Παρασκευή, 12 Νοεμβρίου 2010

ΥΠ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ: ΟΣΕ, Συγχωνεύσεις αστικών συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ, Γραμμές μετρό 3 & 4...

0 σχόλια

Συνεντεύξεις με ενδιαφέροντες αποκαλύψεις έδωσε ο Υπουργός Υποδομών, στην οποία και θίχτηκαν 4 κυρίως θέματα. Το μέλλον του ΟΣΕ, οι συγχωνεύσεις των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών Αθηνών, η ολοκλήρωση της γραμμής 3 και η κατασκευή της γραμμής 4.


Για τον ΟΣΕ...


Ο υπουργός δήλωσε ότι υπάρχει ενδιαφέρον ιδιωτικοποίησης του ομίλου από τους Γάλλους (και όχι μόνο) ενώ ακόμη μένει ανοιχτό το θέμα εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πάντως, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, οι Γάλλοι θέλουν να εξετάσουν και να μάθουν καλά τον ελληνικό σιδηρόδρομο πριν προχωρήσουν σε οποιαδήποτε πρόταση. (Είχε ακουστεί ότι cab-journey των Γάλλων στον βασικό σιδηροδρομικό μας άξονα τους έκανε να ανατριχιάσουν και να μην θέλουν ούτε να ξανακούσουν για ελληνικό σιδηρόδρομο... Είτε φήμες, είτε περίεργα μας τα λέει ο κ.υπουργός...)


Για τις αστικές συγκοινωνίες...


Ο υπουργός δήλωσε ότι προτεραιότητα είναι η συγχώνευση των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών σε δύο. Η μια θα ασχολείται με τα αστικά μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, "ηλεκτρικός" και τραμ) ενώ η δεύτερη με τα λαστιχοφόρα (λεωφορεία, τρόλλεϋ). Αυτές οι δυο εταιρείες θα μπουν κάτω από την ομπρέλα ενός μητροπολιτικού φορέα που θα σχεδιάζει την λειτουργία τους (Τότε, τα συμβούλια αυτών των δυο εταιρειών τι θα κάνουν κ.υπουργέ; Επίσης, τέτοιο μητροπολιτικό φορέα έχουμε ήδη. ΟΑΣΑ λέγεται...)

Τέλος, δήλωσε ότι η συγχώνευση δεν θα προκαλέσει καμία απόλυση, αφού κάποιες εταιρείες έχουν πλεονασματικό ανθρώπινο δυναμικό ενώ άλλες έλλειψη.

Για την επέκταση της γραμμής 3 στον Πειραιά (που θα σημάνει και την ολοκλήρωση της)...

Ο υπουργός δήλωσε κατηγορηματικά ότι η επέκταση θα γίνει, απλώς πρέπει να λυθούν τα θέματα εμπλοκής της εταιρείας Siemens (Mizens) στην επέκταση αυτή αλλά και να αντιμετωπιστούν οι ευρωπαϊκές προσφυγές των χαμένων κοινοπραξιών μετά την κατακύρωση του διαγωνισμόυ. (Κ.υπουργέ, το έργο είναι πολύ μεγάλο, μιλάμε για 550 εκατομμύρια ευρώ. Ποιά εταιρεία θα θέλει να χάσει τέτοιο έργο; Αν το είχατε κόψει στα δύο εξ αρχής -η τότε ηγεσία του υπεύθυνου υπουργείου-, το μετρό θα είχε φτάσει ηδη Κορυδαλλό. Αλλά πολύ φοβάμαι ότι τα ίδια θα έχουμε και τώρα, αν δεν κάνετε κάτι τέτοιο.)


Για τη γραμμή 4...


Ο υπουργός δήλωσε ότι η γραμμή 4 έχει τροποποιηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να συμπεριλάβει το Παγκράτι, τον Βύρωνα, τον Υμηττό (μάλλον με παρακλάδι), τον Περισσό (ανταπόκριση με τη γραμμή 1) και τη Λυκόβρυση στην Εθν.Οδό (μετά το Μαρούσι). Η γραμμή έτσι φτάνει σε μήκος 33 χιλιόμετρα με 29 σταθμούς και προϋπολογισμό 3,3 δις ευρώ.

Οι προμελέτες για το Παγκράτι, Βύρωνα και Υμηττό σύντομα ολοκληρώνονται από την ίδια την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ενώ δηλώθηκε ότι προτεραιότητα αποτελεί το κομμάτι Γαλάτσι-Ευαγγελισμός, για την κατασκευή του οποίου απαιτείται 1 δις. Τα 500 εκ. ίσως να προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, τα υπόλοιπα από Ευρωπαίκά προγράμματα ενίσχυσης της προσπελασιμότητας και από εθνικούς πόρους. (Οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι είναι ένα ρεαλιστικό σχέδιο και ακριβώς στις περιοχές που χρειάζονται μετρό -Γαλάτσι, Κυψέλη, κτλ-...)

Το χρονικό διάστημα για την δημοπράτηση του έργου ορίζεται κάπου μέσα στο 2012...

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.

Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας

Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget