Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: Επίκειται αύξηση εισιτηρίων 25% και αβεβαιότητα για τις συγκοινωνίες

5 σχόλια

"Χρυσά" θα τα πληρώνουμε τα εισιτήρια από το 2013 για ακόμη πιο υποβαθμισμένες υπηρεσίες...

Της Αλεξάνδρας Κασσίμη στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ...

Αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς (αστικές συγκοινωνίες και τρένα) κατά 25% τουλάχιστον, προβλέπεται στο Μνημόνιο να εφαρμοστούν το πρώτο τρίμηνο του 2013. Παράλληλα θα πρέπει τα επιχειρησιακά σχέδια των εταιρειών ΟΑΣΑ, ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ να τροποποιηθούν αναλόγως, περιλαμβάνοντας τις νέες αυξήσεις που αποσκοπούν στον μηδενισμό των ελλειμμάτων των εταιρειών.

Συγκεκριμένα σε ένα χρόνο από σήμερα υποχρεούται ο ΟΑΣΑ να διαμορφώσει την τιμή του εισιτηρίων των 1,40 ευρώ (για όλα τα μέσα) σε 1,75 ευρώ τουλάχιστον και το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ στο 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα. Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν και στα μειωμένα εισιτήρια τα οποία πρόκειται να διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή ακριβότερα κατά 25% θα κοστίζει κάθε επιβίβαση στον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρένα του ΟΣΕ.

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Παράλληλα προβλέπεται υποχρέωση ταχύτερης ολοκλήρωσης της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως το τέλος του τρέχοντος έτους, παρά το γεγονός ότι αρχικώς αυτή είχε οριστεί για το 2013. Η ελληνική πλευρά επέμεινε στην παράταση του χρονικού ορίζοντα ολοκλήρωσης της εν λόγω αποκρατικοποίησης, με το πρόσχημα της πλήρους εξυγίανσης της εταιρείες ώστε να επιτευχθεί υψηλότερο τίμημα. Ωστόσο, η τρόικα έθεσε τελικώς αυστηρότερο χρονοδιάγραμμα, υποστηρίζοντας ότι στόχος είναι να απαλλαγεί το Δημόσιο από τις ζημίες της εταιρείας και όχι απαραίτητα το υψηλότερο τίμημα στην πώληση. Θα πρέπει επίσης να θεσμοθετηθούν όλες οι προϋποθέσεις εισόδου κάθε ενδιαφερόμενου στη σιδηροδρομική αγορά. Εως το δεύτερο τρίμηνο του έτους οποιαδήποτε ευρωπαϊκή εταιρεία θα μπορεί να εκτελεί σιδηροδρομικό έργο, έναντι τιμήματος, κάνοντας χρήση της υποδομής του ΟΣΕ. Οι επιβατικές μεταφορές θα ανατίθενται κατόπιν διαγωνισμών. Επίσης το τροχαίο υλικό που δεν χρησιμοποιείται από τον ΟΣΕ θα μεταφέρεται σε φορέα ο οποίος θα το νοικιάζει σε τιμές αγοράς και θα το διαθέτει κατόπιν διαγωνισμού.

Φορτηγά και ΚΤΕΛ

Προϋπόθεση για την εκταμίευση είναι, σύμφωνα με το κείμενο του Μνημονίου, η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που ορίζει το κόστος έκδοσης των νέων αδειών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης. Το κόστος θα πρέπει να είναι αντικειμενικό, να σχετίζεται με τον αριθμό των οχημάτων που διαθέτει κανείς και να μην ξεπερνά το διοικητικό κόστος. Το παράβολο (διοικητικό κόστος) είχε προβλεφθεί στα 1.000 ευρώ για το πρώτο όχημα και στα 500 ευρώ για κάθε επόμενο, από τον υπουργό Υποδομών Μ. Βορίδη. Η ΚΥΑ ωστόσο δεν έχει εκδοθεί ακόμη.

Μέχρι τον Μάρτιο θα πρέπει επίσης να είναι έτοιμη προς παρουσίαση η μελέτη για τις δυνατότητες απελευθέρωσης της αγοράς των ΚΤΕΛ, η οποία έχει ανατεθεί αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα. Η απελευθέρωση της αγοράς των ταξί πρέπει να αποτελεί πραγματικότητα μέχρι τον Μάρτιο καθώς η άρση των περιορισμών στην έκδοση των αδειών αναφέρεται ρητά στο κείμενο του Μνημονίου. Το σχέδιο απελευθέρωσης του κλάδου θα πρέπει να εναρμονίσει στην ελληνική νομοθεσία δοκιμασμένες διεθνείς πρακτικές.

5 σχόλια:

  • 14 Φεβρουαρίου 2012 στις 7:52 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Δηλαδή με άλλα λόγια θα μας κάνουν όλους να μην χτυπάμε εισιτήριο...Κανείς τους δεν θα μπει στον κόπο να ρωτήσει το 1 εκατομμύριο και πλέον ανέργους και τους είλωτες των 400 ευρώ το μήνα αν θα μπορούν να διαθέσουν τα παραπάνω εισιτήρια. Προφανώς δεν θα τους ενοχλήσει καθόλου κάτι τέτοιο, καθώς έλεγχοι δεν θα υπάρχουν, μια και έχουν απολύσει χιλιάδες και θα απολύσουν ακόμη περισσότερους, γιατί ο στόχος τους είναι η αποτυχία, η κατάρρευση και η υποχρεωτική πώληση των αστικών συγκοινωνιών σε κάποιον αποικιοκράτη "εταίρο" μας που θα έρθει να ψωνίσει κοψοχρονιά τα υπολείμματα-θραύσματα ερειπίων που θα έχουν απομείνει.

    Αλέξης Π.

  • 15 Φεβρουαρίου 2012 στις 1:20 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Συμφωνω με τον Αλεξη Π. Προσπαθουν να απαξιωσουν τις συγκοινωνιες οσο περισσοτερο γινεται με μειωσεις δρομολογιων, παραλογη αυξηση εισητιριων, ελειψη εσοδων απ'τα εισιτηρια, κλοπες μεσ'τα οχηματα, κλπ. οχι για δηθεν οικονομικους λογους και λογω της κρισης, αλλα για να αναγκασουν τον κοσμο να τσαντιστει τοσο πολυ ωστε να τον φτασουν σε σημειο να θελει απο μονος του να ξεπουληθουν σε ιδιωτες. Αυτος ειναι ο απωτερος σκοπος αυτων που κυβερνανε. Αν πανε σε ιδιωτες οι συγκοινωνιες, τα πραγματα θε χειροτερεψουν ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ για τους επιβατες επειδη καταρχας, το εισητηριο θα ανεβει στα 2,5-3 ευρω περιπου, ελεγκτες δε θα υπαρχουν γιατι ο οδηγος θα αναλαμβανρι το ρολο αυτο και εκει δεν υπαρχει "δεν εχω να πληρωσω", "ειμαι ανεργος", κλπ., θα τον διωχνει τον επιβατη χωρις δευτερη κουβεντα, και αν δεν συμμορφωνεται ο επιβατης, θα επεμβαινει και ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ απο πανω. Αφηστε οτι δε θα υπαρχουν τοσο συχνα δρομολογια, τερμα τα κοινωνικα δρομολογια. Ο ιδιωτης ΚΕΡΔΟΣ θελει να βγαλει, δεν ειναι "ιδρυμα" για να κανει κοινωνικες παροχες. Και φανταστειτε καποιον να πληρωνει τουλαχιστον 5 ευρω πηγαινε-ελα και να βγαζει 20 (το πολυ) ευρω την ημερα. Εφιαλτης σκετος γενικα.

  • 16 Φεβρουαρίου 2012 στις 12:15 π.μ.

    Συμφωνώ. Η ιδιωτικοποίηση των "φυσικών μονοπωλίων" όπου και αν έγινε είχε ως αποτέλεσμα την περαιτέρω υποβάθμιση των υπηρεσιών. Άλλωστε, μόνο μπάρες να είχαν μπει στις 3 γραμμές και να υπήρχε ένα "κοινωνικό εισιτήριο" για ανέργους και άτομα χαμηλών εισοδημάτων και το πρόβλημα θα είχε λυθεί.

  • 18 Φεβρουαρίου 2012 στις 1:07 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Καλησπέρα, οι άνεργοι ήδη πληρώνουν μισό εισιτήριο στον ΟΑΣΑ. Τα άτομα με χαμηλό εισόδημα είναι δύσκολο να το αποδείξουν για να λάβουν κι αυτοί κάποια έκπτωση.

  • 18 Φεβρουαρίου 2012 στις 7:12 μ.μ.

    Γι' αυτό θα έπρεπε να υπάρχει μια κάρτα που να χορηγείται από την αρμόδια ΔΟΥ για αυτή την περίπτωση.

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget