Τετάρτη 14 Ιουλίου 2010

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Επιστολή του ιστολογίου μας στην Πρωτοβουλία Πολιτών Μοσχάτου για τον θόρυβο της ανακαινισμένης γραμμής των ΗΣΑΠ

14 σχόλια
Ακολουθεί σε παράθεση, ανάρτηση του ιστολογίου Μοσχάτο Live!

Πρωτοβουλία πολιτών για τον θόρυβο του ΗΣΑΠ

Αναγνώστρια μας απέστειλε κείμενο Πρωτοβουλίας Πολιτών προς τον Δήμο Μοσχάτου, στο οποίο πολίτες του Μοσχάτου διαμαρτύρονται για τον μεγάλο θόρυβο που δημιουργεί το τρένο, μετά τις εργασίες ανακατασκευής των γραμμών του ΗΣΑΠ.

Παρακάτω παραθέτουμε το κείμενο και όποιος ενδιαφέρεται να ενώσει τις δυνάμεις του γι' αυτήν την πρωτοβουλία, μπορεί να επικοινωνήσει στο εξής e-mail: prwtovouliapolitwn@gmail.com

Προς Δήμο Μοσχάτου

Μοσχάτο, 05.07.10


Αξιότιμοι κύριοι,

Όπως είναι γνωστό, εδώ και ένα περίπου χρόνο η ΗΣΑΠ Α.Ε. διενεργεί εργασίες ανακατασκευής (ανακαίνισης) των σιδηροτροχιών της γραμμής Πειραιά - Κηφισιάς, οι οποίες σύμφωνα με προηγούμενες σχετικές ανακοινώσεις της ως άνω εταιρείας θα αποσκοπούσαν και στη μείωση του θορύβου κατά τη διέλευση των συρμών.
Τα έργα αυτά από και προς το σταθμό του Μοσχάτου έχουν πλέον ολοκληρωθεί και σήμερα οι συρμοί διέρχονται κανονικά από το σταθμό αυτό.

Επειδή η διέλευση των συρμών προκαλεί, σύμφωνα με την κοινή λογική και κρίση ενός μέσου συνετού ανθρώπου και παρά τις αντίθετες προσδοκίες όλων, αισθητά μεγαλύτερο θόρυβο από πριν, επιβαρύνοντας ηχητικά όχι μόνο τις παρακείμενες της γραμμής γειτονιές, αλλά και τις κατοικίες πιο απομακρυσμένων οικοδομικών τετραγώνων,

Επειδή η προκαλούμενη από τους συρμούς ηχορύπανση φρονούμε πως υπερβαίνει ακόμη και τα θεσπισμένα από την Πολιτεία σύμφωνα με την υπ' αρ. 17252/92 Υ.Α. ΠΕΧΩΔΕ (ΦΕΚ 395/Β/19.06.92) ως ανώτατα όρια θορύβου και, εν τέλει,

Επειδή η ποιότητα ζωής των πολιτών του Μοσχάτου θέλουμε να πιστεύουμε πως αποτελεί κύρια μέριμνα του Δήμου μας,

Σας καλούμε όπως προβείτε άμεσα στις δέουσες ενέργειες για τη διαπίστωση του μεγέθους της προπεριγραφείσας ηχορύπανσης, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο και πάντως, όπως λάβετε κάθε αναγκαίο μέτρο για την αντιμετώπιση αυτής (πχ. τοποθέτηση plexiglass κλπ)!

Μετά τιμής,
Πρωτοβουλία Πολιτών Μοσχάτου.
(ακολουθούν υπογραφές)


Κοιν/ση :
1) ΗΣΑΠ Α.Ε., Γραφείο Δ/ντος Συμβούλου
2) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ, Γραφείο Υπουργού και Γενικού Γραμματέα.


Αγαπητή Πρωτοβουλία Πολιτών Μοσχάτου,

διαβάζοντας το διάβημα σας σχετικά με τον εκπεμπόμενο θόρυβο του δικτύου των ΗΣΑΠ στο ιστολόγιο Μοσχάτο Live! , θα ήθελα να σας πληροφορήσω για τα παρακάτω:

Το εκπεμπόμενο ηχητικό φάσμα της προηγούμενης σιδηροδρομικής γραμμής σε σχέση με τον χρόνο, παρουσίαζε μία μορφή στην οποία οι τιμές του ήχου κυμαίνονται από μία ελάχιστη έως μία μέγιστη τιμή. Η μεγιστη τιμή είναι χρονικά στιγμιαία αλλά επαναλαμβανόμενη σε μικρή χρονική περίοδο εξαιτίας της ύπαρξης αρμών στις σιδηροτροχιές.

Μετά την ανακαίνιση της γραμμής, η μορφή του ηχητικού φάσματος είναι μία ευθεία γραμμή η οποία έχει μία τιμή σταθερή σε όλη τη χρονική διάρκεια διέλευσης του συρμού. Η τιμή αυτή είναι μικρότερη από την μέγιστη τιμή της προγενέστερης κατάστασης.

Συνεργεία της ΗΣΑΠ κάνουν συνεχώς μετρήσεις του ήχου προκειμένου να καταγραφεί η υφιστάμενη κατάσταση σε όλο το δίκτυο. Οι μετρήσεις θα συνεχιστούν καθ' όλη τη διάρκεια κατασκευής του έργου.

Εξετάζονται οι παρακάτω τεχνικές λύσεις, προκειμένουν να μειωθούν τα επίπεδα θορύβου στο ελάχιστο δυνατό:

α) Τοποθέτηση ηχοαπορροφητικών υλικών στις σιδηροτροχιές
β)Τοποθέτηση ηχοαπορροφητικών υλικών στη γραμμή
γ)Λείανση της γραμμής

Η μέθοδος της σταθερής επιδομής προτιμήθηκε από τους τσιμεντένιους στρωτήρες (οι οποίοι χρησιμοποίηθηκαν σε κάποια μέρη του δικτύου- στυλ του ομολογουμένως αθόρυβου προαστιακού) λόγω των πλεονεκτημάτων της στην αντοχή στον χρόνο και των σχεδόν μηδενικών απαιτήσεων συντήρησης.

Επίσης, η νέα γραμμή πρέπει να "πατηθεί" από τους συρμούς για αρκετούς μήνες ώστε να μειωθεί ο θόρυβος χωρίς κάποια παρέμβαση των συνεργείων.

Είμαι σίγουρος πως όταν το έργο τελειώσει και μαζί με άλλες γενικές διορθωτικές παρεμβάσεις στις αστικές συγκοινωνίες, το παλιό "τρένο" ή "ηλεκτρικός" θα μπορεί να λέγεται επάξια Γραμμή 1 του μετρό της Αθήνας.

Τέλος, να σας πληροφορήσω ότι σύντομα κλείνει για ανακαίνιση κάποιο κομμάτι από το υπόγειο τμήμα της γραμμής.

Φιλικά,
το ιστολόγιο "Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών"
mmmathinon.blogspot.com

----------------------------------------------------------------------------------

ΣΧΟΛΙΟ: Το ιστολόγιο μας ήθελε να καθησυχάσει την Πρωτοβουλία Πολιτών, ότι η ΗΣΑΠ είναι πλήρως ενήμερη για την κατάσταση και θα πράξει τα δέοντα για να μην υπάρξει υποβάθμιση της ποιότητας αυτού του πολύ σημαντικού έργου. Σύντομα, ο "ηλεκτρικός", μαζί με τις παρεμβάσεις του υπουργείου στις συγκοινωνιακές εταιρείες (συγχώνευση ΑΜ-ΑΜΕΛ-ΗΣΑΠ) θα αυξήσει την ποιότητα του και τις ταχύτητες του σε όμοιες με αυτή του μετρό και θα λέγεται πλέον "Γραμμή 1 του μετρό της Αθήνας", κάτι που έπρεπε να είχε γίνει από την πρώτη μέρα λειτουργίας των γραμμών 2 & 3.

14 σχόλια:

  • 15 Ιουλίου 2010 στις 12:05 π.μ.
    Ανώνυμος :

    bravo !!!!
    poly kali kinisi ...
    toylaxisto as toys enimerwsei kapoios an o idios o ISAP den endiaferetai ....

  • 15 Ιουλίου 2010 στις 12:29 π.μ.

    Ο ΗΣΑΠ ενδιαφέρεται για τον θόρυβο έχει προχωρήσει στη τοπο8έτιση ηχομονωτικών υλικών στις γραμμές μεταξύ Ηρακλείου και Ειρήνης και όσο για το πάτημα της γραμμής αυτό φαίνεται στην Καλλιθέα εκεί που τερμάτιζαν οι συρμοί λίγο έξω από τον σταθμό όταν τα τραίνα περνούν απο το καινούριο κομμάτι σε εκείνο που καθόταν ο συρμός για να αλλάξει τροχιά φαίνεται πολύ η διαφορά πρίν 4 μήνες και τώρα ...

  • 15 Ιουλίου 2010 στις 11:49 π.μ.

    Θα συμφωνήσω με τον Γιώργο, όντως η ΗΣΑΠ ενδιαφέρεται και πιστεύω ότι θα κάνει ό,τι είναι απαραίτητο για να έχουμε στο τέλος της ανακαίνισης, ελάχιστο θόρυβο και όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα.

  • 15 Ιουλίου 2010 στις 1:07 μ.μ.
    TheKing2 :

    Τα ηχοαπορροφητικα στο Ν Ηρακλειο Ειρηνη ξηλωθηκαν διοτι δεν προσφεραν τιποτα απολυτως!!
    Ημουν παρων οταν μπηκαν και εγιναν οι μετρησεις..

    Η λιανση καθως και τα ηχοαπορροφητικα ενα 10% θα κοψουν και το προβλημα δεν ειναι τοσο το σφυριγμα της γραμμης αλλα οι κραδασμοι που μεταδιδουν και βομβο στα κτηρια εκατερωθεν της γραμμης...

    Ετσι ειναι η σταθερη επιδομη απο την φυση της..
    Με την λογικη του ΗΣΑΠ θα ειχε φασαρια και στα σημεια με τσιμεντενιους η ξυλινους στρωτηρες...
    Αρα τι να πατηθει η γραμμη μας λεει..

    Ετοιμαστειτε να δειτε ηχοπετασματα σε λιγο καιρο αν συνεχισουν οι μουρμουρες...

    Η συντηρηση ειναι ενας αλλος μυθος με την ΣΕ vs τσιμεντενιοι αλλα ειναι αλλη συζητηση αυτο..

  • 16 Ιουλίου 2010 στις 7:55 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    ειναι απαραδεκτο και που το συζηταμε.αντι να λεμε ολοιμπραβο που τοποθετειται η πλεον συγχρονη γραμμη,ανωτερη και απο το μετρο,συζηταμε χωρις λογο.πρεπει να πιεσουμε ολοι μαζι τον ησαπ για αυξηση ταχυτητων.η γραμμη λειτουργει σε απαραδεκτα χαμηλες ταχυτητες για τα δεδομενα της.

  • 16 Ιουλίου 2010 στις 10:36 μ.μ.

    Αυτο είναι ένα Θέμα στον ΗΣΑΠ γιατί ο κάθε οδηγός πάει με την δική του ταχύτητα άλλοι με την ελάχιστη και άλλοι με την μέγιστη της μεγίστης :) Πρέπει να καθορίσουν την ταχύτητα για κάθε κομμάτι δήλ. την μέγιστη δυνατή ώστε να έχουμε πραγματικά έναν ΗΣΑΠ - ΜΕΤΡΟ !!!

  • 16 Ιουλίου 2010 στις 10:42 μ.μ.

    Ο ΗΣΑΠ έχει ενεργοποιήσει το ATP ? (Αυτόματη σηματοδότηση καμπίνας) ή ακόμα εκτός το έχει ? Γιαυτό νομίζω δεν υπήρχε συνεργασία μεταξύ γραμμών 2,3 με 1

  • 17 Ιουλίου 2010 στις 7:10 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Το θέμα του θορύβου της νέας γραμμής είναι τρομερά σοβαρό.Έχει υποβαθμίσει πλήρως την ποιότητα ζωής των περιοίκων.Τελικά φαίνεται η μόνη λύση είναι τα ηχοπετάσματα μαζί με ελαστικά στις ρόδες όπως το μετρό του Παρισιού.

  • 5 Οκτωβρίου 2010 στις 6:42 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    ..εχουν περάσει τρείς μήνες και η κατάσταση του θορύβου παραμένει η ίδια....καλά είναι να αναπτύσουν ταχύτητα οι συρμοί αλλά και οι κάτοικοι που μένουν κοντά στις γραμμές πρέπει κάποια στιγμή να ηρεμήσουν...άμμεσα ηχοπετάσματα απορρόφησης και ελαστικά στις ρόδες των συρμών..

  • 6 Οκτωβρίου 2010 στις 1:54 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Τα ηχοπετάσματα πέρα του ότι ΔΕΝ θα κάνουν δουλειά, μέσα σε ένα μήνα θα γεμίσουν ΟΛΑ grafity.
    Για τα λάστιχα δεν νομίζω να είναι εφικτό να γίνει χωρίς να χρειαστεί να ξαναλλαχτούν οι γραμμές.

    Η μόνη λύση είναι να λειανθούν οι γραμμές και να τοποθετηθεί ειδικός απορροφητικός τάπητας ανάμεσα στις ράγες. Αυτό θα μειώσει τον θόρυβο σε μεγάλο βαθμό.

  • 6 Οκτωβρίου 2010 στις 9:07 π.μ.

    Ο απορροφητικός τάπητας που έχει στρωθεί μεταξύ Ηρακλείου και Ειρήνης κάνει πραγματικά πολύ καλή δουλειά, αν και ο θόρυβος έχει μειωθεί αρκετά και στα σημεία που δεν υπάρχει...

  • 19 Ιανουαρίου 2011 στις 2:55 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Μένω σχετικά κοντά στις γραμμές του τραίνου, σύνορα Νέας Ιωνίας – Νέο Ηράκλειο. Ο θόρυβος στην πραγματικότητα μπορεί να κουφάνει άνθρωπο ακόμη και σε μεγάλη απόσταση. Ο θόρυβος που ακούγεται είναι ένα εκκωφαντικό ΒΟΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥ. Ντεσιμπέλ για ωτοασπίδες με λίγα λόγια.
    Στον ΗΣΑΠ έχουμε απευθυνθεί αρκετές φορές (και εγώ προσωπικά αλλά και πόλοι άλλοι στην περιοχή) αλλά πάντα η ίδια απάντηση, σας καταλαβαίνουμε, έχετε δίκιο, κλπ, κλπ, κλπ, χωρίς όμως να μας δίνουν ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα λυθεί το θέμα.
    Με λίγα λόγια στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα.

  • 16 Μαρτίου 2014 στις 2:11 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Η λυση ειναι μια και απλη κλειστος ηλεκτρικος σιδηροδρομος για ηρεμη ζωη

  • 16 Μαρτίου 2014 στις 2:25 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Στο Λουτράκι ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, με τον τοπικό δήμαρχο Κώστα Λογοθέτη, έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων, διότι για λογαριασμό οικονομικών συμφερόντων, εμποδίζουν να συνδεθεί η πόλη με τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Μάλιστα έχει και εκεί δημιουργηθεί πρωτοβουλία πολιτών για τον προαστιακό στην πόλη του Λουτρακίου, με χιλιάδες υπογραφές πολιτών και όλων των φορέων της ιστορικής λουτρόπολης! Σχετικά άρθρα καταγγελίες υπάρχουν σε όλα τα κορινθιακά sites όπως το korinthos tv blogspot.com, το loutraki press, e-korinthos blog, sfendona gr, κ.τ.λ.

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget