ΠΡΟΣΟΧΗ!
Στο chat room, ακριβώς από κάτω, μην ξεχνάτε ότι κατά τον ορισμό ονόματος/ψευδώνυμου πρέπει να γράφετε με ΑΓΓΛΙΚΟΥΣ χαρακτήρες και να ΜΗΝ αφήσετε κενό μεταξύ των λέξεων (πχ. ονόματος-επωνύμου).
Όταν γράφεται το μήνυμα, παρακαλείστε να γράφετε με ΕΛΛΗΝΙΚΑ, τα greeklish, εκτός από προσβολή στην γλώσσα μας, μας κάνουν να ξεχνάμε και την ορθογραφία...!
;-)
Όταν γράφεται το μήνυμα, παρακαλείστε να γράφετε με ΕΛΛΗΝΙΚΑ, τα greeklish, εκτός από προσβολή στην γλώσσα μας, μας κάνουν να ξεχνάμε και την ορθογραφία...!
;-)
CHAT ROOM
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ
Ακολουθούν οι "ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ" ανά κατηγορία ΜΜΜ, όπου θα βρείτε πληροφορίες και αναρτήσεις για το μέσο που σας ενδιαφέρει.
ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ
ΔΙΑΥΓΕΙΑ: Μόνο ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ από τις συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ αναρτούν τις αποδοχές των διευθύνοντων συμβούλων!
ΕΥΡΩΒΑΡΟΜΕΤΡΟ: ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΕ: Δεν μας εξυπηρετούν τα ΜΜΜ, βάζουμε μπρος τα ΙΧ!
ΕΘΕΛ: Ο out of date εκπαιδευτικός ξεφτιλίζει τους out of date ελεγκτές με τα νομικά παίγνια του ΟΑΣΘ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Στον αέρα η αναδιάρθρωση - Ζημιές για τον Ιανουάριο για όλες τις συγκοινωνιακές εταιρείες πλην της κερδοφόρας ΑΜΕΛ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Γιατί το πταίσμα είναι απαραίτητο...
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Καταργούμε ΜΜΜ, επιδοτούμε ΙΧ!
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Τα πολλά αυτοκίνητα προκαλούν μέχρι και... εγκεφαλικό!
ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Συνοπτική παρουσίαση του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση των Αστικών Συγκοινωνιών
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Υποψήφιοι δήμαρχοι σε παράκρουση με τη σταθερή τροχιά!...
ΥΠ.ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Η ανικανότητα μας στην πάταξη της λαθρεπιβίβασης θα επιβαρύνει τους νομοταγείς επιβάτες! (Κλασική Νεοελληνική Προσέγγιση!)
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Μετατροπές των λεωφορειολωρίδων σε λωρίδες στάθμευσης!
ΕΥΡΩΒΑΡΟΜΕΤΡΟ: ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΕ: Δεν μας εξυπηρετούν τα ΜΜΜ, βάζουμε μπρος τα ΙΧ!
ΕΘΕΛ: Ο out of date εκπαιδευτικός ξεφτιλίζει τους out of date ελεγκτές με τα νομικά παίγνια του ΟΑΣΘ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Στον αέρα η αναδιάρθρωση - Ζημιές για τον Ιανουάριο για όλες τις συγκοινωνιακές εταιρείες πλην της κερδοφόρας ΑΜΕΛ
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Γιατί το πταίσμα είναι απαραίτητο...
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Καταργούμε ΜΜΜ, επιδοτούμε ΙΧ!
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Τα πολλά αυτοκίνητα προκαλούν μέχρι και... εγκεφαλικό!
ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Συνοπτική παρουσίαση του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση των Αστικών Συγκοινωνιών
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Υποψήφιοι δήμαρχοι σε παράκρουση με τη σταθερή τροχιά!...
ΥΠ.ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Η ανικανότητα μας στην πάταξη της λαθρεπιβίβασης θα επιβαρύνει τους νομοταγείς επιβάτες! (Κλασική Νεοελληνική Προσέγγιση!)
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Μετατροπές των λεωφορειολωρίδων σε λωρίδες στάθμευσης!
ΟΑΣΑ
ΟΑΣΑ: Προκήρυξη Διεθνούς Διαγωνισμού για την Υλοποίηση Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου μέσω ΣΔΙΤ
ΟΑΣΑ: 4 Απριλίου 2011: Ενεργοποιείται Σώμα Ελεγκτών Κομίστρου και (σύντομα) έρχονται οι νέες συγκοινωνιακές εταιρείες (με 13 χρόνια καθυστέρηση...)
ΟΑΣΑ: Ηλεκτρονικό εισιτήριο ΚΑΙ μπάρες στον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο
ΟΑΣΑ: Αντιμετώπιση διακίνησης πλαστών εισιτηρίων και λαθρεπιβίβασης
ΟΑΣΑ: Προκήρυξη Διεθνούς Διαγωνισμού για την Υλοποίηση Ολοκληρωμένου Συστήματος Τηλεματικής μέσω ΣΔΙΤ
ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Αν συνεχιστεί η λαθρεπιβίβαση, θα αυξηθούν περαιτέρω τα κόμιστρα!
ΟΑΣΑ: 4 Απριλίου 2011: Ενεργοποιείται Σώμα Ελεγκτών Κομίστρου και (σύντομα) έρχονται οι νέες συγκοινωνιακές εταιρείες (με 13 χρόνια καθυστέρηση...)
ΟΑΣΑ: Ηλεκτρονικό εισιτήριο ΚΑΙ μπάρες στον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο
ΟΑΣΑ: Αντιμετώπιση διακίνησης πλαστών εισιτηρίων και λαθρεπιβίβασης
ΟΑΣΑ: Προκήρυξη Διεθνούς Διαγωνισμού για την Υλοποίηση Ολοκληρωμένου Συστήματος Τηλεματικής μέσω ΣΔΙΤ
ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Αν συνεχιστεί η λαθρεπιβίβαση, θα αυξηθούν περαιτέρω τα κόμιστρα!
ΣΤΑΣΥ (ΗΣΑΠ)
ΚΑΣ: Προσωρινή κατάχωση του βωμού των 12 θεών - Πυροτεχνήματα υπογειοποίησης για κατευνασμό των διαμαρτυριών από ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ
-Από 25 Ιουνίου 2010 και μέχρι νεωτέρας αναστέλλεται η μεταμεσονύκτια λειτουργία της Παρασκευής και του Σαββάτου της γραμμής μετρό 1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΚΗΦΙΣΙΑ από 00:15 έως 02:00, λόγω ανάγκης επιτάχυνσης των εργασιών ανακαίνισης.
ΗΣΑΠ: Νεαροί βάνδαλοι ακινητοποίησαν συρμό για να τον... "στολίσουν"!
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΥΠ.ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Βιαστικά πυροτεχνήματα για τον ΗΣΑΠ...
-Από 25 Ιουνίου 2010 και μέχρι νεωτέρας αναστέλλεται η μεταμεσονύκτια λειτουργία της Παρασκευής και του Σαββάτου της γραμμής μετρό 1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΚΗΦΙΣΙΑ από 00:15 έως 02:00, λόγω ανάγκης επιτάχυνσης των εργασιών ανακαίνισης.
ΗΣΑΠ: Νεαροί βάνδαλοι ακινητοποίησαν συρμό για να τον... "στολίσουν"!
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΥΠ.ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Βιαστικά πυροτεχνήματα για τον ΗΣΑΠ...
ΣΤΑΣΥ (ΑΜΕΛ)
ΑΜΕΛ: Πληροφορίες σχετικά με το Πιλοτικό Πρόγραμμα Μεταφορά Ποδηλάτων
Εκστρατεία Ενημέρωσης προς το Επιβατικό Κοινό από το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (Σ.Ε.Λ.Μ.Α.)
ΑΜΕΛ: 1η Μαρτίου 2011: Πιλοτικό πρόγραμμα μεταφοράς ποδηλάτων
ΑΜΕΛ: Νόμιμες... απειλές!
ΑΜΕΛ: Συστηματική υποβάθμιση υπηρεσιών a la New York Subway!
Εκστρατεία Ενημέρωσης προς το Επιβατικό Κοινό από το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (Σ.Ε.Λ.Μ.Α.)
ΑΜΕΛ: 1η Μαρτίου 2011: Πιλοτικό πρόγραμμα μεταφοράς ποδηλάτων
ΑΜΕΛ: Νόμιμες... απειλές!
ΑΜΕΛ: Συστηματική υποβάθμιση υπηρεσιών a la New York Subway!
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Σύγχρονοι, οικολογικοί, ελαφρύτεροι οι συρμοί 3ης γενιάς
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Αποτελέσματα διαγωνισμού για την επέκταση στον Πειραιά
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Μίζες 300.000 ευρώ με Siemens και Deutsche Βahn Ιnternational
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: "Τσουλάει" αργά και αθόρυβα η επέκταση της γραμμής 3 στον Πειραιά
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Προσθήκη αρχαιολογικών ευρημάτων στις προθήκες του σταθμού ΑΙΓΑΛΕΩ
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Η Siemens μας κρατά αιχμάλωτους! (;)
ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ - ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ: Δεν θέλουμε τραμ, θέλουμε μετρό!
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: (Κι άλλη!) Χρηματοδότηση για μερικά από τα ηδη χρηματοδοτημένα των ηδη χρηματοδοτούμενων έργων!
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Αποτελέσματα διαγωνισμού για την επέκταση στον Πειραιά
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Μίζες 300.000 ευρώ με Siemens και Deutsche Βahn Ιnternational
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: "Τσουλάει" αργά και αθόρυβα η επέκταση της γραμμής 3 στον Πειραιά
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Προσθήκη αρχαιολογικών ευρημάτων στις προθήκες του σταθμού ΑΙΓΑΛΕΩ
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Η Siemens μας κρατά αιχμάλωτους! (;)
ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ - ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ: Δεν θέλουμε τραμ, θέλουμε μετρό!
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: (Κι άλλη!) Χρηματοδότηση για μερικά από τα ηδη χρηματοδοτημένα των ηδη χρηματοδοτούμενων έργων!
ΤΡΑΜ
ΣΤΑΣΥ: Επερώτηση στη Βουλή για την επέκταση του τραμ στην Αργυρούπολη
ΚΟΚ: 500% αύξηση στο πρόστιμο παρεμπόδισης κυκλοφορίας τραμ
ΤΡΑΜ: "Ήρωες" οι μηχανοδηγοί - Καθημερινή "οδύσσεια" από κάφρους οδηγούς και απρόσεκτους πεζούς
ΤΡΑΜ & ΗΛΠΑΠ: Δολιοφθορές σε ακυρωτικά μηχανήματα από εισιτήρια με κόλλα!
ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ - ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ: Δεν θέλουμε τραμ, θέλουμε μετρό!
ΤΡΑΜ: Σε εθνικά και διεθνή δικαστήρια για την επέκταση στον Πειραιά!
ΤΡΑΜ: Συνεχίζονται οι βελτιώσεις του "πράσινου κύματος"
ΚΟΚ: 500% αύξηση στο πρόστιμο παρεμπόδισης κυκλοφορίας τραμ
ΤΡΑΜ: "Ήρωες" οι μηχανοδηγοί - Καθημερινή "οδύσσεια" από κάφρους οδηγούς και απρόσεκτους πεζούς
ΤΡΑΜ & ΗΛΠΑΠ: Δολιοφθορές σε ακυρωτικά μηχανήματα από εισιτήρια με κόλλα!
ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ - ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ: Δεν θέλουμε τραμ, θέλουμε μετρό!
ΤΡΑΜ: Σε εθνικά και διεθνή δικαστήρια για την επέκταση στον Πειραιά!
ΤΡΑΜ: Συνεχίζονται οι βελτιώσεις του "πράσινου κύματος"
ΟΣΕ / ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Από Δευτέρα 12 Μαρτίου 2012: Μεταβολές δρομολογίων προαστιακού και δρομολογίων Χαλκίδας λόγω εργασιών αναβάθμισης (κάντε κλίκ εδώ)
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Από Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012: Μεταβολές δρομολογίων στον "προαστιακό" Χαλκίδας (κάντε κλίκ εδώ)
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Από Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012: Νέο πλέγμα δρομολογίων για τα λεωφορεία Πάτρας - Κιάτου (κάντε κλίκ εδώ)
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αύξηση εισιτηρίων στον "προαστιακό" Χαλκίδας
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Παράτησαν φορτηγό πάνω στις γραμμές στη Νέα Πέραμο!
ΕΡΓΟΣΕ: Δημοπράτηση της νέας διπλής ΣΓΥΤ Κιάτο - Ροδοδάφνη
Εξυπηρέτηση με αστικά μέσα μεταφοράς του νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού «Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ )»
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Κίνδυνος ατυχήματος στο Λιανοκλάδι από την εγκληματική αδιαφορία της διοίκησης
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Σε αργό θάνατο καταδικασμένο το μέσο - Δεκάδες προβλήματα - Μεγάλες δυνατότητες - Μηδαμινή αξιοποίηση
HOT! Amnizia: Ολοκληρωτική καταστροφή για τον Ελληνικό σιδηρόδρομο η αντισιδηροδρομική πολιτική εσκεμμένης απαξίωσης και η ανικανότητα!
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Το μάρκετινγκ των υπηρεσιών μας το αναλαμβάνουν οι... φίλοι του τρένου!
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Τρίτη 5 Απριλίου 2011: Εγκαίνια σταθμού ΑΧΑΡΝΕΣ
ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Μονόδρομος η διάλυση της εργολαβίας του προαστιακού
ΑΣΤΕΙΑ: Αλλαγές στις θυγατρικές και στον όμιλο επιχειρήσεων ΟΣΕ
ΓΑΙΑΟΣΕ: Μετατροπή των ανενεργών σιδ.γραμμών σε ποδηλατόδρομους - "Άλλοθι για το ξήλωμα του σιδηροδρόμου" καταλογίζουν σιδηροδρομόφιλοι και οικολόγοι
ΠΑΤΡΑ: Για τα καλά ο προαστιακός στη ζωή των κατοίκων!
Amnizia: Καταγγελία για την υποβάθμιση του σιδηροδρόμου
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Επιστολή διαμαρτυρίας από το Δίκτυο Επιβατών
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: 30 Ιανουαρίου 2011: Κλείνουμε και τα υπόλοιπα!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: Κινηματογραφικά γυρίσματα στον (υπό κατάργηση από 01/01/2011) Σ.Σ. Καλαμάτας
ΟΣΕ: ΑΙΣΧΟΣ!: Οι υπάλληλοι ξηλώνουν ό,τι έχει απομείνει! Ζημιές και εκτροχιασμός από κλοπές καλωδίων ηλεκτροκίνησης και σιδηροτροχιών!
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Από Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012: Μεταβολές δρομολογίων στον "προαστιακό" Χαλκίδας (κάντε κλίκ εδώ)
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Από Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012: Νέο πλέγμα δρομολογίων για τα λεωφορεία Πάτρας - Κιάτου (κάντε κλίκ εδώ)
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αύξηση εισιτηρίων στον "προαστιακό" Χαλκίδας
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Παράτησαν φορτηγό πάνω στις γραμμές στη Νέα Πέραμο!
ΕΡΓΟΣΕ: Δημοπράτηση της νέας διπλής ΣΓΥΤ Κιάτο - Ροδοδάφνη
Εξυπηρέτηση με αστικά μέσα μεταφοράς του νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού «Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ )»
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Κίνδυνος ατυχήματος στο Λιανοκλάδι από την εγκληματική αδιαφορία της διοίκησης
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Σε αργό θάνατο καταδικασμένο το μέσο - Δεκάδες προβλήματα - Μεγάλες δυνατότητες - Μηδαμινή αξιοποίηση
HOT! Amnizia: Ολοκληρωτική καταστροφή για τον Ελληνικό σιδηρόδρομο η αντισιδηροδρομική πολιτική εσκεμμένης απαξίωσης και η ανικανότητα!
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Το μάρκετινγκ των υπηρεσιών μας το αναλαμβάνουν οι... φίλοι του τρένου!
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Τρίτη 5 Απριλίου 2011: Εγκαίνια σταθμού ΑΧΑΡΝΕΣ
ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Μονόδρομος η διάλυση της εργολαβίας του προαστιακού
ΑΣΤΕΙΑ: Αλλαγές στις θυγατρικές και στον όμιλο επιχειρήσεων ΟΣΕ
ΓΑΙΑΟΣΕ: Μετατροπή των ανενεργών σιδ.γραμμών σε ποδηλατόδρομους - "Άλλοθι για το ξήλωμα του σιδηροδρόμου" καταλογίζουν σιδηροδρομόφιλοι και οικολόγοι
ΠΑΤΡΑ: Για τα καλά ο προαστιακός στη ζωή των κατοίκων!
Amnizia: Καταγγελία για την υποβάθμιση του σιδηροδρόμου
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Επιστολή διαμαρτυρίας από το Δίκτυο Επιβατών
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: 30 Ιανουαρίου 2011: Κλείνουμε και τα υπόλοιπα!
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: Κινηματογραφικά γυρίσματα στον (υπό κατάργηση από 01/01/2011) Σ.Σ. Καλαμάτας
ΟΣΕ: ΑΙΣΧΟΣ!: Οι υπάλληλοι ξηλώνουν ό,τι έχει απομείνει! Ζημιές και εκτροχιασμός από κλοπές καλωδίων ηλεκτροκίνησης και σιδηροτροχιών!
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
- Άλση/Πάρκα/Πλατείες (4)
- ΑΜΕΛ (66)
- Απεργίες (123)
- Απολύσεις (2)
- Αστεία (10)
- Αστυνομία (2)
- Ασφάλεια (7)
- ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ (60)
- Ατυχήματα (24)
- Αφιερώματα (36)
- Βανδαλισμοί (19)
- Βελτιώσεις (55)
- Βίντεο (1)
- ΓΑΙΑΟΣΕ (6)
- ΔΕΚΟ (3)
- Δελτία Τύπου (1)
- Δήμοι (12)
- Δημοσιεύματα τύπου (61)
- Διαμαρτυρίες (25)
- Διοίκηση (22)
- Δυστυχήματα (11)
- ΕΔΙΣΥ (3)
- ΕΕ (2)
- ΕΘΕΛ (67)
- Εισιτήρια (21)
- Εκδηλώσεις (17)
- Εκπτώσεις (2)
- Εξυγίανση (1)
- Εξωτερικό (20)
- Επεκτάσεις (63)
- ΕΠΙΒΑΤΗΣ (7)
- ΕΡΓΟΣΕ (20)
- Έρευνες (4)
- Ευρήματα (7)
- Ηλεκτροκίνηση (4)
- ΗΛΠΑΠ (49)
- ΗΣΑΠ (89)
- Ιδιωτικοποίηση (15)
- ΙΧ (5)
- Κάπνισμα (1)
- Καταγγελίες (21)
- Κινήματα (5)
- Κλοπές/Δολιοφθορές (30)
- ΚΤΕΛ (1)
- Κυβέρνηση (11)
- Λαθρεπιβίβαση (20)
- Λεωφορειολωρίδες (9)
- Μεταβολές/Ακυρώσεις δρομολογίων (191)
- ΝΕΟ INKA (2)
- ΟΑΣΑ (133)
- ΟΑΣΘ (3)
- Οδοντωτός (3)
- Οικολογία/Περιβάλλον (33)
- ΟΣΕ (130)
- ΟΣΥ (65)
- Παραβιάσεις (25)
- Παραλείψεις (3)
- Παρανομίες (15)
- Πάρκα (3)
- Πεζόδρομοι (11)
- Ποδήλατα (18)
- Ποδηλατόδρομοι (14)
- Ποιότητα ζωής (68)
- ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ (107)
- Προτάσεις (2)
- ΣΔΙΤ (7)
- ΣΕΣ (2)
- ΣΠΑΠ (3)
- ΣΤΑΣΥ (105)
- Συγχωνεύσεις (4)
- Συντήρηση (4)
- ΣΦΣ (4)
- Σωματεία (11)
- Τηλεματική (5)
- ΤΡΑΙΝΟΣΕ (91)
- ΤΡΑΜ (92)
- Τρομοκρατικές επιθέσεις (8)
- Υποβαθμίσεις (50)
- Υπουργείο Περιβάλλοντος (14)
- Υπουργείο Υποδομών (86)
- Φήμες (4)
- Amnizia (3)
- LRT (1)
- Monorail (2)
ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
-
►
2013
(41)
- ► Δεκεμβρίου (1)
- ► Σεπτεμβρίου (1)
- ► Φεβρουαρίου (4)
- ► Ιανουαρίου (9)
-
►
2012
(124)
- ► Δεκεμβρίου (4)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (21)
- ► Ιανουαρίου (20)
-
▼
2011
(308)
- ► Δεκεμβρίου (19)
- ► Σεπτεμβρίου (17)
-
▼
Φεβρουαρίου
(31)
- Δευτέρα 21 - Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011: Απεργίες...
- ΘΕΣΣΑΛΙΑ: Σύσκεψη και προτάσεις για τον απειλούμεν...
- ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Επιστολή διαμαρτυρίας από το Δίκτυο Ε...
- ΟΑΣΑ: Προκήρυξη Διεθνούς Διαγωνισμού για την Υλοπο...
- ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Προσθήκη αρχαιολογικών ευρημάτων στι...
- ΓΑΛΑΤΣΙ: Επεξηγήσεις και προτάσεις για τη γραμμή μ...
- ΑΘΗΝΑ: 25 Φεβρουαρίου 2011: Εκδήλωση - Συζήτηση γι...
- Εκστρατεία Ενημέρωσης προς το Επιβατικό Κοινό από ...
- ΑΜΕΛ: 1η Μαρτίου 2011: Πιλοτικό πρόγραμμα μεταφορά...
- ΒΟΥΛΗ: Αντιπαράθεση για το νομοσχέδιο των αστικών ...
- ΗΣΑΠ & ΑΜΕΛ: Αλλαγή παλαιών εισιτηρίων
- Δευτέρα 14 - Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011: Απεργί...
- ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Η Siemens μας κρατά αιχμάλωτους! (;)
- ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ: Καπνιστές στους μη υπόγειους σταθμο...
- ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Αλλαγές στα δρομολόγια και την τιμολο...
- ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Το Snow Train σας μεταφέρει στο Καϊμακτσ...
- ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Πρόστιμα, δικαστήρια, φυλακές για το...
- ΕΠΙΒΑΤΗΣ: Κάτοικοι της Φλώρινας και φίλοι φοιτητές...
- ΕΠΙΒΑΤΗΣ: Πράσινη Ανάπτυξη χωρίς Σιδηρόδρομο;
- ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Καταργούμε ΜΜΜ, επιδοτούμε...
- Δευτέρα 7 - Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011: Ολιγόωρ...
- ΑΜΕΛ & ΗΣΑΠ & ΤΡΑΜ: Καταστροφές σε δεκάδες μηχανήμ...
- ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Δημόσια Διαβούλευση Υλοποίηση Ολοκλη...
- ΝΕΟ ΙΝΚΑ: Εξυγίανση ή προετοιμασία για ιδιωτικοποί...
- ΝΕΟ ΙΝΚΑ: ΜΜΜ ή ΙΧ;
- ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Η αλήθεια για τα νέα εισιτήρια...
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Ένα νέο ιστολόγιο για τα ΜΜΜ ανοίγει!
- ΤΡΑΜ & ΗΛΠΑΠ: Δολιοφθορές σε ακυρωτικά μηχανήματα ...
- ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Αν συνεχιστεί η λαθρεπιβίβαση, θα α...
- ΑΜΕΛ: Νόμιμες... απειλές!
- ΕΠΙΒΑΤΗΣ: Σχολιασμός και απόψεις για το νομοσχέδιο...
- ► Ιανουαρίου (31)
Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011
ΕΠΙΒΑΤΗΣ: Πράσινη Ανάπτυξη χωρίς Σιδηρόδρομο;
στις
11:09 μ.μ.
Αναρτήθηκε από
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών
0
σχόλια
(Ανακοίνωση - Καταγγελία του Δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ για την μαζική κατάργηση σιδηροδρομικών γραμμών και δρομολογίων):
ΠΕΡΙΛΗΨΗ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Καταγγέλεται η σκόπιμη απαξίωση και λειτουργική υποβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου τα τελευταία χρόνια, παρά τα κονδύλια που δαπανήθηκαν για τα έργα εκσυγχρονισμού του, η συστηματική αποψίλωση του δικτύου από δρομολόγια και η υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών για να εκδιωχτεί βαθμηδόν η πελατεία του προς τα ανταγωνιστικά μέσα και να έλθει η πρόσφατη ντεφάκτο κατάργηση σε μεγάλο μέρος του δικτύου σαν ώριμο φρούτο. Η αξιολόγηση των γραμμών βασίστηκε σε μη αντικειμενικά έως και πλασματικά στοιχεία προκειμένου να τεκμηριωθούν με «επιστημονική επίφαση» προειλημένες αποφάσεις για τις καταργήσεις που έγιναν πρόσφατα με βάση το business plan. Οι μετατάξεις του προσωπικού δεν βασίστηκαν σε λογική ορθολογικής αναδιάρθρωσης της οργάνωσης και λειτουργίας του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά στην λογική ότι η χώρα δεν χρειάζεται πρακτικά σιδηρόδρομο πέρα από τον άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης και τον Προαστιακό. Το υπόλοιπο δίκτυο ωθείται στην ολοσχερή κατάργηση, με απαξίωση και αχρησία πρόσφατα ανακαινισμένων υποδομών και εγκατάλειψη πανάκριβων εξοπλισμών και τροχαίου υλικού στο έλεος κλεφτών και βανδάλων και κίνδυνο οικοπεδοποίησης των πολύτιμων σιδηροδρομικών διαδρόμων, που σε πολλές περιπτώσεις μπορούν να παίξουν ρόλο μετρό σε τοπικό περιφερειακό επίπεδο. Η πράσινη ανάπτυξη που διεθνώς βασίζεται στον σύγχρονο σιδηρόδρομο, εδώ θυσιάζεται προς όφελος ενός οδικού ιδιωτικού μονοπωλίου στις χερσαίες μεταφορές. Η επιδότηση των λεγόμενων «άγονων γραμμών και δρομολογίων υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας» για ολόκληρο το δίκτυο από Καλαμάτα μέχρι Εβρο, περιορίζεται στο μισό εκείνης που δίδεται για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και στο ένα έκτο των όσων δίδονται για ανάλογο μήκος δικτύου και πληθυσμό εξυπηρέτησης σε χώρες πρότυπα για την Ελλάδα, όπως η Δανία. Αποτέλεσμα η εξαφάνιση του σιδηροδρόμου από περιοχές όπως η Πελοπόννησος και η Δυτική Μακεδονία και η ουσιαστική του αχρήστευση στη Θεσσαλία και την Ανατ. Μακεδονία και Θράκη.
Το Δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ προαναγγέλει ότι οι υπεύθυνοι για το έγκλημα της κατάργησης μεγάλου μέρους του ελληνικού σιδηροδρόμου, σύντομα θα κληθούν να λογοδοτήσουν πολιτικά, νομικά και θεσμικά.
Μπορείτε να κατεβάσετε το πλήρες κείμενο της Ανακοίνωσης σε μορφή word.
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Παράδοση στο οδικό μονοπώλιο -απαξίωση της «πράσινης ανάπτυξης».
Το Δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ (ΜΚΟ για την προάσπιση της Δημόσιας Συγκοινωνίας και της Βιώσιμης Κινητικότητας), μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Επιβατών (EPF), έχοντας πλήρη συναίσθηση της ευθύνης των λόγων του, καταγγέλλει σε όλη την ελληνική κοινωνία, την ελληνική κυβέρνηση (και την προκάτοχή της), την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (Δ. Ρέππα – Χ. Τσιόκα και την προκάτοχή της, του Ε. Στυλιανίδη) και τις ηγεσίες του Ομίλου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περίοδο 2008-2011 (χωρίς να είναι αμέτοχοι ευθυνών και οι προκάτοχοι όλων αυτών στα τελευταία 30 έτη) για απροκάλυπτη μεθόδευση απαξίωσης των ελληνικών σιδηροδρόμων προς όφελος των ανταγωνιστών τους (αυτοκινητιστικό κεφάλαιο κλπ) που οδήγησε στις πρόσφατες καταργήσεις γραμμών και δρομολογίων, στα πλαίσια του πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου για την κατ’ ευφημισμόν «εξυγίανση του ΟΣΕ», η εφαρμογή κρίσιμων άρθρων του οποίου απειλεί να αφήσει πρακτικά τα 2/3 της χώρας χωρίς σιδηρόδρομο, με πλήρη εγκατάλειψη και καταστροφή ή αδρανοποίηση πολύτιμων υλικών και έμψυχων πόρων (σιδηροδρομικών υποδομών πρόσφατα αναβαθμισμένων με κονδύλια της ΕΕ και της χώρας μας, σύγχρονου προσφάτως αγορασθέντος τροχαίου υλικού καθώς και εν ενεργεία πανάκριβου υλικού που τρέχουν οι αποσβέσεις του και προσωπικού με υψηλό βαθμό εξειδίκευσης και πιστοποίηση για ειδική τεχνογνωσία, η εκπαίδευση στην οποία κόστισε εκατομμύρια ευρώ στους έλληνες φορολογούμενους και το οποίο μετατάσσεται σε αργόσχολες και άσχετες προς τα προσόντα του θέσεις εκτός ΟΣΕ, χωρίς μάλιστα να αντικαθίσταται με νέο προσωπικό, ώστε να μην κλείσει μεγάλο μέρος του δικτύου).
Η Ελλάδα καταδικάζεται να χάσει το πολυτιμότερο (οικολογικότερο, ασφαλέστερο, πλέον αξιόπιστο κλπ) μέσο μαζικής μεταφοράς στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας (αντί για 5.000 χλμ σιδηροδρομικού δικτύου που θα έπρεπε να έχει με βάση τον μέσο όρο των χωρών της ΕΕ για ανάλογο πληθυσμό και έκταση, θα μειώσει τα υπάρχοντα 2.500 χλμ – ήδη το αραιότερο δίκτυο της Ευρώπης- πρακτικά σε λιγότερα από 1.000), σε εποχές οικονομικής κρίσης και κλιματικής αλλαγής, όπου η χρήση ενεργειακά αποτελεσματικών, μη ρυπογόνων και υψηλών επιδόσεων μέσων μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς επιβάλλεται διεθνώς. Σε μια εποχή που ο σιδηρόδρομος είναι η ραχοκοκαλιά του συστήματος μεταφορών σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο και ιδιαίτερα στις χώρες της ΕΕ, εδώ οι μεταφορές της χώρας παραδίδονται κατ’ ουσίαν στο ιδιωτικό μονοπώλιο των οδικών μεταφορών (ΚΤΕΛ, παραχωρησιούχοι αυτοκινητοδρόμων – εθνικοί εργολάβοι), με στρατηγικές όσο και κρίσιμες επιπτώσεις στο κόστος των μετακινήσεων και την κοινωνική διαθεσιμότητα αυτού του κοινωνικού αγαθού. Δεν είναι τυχαίο εξ’ άλλου, ότι με τον νόμο Σουφλιά για τις παραχωρήσεις των αυτοκινητοδρόμων, οι σιδηροδρομικές γραμμές εξομοιώθηκαν με δίκτυα ΟΚΩ (όπως η αποχέτευση, η ύδρευση κλπ) και εξαναγκάζεται ο ΟΣΕ να τις ξηλώσει ή μετεγκαταστήσει (αν μπορεί να βρει νέο διάδρομο διέλευσης) με ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΕΞΟΔΑ (από πού θα βρει τα λεφτά ?) για να εγκατασταθούν τα εργοτάξια των παραχωρησιούχων των αυτοκινητοδρόμων. Με εφαρμογή αυτού του νόμου και των αποικιοκρατικής εμπνεύσεως διατάξεών του, τα έργα της νέας ταχείας γραμμής προς Πάτρα που εκτελεί η ΕΡΓΟΣΕ, παραπέμφθηκαν στις ελληνικές καλένδες, προκειμένου να εγκατασταθούν τα εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού στα επικαλυπτόμενα εργοταξιακά τμήματα με το έργο της ΕΡΓΟΣΕ, μολονότι το έργο του τραίνου προηγείτο χρονοδιαγραμματικά.
Το έγκλημα κατάργησης του σιδηροδρόμου προετοιμάστηκε από ένα επιδέξιο μασάζ της κοινής γνώμης από παπαγαλάκια της πολιτικής εξουσίας, που εμφάνιζαν τον σιδηρόδρομο ως εξόχως ελλειμματικό, αποσιωπώντας ότι το έλλειμμα αυτό κατά το συντριπτικό του ποσοστό (85% περίπου) ήταν κρυμμένο δημόσιο έλλειμμα, αφού αφορούσε χρήματα που εξανάγκασε η Πολιτεία τον ΟΣΕ να δανειστεί επί σειράν ετών (συν τα υψηλότατα τοκοχρεολύσια), αντί της εκ του νόμου οφειλόμενης οικονομικής συνδρομής της προς αυτόν, για τις δαπάνες συντήρησης και εκσυγχρονισμού της υποδομής του και για την αποζημίωση των κοινωνικών παρεχόμενων ζημιογόνων υπηρεσιών και εκπτώσεων προς τους πελάτες του, για λόγους άσκησης κοινωνικής πολιτικής από το Κράτος. Την ίδια στιγμή έκανε το ακριβώς αντίθετο με τους λειτουργούς των ανταγωνιστικών μέσων μεταφοράς, παραβιάζοντας την ισότιμη μεταχείριση των μέσων στις συνθήκες ανταγωνισμού στην αγορά μεταφορών, σε βάρος του σιδηροδρόμου. Αλλά και κατά το υπόλοιπο ποσοστό, η ευθύνη για το έλλειμμα βαραίνει την επίσημη Πολιτεία που κακοδιαχειρίστηκε επί σειράν ετών τον ΟΣΕ, έκανε τα χατίρια των διαφόρων συντεχνιών και παραδιοικούντων συνδικαλιστικών «παραγκών», καθώς και των εργολάβων, προμηθευτών και παροικούντων τις γραμμές αντιδρώντων στα έργα περιοίκων, με κωλυσιεργίες, αστοχίες και μη έγκαιρη αποπεράτωση και απόδοση σε εκμετάλλευση των μεγάλων έργων εκσυγχρονισμού (π.χ. μη ολοκλήρωση των έργων του Προαστιακού και της ηλεκτροκίνησης στην περιοχή της Αθήνας, στασιμότητα των έργων στη νέα γραμμή Κιάτου-Πατρών).
Σκόπιμη σιδηροδρομική απαξίωση για να έρθει ως ώριμο φρούτο η κατάργηση. Οι πρόσφατες μαζικές περικοπές γραμμών του ΟΣΕ και δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελούν την κορύφωση εγκληματικών επιλογών, πράξεων και παραλείψεων δεκαετιών συνειδητής απαξίωσης του σιδηροδρόμου και πιθανότατα την ταφόπλακα για το μέλλον του στη χώρα μας, παρά τα δισεκατομμύρια που ξοδεύτηκαν τα τελευταία χρόνια για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του.
Ειδικότερα, την τελευταία τριετία η απαξίωση αυτή πήρε τεράστιες διαστάσεις, με εγκατάλειψη ή μη ολοκλήρωση κρίσιμων έργων εκσυγχρονισμού (π.χ. νέα γραμμή προς Πάτρα, ηλεκτροκίνηση, έργα Προαστιακού περιοχής Αθηνών και Νέου Σταθμού Αθηνών, σύνδεση λιμένα Ικονίου κλπ), με παράλληλο μαζικό περιορισμό και σκόπιμα λανθασμένο ανασχεδιασμό δρομολογίων για να εκδιωχθεί η πελατεία του σιδηροδρόμου, υποβάθμιση ή κατάργηση επιτυχών σιδηροδρομικών υπηρεσιών (τοπικές προαστιακές υπηρεσίες, υπηρεσία κλιναμαξών, μεταφορά δεμάτων, εμπορεύματα κλπ) και εγκατάλειψη της συντήρησης, της καθαριότητας, της εμφάνισης (γκράφιτι κλπ) και της φύλαξης του σύγχρονου τροχαίου υλικού, των σιδηροδρομικών υποδομών, των εγκαταστάσεων των σταθμών (ανελκυστήρες, ηλεκτρονικοί πίνακες ενημέρωσης κλπ) και των πανάκριβων συστημάτων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης τεχνολογίας αιχμής, που παραδόθηκαν βορά στις κλοπές, τους βανδαλισμούς και τις βλάβες και την μακρόχρονη θέση εκτός λειτουργίας, με συνακόλουθη επιδείνωση των συνθηκών λειτουργίας και εξυπηρέτησης των χρηστών, διόγκωση του λειτουργικού κόστους και μείωση των εσόδων.
Η οικονομική βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ανάγκη από ανασχεδιασμό δρομολογίων και επιμέρους δράσεις και πρωτοβουλίες που μπορούν με οργανωτικό και λειτουργικό εξορθολογισμό, χωρίς θυσία υπηρεσιών, γραμμών και δρομολογίων, να περικόψουν σημαντικά τα κόστη. Τέτοιες δράσεις όμως πρέπει να στοχεύουν, όχι στο ξεφόρτωμα γραμμών και δρομολογίων, αλλά στο να κάνουν το σιδηρόδρομο πιο ελκυστικό, με μελετημένα δρομολόγια που να μπορούν να αφαιρέσουν μεταφορικό φορτίο από τις οδικές μεταφορές. Τα στοιχεία επιβατικής κίνησης και λειτουργικού κόστους της τελευταίας τριετίας, στα οποία στηρίχτηκε η μελέτη για το business plan του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και τα οποία υποβλήθηκαν στην Τρόικα, ήσαν πλασματικά γιατί -αφορούσαν κόστη που με τα πρόσφατα μέτρα «κουρέματος μισθών και επιδομάτων», αλλά και με τις προς (καθυστερημένη) υλοποίηση επιβαλλόμενες εσωτερικές αναδιαρθρώσεις και εξορθολογισμούς αναδιάταξης των διαθέσιμων πόρων, θα περικοπούν κατά 40% περίπου για ίδιο μεταφορικό έργο, κάτι που δεν ελήφθη υπόψη. Αντίθετα επιμερίστηκαν αδίκως διογκωμένα λειτουργικά κόστη με μηδενικά ή μειωμένα έσοδα για μεγάλο μέρος του δικτύου που ήταν επί σειράν ετών σχεδόν κλειστό λόγω εκτελούμενων έργων ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού (π.χ. Πελοπόννησος, Θράκη κλπ)
-το ίδιο αφορά την επιβατική κίνηση, για την οποία δεν συνεκτιμήθηκαν οι συγκυριακές αρνητικές επιπτώσεις από το ανωτέρω γεγονός, ή οι πρόσφατες απαξιωτικές στην πράξη παρεμβάσεις μαζικού κοψίματος ή εντελώς άστοχης αλλαγής δρομολογίων (από το 2008) και διακοπές λειτουργίας γραμμών με εξαναγκασμό σε οχληρές μετεπιβιβάσεις σε λεωφορεία λόγω έργων (από το 2003 και μετά). Δεν είναι δυνατόν π.χ. η γραμμή Πατρών-Πύργου που εμφάνιζε ημερήσια κίνηση 1300 επιβατών όταν είχε 8 ζεύγη δρομολογίων, να αξιολογείται σύμφωνα με την σημερινή κίνηση που παρουσιάζει μετά το 2009, οπότε αποψιλώθηκε δρομολογιακά και έμεινε μόνο με 2 ζεύγη, ή ο πετυχημένος κατά γενική ομολογία Προαστιακός της περιοχής Καλαμάτας (προς Μεσσήνη / ΤΕΙ / Άνω Μεσσηνία / Κυπαρισσία) να κρίνετε κι αυτός συγκυριακά, όταν από 2000 επιβάτες ημερήσια κίνηση το 2008, έχασε στη συνέχεια κι αυτός μεγάλο μέρος της πελατείας του, επειδή τον Αύγουστο του 2009 αποψιλώθηκε από δρομολόγια (ή αναδρομολογήθηκε σε άσχετες ώρες άλλες άντ’ άλλων που δεν εξυπηρετούσαν τους σπουδαστές των ΤΕΙ) και απαξιώθηκε, ενώ είναι περιζήτητος από την τοπική κοινωνία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση γιατί προσφέρει ταχύτερη και πλέον αξιόπιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση από τα ανταγωνιστικά προς αυτόν λεωφορεία.. Θα πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι οι εξαγγελθείσες υπέρογκες αυξήσεις των εισιτηρίων του τραίνου, ειδικά στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη και τις διακλαδώσεις του, σε συνδυασμό με την μετατροπή όλων των δρομολογίων σε κατηγορία ποιότητας INTERCITY με αυξημένο συμπλήρωμα τιμής εισιτηρίου, και την κατάργηση των εκπτώσεων σημαντικών ευπαθών κοινωνικών ομάδων του πληθυσμού, θα καταστήσει το τραίνο πολύ ακριβώτερο από τα λεωφορεία (κατά 40% περίπου για το κανονικό εισιτήριο, μαζί με το συμπλήρωμα) και σε κάποιες περιπτώσεις συγκρίσιμο με τους αεροπορικούς ναύλους, ενώ οι όποιες παρεμβάσεις «yield management» (εκπτώσεις για έγκαιρη κράτηση θέσης) δεν φτάνουν για να αντισταθμίσουν αυτό το μειονέκτημα, όσο ευπρόσδεκτες κι αν είναι. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα το τραίνο να καταστεί απρόσιτο από τα λαικά στρώματα και να μετακυλίσει η πελατεία του στα ανταγωνιστικά μέσα, με ότι αυτό σημαίνει για την βιωσιμότητα και του εναπομένοντος ανοιχτού δικτύου.
Μήπως τελικά Ελλάδα είναι μόνο η Αθήνα ? Σα να μην έφθαναν αυτά, η κυβέρνηση σε συνεργασία με την τρόικα καθόρισε ένα αστείο πλαφόν επιδοτήσεων για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές» («Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος» ή «Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας» που προβλέπονται από τις κοινοτικές οδηγίες), ύψους μόλις 50 εκατ. Ευρώ ετησίως, όταν μόνο για τον ΟΑΣΘ δίνει 112 εκατ., ενώ η Δανία (πρότυπό μας κατά τον πρωθυπουργό) δίνει παραπάνω από 600 εκατ. Ευρώ για ίδιο μήκος δικτύου και πληθυσμό εξυπηρέτησης με της Ελλάδος. Από τα 50 εκατ. αυτά, τη μερίδα του λέοντος παίρνει ο Προαστιακός της Αθήνας, ο οποίος θα μπορούσε εν μέρει να επιδοτηθεί και από τις επιδοτήσεις για τις Αστικές Συγκοινωνίες που δίδονται στον ΟΑΣΑ, αφού σημαντικό μέρος του συγκοινωνιακού του έργου εκτελείται εντός των ορίων της ζώνης ΟΑΣΑ. Οπότε τώρα, δεν περισσεύουν χρήματα για να επιδοτηθούν γραμμές με σημαντική τηρουμένων των αναλογιών κίνηση (υπάρχουσα ή εν δυνάμει εάν μπουν τα σωστά δρομολόγια) και σημαντικά πλεονεκτήματα από πλευράς εξυπηρέτησης (ανταγωνιστικοί χρόνοι, συμβολή στην αποσυμφόρηση αστικών περιοχών και οδικών δικτύων, αφού τηρουμένων των αναλογιών, παίζουν ρόλο «μετρό» για την περιοχή τους) ή είναι ο ορισμός των υπηρεσιών αυτού του χαρακτήρα (σύνδεση σημαντικών κέντρων της περιφέρειας, τουρισμός, εξυπηρέτηση ακριτικών περιοχών ή περιοχών που τον χειμώνα αποκλείονται συχνά λόγω καιρικών συνθηκών κλπ). Τέτοια παραδείγματα είναι η γραμμή προς Φλώρινα, προς Τρίκαλα / Καλαμπάκα, οι γραμμές Αλεξανδρούπολης-Έβρου, Πατρών-Πύργου, Κορίνθου-Ναυπλίου / Τρίπολης και ο Προαστιακός της Καλαμάτας. Ειδικά η κατάργηση των δρομολογίων προς Φλώρινα με τις υψηλές πληρότητες που παρουσιάζουν, καταντά σκάνδαλο πρώτου μεγέθους και απορούμε πως οι τοπικοί πολιτικοί παραμένουν αδρανείς (η ΤΑ ήδη διαμαρτυρήθηκε εντόνως).
Σκάνδαλο ακόμα είναι η μετάταξη του εξειδικευμένου προσωπικού «πρώτης γραμμής» που απαιτείται για την λειτουργία του δικτύου (στο πλήρες του ανάπτυγμα), χωρίς καμία μέριμνα αντικατάστασής του, καθώς και η κατάργηση ή λειτουργική υποβάθμιση γραμμών που πρόσφατα ανακαινίστηκαν και αναβαθμίστηκαν με χρήματα της ΕΕ από το Γ΄ ΚΠΣ (π.χ. Κόρινθος-Ναύπλιο, Έδεσσα-Φλώρινα, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα). Αποκορύφωμα σκανδάλου που ισοδυναμεί με πράξη απιστίας και παράβασης καθήκοντος αποτελούν η εγκατάλειψη των σιδηροδρομικών υποδομών και εγκαταστάσεων άνευ συντήρησης και φύλαξης αφού δόθηκαν μετατάξεις στο σύνολο του προσωπικού (π.χ. Μηχανοστάσιο Καλαμάτας), με τροχαίο και άλλο υλικό αξίας πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ (μεταξύ άλλων σύγχρονες αυτοκινητάμαξες RAILBUS ηλικίας 5 ετών και αξίας 3 εκατ. Ευρώ η καθεμία, πανάκριβοι εξοπλισμοί κλπ), βορά στους κλέφτες και τους κλεπταποδόχους μεταλλικών και χάλκινων υλικών, που αφθονούν και κορυβαντιούν στο δίκτυο του ΟΣΕ, όπως αποδεικνύουν οι συνεχείς πρόσφατες κλοπές καλωδίων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και άλλου υλικού, που θέτουν σε κίνδυνο την ίδια την ασφάλεια κυκλοφορίας, το προσωπικό και το επιβατικό κοινό. Για όλα αυτά, καθώς και για την βλάβη που συνεπιφέρουν στο κοινωνικό σύνολο, το δημόσιο συμφέρον και τον Όμιλο ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι ανωτέρω πράξεις και παραλείψεις της Διοίκησης και της Πολιτικής Ηγεσίας του αρμόδιου Υπουργείου, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να επιληφθεί εισαγγελέας, ενώ σίγουρα και η ΕΕ που έχει επιδοτήσει την ανακαίνιση πολλών από τις αδρανοποιούμενες υποδομές, δεν πρόκειται να παραμείνει απαθής και καλά θα κάνει. Το Δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ, επιφυλάσσεται ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Επιβατών και εκφραστής της κοινωνίας των πολιτών στο επίπεδο των χρηστών δημόσιας συγκοινωνίας, σε συνεργασία με άλλους συγγενείς φορείς να ερευνήσει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν στα αρμόδια θεσμικά και νομικά όργανα της Πολιτείας και της ΕΕ, για την διασφάλιση αξιοποίησης των συντελεσθεισών επενδύσεων αναβάθμισης της σιδηροδρομικής υποδομής και του συναφούς εξοπλισμού και τροχαίου υλικού, την διασφάλιση της περιουσίας του ελληνικού λαού και του δικαιώματός του στην ελεύθερη, ποιοτική και οικολογική μετακίνηση, την αποτροπή παγίωσης οδικού μονοπωλίου στις χερσαίες μεταφορές και την προάσπιση μιας πολύτιμης οικολογικής και συγκοινωνιακής υποδομής που υπηρετεί τους έλληνες πολίτες, την ανάπτυξη και την ποιότητα ζωής για παραπάνω από 130 χρόνια και διεθνώς ως τρόπος μεταφοράς βρίσκεται στην πρωτοπορία.
Με εκτίμηση, Το ΔΣ του Δικτύου Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Η φωτό της εβδομάδας
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ
To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.
ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).
Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.