
Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία, είναι η Γραμμή 4, η οποία όπως είχε σχεδιαστεί φαίνεται πως δεν ανταποκρινόταν στο σύνολο των κοινωνικών αναγκών που πρέπει να εξυπηρετεί το Μετρό σε μία τόσο πυκνοκατοικημένη περιοχή, όπως αυτή στο κέντρο της Αθήνας. Σε κεντρικές περιοχές τις οποίες θα διασχίζει, το Μετρό θα τρέχει με νέα χάραξη της Γραμμής 4. Η γραμμή αυτή, από το Άλσος Βεΐκου μέχρι τον Ευαγγελισμό, με την επέκταση που προβλέπουμε προς Βύρωνα και Υμηττό έχει ήδη προμελετηθεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Πιο συγκεκριμένα η προμελέτη ολοκληρώνεται πολύ σύντομα, ώστε στις αρχές του επόμενου έτους να είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε στη δημοπράτηση της οριστικής μελέτης και καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα στο 2012 να προχωρήσουμε στη δημοπράτηση της κατασκευής του έργου, τουλάχιστον ως προς αυτήν την πρώτη φάση του, από το άλσος Βεΐκου μέχρι τον Ευαγγελισμό.
Το έργο αυτό της Γραμμής 4, είναι ένα έργο στο οποίο με την αναμόρφωση του σχεδιασμού που κάνει το Μετρό, προβλέπονται τρεις επεκτάσεις. Οι επεκτάσεις αυτές θεωρούνται αναγκαίες. Η μία είναι αυτή στην οποία αναφέρθηκα, προς Βύρωνα, Υμηττό, όρια Ηλιούπολης, η άλλη είναι αυτή η οποία φέρνει το Μετρό μέχρι τον Περισσό από το Άλσος Βεΐκου και η άλλη επέκταση από το Μαρούσι μέχρι τη Λυκόβρυση, την Εθνική Οδό. Το συνολικό μήκος της γραμμής αυτής είναι 33 χιλιόμετρα και το συνολικό κόστος εκτιμάται ότι είναι 3,3 δισ. ευρώ. Η γραμμή αυτή περιλαμβάνει κατά τον τελευταίο επικαιροποιημένο σχεδιασμό, 29 σταθμούς. Μιλάμε για τελευταίας τεχνολογία Μετρό, χωρίς οδηγό. Ένα Μετρό, το οποίο λειτουργεί με τα τελευταία τεχνολογικά μέσα και βεβαίως αυτό το οποίο πρέπει να κάνουμε, είναι το συντομότερο δυνατό να προχωρήσουμε όσον αφορά στην κατασκευή του πρώτου τμήματος από το άλσος Βεΐκου μέχρι τον Ευαγγελισμό.
Η προμελέτη ολοκληρώνεται από την ίδια την εταιρία και πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να σας ανακοινώσουμε τα συμπεράσματα ή τις αποφάσεις μας μετά την ολοκλήρωση των συνεννοήσεων με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση του έργου. Η απαιτούμενη χρηματοδότηση για το έργο αυτό, Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός, εκτιμάται στο ποσό του ενός δισ. ευρώ.
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, χρηματοδοτεί το 50% τέτοιων προγραμμάτων. Έχουμε τη δυνατότητα, επειδή το επιχειρησιακό πρόγραμμα Ενίσχυση Προσπελασιμότητας είναι ανταγωνιστικό πρόγραμμα, να αξιοποιήσουμε διαθέσιμους πόρους από το σύνολο αυτού του προγράμματος και άλλων προγραμμάτων και έτσι να χρηματοδοτήσουμε την κατασκευή του έργου."
(...) Για την επέκταση στον Πειραιά, ο υπουργός δήλωσε:
Υπουργός: «Όσον αφορά στην επέκταση προς τον Πειραιά, είμαστε έτοιμοι, και νομίζω ότι σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε πει, εφόσον αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της σηματοδότησης, θα το κάνουμε. Θα είμαστε απολύτως συνεπείς στα όσα έχουμε πει. Δεν έχω να πω τίποτα άλλο τώρα, γιατί υπάρχει προσφυγή. Είμαστε σε διάλογο με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ε.Ε. θα πει τον τελευταίο λόγο από νομικής άποψης τι είναι ορθό να γίνει. Όμως, επειδή έχει γίνει η ανάλογη προεργασία, πολύ σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε και γι’ αυτό ακριβώς μπορώ να πω ότι θα είμαστε συνεπείς στον αρχικό προγραμματισμό μας».
ΠΗΓΗ: Υπουργείο Υποδομών
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.
ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).
Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.