
Ακολουθώντας την παράδοση, η ΤΡΑΜ απάντησε σε δημοσιευμά της Ισοτιμίας ( δημοσιευμά εδώ - απάντηση της ΤΡΑΜ εδώ), δίδοντας πολύτιμες πληροφορίες εφ όλης της ύλης, μερικές από τις οποίες παραθέτουμε:
Πράσινο Κύμα
Όσον αφορά το πράσινο κύμα του τραμ στους φωτεινούς σηματοδότες έχει υλοποιηθεί σχεδόν στο σύνολό του. Στο πλαίσιο των εργασιών για την υλοποίησή του, εκπονήθηκαν νέες μελέτες σηματοδότησης σε 34 διασταυρώσεις και επικαιροποιήθηκαν οι θέσεις ανίχνευσης του τραμ καθ’ όλο το μήκος του δικτύου, προκειμένου αυτές να ανταποκρίνονται στις τρέχουσες συνθήκες κίνησης του οχήματος (ταχύτητα, επιτάχυνση, επιβράδυνση κλπ.).
Σήμερα η ΤΡΑΜ υλοποιεί μία εγκεκριμένη μελέτη (Κασομούλη & Σαρκοδίνου). Αναμένει την έγκριση από την αρμόδια υπηρεσία (ΔΜΕΟ) για την απενεργοποίηση 4 σηματοδοτών επί της οδού Διαδόχου. Παραμένουν σε εκκρεμότητα α) ο έλεγχος και η έγκριση του κόμβου Ποσειδώνος & Μεταξά (ΔΜΕΟ) και β) η έγκριση και η υλοποίηση της Αρδηττού (ΟΑΣΑ, ΔΜΕΟ), με σκοπό τη χρήση αποκλειστικής λωρίδας του τραμ.
Οι νέοι χρόνοι που έχουν μετρηθεί μετά την εφαρμογή του πράσινου κύματος είναι ήδη βελτιωμένοι κατά ένα ποσοστό της τάξης του 10% σε σχέση με το άμεσο παρελθόν. Για παράδειγμα η διαδρομή «ΣΕΦ – Σύνταγμα» είχε χρόνο διάνυσης 53 λεπτά, πριν την εφαρμογή του πράσινου κύματος, και έχει βελτιωθεί σε 43 λεπτά της ώρας (ανάλογα με τη περίοδο της ημέρας).
Ήδη από 21.12.10 έχει εφαρμοστεί η δρομολόγηση με τους νέους μικρότερους χρόνους διαδρομής.
Με την ολοκλήρωση της εφαρμογής του πράσινου κύματος σε όλες τις διασταυρώσεις και της αποκλειστικής λωρίδας της Αρδηττού θα επιτευχθούν επιπλέον μειώσεις στους χρόνους διαδρομής του τραμ, βελτιώνοντας την αξιοπιστία του στη δρομολόγηση και δίνοντας τη δυνατότητα τροποποίησης των δρομολογίων, με σκοπό τη μείωση του χρόνου αναμονής στη στάση. Πρέπει να τονιστεί ότι η καλή λειτουργία του πράσινου κύματος είναι σε συνάρτηση με την καλή λειτουργία των φωτεινών κόμβων καθώς και τη μη παραβασιμότητα των οδηγών των οχημάτων στον τροχιόδρομο και ιδιαίτερα στους κόμβους όπου διέρχεται το τραμ.
Τέλος, η ΤΡΑΜ Α.Ε. έχει ορίσει ομάδα πρασίνου κύματος που έχει τη συνολική ευθύνη επίβλεψης για την συνεχή διατήρηση και βελτίωσή του.
Επέκταση στον Πειραιά
Όσον αφορά την επέκταση του τραμ στον Πειραιά εκκρεμεί απόφαση των πολιτικών δικαστηρίων της Αθήνας για τον διαγωνισμό του έργου, στα οποία προσέφυγαν οι διαγωνιζόμενοι. Η ΤΡΑΜ Α.Ε., έχει προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια σχετικά με την επιλογή αναδόχου και θα εφαρμόσει τις εκδοθησόμενες δικαστικές αποφάσεις. Επίσης, θα προβεί σε κάθε ενέργεια για την εντός του προβλεπόμενου χρόνου υπογραφή της σύμβασης, μετά τη δικαστική απεμπλοκή του διαγωνισμού, προκειμένου να μην χαθεί η χρηματοδότηση του Έργου. Ήδη, με επιμέλεια της ΤΡΑΜ Α.Ε., η δικάσιμος έχει προσδιοριστεί εκ νέου για τον Ιούνιο 2011 μετά την ματαίωση της αρχικής συζήτησης, λόγω στάσεως εργασίας των δικαστικών υπαλλήλων.
Η επέκταση του τραμ στον Πειραιά αποτελεί έργο πνοής όχι μόνο για την περιοχή, αλλά και για το φορέα μας, καθώς αναμένεται να αποφέρει σημαντικότατα οικονομικά οφέλη.
ΣΧΟΛΙΟ: Το πράσινο κύμα δεν εφαρμόζεται με την στενή έννοια του όρου, το αθηναϊκό πράσινο κύμα είναι απλά μια αλληλουχία συγχρονισμένων σηματοδοτών και οχι άμεση παράδοση προτεραιότητας στον τροχιόδρομο μέσω του συστήματος εντοπισμού θέσης. Αν είχε γίνει αυτό, η βελτίωση των χρόνων θα ήταν τουλάχιστον 25% (όπως διαλαλούσε η ΤΡΑΜ όταν το πρωτοεφάρμοζε) και οχι μόνο 10% (όπως τελικά αποδείχτηκε και παραδέχεται).
Ο αποκλειστικός τροχιόδρομος στην Αρδηττού είναι στη σωστή κατεύθυνση αλλά θα εφαρμοστεί μόνο αν διαχωριστεί με κάποιου είδους διαχωριστικό από τον υπόλοιπο δρόμο και υπάρξουν τηλεχειριζόμενες μπάρες/κολωνάκια που να αποτρέπουν την είσοδο σε οχήματα.
Για την επέκταση στον Πειραιά, όπως έχουμε πει και στο παρελθόν, είναι απαράδεκτη. Αν γίνει, θα αποτύχει και οι πολέμιοι του θα βρουν "και άλλη τροφή - λάσπη" όπως λέει και η Ισοτιμία. Η μοναδική λύση της επέκτασης στον Πειραιά όπου θα αποφέρει τεράστια κέρδη και αποτελεσματική συγκοινωνιακή κάλυψη είναι η διπλή γραμμή από Τζαβέλλα και οχι μονές γραμμές με τη μισή διαδρομή παράλληλα με τις γραμμές του ΗΣΑΠ, όπως είναι αυτή υπο δημοπράτηση!
Ως οδηγός ΤΡΑΜ θα συμφωνήσω με το σχόλιο του διαχειριστή τόσο για το πράσινο κύμα, όσο και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε κατά την διέλευση μας στην Άρδηττου.
Να επισημάνω ότι η ΤΡΑΜ έχει ήδη ξεκινήσει τις ενέργειες για αποκλειστική λωρίδα με κολονάκια και υπερυψωμένο διαχωριστικό.
Όσο για τον Πειραιά έπρεπε να ήμασταν ήδη εκεί και για τον σχεδιασμό πιο αρμόδιοι είναι οι συγκοινωνιολόγοι .
Σε ευχαριστώ, Νίκο.
Και στα λόγια μου έρχεσαι και για την χάραξη. Η διπλή χάραξη από Τζαβέλλα είναι πρόταση του τμήματος Αστικού Περιβάλλοντος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και οχι δικιά μου. Το συγκεκριμένο τμήμα είχε δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη πρόταση για πλήρες δίκτυο τραμ στην Αθήνα. Το Σώμα Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) είχε επικροτήσει αυτή την έρευνα. Αρα, θέλω να πιστεύω πως και οι συγκοινωνιολόγοι είναι υπερ της διπλής χάραξης από Τζαβέλλα. Αν ενθυμούμαι καλά κιόλας, παρόμοιες ανησυχίες για την αποτυχία της μονής γραμμής είχε εκφράσει και μέλος του ΣΕΣ σε γνωστή εφημερίδα πριν 2 χρόνια.