Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Μελέτες για επεκτάσεις και γραμμή 4

4 σχόλια
Ενα εντυπωσιακό σχέδιο για τις επεκτάσεις του δικτύου του μετρό, των ΗΣΑΠ και του τραμ εκπονεί η Αττικό Μετρό, πλην όμως, με εξαίρεση το τελευταίο, λεφτά δεν υπάρχουν. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό κ. Χρ. Τσίτουρα, «οι επεκτάσεις των μητροπολιτικών σιδηροδρόμων είναι ιδιαίτερα επίκαιρες, καθώς η Ευρωπαϊκή Ενωση χρηματοδοτεί κατά προτεραιότητα έργα καινοτομίας και περιβάλλοντος».


«Τα μέσα σταθερής τροχιάς βρίσκονται στην καρδιά αυτών των δύο πυλώνων» σημειώνει και επισημαίνει ότι ο σχεδιασμός του μετρό είναι τέτοιος ώστε να προσφέρει υπηρεσίες στα λαϊκά στρώματα του Λεκανοπεδίου.

Το μεγαλύτερο στοίχημα της Αττικό Μετρό είναι η κατασκευή της γραμμής 4, η οποία θα περιλαμβάνει συνολικά 29 σταθμούς και 33 χλμ. γραμμής, με κόστος 3,3 δισ. ευρώ. Βούληση της εταιρείας είναι οι διαγωνισμοί να εκτελούνται σε δύο φάσεις, με την εκδήλωση ενδιαφέροντος και την εκπόνηση των μελετών - από την ίδια την Αττικό Μετρό- να ολοκληρώνονται το πολύ σε έναν χρόνο, ούτως ώστε να προχωρεί και η δημοπράτηση του έργου, προκειμένου να αποφευχθεί η έλλειψη μελετητικής ωριμότητας.

Σε εντατικούς ρυθμούς προχωρεί η εγκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης της γραμμής 2, προκειμένου ως τον Ιούνιο του 2013 να έχει ολοκληρωθεί η παράδοση των έξι νέων σταθμών (Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό - Περιστέρι, Ανθούπολη) και του Χαϊδαρίου (Αγία Μαρίνα).

Μάλιστα, το ενδεχόμενο απώλειας των κοινοτικών πόρων, ύψους άνω των 400 εκατ. ευρώ απομακρύνεται, αφού το 96% του φυσικού αντικειμένου του έργου της επέκτασης της γραμής έχει αποπερατωθεί, με την εξαίρεση του σταθμού του Ελληνικού για τον οποίο θα χρειαστεί διαπραγμάτευση με την ΕΕ. Εν τω μεταξύ, στήνονται και τα εργοτάξια για την επέκταση του μετρό στον Πειραιά, η αποπεράτωση του οποίου εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2017, εάν δεν προκύψουν προβλήματα.

Παράλληλα, έχει έτοιμη μελέτη για την υπογειοποίηση της γραμμής των ΗΣΑΠ από το Φάληρο ως τον Πειραιά, μήκους 1,1 χλμ., με παράλληλη δημιουργία του νέου σταθμού «Καμίνια» στο παλαιό εργοστάσιο του Κεράνη, για το οποίο ενδιαφέρονται τα υπουργεία Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης, προκειμένου στα στεγάσουν το προσωπικό τους. Το έργο προϋπολογίζεται στα 90 εκατ. ευρώ, όμως τα χρήματα δεν είναι εξασφαλισμένα, αν και η Αττικό Μετρό εκτιμά πως θα μπορέσει να τα βρει από τα «περισσεύματα» του ΕΣΠΑ.

Επίσης, η Αττικό Μετρό μελετάει την επέκταση της γραμμής 2 από την Ανθούπολη έως το Ίλιον. Πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικό έργο, καθώς στην περιοχή βρίσκονται παλιά λιγνιτωρυχεία και ειδική γεωλογική έρευνα του ΕΜΠ αναζητεί τα «καλά» εδάφη, από τα οποία θα μπορούσε να περάσει ο Μετροπόντικας. Το έργο, οι μελέτες του οποίου αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το 2013, όταν θα αποπερατωθεί, θα εξυπηρετεί μία ζώνη 300.000 κατοίκων.


ΠΗΓΗ: ΥΠΟΔΟΜΕΣ.com

4 σχόλια:

  • 28 Αυγούστου 2012 στις 7:21 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    Για τη Γραμμη 4, μια παρα πολυ σωστη μικρη εναλλακτικη χαραξη της γραμμης που θα μπορουσε να γινει ειναι η εξης. Στο τμημα Τραλλεων-Περισσος συγκεκριμενα, μετα τον σταθμο "Τραλλεων", η γραμμη αντι να κατευθυνεται ευθεια επι της Λεωφορου Βεικου οπως σχεδιαστηκε, να στριβει αριστερα, επι της Τραλλεων και μετα Ιωαννου Φωκα και να κανει σταση στην πλατεια Ναρκισσου, η οποια βρισκεται στη διασταυρωση Ναρκισσου & Ιωαννου Φωκα στην εντονα πυκνοκατηκοιμενη συνοικια του Δημου Γαλατσιου, τη Λαμπρινη, που αντιμετωπιζει εντονοτατο προβλημα σταθμευσης, καθως και ελλειψη επαρκης συγκοινωνιας. Προκειται για κεντρικο σημειο η συγκεκριμενη πλατεια και βρισκεται μολις 200 μετρα απο την Πλατεια Εργατων Πολεμιστων, μια απο της μεγαλυτερες πλατειες του λεκανοπεδιου. Μετα τον σταθμο στην πλατεια Ναρκισσου, η επομενη σταση ειναι ο Προφητης Ηλιας, που βρισκεται στο Αλσος Προφητη Ηλια, στον Δημο Αθηναιων, πολυ κοντα στα συνορα με τον Δημο Νεας Ιωνιας. Και τελος, η επομενη σταση ειναι ο σταθμος "Περισσος". Η αποσταση Τραλλεων-Περισσου δια μεσω αυτης της προαναφερομενης χαραξης ειναι χονδρικα στα 2 χιλιομετρα. Συνιστω ανεπιφυλακτα να γινει δημοσια διαβουλευση και δημοψηφισμα απ'τους κατοικους της περιοχης για το θεμα αυτο.

  • 7 Σεπτεμβρίου 2012 στις 4:24 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    "η επαρκής"
    "της ΕΠΑΡΚΟΥΣ"
    "την επαρκή"
    κλπ κλπ....

  • 8 Σεπτεμβρίου 2012 στις 1:39 π.μ.
    Ανώνυμος :

    Ανωνυμε #2, η ουσια δεν ειναι το ενα ορθογραφικο λαθος, αλλα ολη η παραπανω προταση...

  • 27 Σεπτεμβρίου 2012 στις 3:22 μ.μ.
    Ανώνυμος :

    *ΔΙΟΡΘΩΣΗ*

    Στη διασταυρωση Δευκαλιωνος & Ολυμπιάδος στη Νεα Ιωνια που βρισκεται περιπου 350 μετρα απ'την Πλατεια Υγειας αντι για το αλσος Προφητη Ηλια που εγραψα παραπανω. ;-)

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν ιστολόγιο αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια ενός επιβάτη για ενημέρωση των συμπολιτών του σχετικά με τα ΜΜΜ της Αθήνας.

ΔΕΝ αποτελεί επίσημο ιστολόγιο του ΟΑΣΑ, ΥΠΟΜΕΔΙ, κτλ ούτε κάποιου σωματείου εργαζομένων και δεν έχει καμία διασύνδεση με τους αναφερθέντες (αρα και καμία ευθύνη για ό,τι αυτοί αποφασίζουν).

Ως εκ τούτου, οποιοδήποτε σχόλιο σε β' ενικό ή πληθυντικό καθώς και επίρριψη ευθυνών σε εμάς, θα καταργείται.


Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget