Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2012

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μα γιατί γίνονται ατυχήματα;

2 σχόλια
ΣΧΟΛΙΟ: Ωσάν την Μαρία Αντουανέττα, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναρωτιέται γιατί γίνονται ατυχήματα, την στιγμή που λόγω μη συντήρησης της τηλεδιοίκησης, τα τρένα κινούνται με σινιάλο και τηλεφωνήματα αντί με τα φωτοσήματα! Να υπενθυμίσουμε ότι τα φωτοσήματα υπήρχαν ήδη στις αρχές του προηγούμενου αιώνα! Ο ΟΣΕ μπορεί να τα διαθέτει, αλλά δεν λειτουργούν λόγω μάρκας (SIEMENS). Ακολουθεί άρθρο από την Euro2day...


Έντονο προβληματισμό στη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκαλούν τα απανωτά κρούσματα εκτροχιασμού αμαξοστοιχιών του τελευταίου διαστήματος που υποχρέωσαν την εταιρεία να αποφασίσει τη διακοπή των δρομολογίων του προαστιακού σε τμήμα του δικτύου.

Το πρωί του Σαββάτου καταγράφηκε ένα ακόμη κρούσμα εκτροχιασμού, το τρίτο τον τελευταίο μήνα. Σημειώθηκε κοντά στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), χωρίς ευτυχώς να σημειωθούν τραυματισμοί μεταξύ των 150 επιβατών που επέβαιναν στο τρένο.

Από την πλευρά της εταιρείας, το περιστατικό αποδίδεται σε ανθρώπινο σφάλμα του σταθμάρχη ο οποίος γύρισε το κλειδί της διασταύρωσης, την ώρα που ο συρμός περνούσε από το σημείο. Την ίδια όμως ώρα, πληροφορίες από την πλευρά των εργαζομένων αποδίδουν μέρος της ευθύνης για τους εκτροχιασμούς στην πλημμελή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και στο γεγονός πως, παρότι έχουν δαπανηθεί εκατομμύρια ευρώ για έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, αυτά δεν λειτουργούν και η κυκλοφορία διεξάγεται με παραδοσιακούς τρόπους, που... επιτρέπουν το... ανθρώπινο λάθος.

Μάλιστα, μηχανοδηγοί της εταιρείας κρίνουν απολύτως σωστή την απόφαση της διοίκησης να σταματήσει την κυκλοφορία των συρμών σε τμήμα του προαστιακού δικτύου καθώς, όπως επισημαίνουν, μπορεί προς το παρόν να πρόκειται για μικροσυμβάντα, όμως αυτό δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να σημειωθεί κάποιο συμβάν μεγαλύτερης έκτασης.

Με πρωτόγονο τρόπο η κυκλοφορία των συρμών

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, η κυκλοφορία των συρμών στο τμήμα μεταξύ Πειραιά - Λιοσίων, δηλαδή σε ένα πολυσύχναστο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, διεξάγεται με πρωτόγονο τρόπο καθώς το σύστημα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί και η επικοινωνία των σταθμαρχών και των ηλεκτροδηγών γίνεται με τηλεγραφήματα και σινιάλα.

Στο τμήμα από τον Πειραιά έως την Αθήνα τα φωτοσήματα δεν λειτουργούν στους σταθμούς του Πειραιά, του Αγίου Ιωάννη Ρέντη, στο Ρουφ και στο σταθμό της Αθήνας. Μάλιστα, σε όλο το τμήμα της εν λόγω γραμμής η κυκλοφορία γίνεται σε μονή γραμμή και περνώντας παρακαμπτηρίους (κλειδιά).

Αντίστοιχα, δεν λειτουργούν τα φωτοσήματα σε πολλούς σταθμούς του δικτύου έως τον σταθμό ΣΚΑ, ενώ σε σημαντικό τμήμα του δικτύου δεν λειτουργεί ούτε και το δίκτυο ραδιοκάλυψης GSM-R, παρότι έχει χρυσοπληρωθεί. Με τη χρήση τηλεγραφημάτων διεξάγεται και η κυκλοφορία στη γραμμή του προαστιακού από τα Λιόσια ως το Κιάτο, όπου μάλιστα τα τρένα κινούνται σε υψηλές ταχύτητες.

Χρόνια αναμονής χωρίς έργα

Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα έργα τηλεσήμανσης και τηλεδιοίκησης στο τμήμα της γραμμής από τον Πειραιά ως τις Τρεις Γέφυρες περιλαμβάνονταν στη σύμβαση 994/2005, που αφορούσε την ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής από τον Πειραιά έως τις Τρεις Γέφυρες την οποία, πριν από έναν χρόνο περίπου χρόνο, ο ΟΣΕ αποφάσισε να διαλύσει.

Μετά από 6 χρόνια συνεχών παρατάσεων, το έργο, που προβλεπόταν να γίνει σε οκτώ μήνες, δεν είχε ακόμη ολοκληρωθεί. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η μη ολοκλήρωση των έργων από τη μία προκαλεί ζητήματα ασφάλειας, από την άλλη δεν επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση της γραμμής κυρίως στον τομέα των επιβατικών μεταφορών.


Μάρω Τσαντήλα Euro2day

2 σχόλια:

  • 24 Ιανουαρίου 2012 - 12:04 μ.μ.
    Mystic_Bard :

    Απλά να αναφέρω κάτι:
    " Ο ΟΣΕ μπορεί να τα διαθέτει, αλλά δεν λειτουργούν λόγω μάρκας (SIEMENS)"

    Προφανώς η μάρκα της σήμανσης δεν ευθύνεται αυτή καθαυτή για την μην λειτουργία της, αλλά η διοίκηση του ΟΣΕ που απλά την εγκατέστησε όπως όπως και δεν την έβαλε να δουλέψει ουσιαστικά και αδιαφόρησε, καθώς και ο παραλογισμός του νεοελληνικού κράτους που λόγο της "εμπλοκής" με την εταιρία δεν μπορούν να κάνουν το αυτονόητο δηλ. να γίνου οι απαραίτητες παραγγελίες ώστε να διορθωθούν βλάβες και να συντηρηθεί (βλ. φανάρια - σταθμοί μετρό)

  • 25 Ιανουαρίου 2012 - 7:30 μ.μ.

    Ακριβώς αυτό εννοούσα. Θα το διορθώσω, γιατί όντως, άλλο ίσως να καταλάβει κάποιος... ;-)

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.

Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας

Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget