Σάββατο 2 Ιουλίου 2011

ΟΣΕ: Κερδοφορία για 1η φορά! - Ετοιμάζει νέες υπηρεσίες, κάρτες διαδρομών και ενίσχυση του "ψευδοπροαστιακού" Χαλκίδας

3 σχόλια
Κέρδη ύψους 10,6 εκατ. ευρώ παρουσίασε το πρώτο πεντάμηνο του 2011 ο ΟΣΕ ενώ την ίδια στιγμή σαφώς βελτιωμένη είναι και η εικόνα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία αν και έχει επιβαρυνθεί το διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου με περίπου 10 εκατ. ευρώ από τη μη υλοποίηση των μετατάξεων, που ακόμα και σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί, έχει μειώσει το έλλειμμά της κατά 71% στα 25,5 εκατ. ευρώ.

Οι προβλέψεις του επιχειρησιακού σχεδίου υλοποιούνται χωρίς παρεκκλίσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ στην περίπτωση του ΟΣΕ ήδη έχουν ξεπεραστεί οι στόχοι οι οποίοι έκαναν λόγο για έλλειμμα 1,4 εκατ. ευρώ.

Αξιοσημείωτο είναι ότι πέρυσι το πρώτο πεντάμηνο ο ΟΣΕ συνολικά ως Ομιλος είχε «γεννήσει» ελλείμματα ύψους περίπου 200 εκατ. ευρώ όταν το πρώτο πεντάμηνο του 2011 οι δύο εταιρείες έχουν έλλειμμα 15,5 εκατ. ευρώ! Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου στο τέλος του 2011 και οι δύο εταιρείες αναμένεται να έχουν πάψει να «γενούν» ελλείμματα, δέσμευση η οποία έχει ληφθεί απέναντι στην τρόικα.

Στο πλαίσιο αυτό στο υπουργείο Υποδομών έχει συσταθεί ομάδα η οποία συνεδριάζει κάθε εβδομάδα υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Χ. Τσιόκα και με τη συμμετοχή των διευθυνόντων συμβούλων των εταιρειών του Ομίλου καθώς και στελεχών τους.

Το έργο της ομάδας αυτής είναι η εφαρμογή των βασικών στόχων των επιχειρησιακών σχεδίων και η παρέμβαση με διορθωτικές κινήσεις όπου εντοπίζονται καθυστερήσεις. Μεγάλο «αγκάθι» αποτελούν πλέον οι μετατάξεις όπου από τις συνολικά 1.654 οι 1.550 ολοκληρώθηκαν μέσα στο τελευταίο δίμηνο ενώ εκκρεμούν ακόμα 100.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Οι καθυστερήσεις στις μετατάξεις που έχουν επιβαρύνει με περίπου 10 εκατ. ευρώ την εταιρεία το πρώτο πεντάμηνο, η αύξηση του κόστους του καυσίμου (τιμή brent +28%) αλλά και η μείωση της επιβατικής κίνησης στα τρένα κυρίως των γραμμών μεγάλων αποστάσεων κατά 24% αποτέλεσαν τους τρεις βασικούς παράγοντες που προκάλεσαν ζημίες στην εταιρεία που πραγματοποιεί τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.

Παρά τους αρνητικούς αυτούς παράγοντες η εταιρεία είχε σαφώς βελτιωμένη εικόνα σε σχέση με πέρυσι μιας και παρουσίασε στο πεντάμηνο ζημίες 25,5 εκατ. ευρώ όταν το ίδιο διάστημα πέρυσι είχε ζημίες 87,1 εκατ. ευρώ (μείωση 71%).

Αξιοσημείωτο είναι ότι αν οι μετατάξεις είχαν ολοκληρωθεί από τις αρχές του χρόνου το έλλειμμα θα ήταν 15,6 εκατ. ευρώ (μείωση πάνω από 80%). Την ίδια στιγμή ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος παρουσίασε αύξηση 17% στα έσοδα και παράλληλη αύξηση κατά 6% των επιβατών.

Στον αντίποδα οι γραμμές μεγάλης απόστασης, συμπεριλαμβανομένης και της Αθήνας - Θεσσαλονίκης, παρουσίασαν μείωση εσόδων 38% σε σχέση με το πρώτο πεντάμηνο του 2010 και επιβατών κατά 24%. Η σημαντική αυτή μείωση οφείλεται στους εξής λόγους:

Μεγάλη χρονική διαφορά μεταξύ ανακοίνωσης των νέων τιμών από την εφαρμογή τους, με αποτέλεσμα δυσμενή δημοσιότητα χωρίς τα οφέλη των αυξήσεων καθώς το νέο πλέγμα δρομολογίων εφαρμόστηκε στις 19 Ιουνίου.

Σημαντικά προβλήματα στο δίκτυο με αποτέλεσμα την αναξιοπιστία του χρόνου διαδρομής στο άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης.

Μεγάλη λειτουργική αστάθεια το πρώτο τρίμηνο του έτους με αποτέλεσμα τη χαμηλή ποιότητα υπηρεσίας.

Αντίθετη είναι η εικόνα στις εμπορευματικές μεταφορές όπου αν και υπήρξε μείωση του όγκου των εμπορευμάτων ωστόσο σημειώθηκε αύξηση κατά 2% στα έσοδα.

Σύμφωνα με τις αρχικές προβλέψεις για το 2011 τα συνολικά έξοδα αναμένεται να είναι μειωμένα κατά 9 εκατ. ευρώ σε σχέση με το στόχο παρά τη σημαντική αύξηση της τιμής της βενζίνης, Οι ζημίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μειώνονται κάθε μήνα καθώς στον Ιανουάριο του 2011 οι ζημίες ήταν 6,4 εκατ. ευρώ και το Μάιο μειώθηκαν σε 3,4 εκατ. ευρώ. Αν λάβει κανείς υπόψη του την επιβάρυνση από την καθυστέρηση των μετατάξεων που τον Μάιο έφτασε το 1,3 εκατ. ευρώ οι λειτουργικές ζημίες τον ίδιο μήνα περιορίζονται σε 2,2 εκατ. ευρώ (περιλαμβάνοντας και τα αποτελέσματα της αύξησης της τιμής του πετρελαίου).

Εκπτώσεις και νέες υπηρεσίες

Προκειμένου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να γίνει πιο ευέλικτη και να προσελκύσει επιβάτες ανατρέποντας την εικόνα του πρώτου πενταμήνου προχωρεί σε σειρά παρεμβάσεων που αφορούν σε εκπτώσεις εισιτηρίων και νέες υπηρεσίες.Ειδικότερα το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προωθεί:

Την ηλεκτρονική κράτηση θέσεων με εκπτώσεις εισιτηρίων για όσους κλείνουν έγκαιρα το εισιτήριό τους μέσα από το ίντερνετ. Δεν είναι τυχαίο ότι το εισιτήριο από Αθήνα για Θεσσαλονίκη μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 9 ευρώ.

Τη νέα υπηρεσία «τρένο-ταξί» στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη όπου ο επιβάτης με το εισιτήριο του τρένου θα κλείνει ταυτόχρονα και ταξί το οποίο θα τον μεταφέρει από και προς το σταθμό με έκπτωση στο εισιτήριό του.

Την έκδοση εισιτηρίου μέσω του τετραψήφιου 1110 με τη χρήση πιστωτικής κάρτας.

Τη διεύρυνση του δικτύου πωλήσεων με τα εισιτήρια του σιδηροδρόμου να προωθούνται τόσο από τους διαδικτυακούς τόπους όσο και τους φυσικούς πράκτορες.

Τη λειτουργία του Προαστιακού προς την Χαλκίδα με αυξημένες συχνότητες.

Την προώθηση καρτών απεριορίστων διαδρομών με εκπτώσεις.

Στόχος των παραπάνω παρεμβάσεων είναι η αύξηση της επιβατικής κίνησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατά συνέπεια η αύξηση των εσόδων της εταιρείας και η μείωση τους κόστους λειτουργίας του.

Βάσει των προβλέψεων του επιχειρησιακού σχεδίου της εταιρείας ο στόχος είναι στο τέλος του 2011 η εταιρεία να πάψει να δημιουργεί ελλείμματα ενώ παράλληλα από το 2012 να έχει κέρδη τα οποία θα διαμορφωθούν στα 5 εκατ., ευρώ. Για το 2013 ο στόχος είναι τα κέρδη να φτάσουν τα 8,6 εκατ. ευρώ.

Κέρδη το πρώτο 5μηνο

Κέρδη που έφτασαν τα 10,6 εκατ. ευρώ παρουσίασε ο ΟΣΕ το πρώτο πεντάμηνο του 2011 παρά το γεγονός ότι το επιχειρησιακό σχέδιο έκανε λόγο για ζημίες 1,4 εκατ. ευρώ. Αξιοσημείωτο είναι ότι πέρυσι το ίδιο διάστημα ο ΟΣΕ παρουσίασε ζημίες οι οποίες έφτασαν τα 79,3 εκατ. ευρώ.

Και αυτό παρά το γεγονός ότι τα λειτουργικά έσοδα παρουσιάζονται πολύ χαμηλότερα από αυτά του ίδιου διαστήματος του 2010. Ειδικότερα τα λειτουργικά έσοδα το πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου του 2010 είχαν φτάσει τα 208,9 εκατ. ευρώ ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2011 διαμορφώνονται στα 89,5 εκατ. ευρώ. Η πρόβλεψη στο επιχειρησιακό σχέδιο έκανε λόγο για έσοδα 226,7 εκατ. ευρώ.

Τα λειτουργικά έξοδα είναι χαμηλότερα από τα προβλεπόμενα, κυρίως εξαιτίας της μισθοδοσίας η οποία δεν αναμένεται να ξεπεράσει τις προβλέψεις του Επιχειρησιακού Σχεδίου παρά την καθυστέρηση στις μετατάξεις από την οποία υπήρχε επιβάρυνση 13 εκατ. ευρώ. Και αυτό γιατί σημειώθηκε μείωση του εργασιακού κόστους λόγω των περικοπών των μισθών μετά από την απόφαση του υπουργείου Οικονομικών.

Ειδικότερα τα έξοδα διαμορφώθηκαν το πεντάμηνο το 2011 σε 78,9 εκατ. ευρώ όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2010 είχαν φτάσει τα 288,3 εκατ. ευρώ. Οι προβλέψεις του επιχειρησιακού έκαναν λόγο για έξοδα ύψους 228,1 εκατ. ευρώ.

ΠΗΓΗ: Ημερησία

ΣΧΟΛΙΟ: Από τη μια κόβουν δρομολόγια για Χαλκίδα, από την άλλη θέλουν τα ενισχύσουν. Από τη μια δεν χρειάζονται τόσους υπαλλήλους και τους μετατάσσουν και μετά αλλάζουν γνώμη και τους χρειάζονται. Από τη μια ο προαστιακός Χαλκίδας χρεώνει ειδικό εισιτήριο και για αστική διαδρομή, από την άλλη θέλουν να βγάλουν κάρτες διαδρομών. Από τη μια ο προαστιακός μένει με δρομολόγια 1 ανα ώρα στον Πειραιά, από την άλλη θέλουν την ενίσχυση του μέσου. ΤΙ ΘΕΛΕΤΕ, ΤΕΛΙΚΑ;;;

3 σχόλια:

  • 3 Ιουλίου 2011 στις 3:04 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Το ερώτημά σας πρέπει να τοποθετηθεί σε άλλο πρόσωπο "ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ, ΤΕΛΙΚΑ"...
    Και επειδή απάντηση από αυτούς δεν θα λάβουμε ποτέ, επιτρέψτε μου να απαντήσω εγώ για αυτούς:
    ΓΙΑΤΡΟ...ΨΥΧΙΑΤΡΟ...ΕΓΚΛΕΙΣΜΟ...

  • 3 Ιουλίου 2011 στις 3:46 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Ο οσε έχει το κέρδος όχι η Τραινοσε καμία σχεση το ένα με το άλλο ..

  • 3 Ιουλίου 2011 στις 6:39 μ.μ.

    Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πληρώνει στον ΟΣΕ για την εκμετάλλευση του δικτύου του. Δεν είναι ότι δεν έχουν σχέση.

    Η ανοησία των 200.000 εταιρειών για ένα σιδηροδρομικό δίκτυο μινιατούρα είναι ό,τι πιο γελοίο έχω δει. Μια εταιρεία (ΟΣΕ) για όλο το δίκτυο, μια εταιρεία (ΟΑΣΑ) για τις συγκοινωνίες της Αττικής. Αλλά πως θα βολέψουν 50 - 50 τους διοικητικούς συμβούλους αν δεν υπάρχουν τόσες πολλές εταιρείες;

    Σαπίλα, αθλιότητα, ανοησία, αναποτελεσματικότητα...

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget