Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011

ΣΤΑΣΥ: Το τότε και το τώρα...

1 σχόλια
Το Μετρό στην Αθήνα είναι πλέον γεγονός ότι έχει παγώσει. Επεκτάσεις , δημοπρατήσεις και μελλοντικά σχέδια έχουν αφεθεί στην μοίρα τους και ο προγραμματισμός ετών τινάζεται στον αέρα.


Η αλήθεια είναι πως δεν ήταν πάντα έτσι. Όταν άνοιξε με μεγάλη καθυστέρηση τις πύλες του Μετρό τον Ιανουάριο του 2000 όλοι έλεγαν ότι είναι ένα πολύ μικρό δίκτυο. Τότε οι ελπίδες ήταν βασισμένες στο γεγονός πως είκοσι χρόνια μετά , το 2020, η Αθήνα θα είχε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο.

Πράγματι τα πρώτα χρόνια με την βοήθεια των Ολυμπιακών Αγώνων και την ευφορία της εποχής κατάφερε να μεγαλώσει αρκετά το δίκτυο των 2 νέων γραμμών και να εκσυγχρονίσει το πεπαλαιωμένο δίκτυο της πράσινης γραμμής του ΗΣΑΠ που μέχρι τις αρχές του 2000 έμοιαζε με παλαιολιθικό απομεινάρι, άλλης εποχής, με τσιμεντένια δάπεδα και μικρά τσιμεντένια σκέπαστρα.

Το 2003 η πρώτη επέκταση ήρθε στο κέντρο της Αθήνας όταν η γραμμή 3 από το Σύνταγμα επεκτάθηκε στο Μοναστηράκι, τον Απρίλιο μήνα. Και εδώ με μεγάλη καθυστέρηση. Ένα χρόνο και κάτι μετά, τον Ιούνιο του 2004 η γραμμή 2 επεκτάθηκε από τη Δάφνη στον Άγιο Δημήτριο, με ένα σταθμό διαμάντι.

Την ίδια περίοδο και μέχρι την έναρξη των Αγώνων η γραμμή 2 επεκτάθηκε από τα Σεπόλια στον Άγιο Αντώνιο στο Περιστέρι, αγγίζοντας τα Δυτικά Προάστια. Η γραμμή 3 έκανε το μεγάλο βήμα και μέσα σε μερικές μέρες επεκτάθηκε από την Εθνική Άμυνα στην Δουκίσσης Πλακεντίας και μετά στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, βγαίνοντας για πρώτη φορά στην επιφάνεια.

Τρία χρόνια αργότερα το 2007, Μάιο μήνα, η γραμμή 3 επεκτάθηκε κατά 4,5 χιλιόμετρα στα Δυτικά Προάστια και από το Μοναστηράκι έφτασε στο Αιγάλεω κάνοντας μεγάλο βήμα. Το καλοκαίρι του ίδιου έτους, πάτησε πόδι και στους σταθμούς του Προαστιακού Παιανία, Παλλήνη και Κορωπί εξυπηρετώντας δεκάδες χιλιάδες νέους επιβάτες.

Μέχρι εκεί όλα καλά. Το 2007 βρίσκονταν υπό κατασκευή ήδη από το 2006 και οι εγκλωβισμένες επεκτάσεις προς Χαϊδάρι, Ελληνικό και Ανθούπολη ενώ ταυτόχρονα κατασκευάζονταν και οι σταθμοί της Λεωφόρου Μεσογείων της Γραμμής 3 που λόγω στενότητας χρόνου στην επέκταση του μέσου στην Δουκίσσης Πλακεντίας έλειπαν.

Ενώ η εξαγγελίες μιλούσαν για τις πρώτες παραδόσεις στα τέλη του 2008 ήρθε η πρώτη ..κρυάδα με την ανακοίνωση παράτασης για τα τέλη του 2009. Μετά ήρθε η κρίση, η Siemems, τα άδεια ταμεία και το χρονοδιάγραμμα τινάχτηκε στον αέρα.

Από τη λαίλαπα αυτή γλύτωσαν οι τρείς σταθμοί της Μεσογείων και τον Σεπτέμβριο του 2009 παραδόθηκε το Νομισματοκοπείο, τον Ιούλιο του 2010 ο Χολαργός και στα τέλη Δεκεμβρίου του 2010 η Αγία Παρασκευή.

Σήμερα οι επεκτάσεις από τον Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό μήκους 5,5 χιλιομέτρων και 4 σταθμούς, από τον Άγιο Αντώνιο στην Ανθούπολη με 1,5 χιλιόμετρο μήκος και 2 σταθμούς και η επέκταση από το Αιγάλεω στο Χαϊδάρι με 1 σταθμό και 1,5 χιλιόμετρο στέκουν έτοιμοι ενώ η λύση για την παράδοση τους στην ΣΤΑΣΥ και το επιβατικό κοινό δεν φαίνεται να είναι κοντά.


Πηγή:ypodomes.com

1 σχόλια:

  • 18 Σεπτεμβρίου 2011 στις 12:11 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Αγαπητέ ιστολόγε,
    Διόρθωσε το "παρών ιστολόγιο" σε "παρόν ιστολόγιο". Καλό είναι τα λάθη να διορθώνονται (το παρόν σχόλιο δεν είναι για δημοσίευση)

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget