Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2012

ΣΕΣ: Ημερίδα για τις συγκοινωνίες

0 σχόλια
Τα περιβαλλοντικά προβλήματα που δημιουργούνται από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η επικίνδυνη οδήγηση, η κυκλοφοριακή συμφόρηση και μέτρα αντιμετώπισης ή αποφυγής τους, είναι παράμετροι που πρέπει να υπολογίζονται σε κάθε σχεδιασμό αστικού και υπεραστικού δικτύου συγκοινωνιών.


Σε αυτούς τους άξονες κινήθηκε η ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), με θέμα Περιβαλλοντική Διάσταση και Τεχνολογικές Προοπτικές στον Συγκοινωνιακό Σχεδιασμό της Αθήνας.

Πρόκειται για έναν ανοιχτό διάλογο, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΣ Βασίλης Χαλκιάς, για τον συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων και την αναβάθμιση του συγκοινωνιακού συστήματος. Ο εξορθολογισμός των αναγκών με βάση τη δυσμενή οικονομική συγκυρία καθώς και η βέλτιστη εφαρμογή της υφιστάμενης τεχνολογίας, δύνανται να παράγουν λύσεις, με μια ρεαλιστική απεικόνιση της κατάστασης και την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων.

Στην εκδήλωση πήραν μέρος αντιπρόσωποι του ΣΕΣ, του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Αθήνας (ΟΡΣΑ), του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καθηγητές πανεπιστημίου, του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ), καθώς και εκπρόσωποι φορέων όπως το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ).

Για τις κυκλοφοριακές ανάγκες της Αθήνας, ως αποτέλεσμα της ανεξέλεγκτης οικιστικής ανάπτυξης της περιφέρειας, μίλησε ο Γ. Νάθενας, στέλεχος του ΟΡΣΑ, δίνοντας έμφαση στην επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς, στη μείωση των αυτοκινήτων και στην προβολή και ενίσχυση του ποδηλάτου.

Ο ειδικός σύμβουλος του υπουργού Περιβάλλοντος κ. Ψύχας αναφέρθηκε στην καθιέρωση νέων ορίων για τον περιβαλλοντικό θόρυβο που δημιουργείται από τα μέσα μεταφοράς, και την επεξεργασία ενεργειών για την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2002/49.

Οι καθηγητές Ι. Ζιώμας και Π. Κασσωμένος επισήμαναν τις πηγές και τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της πρωτεύουσας σε συνάρτηση με τις οδικές μεταφορές. Ο κ. Ζιώμας επέστησε την προσοχή σε όποιο σχεδιασμό να ληφθούν υπόψη τα συνεχώς εναλλασσόμενα κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα, όπως η μείωση του ποσοστού νέων αυτοκινήτων λόγω κρίσης.

Μέχρι πέρσι τα ιδιωτικά οχήματα που έμπαιναν σε κυκλοφορία ήταν περισσότερα και αυτά που αποσύρονταν λιγότερα, ενώ τον τελευταίο χρόνο έχουμε μια αντίστροφη εξέλιξη.

Ο γραμματέας της Επιτροπής Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και Ενέργειας του ΣΕΣ Δ. Μανδαλώζης απαρίθμησε τις θέσεις του ΣΕΣ για μια ολοκληρωμένη στρατηγική διαχείρισης με γνώμονα το περιβάλλον και τον άνθρωπο: νέα γενιά δρόμων αυτοματοποιημένων και ανθεκτικών, προσαρμοσμένων στις ανάγκες των ανθρώπων, περιορισμός της μέγιστης χωρητικότητας στάθμευσης ανά οικιστική περιοχή, επανακαθορισμός ορίων ταχύτητας, βελτίωση των συμβατικών και χρήση εναλλακτικών καυσίμων, εισαγωγή ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, άρση της απαγόρευσης πετρελαιοκίνησης, υπό την προϋπόθεση τα οχήματα να είναι νέας τεχνολογίας, τύπου Euro 5 ή 6, και δημιουργία "πράσινου δακτυλίου" και αστικών διοδίων.

Ο Φ. Παπαδημητρίου, πρόεδρος της Επιτροπής Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και Ενέργειας του ΣΕΣ, έκανε λόγο για την προώθηση των "Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών" (ΕΣΜ), δηλαδή υπηρεσιών ενημέρωσης των οδηγών για ασφαλή οδήγηση, χρόνο και επιλογή διαδρομής, θέσεων στάθμευσης, καθώς και ενημέρωσης των επαγγελματιών οδηγών για κέντρα ανεφοδιασμού και χώρους ξεκούρασης.

Οι πληροφορίες μπορούν να παρέχονται είτε ψηφιακά στο κάθε όχημα, είτε με φωτεινούς σηματοδότες στο οδικό δίκτυο, είτε μέσω τηλεφώνου. Στόχος είναι η αποσυμφόρηση των κορεσμένων οδικών αξόνων και εκτροπή της κυκλοφορίας σε πιο ελεύθερους δρόμους, ο εντοπισμός και η διαχείριση συμβάντων καθώς και η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης.

Τα ΕΣΜ χρησιμοποιούνται εδώ και αρκετά χρόνια σε άλλες χώρες της Ευρώπης με πολύ θετικά αποτελέσματα.


ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ μέσω ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΘΕΛ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.

Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας

Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget