Πλέον αποδεικνύεται ότι το πράσινο φως που έδωσε το Ελεγκτικό Συνέδριο για τις «αμαρτωλές» συμβάσεις Siemens δεν αρκεί για να «ξεκλειδώσει» τους επτά νέους σταθμούς μετρό (Αργυρούπολη, Άλιμος, Ελληνικό, Ηλιούπολη, Περιστέρι, Ανθούπολη, Αγ.Μαρίνα). Οι συγκεκριμένοι σταθμοί εάν λειτουργούσαν, θα εξυπηρετούσαν καθημερινά περίπου 180 χιλιάδες επιβάτες.

Ωστόσο, λόγω του σκανδάλου Siemens η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για να μην επωμιστεί εξ ολοκλήρου το ενδεχόμενο πολιτικό κόστος, ζητάει διακομματική συναίνεση μέσω της Βουλής για να προχωρήσει στην υπογραφή των συγκεκριμένων συμβάσεων.
Και όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το «ναι» των κομμάτων για τη συμβασιοποίηση της τεχνολογίας του γερμανικού ομίλου δεν πρόκειται να έρθει σύντομα, παρότι τα συστήματα «Siemens» είναι μονόδρομος.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδότησε τις επεκτάσεις του Μετρό στη Δυτική και Νότια Αττική μέσω του Γ' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και εάν αποφασίσει την απένταξή τους, οι επτά σταθμοί είτε θα παραμένουν επ αόριστον κλειστοί είτε θα πρέπει το Δημόσιο να χρηματοδοτήσει την ολοκλήρωσή τους.
Είναι αξιοσημείωτο ότι σε δύο σημεία της απάντησης της Κομισιόν γίνεται λόγος για ανάκληση της συγχρηματοδότησης:
«Οι εθνικές αρχές είναι υπεύθυνες για την υλοποίηση προγραμμάτων, στην οποία περιλαμβάνεται η επιλογή σχεδίων και η παρακολούθησή τους, καθώς και η δυνατότητα ανάκλησης της συγχρηματοδότησης. Η Επιτροπή έχει επιστήσει την προσοχή των ελληνικών αρχών στον κίνδυνο απώλειας της χρηματοδότησης και είναι σε επαφή με τις εθνικές αρχές για να εξασφαλίσουν ότι τα προγραμματισμένα έργα θα ολοκληρωθούν εντός λογικού χρονικού πλαισίου σύμφωνα με τους κανόνες της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης».
(...)
ΠΗΓΗ: Capital News
Δειτε νεοτερα:
http://www.ypodomes.com/index.php/news/Μετρό_Αθήνας:_κίνδυνος_να_χαθούν_374_εκ._ευρώ_αν_δεν_λειτουργήσουν_οι_7_εγκλωβισμένοι_σταθμοί/7054