Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: Τι αλλάζει η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου

6 σχόλια
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Κυκλοφοριακές... αναταράξεις σε ολόκληρο το δακτύλιο θα φέρει η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, που προωθείται πλέον με γοργούς ρυθμούς από τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Υποδομών.


Σε σύσκεψη που έγινε χθες, με την παρουσία της Τίνας Μπιρμπίλη και του Δημήτρη Ρέππα, αποφασίστηκε η συγκρότηση δεκαμελούς επιτροπής αποτελούμενης από εκπροσώπους των συναρμόδιων υπουργείων και του Δήμου Αθηναίων.

Το πρώτο βήμα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα γίνει μέσα στον Μάιο με την προκήρυξη διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού που προβλέπεται να ολοκληρωθεί ώς τα τέλη του χρόνου και χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης των έργων το 2014. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθεί ο ανάδοχος που θα αναλάβει την πεζοδρόμηση της Β. Ολγας, που θα ενοποιήσει το Ζάππειο με τους στύλους του Ολυμπίου Διός.

Ο μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» πάντως, είναι το κυκλοφοριακό για ένα δρόμο με ημερήσια κυκλοφορία 80-100 χιλιάδων οχημάτων. Εχει αποφασιστεί η δημιουργία δύο κυκλοφοριακών βρόχων, ώστε να δημιουργηθεί μια εκτεταμένη ζώνη για πεζούς, τραμ και ποδήλατα με βασικό κορμό την Πανεπιστημίου. Συγκεκριμένα:

* Η κίνηση των οχημάτων προς το κέντρο θα γίνεται μέσα από τη διαδρομή Πειραιώς-Σταδίου-Φιλελλήνων, που θα παραμείνουν ως έχουν.

* Η αντίθετη κίνηση θα εξασφαλίζεται μέσω της Β. Σοφίας-Ακαδημίας-Χαλκοκονδύλη-3ης Σεπτεμβρίου. Για να εξασφαλιστεί αυτή η διαδρομή θα αλλάξουν κατεύθυνση η Ακαδημίας και η Χαλκοκονδύλη, που παράλληλα ως κάθοδοι θα βελτιώσουν και την εκπομπή καυσαερίων. Για κυκλοφοριακούς λόγους, θα αλλάξει η κίνηση στην Αγίου Κωνσταντίνου. Υπό εξέταση είναι η Αχαρνών, που ενδέχεται να παραμείνει ως έχει.

* Ξεκινούν κατά προτεραιότητα οι μελέτες για την επέκταση της γραμμής του τραμ, με ευθύνη τής Αττικό Μετρό.

Η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου συνδέεται με σημαντικές αλλαγές στην περιοχή του κέντρου:

* Διακόπτονται οι διαμπερείς γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ. Μάλιστα, παρά τις αρχικές σκέψεις, τα τρόλεϊ δεν θα κινούνται στη λωρίδα της Πανεπιστημίου. Θα διατηρηθούν, αλλάζοντας διαδρομές, οι ιστορικές γραμμές Πατήσια-Αμπελόκηποι και Κυψέλη-Παγκράτι, καθώς και η περιμετρική μέσω λεωφόρου Αλεξάνδρας. Οι υπόλοιπες γραμμές θα προσεγγίζουν το κέντρο, θα κάνουν στάση και θα επιστρέφουν στις αφετηρίες τους.

* Διατηρούνται ανοιχτές για όλα τα οχήματα οι οδοί Μπενάκη και Αμερικής, που θα διακόπτουν την πεζοδρομημένη Πανεπιστημίου, ώστε να εξυπηρετούνται οι γειτονιές γύρω από τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι. Ειδικά για τα μέσα μεταφοράς θα υπάρχει διάδρομος μέσω των οδών Ομήρου και Σίνα, ενώ θα εξασφαλίζεται μικρός οδικός δακτύλιος για την εξυπηρέτηση των ξενοδοχείων και τον εφοδιασμό των επιχειρήσεων.

* Διαπλατύνονται τα πεζοδρόμια προς την πλευρά του Εθνικού Κήπου κατά μήκος της Αμαλίας. Η λεωφόρος σήμερα διαθέτει οκτώ λωρίδες κυκλοφορίας, αλλά θα μειωθούν σε τέσσερις, αφού προβλέπεται να εξυπηρετούν μόνον το τραμ και τα λεωφορεία-τρόλεϊ. Το ίδιο θα γίνει σε ένα μικρό τμήμα της Β. Σοφίας, αφού θα πάψουν να χρησιμοποιούνται οι τρεις λωρίδες στο ρεύμα προς Ομόνοια, ανάμεσα στην Ακαδημίας και την Πανεπιστημίου.

«Δεν σχεδιάζουμε ένα πεζόδρομο-τιμωρό, αλλά έναν αστικό άξονα που θα αναβαθμίσει το κέντρο», δήλωσε στην «Ε» ο καθηγητής Γιάννης Πολύζος, πρόεδρος του Οργανισμού Αθήνας, που παραδέχεται ότι υπάρχουν δύσκολα σημεία που πρέπει να αντιμετωπιστούν, όπως το ενδεχόμενο να «μεταναστεύσουν» τα προβλήματα παραβατικότητας που χαρακτηρίζουν την περιοχή της Ομόνοιας και κυρίως το κυκλοφοριακό.

Για την εξασφάλιση της 24ωρης ζωής στην περιοχή εξετάζεται πρόταση να αξιοποιηθούν τα κενά ακίνητα, από τα οποία 50% ανήκουν στο Δημόσιο. Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στο ζωντάνεμα της πλατείας Δικαιοσύνης. Το κλειστό κτίριο ανήκει σε ασφαλιστικό ταμείο, όμως στον ελεύθερο χώρο μπορεί να λειτουργήσει αναψυκτήριο.

ΠΗΓΗ: Ελευθεροτυπία

ΣΧΟΛΙΟ: Η αθλιότητα της κατάστασης της Ομονοίας και των λοιπών γκετοποιημένων συνοικιών πέριξ της όπου διαιωνίζονται από την πολιτική αδιαφορία των υπευθύνων με τις οικίες τους στην Εκάλη, κινδυνεύει να ανατινάξει ένα τόσο φιλόδοξο σχέδιο. Ρούπι δεν θα το κουνήσει η παραβατικότητα, όπως φοβάται ο πρόεδρος του Οργανισμού Αθήνας. Επειδή, δηλαδή, θα έρθει ο πεζόδρομος και το τραμ θα ντραπεί από την ομορφιά που θα κατακλύσει την περιοχή και θα φύγει; Ή θα είναι τόσο κακόγουστη η αλλαγή που θα την αηδιάσει;

Εγώ, ως καθημερινός επισκέπτης της Ομόνοιας και της Βικτώριας, φοβάμαι μήπως με την πεζοδρόμηση αυτή η τόσο επιεικά χαρακτηρισμένη ως απλά "παραβατικότητα" οχι μόνο δεν μεταναστεύσει αλλά και επεκταθεί προς Σύνταγμα. Οι ονειρώξεις τύπου "αφού πέτυχε στο Θησείο και το Μοναστηράκι θα πετύχει και εδώ" δεν έχουν εφαρμογή στην πλατεία του τρόμου.

Επίσης δεν μας απάντησαν από που θα μπαίνουν στο parking του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η είσοδος είναι από... (οδό) Πανεπιστημίου.

Τέλος, η πεζοδρόμηση μιας οδού με τόσο σημαντικά κτίρια (Πανεπιστήμιο, Εθνική Βιβλιοθήκη, Τράπεζα της Ελλάδος, κτλ) είναι αδιαμφισβήτητα ελκυστική, αλλά πρέπει να γίνει με την δέουσα προσοχή για να μην μας καταντήσει, μέσω της Πλ.Ομονοίας, η προέκταση της οδού Αχαρνών (σε πεζοδρομημένο στυλ)...

6 σχόλια:

  • 13 Απριλίου 2011 στις 2:31 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Τα νυχτερινα λεωφορεια οπως η γραμμη 500, 790, και η γραμμη τρολλευ 11, απο που θα περνουν τωρα;

  • 13 Απριλίου 2011 στις 2:33 μ.μ.

    Οχι "τώρα".

    Μέχρι το 2012 που θα ξεκινήσει και το 2014 που υποτίθεται θα παραδοθεί το έργο, έχουν καιρό να αποφασίσουν...

  • 13 Απριλίου 2011 στις 2:52 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Θελω να πω, αν ξεκινησει το εργο, θα μεινουν αθικτες αυτες οι γραμμες που ανεφερα, ετσι δεν ειναι;

  • 13 Απριλίου 2011 στις 6:58 μ.μ.

    Μην ανησυχείς Ανώνυμε 2:31 μ.μ + 2:52 μ.μ.
    Μέχρι να γίνει η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, θα έχουμε φύγει όλοι μετανάστες σε καμιά άλλη χώρα....

  • 13 Απριλίου 2011 στις 7:16 μ.μ.

    Δηλαδή μέχρι τώρα συγχωνεύαμε γραμμές, ώστε να μην σταματάνε αλλά να διέρχονται από το κέντρο {π.χ.
    202+856 = 856[Αιγάλεω - Υμηττός - Δάφνη]
    211+054 = 054[Περισσός - Ακαδημία - Μεταμόρφωση]
    214+732 = 732[Αγ. Φανούριος - Ακαδημία - Ζ.Πηγή]}
    ενώ τότε θα σταματήσουν να διέρχονται τα τρόλλεϋ από το κέντρο και θα αναστρέφουν προς τις αφετηρίες τους....

  • 14 Απριλίου 2011 στις 5:55 μ.μ.
    O405N :

    Παιδιά επειδή μπλέχτηκα στο μαγείρεμα των επιφανειακών μέσων στα πλαίσια αυτής της παρέμβασης, το ΜΟΝΟ που μπορώ να σας πω είναι ότι για την περιοχή αυτή που πεζοδρομείται, είναι πολιτική απόφαση, να την προσεγγίζουμε ως πολίτες με μετρό, τραμ, πόδια, ποδήλατο και δευτερευόντως με ΟΠΟΙΑ επιφανειακά μέσα απομείνουν...

    Ενδεικτικά θα πω για το 790 ότι θα ανεβαίνει από Σταδίου και θα κατεβαίνει από Ακαδημίας, ενώ το 500 δεν θα μπαίνει Μοναστηράκι άλλα μόνο από Πειραιώς, Μενάνδρου, Αγ. Κωνσταντίνου, Γ΄ Σεπτεμβρίου.

    Αυτά τα λίγα, λυπάμαι που δεν μπορώ να πω περισσότερα προς το παρών...

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget