Σάββατο 21 Ιουλίου 2012

ΣΤΑΣΥ: Η γραμμή 1 ανακαινίστηκε, οι επιβάτες δεν γύρισαν...

0 σχόλια
Περιορισμένα οφέλη σε σχέση με τα προσδοκώμενα εμφανίζουν τα οικονομικά στοιχεία των ΗΣΑΠ μετά την παράδοση στην κυκλοφορία του συνόλου του δικτύου από την Κηφισιά έως τον Πειραιά.

Το έργο αναβάθμισης των γραμμών των ΗΣΑΠ είχε οδηγήσει το μέσο σε μαρασμό, καθώς οι σταθμοί άνοιγαν και έκλειναν συνεχώς, τμήματα του δικτύου ήταν εκτός λειτουργίας με αποτέλεσμα το επιβατικό κοινό να το έχει εγκαταλείψει. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2008 οι ΗΣΑΠ εξυπηρετούσαν καθημερινά 408.219 επιβάτες, έναντι 280.000 επιβατών το 2011. Στόχος ήταν η επιβατική κίνηση να επανέλθει στα επίπεδα του 2008 και να ξεπεράσει και πάλι τις 400.000 επιβάτες ημερησίως μετά την παράδοση του συνόλου του δικτύου στην κυκλοφορία.

Ωστόσο, τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι πρόκειται για έναν στόχο πολύ μακρινό, καθώς τους έξι πρώτους μήνες πλήρους λειτουργίας των αναβαθμισμένων υπηρεσιών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, οι επιβιβάσεις -ή τουλάχιστον η αποτύπωσή τους σε επίπεδο εισπράξεων- είναι περιορισμένες σε σχέση με πέρυσι οπότε και η κίνηση είναι ασθενική. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) η συνολική μείωση των πωλήσεων εισιτηρίων μόνο για τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο διαμορφώνεται στο 17,5% το πρώτο 6μηνο του 2012. Ελαφρώς βελτιωμένη ήταν η εικόνα το πρώτο 3μηνο του έτους, που η μείωση στις πωλήσεις διαμορφώθηκε στο 14%. Το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου 2012 παρατηρήθηκε αύξηση στις πωλήσεις εισιτηρίων κατά 8,6%, η οποία όμως συνοδευόμενη από τρομακτική μείωση της τάξης του 50% στις πωλήσεις καρτών απεριορίστων διαδρομών οδήγησε σε αρνητικό αποτέλεσμα πωλήσεων. Η μείωση στις πωλήσεις εισιτηρίων το δεύτερο 3μηνο του 2012 διαμορφώθηκε στο 16% και η πτώση στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών στο 31%, με αποτέλεσμα το διάστημα Απριλίου - Ιουνίου οι συνολικές πωλήσεις να καταγράψουν μείωση 21% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011.

Η λαθρεπιβίβαση

Η κατακόρυφη πτώση στις πωλήσεις μετά την παράδοση του συνόλου του δικτύου του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στην κυκλοφορία προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση. Κύκλοι της ΣΤΑΣΥ αποδίδουν την κακή εικόνα στη γενικότερη οικονομική κρίση, η οποία έχει περιορίσει από τη μία τις μετακινήσεις -λόγω αυξημένης ανεργίας και μείωσης των μετακινήσεων για ψυχαγωγία- μέσα στην πόλη, και από την άλλη έχει οδηγήσει σε ενίσχυση του φαινομένου της λαθρεπιβίβασης.

Στο μεταξύ στο δίκτυο των ΗΣΑΠ κυκλοφορούν 20 συρμοί, όσοι «έτρεχαν» στις γραμμές του ηλεκτρικού και κατά τη διάρκεια των έργων, καθώς δεν έχει παρατηρηθεί ακόμα επιβατική κίνηση που να απαιτεί τη δρομολόγηση επιπλέον συρμών. Στόχος πάντως είναι η εξυπηρέτηση του κοινού να πραγματοποιείται από 30 συρμούς, εάν και εφόσον η επιβατική κίνηση ενισχυθεί.

Περιορισμένες πωλήσεις εισιτηρίων παρατηρούνται και στα υπόλοιπα μέσα της ΣΤΑΣΥ. Συνολικά, το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου καταγράφεται μείωση των πωλήσεων κατά 24% σε όλες τις εταιρείες της ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός). Τη μερίδα του λέοντος στη μείωση των πωλήσεων διατηρεί το τραμ, ακολουθεί το μετρό και στη συνέχεια ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος εμφανίζοντας τις λιγότερες απώλειες.


ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget