικής υποδομής αποτελεί εχέγγυο για την αξιοποίησή της, όπως εκτιμούν άνθρωποι που πιστεύουν ότι ο σιδηρόδρομος θα έχει και δεύτερη ευκαιρία στον Μοριά.
Επίσης, υπάρχουν περιπτώσεις γραμμών που εξακολουθούν να παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον, η τοπική κοινωνία τις θέλει, όπως και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία, ωστόσο, καλείται να λειτουργήσει με την ισχνή επιχορήγηση των 50 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος on line», η σιδηροδρομική εταιρία εξετάζει και επιθυμεί να επαναλειτουργήσει σε διάφορα σημεία του δικτύου, όμως τα οικονομικά της περιθώρια παραμένουν ασφυκτικά και, ως εκ τούτου, αναμένει τις καλύτερες ημέρες.
Πάντως, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, ο σιδηρόδρομος αποτελεί την μοναδική, ίσως, περίπτωση στην ιστορία της τεχνολογίας, που μετά την παρακμή του, αναστήθηκε, εκσυγχρονίστηκε και διεκδικεί πλέον τα πρωτεία των μεταφορών διεθνώς.
Του Αχιλλέα Χεκιμόγλου
Μετά από 120 συναπτά έτη λειτουργίας και αφού δαπανήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια εκατομμύρια για τον εκσυγχρονισμό του, ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο διαθέτει μεν σήμερα ένα πλήρες δίκτυο με χιλιόμετρα σιδηροτροχιών, αλλά όχι και τα τρένα για να τρέξουν πάνω τους.
Πλην του Προαστιακού της Πάτρας, της γραμμής Κατάκολο - Ολυμπία και του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου, το υπόλοιπο δίκτυο του ΟΣΕ έχει απονεκρωθεί και σχεδόν το σύνολο του μετρικού, τροχαίου υλικού βρίσκεται αποθηκευμένο σε διάφορα αμαξοστάσια και εγκαταστάσεις του οργανισμού.
Μάλιστα, τα τρένα της Πελοποννήσου δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κανένα άλλο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας - πλην του Τρικουπικού της Αιτωλοακαρνανίας - καθώς φτιάχτηκαν για να λειτουργούν σε γραμμές εύρους ενός μέτρου, όπως αυτές της Πελοποννήσου. Έτσι, παίρνουν τον δρόμο τους για να γίνουν τα νέα σιδηροδρομικά φαντάσματα, μνημεία μίας άλλοτε ένδοξης εποχής.
Η τύχη του τροχαίου υλικού
Όπως αναφέρουν πηγές των Σιδηροδρόμων, 10 railbus, τα οποία κατασκευάστηκαν βάσει της προγραμματικής σύμβασης 35 μεταξύ ΟΣΕ και της Κοινοπραξίας Ελληνικά Ναυπηγεία - Bombardier Stadler και παραδόθηκαν πριν από λίγα χρόνια, βρίσκονται σε Πάτρα και Κατάκολο. Δύο εξ αυτών είναι τελείως ανενεργά, μερικά επιχειρούν στον προαστιακό της Πάτρας, ενώ κάποια εκτελούν το δρομολόγιο Κατάκολο - Ολυμπία.
Επίσης, δύο αμαξοστοιχίες MAN1 βρίσκονται ανενεργές στο αμαξοστάσιο του Αγίου Διονυσίου της Πάτρας. Αν και όλα τα μετρικά ΜΑΝ κατασκευάστηκαν στα Ελληνικά Ναυπηγεία στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και θεωρούνται (επιχειρησιακά) μέσης ηλικίας, εν τούτοις έχουν δουλέψει αρκετά λιγότερο, καθώς η μεν γραμμή Καλαμάτας - Κορίνθου έκλεισε το 2003, η δε Πατρών - Κορίνθου το 2006. Άρα, όπως εξηγούν σιδηροδρομικοί, κάθονται για αρκετά χρόνια, βρίσκονται δε (στο εσωτερικό τους) σε εξαιρετική κατάσταση.
Ακόμη, ένα μεγάλο κομμάτι του τροχαίου υλικού βρίσκεται στο κεντρικό εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Πειραιά και στον σταθμό των Αγίων Αναργύρων, μερικές μηχανές Alco θα σκορπίσουν στην Πελοπόννησο, τα μουσειακά τραίνα θα αποθηκευθούν στο μηχανοστάσιο της Καλαμάτας, ενώ εμπορικά τραίνα, σκευοφόρες και πετρελαιοφόρα θα κλειστούν στο αμαξοστάσιο της Τρίπολης.
Μία μικρή εποποιία
Όλο αυτό το διάστημα, δεκάδες σιδηροδρομικοί εργάστηκαν σκληρά, προκειμένου να μεταφερθεί το τροχαίο υλικό και να ασφαλιστούν οι εγκαταστάσεις του οργανισμού.
Μάλιστα, υπήρξαν και πολλές περιπέτειες σε αυτή την τεράστια μετακίνηση τροχαίου υλικού. Πριν από λίγο καιρό, το προσωπικό μίας μεγάλης σιδηροδρομικής αποστολής, που μετέφερε με δύο μηχανές Alco περίπου 30 σιδηροδρομικές εμπορευματικές πλατφόρμες , πέρασε πολύ δύσκολες στιγμές.
Την ώρα που μετακινούνταν από την Καλαμάτα προς την Τρίπολη, στα ορεινά του Ίσαρη, μία από τις δύο μηχανές σταμάτησε να λειτουργεί και το κομβόι χρειάστηκε να διανύσει το ταξίδι, κινούμενο με ταχύτητα ενός χιλιομέτρου ανά ώρα (!), καθώς η Alco που δούλευε έσερνε 30 καρότσες και την δεύτερη Alco, βάρους δεκάδων τόνων.
Τελικώς, μετά από 11 ώρες (!), έφτασαν στην Τρίπολη σώοι και αβλαβείς.
Με ένδοξη ιστορία
Η γραμμή της Πελοποννήσου μαζί με το Αττικό της σκέλος (παλιά μετρική σιδηροδρομική γραμμή) και τις διακλαδώσεις της (Καβάσιλα - Κυλλήνη, Κατάκολο - Ολυμπία, Μεσσήνη, Ναύπλιο, Λεύκτρο - Μεγαλόπολη, Κυπαρισσία και Λουτράκι) αποτελεί το μεγαλύτερο μετρικό δίκτυο της Ευρώπης, καθώς φτάνει σχεδόν τα 800 χλμ, γεγονός που το καθιστά σημαντικό. Ο εκτελεστικός φορέας της εν λόγω γραμμής ήταν οι αλήστου μνήμης ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πελοποννήσου - Αθηνών - Πειραιώς).
Αν και πέρασαν από αρκετές δυσκολίες στις πρώτες δεκαετίες από την ίδρυσή τους, το 1929 πηγές των ΣΠΑΠ δήλωναν στο «Ελεύθερον Βήμα» ότι θα επεκτείνουν το σιδηροδρομικό τους δίκτυο στην Ήπειρο και από εκεί στη Θεσσαλία, ενώνοντας την Ηγουμενίτσα με τον Βόλο. Μάλιστα, υπόσχονταν την έλευση της ντιζελάμαξας, η οποία έκαιγε τότε το 1/8 των καυσίμων και έριχνε το κόστος έλξης στο ένα τρίτο. Το φιλόδοξο σχέδιο των ΣΠΑΠ βρήκε, όμως, εμπόδιο στην γνωστή ξεροκαφαλιά του συνήθους υπόπτου, δηλαδή του κράτους.
Όπως εξιστορούν φίλοι του σιδηροδρόμου, η αντίστροφή μέτρηση για τους ΣΠΑΠ ξεκίνησε όταν έγινε συγχώνευσή τους με τους Σιδηροδρόμους του Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ), το 1962. Και αυτό διότι ανεστάλησαν όλα τα σχέδια εκσυγχρονισμού που είχαν εκπονηθεί και η γραμμή πέρασε σε δεύτερη μοίρα. Η τελευταία αναλαμπή ήρθε με την έλευση των αμαξοστοιχιών ΜΑΝ, που έκαναν το ταξίδι πολύ καλύτερο. Όμως ήταν μέχρι εκεί. Αργότερα, στο μεν βόρειο σκέλος της γραμμής, η ΕΡΓΟΣΕ προγραμμάτισε την δημιουργία νέας, διπλής κανονικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, ενώ στο ανατολικό της κομμάτι, ο ΟΣΕ την ανακατασκεύασε από το μηδέν. Και μετά, την έκλεισε!
Ο βασικός λόγος ήταν η έλλειψη σοβαρού επιχειρησιακού προγράμματος και η παροχή λίγων και αραιών υπηρεσιών, που απομάκρυναν το κοινό από τον σιδηρόδρομο προς το ταχύτερο αυτοκίνητο, εξέλιξη που δημιούργησε οικονομικές ζημίες στον ΟΣΕ. Επίσης, τα τελευταία χρόνια τόσο μέσα στο υπουργείο Μεταφορών όσο και μέσα στα κόμματα πλήθυναν οι φωνές που ζητούσαν «να κλείσει η Πελοπόννησος».
Θα υπάρξει αύριο;
Τα τελευταία χρόνια έχουν εκπονηθεί αρκετές μελέτες για την αξιοποίηση του παλιού δικτύου, οι οποίες πρότειναν είτε την προαστιακή και τοπική χρήση είτε την τουριστική. Το μεγάλο προνόμιο του εν λόγω δικτύου είναι ότι ενώνει αρχαιολογικά μνημεία παγκοσμίου ενδιαφέροντος, τα οποία με ένα καλό επιχειρησιακό πλάνο και με τη σύμπραξη πολλών τοπικών και ιδιωτικών φορέων , θα μπορούσε να αποτελέσει μία ενδιαφέρουσα επιχειρηματική πρόταση. Παράλληλα, όμως, τα δίκτυα, τις εγκαταστάσεις και τις εκτάσεις του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο ορέγονται πολλοί αυτοδιοικητικοί και διάφορα άλλα συμφέροντα, με ό,τι κίνδυνο αυτό συνεπάγεται. Η προστασία αυτής της ιστορικής υποδομής αποτελεί εχέγγυο για την αξιοποίησή της, όπως εκτιμούν άνθρωποι που πιστεύουν ότι ο σιδηρόδρομος θα έχει και δεύτερη ευκαιρία στον Μοριά.
Επίσης, υπάρχουν περιπτώσεις γραμμών που εξακολουθούν να παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον, η τοπική κοινωνία τις θέλει, όπως και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία, ωστόσο, καλείται να λειτουργήσει με την ισχνή επιχορήγηση των 50 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος on line», η σιδηροδρομική εταιρία εξετάζει και επιθυμεί να επαναλειτουργήσει σε διάφορα σημεία του δικτύου, όμως τα οικονομικά της περιθώρια παραμένουν ασφυκτικά και, ως εκ τούτου, αναμένει τις καλύτερες ημέρες.
Πάντως, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, ο σιδηρόδρομος αποτελεί την μοναδική, ίσως, περίπτωση στην ιστορία της τεχνολογίας, που μετά την παρακμή του, αναστήθηκε, εκσυγχρονίστηκε και διεκδικεί πλέον τα πρωτεία των μεταφορών διεθνώς.
Με τις ετικέτες:
Δημοσιεύματα τύπου,
Διαμαρτυρίες,
Μεταβολές/Ακυρώσεις δρομολογίων,
Οδοντωτός,
ΟΣΕ,
Ποιότητα ζωής
1 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.
ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).
Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Η φωτό της εβδομάδας
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ
To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!
ALCO= American locomotive Company
ΣΠΑΠ= Σιδηρόδρομοι Πειραιώς Αθηνών Πελοποννήσου