Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Αγαπητοί αναγνώστες του ιστολογίου...

6 σχόλια
Μόλις πρίν 2 χρόνια, εγώ, ένας απλός επιβάτης, ένα απλό άτομο με αγάπη στις αστικές συγκοινωνίες και στην πεποίθηση μου ότι μπορούν να κάνουν μια πόλη, περιβαλλοντικά καθαρή και χωροταξιακά άνετη, όσο μεγάλη και πυκνοκατοικήμενη είναι, άνοιξα το παρών ιστολόγιο.


Μαζί, οι φίλοι των ΜΜΜ αλλά και οι απλοί χρήστες τους περάσαμε μέσα από αυτή την πλατφόρμα μια περίοδο διατυπώσεων, φιλόδοξων ονείρων αλλά και επιχειρηματικά τεκμηριωμένων ιδεολογικών συγκρούσεων.

Εδώ και μερικούς μήνες, όπως ήδη έχετε παρατηρήσει και διαμαρτυρηθεί με e-mails σας, η ροή του ιστολογίου και η άμεση αναπαραγωγή των ειδήσεων μειώθηκε και εγώ, ο μοναδικός διαχειριστής του, εμφανιζόμουν μόνο περιστασιακά για να σας ενημερώσω για ίσως μια σημαντική μόνο είδηση ή απεργία - υπήρξε φορά που λόγω βλάβης της πλατφόρμας δεν μπορέσαμε να ανεβάσουμε ανάρτηση για απεργία και μερικοί βρέθηκαν προ εκπλήξεως όταν τα πρωϊ βρέθηκαν σε μια κατάσταση που δεν περίμεναν - και τους ζητώ συγγνώμη γι' αυτό, αν και δεν ήταν υπαιτιότητας μας.

Αναγνωρίζω και συγκινούμαι για την αγάπη και την αφοσίωση σας σε αυτό το απλό ιστολόγιο. Ακόμη και η μηχανή αναζήτησης της Google μας αναγνωρίζει στα γρήγορα αποτελέσματα που φαίνεται ότι η αγάπη σας για το ιστολόγιο ήταν μεγάλη.

Η μείωση της ροής των ειδήσεων, η καθυστέρηση της αναπαραγωγής τους, η περιστασιακή μόνο παρουσία μου και η πιο απρόσεκτη λειτουργία του ιστολογίου οφείλεται σε τέσσερις βασικούς παράγοντες:

1) Όντως οι ειδήσεις για τις συγκοινωνίες έχουν μειωθεί στο ελάχιστο - πλέον ακόμη και τα άλλοτε απλώς φιλόδοξα σενάρια, απαγορεύονται, χαρακτηριζόμενα ως ουτοπικά όνειρα μιας πολύ μακρινής εποχής

2) Οι "υπερωρίες" στην "απασχόληση" μου με άφηνουν με ελάχιστο έως καθόλου ελεύθερο χρόνο

3) Κάποιο προσωπικό πρόβλημα υγείας που μου απαγόρεψε την ενασχόληση γενικώς με τον Η/Υ

4) Πιο σημαντικό, όμως, ότι οι ελάχιστες πλέον ειδήσεις για τα ΜΜΜ είναι καθολικά φρικιαστικά αρνητικές. Μου σκίζεται η καρδιά μου να διαβάζω πλέον για τα θέματα των συγκοινωνιών που κάποτε με χαρά και αισιοδοξία συζητούσαμε, προτείναμε, ονειρευόμασταν.

Με αυτό το αφιέρωμα, πολύ συνοπτικά θέλω να σας παρουσιάσω τα θέματα των συγκοινωνιών αλλά και το ζοφερό τους μέλλον:

Α)
Οι εργασίες αναβάθμισης της γραμμής 1 που θα διαρκούσαν περίπου 1 χρόνο, πάνε να ανοίξουν 4ετια! Το πολύπαθο τμήμα στο Μοναστηράκι δεν λέει να προχωρήσει, η αποβάθρα προς Πειραιά είναι κλειστή! Η διοίκηση της (πλέον) ΣΤΑΣΥ, επαναπαύτηκε, γιατί μια απλή αλλαγή συρμού πάνω στην ίδια αποβάθρα στην Ομόνοια, δεν θεωρείται και μεγάλη ταλαιπωρία, ενώ για την κλειστή αποβάθρα στο Μοναστηράκι, ας πούμε ότι οι επιβάτες πλέον "συνήθισαν".

Β) Σε διασύνδεση με τα παραπάνω, η τηλεματική της γραμμής 1 αναμένεται να έχει τεχνολογικά απαξιωθεί μέχρι να λειτουργήσει. Οι τηλεματικοί πίνακες έχουν πιάσει ένα παχύ στρώμα σκόνης και τα προστατευτικά νάϊλον που προστάτευαν μερικούς έχουν σκιστεί από τους ανέμους.

Γ) Οι έτοιμες επεκτάσεις των γραμμών 2 & 3 συνεχίζουν να σαπίζουν, παρά την αλλαγή της ηγεσίας του φοβισμένου Υπ.Υποδομών για ανάληψη ευθυνών (σάμπως έχει συμβεί πολλές φορές!) με την υπογραφή με την πλέον μονόδρομη λύση της Siemens.

Από έμπειρους τεχνικούς μαθαίνουμε ότι το υπόλοιπο σύστημα του μετρό, που είναι Siemens, δεν μπορεί με τίποτα να είναι συμβατό με κανένα άλλο. Εδώ τίθεται το ερώτημα, ΓΙΑΤΙ αυτό δεν προβλέφθηκε από την αρχή, ώστε να μην επιλεγεί η εν λόγω εταιρεία; Φανερώνεται, μάλιστα, ότι ο κάθε φορά διαγωνισμός για τα συστήματα των επεκτάσεων ήταν έκδηλα στημένος, αφού και μια άλλη εταιρεία να έβγαινε, δεν θα μπορούσε να εγκαταστήσει τον εξοπλισμό της, αφού το υπάρχων σύστημα θα ήταν ασύμβατο! Εκτός των άλλων, οι επεκτάσεις αυτές κινδυνεύουν να χάσουν την συγχρηματοδότηση της ΕΕ που αγγίζει σχεδόν το μισό δις ευρώ!

Δ) Και σε ποιόν δεν έχει γίνει έκδηλη η σφαγή των δρομολογίων στην ΟΣΥ (λεωφορεία/τρόλλεϋ); Τα δρομολόγια έχουν μειωθεί περίπου 50%, ενώ το Σαβ/κο οι συγκοινωνίες είναι ανέκδοτο. Οι δήμοι άνω της Κηφισιάς, πέρα του Περιστερίου και της Γλυφάδας και όλα τα ανατολικά προάστια που δεν διαθέτουν μέσο σταθερής τροχιάς βρίσκονται πλέον σε μια ιδιότυπη απομόνωση, η οποία ετοιμάζεται να γίνει ακόμη πιο δυσχερής.

Ε) Η περίφημη μετάταξη εργαζομένων άγγιξε μόνο τις μάχιμες θέσεις του οργανισμού, αυτή των οδηγών (έτσι εξηγείται το Δ), όπου όχι μόνο δεν υπήρχε υπερστελέχωση, αλλά υπήρχε και έλλειψη, αφού τουλάχιστον το 1/3 του στόλου λεωφορείων και τρόλεϊ είναι ακινητοποιημένο, ενώ θα μπορούσε να κυκλοφορεί!

Αντίθετα, η μετάταξη δεν άγγιξε καθόλου τη διοίκηση και τα στελέχη γραφείου των ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, όπου μόνο εκεί μπορεί να παρατηρηθεί υπερστελέχωση αλλά και αδιαφανείς διαδικασίες πρόσληψης. Οι αμαρτωλές προσλήψεις εκ παραθύρου του παρελθόντος αφορούσαν ασφαλώς στελέχη γραφείου και όχι μάχιμες θέσεις των εταιρειών, όπως οδηγούς και μηχανικούς. Έτσι, τα υπερστελεχωμένα και συνάμα αμαρτωλά τμήματα των οργανισμών παρέμειναν προστατευμένα από μετάταξη και τα μάχημα, υποστελεχωμένα τμήματα δέχθηκαν το τσουνάμι των μετατάξεων, αφήνοντας τους οργανισμούς κολοβούς. Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε και τα νιώθουμε καθημερινά, όλο και περισσότερο.

Ζ) Μια αντιγραφή του παραπάνω (Ε) πρόκειται να γίνει και με την εφεδρεία. Πάλι τα τμήματα πρώτης γραμμής θα πληρώσουν το μάρμαρο και οι εκτιμήσεις προεξοφλούν μείωση των δρομολογίων 30% (στα ήδη μειωμένα κατά 50%!). Όσο για τη διαφάνεια και την αντικειμενικότητα της διαδιακασίας;... Τα ίδια πολιτικά γραφεία που άνοιγαν τα παράθυρα στα τμήματα διοίκησης, είναι έτοιμα να αποκλείσουν την εφεδρεία σε όποιον από το τμήμα πρώτης γραμμής αποδεχθεί έναν ρουσφετολογικό συμβιβασμό. Συμπέρασμα; Οι τίμιοι, νόμιμοι και εργατικοί απασχολούμενοι πρώτης γραμμής θα νιώσουν την καταιγίδα της εφεδρείας.

Η) Η συγχώνευση ΑΜΕΛ-ΗΣΑΠ αναμενόταν (και από μενα) να ήταν μάλαμα για την δυσχερή θέση της ΗΣΑΠ σε όλους τους τομείς έναντι της ΑΜΕΛ. Το τι έγινε τελικά, όλοι το νιώθουμε. Αντί να αναβαθμιστεί ο ΗΣΑΠ, διαλύθηκε η ΑΜΕΛ.

Από την ΑΜΕΛ, εκτός των απλών συμβασιούχων που υπήρχαν για την καθαριότητα και τις φυτοτεχνικές εργασίες που δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις τους και αντικαταστάθηκαν από πολύ "φθηνούς" εργάτες μέσω της "σύγχρονης" (και ανόητης-απάνθρωπης) φιλοσοφίας του σύγχρονου management, ονόματι outsourcing (εκχώρηση δραστηριοτήτων), μετατάχθηκαν 100 εκπαιδευμένοι και έμπειροι εργαζόμενοι στα θέματα συντήρησης και ασφάλειας του δικτύου. Άτομα που τους είχαν παρασχεθεί ακριβά σεμινάρια και προφανώς, ήταν το εκπαιδευμένο και έμπειρο διαμάντι της μεγάλης ασφάλειας που νιώθαμε καθώς οι συρμοί έτρεχαν με 80χλμ/ωρα στους δαιδαλώδεις υπόγειους διαδρόμους του μητροπολιτικού σιδηρόδρομου μας. Για τα άτομα που διεθνώς έκαναν λόγο, "αυτοί που συντηρούν το δίκτυο της Αθήνας ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ", τόσο συχνά, κάτι ανήκουστο για οποιοδήποτε άλλο σύστημα αστικού σιδηροδρόμου στον πλανήτη. Για να μπορούμε όλοι μας, και αυτοί και εμείς να νιώθουμε 100% σιγουριά.

Θ) Η ανόητη αύξηση του εισιηρίου κατά 40% που έδιωξε ή ανάγκασε πολίτες να γίνουν "τζαμπατζήδες" και η επερχόμενη 25% (πρόβλεψη Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής), ξεχνώντας τον ορισμό της μετακίνησης ως κοινωνικό αγαθό και τον λόγο της εκ φύσεως μειωμένης κερδοφορίας και κρατικού μετόχου των εταιρειών ΜΜΜ (μειωμένο κόμιστρο για να είναι δυνατή η χρήση τους σε όλους).

Ι) Αντί της αύξησης των εισιτηρίων, θα μπορούσε ασφαλώς να παραμείνει στο 1 ευρώ, να υπάρξουν πολλαπλά εισιτήρια διαφορετικών χρήσεων και τιμών για να καλυφθούν όσο πιο οικονομικά όλοι οι επιβάτες, να υπάρξει μειωμένο κόμιστρο για τους άνεργους, άπορους, κτλ και μόνο τότε να υπάρξει πολύ αυστηρή διαδικασία ελέγχου εισιτηρίων. Μπάρες στη ΣΤΑΣΥ, ελεγκτές στην ΟΣΥ. Αντί αυτού, για δημοσιογραφικούς λόγους και στάχτη στα μάτια υπήρξε πέρυσι μια αύξηση των ελέγχων και δημιουργία ανάλογου (και αναλώσιμου) σώματος από τον ΟΑΣΑ. Φέτος, το σώμα αυτό (ελέγχου κομίστρων) όχι απλά υπολειτουργεί αλλά είναι ανενεργό, αφού πρώτα απορρόφησε τον ελέγχο από ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, με αποτέλεσμα η πχ.ΣΤΑΣΥ να μην έχει προσωπικό (και φαντάζομαι ούτε τη δικαιοδοσία) να κάνει ελέγχους στον τομέα της.

Κ) Ο προαστιακός, το διαμάντι που το κατέντησαν μπιζού, το επίγειο μετρό που θα έκανε θαύματα μόλις ολοκληρωνόταν, παραπαίει κάθε μέρα όλο και περισσότερο. Πλήρης απαξίωση των σταθμών, καμία λειτουργία του CCTV, των ασανσέρ και κυλιόμενων σκαλών, κομμένα δρομολόγια στο νευραλγικό τμήμα ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ αλλά και καμία ασφάλεια (λόγω και ανενεργού CCTV) που αποδεικνύεται από τις 2 ανενόχλητες ληστείες επιβατών σε σταθμούς μέσα σε 1 εβδομάδα. Κατά τα άλλα, οι σταθμοί-γιαπιά, ο κεντρικός σταθμός Αθηνών, η αναβάθμιση της γραμμής προς Πειραιά, οι υπογειοποιήσεις και η 100% ηλεκτροκίνηση ακούγονται πλέον ανέκδοτα παρά φιλοδοξίες.

Και όσο οι συγκοινωνίες παραπαίουν, τόσο η αξία τους θα μειώνεται και τόσο το επιβατικό κοινό θα εξοργίζεται, με αποτέλεσμα, άλλος ένας τομέας που πράγματι, θα μπορούσε να τα πάει πολύ καλύτερα, είτε να αναγκάζεται εσαεί σε αύξηση των κομίστρων του, αφού οι επιδοτήσεις θα είναι μηδενικές, είτε θα ιδιωτικοποιηθεί (πάλι αύξηση κομίστρων και μειωμένα δρομολόγια), είτε θα κλείσει τελείως.

Μέσα σε αυτά τα ζοφερά γεγονότα, αν και δεν το αντέχω, θα κάνω ό,τι μπορώ και όσο μου επιτρέπεται για να συνεχίσω να σας ενημερώνω και να μας απογοητεύω με τα γεγονότα που θα αναπαράγω. Μακάρι να μπορούσα να τα ελέγξω και να τα αποτρέψω. Όμως, δεν μπορώ. Κανείς δεν φαίνεται πλέον να μπορεί. Μάλλον ακόμη και η ελπίδα πέθανε, ενώ ακούγεται πλέον λογικό μια κουτσουλημένη φωλιά να γκρεμίζεται και οχι να καθαρίζεται.


Σας ευχαριστώ όλους για την αφοσίωση και την αγάπη σας,
σας εύχομαι καλό κουράγιο στην καθημερινή σας Ύβρις,
ελπίζω στη Νέμεσις, στη δικαιοσύνη, στο φιλότιμο, στη λογική
αλλά πάνω απ' όλα στον άνθρωπο και θα συνεχίσω
να βρίσκομαι δίπλα σας
, όσο συνεχίζετε να είστε και εσείς,

ο Διαχειριστής του ιστολογίου Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών.

6 σχόλια:

  • 1 Δεκεμβρίου 2011 στις 11:13 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Καλησπέρα και συγχαρητήρια για την εξαιρετική αναφορά στα ΜΜΜ μέσα από αυτό το εκτενές άρθρο.
    Νομίζω πως είναι πια προφανές το τι συμβαίνει και ποιος είναι ο στόχος των διοικούντων, ή μη διοικούντων των οργανισμών. Κάνουν τα πάντα να παραπαίουν και μετά τα πωλούν πάμφθηνα σε κάποιον ιδιώτη που θα τα αρπάξει και στο όνομα της βελτίωσης και μιας υποτιθέμενης αναβάθμισης "λόγω της εγκατάλειψης από τις προηγούμενες διοικήσεις" θα εκτοξεύσει το κόμιστρο άνω των 2 ευρώ.
    Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι περιοχές της Αθήνας μοιάζουν συγκοινωνιακά απομονωμένες. Εγώ που μένω στην Νέα Ερυθραία το ζω πια καθημερινά. Πριν από έναν χρόνο η περιοχή μου είχε δυο λεωφορειακές γραμμές κορμούς, το Α7 κυρίως, αλλά κ' το Β7 που κάλυπτε ένα τμήμα της οι οποίες καταργήθηκαν "λόγω μειωμένης επιβατικής κίνησης" πράγμα το οποίο δεν συνέβαινε. Πρώτα καταργήθηκε το τμήμα του Α7 πέρα από την πλατεία Κηφισιάς και κατόπιν ολόκληρη η γραμμή Β7. Τώρα πια η μετεπιβίβαση για κάποιον που κατευθύνεται στην Αθήνα είναι υποχρεωτική, με επιπλέον κόστος κομίστρου βέβαια, καθώς η χρήση του εισιτηρίου των 1.40 ευρώ είναι υποχρεωτική. Αν κάποιος δε βρίσκεται στο Μαρούσι για παράδειγμα ή κάπου κατά μήκος της Κηφισίας το βράδυ και θελήσει να επιστρέψει σπίτι του θα πρέπει να παίξει ζάρια για το αν θα βρει τοπική λεωφορειακή γραμμή από την Κηφισιά και πάνω.
    Ίσως κάπου αλλού να είναι χειρότερα αλλά παρατηρώ ότι κανείς δεν νοιάζεται πια. Ούτε καν οι διευρυμένοι Καλλικρατικοί δήμοι. Για αυτόν τον λόγο εγώ αναγνωρίζω την απογοήτευσή σου και νιώθω ακριβώς το ίδιο.
    Αλέξης Π.

  • 2 Δεκεμβρίου 2011 στις 10:59 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Καλημέρα,
    Δίκια δίκια χίλια δίκια έχετε.
    Ας παραμυθιαστούμε όμως λίγο με τις ελάχιστες φετινές θετικές εν μέσω κρίσης και απαξίωσης αλλαγές.
    Π.χ. η ανάρτηση των δρομολογίων στο google maps, η καθιέρωση της μεταφοράς ποδηλάτων στον ΗΣΑΠ και εν μέρη στο μετρό, τα πεντακάθαρα σε ρύπους σε σχέση με τα προηγούμενα λεωφορεία solaris (νομίζω φέτος κυκλοφόρησαν), το πράσινο κύμα που έμαθα ενεργοποιήθηκε για το τραμ, τη σαφή βελτίωση της ταχύτητας των λεωφρείων/τρόλει λόγω μείωσης της κίνησης.
    Και τέλος πάντων είμαι της άποψης ότι με το να δημοσιεύουμε μόνο την αρνητική εικόνα των πραγμάτων, μόνο χειρότερα τα κάνουμε. Και δεν το λέω από τον καναπέ μου, αλλά το λέω έχοντας περιμένει αρκετές ώρες το τρόλει σε μια από τις πιο δύσκολες στάσεις, αγκαλιά με πρεζάκια, μες στην κατρουλίλα και διασχίζοντας (πρώην εδώ και κάποιες μέρες) πιάτσα για να φτάσω μέχρι εκεί.

    Όποιος εξυπηρετείται, ας χρησιμοποιεί τις δημόσιες συγκοινωνίες, έστω και αν δεν πληρώνει πάντα εισιτήριο. Μην τις αφήσουμε να ερημώσουν, όπως αφήσαμε το κέντρο της πόλης επειδή έτσι ήθελε ο skai και το mega.
    Και πάλι καλημέρα.

  • 2 Δεκεμβρίου 2011 στις 2:37 μ.μ.

    Τέτοια ενημερωτικά blog σαν το δικό σου , δεν είναι και απλή δουλειά για one man job.

    Καλή συνέχεια.

  • 12 Δεκεμβρίου 2011 στις 1:10 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Ευτυχως το (Α) διαψευτηκε !! Ας ελπισουμε πως και τα υπολοιπα δεν θα ειναι τοσο μαυρα. Μπορει οι υπευθυνοι να μην ενδιαφερονται, αλλα βλεπω οτι υπαρχει κοσμος που θελει να δει αναπτυξη και θελω να το βλεπω αισιοδοξα το ολο θεμα!
    Συνεχισε την καλη δουλεια που κανεις στο να μας ενημερωνεις παντα εγκαιρα και αξιοπιστα.

    Καλη δυναμη και συνεχεια

  • 10 Ιανουαρίου 2012 στις 10:41 μ.μ.
    Μαρία Χριστίνα :

    Καλησπέρα,
    εντελώς τυχαία βρήκα αυτό το ιστολόγιο και το βρίσκω ενδιαφέρον. Δεν ξέρω αν μπορεί να βοηθήσει κανείς, αλλά ψάχνω να βρω κάποια ομάδα (π.χ. σύλλογο, σωματείο, κλπ) στην οποία θα μπορούσα να ενταχθώ γιά να βγάλουμε ετήσια κάρτα γιά τα ΜΜΜ με μειωμένη τιμή. Ρώτησα στον ΟΑΣΑ και μου είπαν ότι όσο περισσότερα είναι τα άτομα, τόσο περισσότερο συμφέρει. Ξέρει κανείς κάτι επ αυτού?

  • 31 Ιανουαρίου 2012 στις 4:44 μ.μ.

    @5: Δυστυχώς, δεν ξέρω κάτι που θα σου φανεί χρήσιμο...

    Στους υπόλοιπους, ευχαριστώ για τα καλά τους λόγια! :)

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget