Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

ΗΣΑΠ: 13 Μαρτίου 2011: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πολιτών για την ανάδειξη του Βωμού των 12 Θεών

12 σχόλια
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Αρχαία Αγορά των Αθηνών προγραμματίζει την Κυριακή 13 Μαρτίου στις 11 το πρωί η «Πρωτοβουλία πολιτών για τη διάσωση και ανάδειξη του Βωμού των 12 Θεών και του Ελέους», αντιδρώντας στην πρόθεση της διοίκησης του ΗΣΑΠ, να προχωρήσει στη μεταφορά του Βωμού των 12 Θεών, ώστε να συνεχιστούν τα έργα εκσυγχρονισμού των γραμμών.


Αρχικά είχε αποφασιστεί η κατάχωση των τμημάτων του βωμού, η οποία, όμως, αναβλήθηκε ύστερα από παρέμβαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ). Ωστόσο, η αναβολή της κατάχωσης δεν συνιστά πρόκριμα για το μέλλον του μνημείου, μικρό τμήμα του οποίου διασώζεται εντός της Αρχαίας Αγοράς.

Το μέλος της «Πρωτοβουλίας», Χρήστος Πανόπουλος μιλώντας για την κινητοποίηση της Κυριακής, τονίζει ότι «η κίνηση δημιουργήθηκε αυθόρμητα και κυρίως μέσω του Ίντερνετ, με στόχο να προσπαθήσουμε, μέσω της συγκέντρωσης της Κυριακής, να προσεγγίσουμε τους πολίτες, να τους ενημερώσουμε και να τους ευαισθητοποιήσουμε, ώστε να αναδειχθεί το θέμα και να σωθεί το μνημείο».

Επισημαίνει ακόμη ότι ήδη έχουν σταλεί επιστολές σε ανθρώπους των γραμμάτων, των τεχνών και της αρχαιολογίας, σε Ελλάδα και εξωτερικό με στόχο να παρέμβουν υπέρ της διάσωσης του Βωμού και την ανάδειξή του στο σημείο που βρέθηκε.

Ο Βωμός των 12 Θεών, που κατασκευάστηκε από τον εγγονό του Πεισίστρατου, Πεισίστρατο τον νεότερο (επώνυμος άρχοντας Αθηνών 522/1 π.Χ.), καθιερώθηκε ως ο ομφαλός της πόλης των Αθηνών, ως το ιερό κέντρο της και έκτοτε αποτέλεσε όχι μόνο θρησκευτικό, αλλά ηθικό και πολιτικό κέντρο της πόλης. Καθώς βρισκόταν στη συμβολή των κεντρικών οδών της αρχαίας Αθήνας, λειτούργησε ως το σημείο μηδέν της πόλης, από το οποίο μετρούνταν οι χιλιομετρικές αποστάσεις. Έχοντας, ταυτόχρονα μεγάλη θρησκευτική σημασία, αποτέλεσε ίσως το πρώτο θεσμοθετημένο άσυλο, στο οποίο κατέφευγαν οι ικέτες. Εκεί, κανείς δεν τολμούσε να τους αγγίξει.

Τα μέλη της «Πρωτοβουλίας», ζητούν να σταματήσει η λειτουργία της γραμμής του ΗΣΑΠ Μοναστηράκι-Πετράλωνα και να αρχίσουν εργασίες υπογειοποίησής της.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ και ypodomes.com

ΣΧΟΛΙΟ: Θα τρελαθούμε με αυτά που ακούμε... Πως θα γίνει υπογειοποίηση που προτείνουν, αφού από κάτω βρίσκεται ο ναός; Σε περίπτωση υπογειοποίησης, ο ναός θα πρέπει να μετακινηθεί! Και πως η υπογειοποίηση θα γίνει μέχρι τα Πετράλωνα, όταν η γραμμή είναι υπερυψωμένη με γέφυρα και έχει ηδη μεγάλη κλίση μέχρι τον σταθμό των Πετραλώνων και το κυριότερο έχει ηδη ανακαινιστεί; Τελείως ανέφικτο. Η λύση που προτείνουμε είναι είτε μεταφορά του ναού είτε μικρή υπερύψωση των γραμμών στο συγκεκριμένο σημείο. Και για να μην παραπληροφορούμαστε από τα ΜΜΑ (Μέσα Μαζικής Αποχαύνωσης/Ενημέρωσης), δεν βρίσκεται στην αρμοδιότητα των ΗΣΑΠ να καταχώσει επειδή έτσι θέλει το ναό, όπως διαλαλούσαν. Αυτό είναι στην ευθύνη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και των ΗΣΑΠ δεν τους πέφτει κανένας λόγος. Και χαιρόμαστε που ένα τέτοιο μνημείο δεν θα καταχωθεί, γιατί θα ήταν μεγάλο κρίμα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα διασωθεί και αναδειχθεί. Τώρα το αν θα γίνει εκεί με υπερύψωση γραμμών, είτε σε κάποιο άλλο σημείο, με μεταφορά του, είναι αδιάφορο. Σημασία έχει ότι θα μπορέσουμε να τον απολαύσουμε.

12 σχόλια:

  • 10 Μαρτίου 2011 στις 7:58 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Εδώ που τα λέμε, το ιδανικό σίγουρα θα ήταν η γραμμή του ΗΣΑΠ να σταματήσει κάποια στιγμή να πληγώνει τον αρχαιολογικό χώρο δίπλα στον πεζόδρομο της Αδριανού. Αλλάάάάά...

  • 10 Μαρτίου 2011 στις 10:04 μ.μ.

    Ο ΗΣΑΠ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι (και οχι πλήγή) στην περιοχή του Θησείου. Η παρουσία του που μαρτυρά την Αθήνα του 20ου αιώνα που όλοι αγαπήσαμε, σε συνδυασμό με τα αρχαιολογικά ευρήματα των προηγούμενων αιώνων συνθέτουν ένα παζλ, με την βοήθεια του οποίου μεταφέρεσαι με την φαντασία σου σε άλλους αιώνες...

  • 13 Μαρτίου 2011 στις 9:29 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Η υπογειοποίηση είναι τεχνικά εφικτή. Από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ. Υπογειοποίηση. «Για να εξασφαλίσουμε μεγάλο βάθος στο ύψος που μας ενδιαφέρει, στο ύψος της εισόδου για την Αρχαία Αγορά, θα πρέπει να αρχίσουμε να σκάβουμε από την Ομόνοια», μας λέει ο κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, διευθυντής συντήρησης υποδομών της Αττικό Μετρό - Εταιρεία Λειτουργίας, μηχανικός με μεγάλη πείρα σε παρόμοια θέματα. Κι αυτό γιατί η ύπαρξη διπλού υπόγειου δικτύου (στην ίδια περιοχή διέρχεται η γραμμή 3 του μετρό) υποχρεώνει τους ΗΣΑΠ να πάνε πιο κάτω από τη Γραμμή 3 του μετρό τουλάχιστον κατά 8–10 μέτρα. Η υπογειοποίηση θα φτάσει μέχρι τα Πετράλωνα, αλλά εδώ ένας άλλος πονοκέφαλος είναι τα νερά του Ηριδανού που «κατεβαίνουν» κάτω από τις οδούς Αδριανού και Ερμού.

  • 14 Μαρτίου 2011 στις 2:32 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Hellooooooo επικοινωνούμε ??? Πως θα γίνει ρε στουρνάρια πώς θα υπογειοποίηση αφού τα αρχαία είναι από κάτω και πώς θα φτάσει στα Πετράλωνα αφού η γραμμή 1 περνά από γέφυρα...

  • 15 Μαρτίου 2011 στις 3:00 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Μάλλον εννοούν να γίνει επαναχάραξη σε όλο αυτό το κομμάτι...
    Οπότε αυτό μας κάνει καμιά 5ετία στο χαλαρό και βάλτε και κανένα χρόνο μέχρι τελειώσουν οι αρχαιολογικές ανασκαφές και να ληφθεί απόφαση.
    Τέλεια!

  • 15 Μαρτίου 2011 στις 7:38 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Δεν γνωρίζω εάν οι κύριοι που συμμετέχουν στις διαμαρτυρίες πηγαίνουν με τα αυτοκινητάκια τους στις δουλίτσες τους χαλαρά ή η εργασία τους απέχει μερικές εκατοντάδες μέτρα από το σπιτάκι τους, πάντως το σίγουρο είναι ότι εδώ και 3 χρόνια που ξεκίνησαν τα έργα "βελτίωσης" των γραμμών του ΗΣΑΠ, όλοι εμείς που το χρησιμοποιούσαμε για να πηγαίνουμε στις δουλειές μας, έχουμε ξεράσει το γάλα που ήπιαμε κύριοι!!!! Όλος αυτός ο χαμός της βελτίωσης των γραμμών έχει σκοπό την εξοικονόμηση 7 - 8 λεπτών στη διαδρομή Πειραιά - Κηφισιά αλλά η ειρωνεία είναι ότι για να φτάσεις στην Αθήνα και συγκεκριμένα στην Βικτώρια από τον Πειραιά χρειάζεσαι 5 συγκοινωνιακά μέσα (αν υπάρχουν κιόλας με τις απεργίες) και από κει που χρειαζόμαστε γύρω στα 25 - 30 λεπτά τώρα ξεπερνάμε την 1 ώρα και εγώ έχω φτάσει και 1 και 30 λεπτά. Φανταστείτε σε τι κατάσταση κουρελού φτάνεις στη δουλειά σου για να βγάλεις ένα 9ωρο.....
    Αν είναι να γυρίσουμε 100 χρόνια πίσω να μας το πουν να το ξέρουμε. Αλλά εγώ θα συμβούλευα όλους αυτούς τους αργόσχολους φιλεύσπλαχνους ευαίσθητους αρχαιολάτρες που σχίζονται για τα αρχαία να ανοίξουν τα μάτια τους και να δουν πραγματικά μεγαλοπρεπή μνημεία που σαπίζουν καθημερινά απροστάτευτα ή ας ρωτήσουν για τους θησαυρούς που παραμένουν στα σκοτεινά υπόγεια των μουσείων αναξιοποίητοι ή ας κάνουν μια βόλτα στον ναό του Επικούρου Απόλλωνα να δουν πως τον έχουν καταντήσει σαν τσίρκο με την τέντα και τις τεράστιες σιδεριές που αν πέσουν πάνω του δεν θα απομείνει τίποτα όρθιο, άσε που του στερούν τον ήλιο του!!! Η τέλος ας πάνε μια βόλτα στα αρχαία κάστρα της φυλής και των ελευθέρνων (γυφτόκαστρο) που καταρρέουν μέρα με τη μέρα.
    Για αυτό τους παρακαλώ να μη μας δυσκολεύον παραπάνω την καθημερινότητα από όσο ήδη απάνθρωπη είναι.......Έλεος Και ας σκεφτούν ότι τα αρχαία μνημεία χωρίς τον καθημερινή αξιοπρέπεια δεν αξίζουν.....

  • 15 Μαρτίου 2011 στις 8:48 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Δεν λέω καλές και οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας αλλά θα πρέπει και αυτοί που διαμαρτύρονται να ξέρουν πως να διαμαρτύρονται προτείνοντας λύσεις εφαρμόσιμες και όχι όνειρα θερινής νυκτός.
    Υπογειοποίηση δεν γίνεται. Τα εδάφη της περιοχής είναι ήδη επιβαρημένα από την διέλευση της Γραμμής 3 αλλά και από τα υπόγεια ύδατα και δεν θα αντέξουν και άλλη στοά. Αλλά και έτσι να μην ήταν ο ίδιος ο βωμός θα ήταν σε άμεσο κίνδυνο. Θα θυμάστε βέβαια την επαναχάραξη που έγινε στον Κεραμεικό μετακινώντας τον σταθμό από την γωνία Πειραιώς κ' Ιεράς Οδού στο σημείο που είναι σήμερα. Πως γίνεται λοιπόν να λένε να γίνει υπογειοποίηση για να προστατευθεί ο Βωμός;
    Μια επαναχάραξη δε ίσως να στοιχίσει πολύ περισσότερο από την μετακίνηση του Βωμού σε άλλο σημείο. Δεν ξέρω αν αυτό είναι εφικτό, απλά θυμάμαι τη περίπτωση της κατασκευής του φράγματος του Ασσουάν, και την μετακίνηση του ναού του Αμπού Σιμπέλ σαφώς πολύ μεγαλύτερο και δυσκολότερο εγχείρημα.
    Ίσως να γίνεται αυτό που πρότεινε και ο συγγραφέας του ιστολογίου, να γίνει μια μικρή υπερύψωση των γραμμών για μερικά μέτρα, αφήνοντας τελείως ξεσκέπαστο τον Βωμό από κάτω.
    Πάντως πρέπει να βρεθεί η λύση. Δεν γίνεται να μένει πια κομμένη η γραμμή στα δύο.

    Αλέξης Π.

  • 16 Μαρτίου 2011 στις 2:14 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Έλεος πια κύριοι!!!
    Ο μισός μισθός φεύγει στα ταξί.
    Ο Πειραιάς ήδη έχει αρχίσει να μαραζώνει.
    Δεν είναι δυνατόν να έχει κοπεί τόσο καιρό το πιο ζωτικό σημείο ένωσης Πειραιά - Αθήνας.
    Για να πας Αθήνα, πας εκδρομή!
    Εάν δεν γίνονταν τα έργα δεν θα μίλαγε κανένας "αρχαιόφιλος". Είναι υποκριτικό αφού όλοι γνωρίζουν ότι στην Αθήνα όπου και αν σκάψεις, αρχαία θα βρεις!! Τι σημαίνει αυτό? Θα διαλύσουμε τις πόλεις για να αναδείξουμε τα αρχαία που ίσως βεθούν? Για να προσγειωθούμε επιτέλους κύριοι στην πραγματικότητα. Ας μη δυσκολεύουμε άλλο τη ζωή μας καιτην ήδη επιβαρυμένη καθημερηνότητά μας. Ο ΗΣΑΠ εξυπηρετεί καθημερινά πολλές χιλιάδες κόσμο που περιμένει να φτάσει στη δουλειά του και βασανίζεται κυριολεκτικά τόσα χρόνια από τα έργα ανάπλασης γραμμών.

  • 19 Μαρτίου 2011 στις 6:01 μ.μ.

    Στο ερώτημα που θέτει η αφίσα ΤΙ ΘΑ ΕΚΑΝΕΣ η απάντηση είναι πως θα μετακινούσα το άγαλμα της κόρης από την σιδηροτροχιά. Όυτε θα υπογειοποιούσα την γραμμή ούτε θα την υπερύψωνα....

  • 20 Μαρτίου 2011 στις 3:40 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Δηλαδή ποτέ να υπολογίζουμε οτι θα τελειώσουν τα έργα..; Ή να μην τολμησω να ρωτήσω..;

  • 20 Μαρτίου 2011 στις 10:42 μ.μ.
    Mystic_Bard :

    Οι κύριοι που διαμαρτύρονται γιατί άραγε δεν φωνάζουν να φύγουν και ΟΛΑ τα γύρω σπίτια ???
    Γιατί μην μου πείτε πως αυτά δεν είναι πάνω σε αρχαία ....
    Όσο για την γραμμή που "πληγώνει" τον αρχαιολογικό χώρο, έχει σκεφτεί κανείς ότι δεν υπάρχει καλύτερη διαφήμιση σε όλους τους τουρίστες από μια γραμμή μετρό που θα περνάει ακριβός δίπλα από αυτά ώστε να παρακινηθούν κάποιοι να επισκεφτούν και κάτι άλλο εκτός από την ακρόπολη ???
    Να προτείνω να γκρεμιζόταν και ο τοίχος που χωρίζει την γραμμή από τα αρχαία και να αντικαθιστούσαν με ένα απλό συρματόπλεγμα / κάγκελα ώστε να υπάρχει άμεση οπτική επαφή ??
    Ή μήπως ο νεοέλληνας δεν είναι περήφανος για την σύγχρονη ιστορία του ??

  • 15 Απριλίου 2011 στις 8:40 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Δείτε τη σχετική ερώτηση που κατέθεσαν για το θέμα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο οι Οικολόγοι Πράσινοι http://www.tremopoulos.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=589:2011-04-15-17-37-47&catid=4:questions

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget