Τετάρτη 20 Ιουνίου 2012

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: ΟΣΥ: Μείωση εσόδων, προσωπικού, κόστους εργασίας...

0 σχόλια
Της Μάρως Τσαντήλα από το EURO2day...

Αρνούνται να πληρώσουν όχι μόνο το εισιτήριό τους αλλά ακόμη και το πρόστιμο, όταν εντοπίζονται από τους ελεγκτές να βρίσκονται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς χωρίς επικυρωμένο εισιτήριο.


Ο λόγος για τους επιβάτες λεωφορείων και τρόλεϊ οι οποίοι, είτε γιατί δεν έχουν πραγματικά την δυνατότητα, είτε γιατί πιστεύουν ότι δεν θα έχουν πρόβλημα λόγω των ελλιπών ελέγχων, δεν βάζουν το χέρι τους στην τσέπη για να αγοράσουν εισιτήριο. Ωστόσο ακόμη και αν τύχει να ελεγχθούν και τους επιβληθεί το προβλεπόμενο πρόστιμο πολύ μεγάλος αριθμός εξ’ αυτών αρνείται να το πληρώσει.

Τα στοιχεία που αφορούν στην εταιρεία "Οδικές Συγκοινωνίες" (Ο.ΣΥ.), στην οποία ανήκουν τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία, κρίνονται απογοητευτικά καθώς τα έσοδα από τα εισιτήρια στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου κατέγραψαν μείωση 4,87% φέτος σε σχέση με πέρυσι και διαμορφώθηκαν σε 22,34 εκατ. ευρώ έναντι 23,48 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Μεγάλη μείωση σε ποσοστό 13,59% κατέγραψαν επίσης στο αντίστοιχο διάστημα και τα έσοδα από κάρτες τα οποία διαμορφώθηκαν σε 15,61 εκατομμύρια έναντι 18,06 εκατ. ευρώ στο τετράμηνο του 2011.

Η μείωση εσόδων δεν ήταν αναμενόμενη καθώς διάγουμε εποχή που η μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων έχει οδηγήσει σημαντικό αριθμό πολιτών να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητά τους και να αναζητήσουν εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, μεταξύ αυτών και τα ΜΜΜ.
Ωστόσο από τα στοιχεία αποδεικνύεται ότι μεγάλος αριθμός επιβατών επιλέγει να χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς χωρίς να καταβάλει το αντίστοιχο αντίτιμο και σε αυτό είναι βέβαιο πως βοηθά και το γεγονός ότι έχει μειωθεί δραστικά ο αριθμός των ελεγκτών που πραγματοποιούν καθημερινά ελέγχους.

Τα μισά πρόστιμα «κόπηκαν» φέτος

Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας στο πρώτο τετράμηνο φέτος τα πρόστιμα που «κόπηκαν» ήταν λιγότερα από τα μισά σε σχέση με πέρυσι. Ειδικότερα στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου του 2011 εκδόθηκαν 24.126 πρόστιμα συνολικής αξίας 1.351.699 ευρώ ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2012 τα πρόστιμα που κόπηκαν ανήλθαν μόλις σε 11.506 με αξία 653.482 ευρώ, καταγράφηκε δηλαδή μείωση 53,31%.

Η μείωση των εκδοθέντων προστίμων και συνακόλουθα της αξίας τους ήταν αναμενόμενη λόγω της μεγάλης μείωσης του προσωπικού της ΟΣΥ που απασχολείται στο τομέα των ελέγχων.

Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα φαίνεται ότι είναι η άρνηση ή η αδυναμία όσων τους έχουν επιβληθεί πρόστιμα να πληρώσουν. Στο τετράμηνο φέτος τα εισπραχθέντα πρόστιμα μειώθηκαν κατά 41,61% και ανήλθαν σε 399.546 ευρώ έναντι 684.259 ευρώ πέρυσι. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι ο φετινός Απρίλιος κατά την διάρκεια του οποίου εκδόθηκαν 890 πρόστιμα ωστόσο στα ταμεία της εταιρείας δεν μπήκε ούτε ένα ευρώ από αυτά.

Μειωμένο το κόστος εργασίας

Την ίδια ώρα σημαντικά μειωμένο είναι και το κόστος εργασίας της Ο.ΣΥ. το οποίο στο τετράμηνο φέτος ανήλθε σε 68,3 εκατ. ευρώ από 89,3 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Η μείωση αυτή ήταν το αποτέλεσμα της μείωσης των τακτικών αποδοχών κατά περίπου 13 εκατομμύρια ευρώ, των έκτακτων αποδοχών που αφορούν σε υπερωρίες, ρεπό και αποζημιώσεις κατά περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ και των επιδομάτων κατά 2 εκατομμύρια ευρώ.

Τέλος, σημαντικά μειωμένο είναι πλέον το έργο που παρέχουν λεωφορεία καθώς τον τελευταίο χρόνο έχουν περικοπεί πολλές λεωφορειακές γραμμές με αποτέλεσμα να κινούνται λιγότερα οχήματα και να πραγματοποιούνται, καθημερινά, λιγότερα δρομολόγια.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget