Η Διοίκηση της ΗΣΑΠ ΑΕ προγραμματίζει στις 7.6.2011 την απόδοση σε κυκλοφορία του τμήματος της σήραγγας ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ – ΑΤΤΙΚΗ, με το δρομολόγιο ΠΕΙΡΑΙΑΣ –ΚΗΦΙΣΙΑ να εκτελείται τμηματικά μεταξύ των σταθμών ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΟΜΟΝΟΙΑ (με χρονοαπόσταση συρμών 12 λεπτών) και ΟΜΟΝΟΙΑ - ΚΗΦΙΣΙΑ (με χρονοαπόσταση συρμών 6 λεπτών). Η μετεπιβίβαση των επιβατών από το νότιο στο βόρειο τμήμα και αντίθετα, θα πραγματοποιείται στην κεντρική αποβάθρα του σταθμού ΟΜΟΝΟΙΑ.
Σήμερα, αν και έχει ολοκληρωθεί το έργο ανακαίνισης της γραμμής στη σήραγγα μεταξύ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ – ΑΤΤΙΚΗ, εν τούτοις δεν μπορεί να αποδοθεί στο επιβατικό κοινό εξ αιτίας της δικαστικής εμπλοκής που προέκυψε μετά την εντολή διακοπής εργασιών που εξέδωσε το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, ύστερα από προσφυγή πολιτών κατά της εκτέλεσης εργασιών προσωρινής κατάχωσης του βωμού των 12 θεών στο θησείο. Η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων θα εκδικαστεί στις 2 Αυγούστου 2011.
Οι Διοικήσεις των Σωματείων μας και οι εργαζόμενοι των ΗΣΑΠ εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας στην εφαρμογή του τμηματικού δρομολογίου που σχεδιάζει η Διοίκηση της Εταιρίας από τις 7 Ιουνίου 2011, προκειμένου να γίνεται κυκλοφορία των συρμών μεταξύ Πειραιά και Κηφισιάς για όσο χρόνο διαρκέσει η δικαστική διαμάχη . Οι λόγοι δεν είναι μόνο λόγοι ασφάλειας που είναι βάσιμοι, αλλά από την εμπειρία μας και τη γνώση του αντικειμένου, κρίνουμε ότι θα υπάρξει τεράστια ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, εξαιτίας του μικρού αριθμού συρμών, και πρακτικά θεωρούμε ότι είναι σχεδόν αδύνατη η λειτουργία ενός μεγάλου τμήματος της γραμμής με αμφιδρόμηση, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής της κυκλοφορίας.
Ο συνωστισμός αυτός εκτός της μεγάλης ταλαιπωρίας, εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους πρόκλησης ατυχήματος. Για τους λόγους αυτούς εκφράζουμε σοβαρότατες επιφυλάξεις ως προς την εφαρμογή του όλου εγχειρήματος .
Η οριστική σύνδεση του Πειραιά με την Κηφισιά, θα μπορέσει να γίνει χωρίς προβλήματα, μόνο όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες της γραμμής στο τμήμα ΘΗΣΕΙΟ- ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ.
Οι εργαζόμενοι δηλώνουμε ότι, δεν είμαστε αντίθετοι σε θέματα διατήρησης και ανάδειξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Γι΄ αυτό συμφωνούμε με την έγγραφη δέσμευση της Διοίκησης του ΗΣΑΠ, να αναζητήσει λύσεις μετά την ολοκλήρωση των εργασιών ανακαίνισης, για νέα χάραξη των γραμμών στη συγκεκριμένη περιοχή και την ανάδειξη του βωμού, γεγονός όμως το οποίο απαιτεί χρόνο.
Είναι όμως εξίσου σημαντική για τους εργαζόμενους των ΗΣΑΠ η επανασύνδεση των δυο τμημάτων των γραμμών και η εξυπηρέτηση κυρίως των χιλιάδων επιβατών του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου, οι οποίοι για δυόμιση χρόνια περίπου, έχουν υποστεί τεράστια ταλαιπωρία, λόγω του τρόπου που επιλέχτηκε να εκτελεστεί αυτό το έργο ανακαίνισης των γραμμών του ΗΣΑΠ, με παράλληλη κυκλοφορία και των συρμών.
"νέα χάραξη των γραμμών"
" λόγω του τρόπου που επιλέχτηκε να εκτελεστεί αυτό το έργο ανακαίνισης των γραμμών του ΗΣΑΠ, με παράλληλη κυκλοφορία και των συρμών"
1ον: Από πού να πάει ρε παιδιά το τρένο; Νεα χάραξη και πράσινα άλογα! Να κάνει καμια 10αριά χρόνια για να γίνει τούνελ προτείνετε; Συνδικαλιστάδες και λόγια του αέρα!
2ον: Μήπως θέλατε όσο καιρό έκανε για να φτιαχτούν οι γραμμές να πληρονόσασταν για να κάθεστε; Ή θα πηγαινοφέρνατε εσείς με τα αμάξια σας μερικά εκατομύρια κόσμο για καναχρόνο;
Αντί να λέτε ανοησίες θα έπρεπε να προτείνετε να έχει πιο συχνά τρένο στο κομμάτι πειραιάς-ομόνοια
1)Η πρόταση να υπογειοποιηθεί δεν είναι των συνδικαλιστών του ΗΣΑΠ αλλά της διοίκησης.
2)Θα μπορούσε να είχε κλείσει ολόκληρη η γραμμή για λίγους μήνες (άλλωστε κανένα κομμάτι δεν έκλεισε για περισσότερο), να έχουν μπει παράλληλα λεωφορεία και έτσι και πάλι θα φτάναμε στο σημείο που είμαστε τώρα, αλλά από την άνοιξη του 2010 το αργότερο, οπότε τώρα πιθανότατα θα είχε ανοίξει... Και οι λόγοι που τα τρένα στο Πειραιάς-Ομόνοια θα είναι τόσο αραιά είναι καθαρά τεχνικοί, λόγω της μονής γραμμής στο Μοναστηράκι-Θησείο.
Δεν έχω καμία σχέση με τον ΗΣΑΠ ή με τους εργαζομένους του αλλά ας μη μηδενίζουμε χωρίς λόγο...