Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2012

ΟΑΣΑ: Δελτίο τύπου για την κυκλοφορία των ΜΜΜ στις 31/12/2012 εώς και 2/1/2013

0 σχόλια
Από τον ΟΑΣΑ ανακοινώνεται ότι τη Δευτέρα 31.12.2012, Παραμονή Πρωτοχρονιάς, τα δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα ολοκληρωθούν μια ώρα νωρίτερα, δηλαδή στις 23.00.

Αναλυτικά, σε ότι αφορά την ΟΣΥ, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα αποσύρονται στα αμαξοστάσια σταδιακά από τις 22.00.
Σε ότι αφορά τη ΣΤΑΣΥ τα τελευταία δρομολόγια από τους κεντρικούς σταθμούς θα πραγματοποιηθούν ως εξής:

Γραμμή 1 Μετρό (ΗΣΑΠ):
Από Πειραιά προς Κηφισιά στις 22.20
Από Ομόνοια προς Κηφισιά στις 22.39
Από Κηφισιά προς Πειραιά στις 22.20
Από Ομόνοια προς Πειραιά στις 22.52

Γραμμές 2 & 3 Μετρό:
Από Άγιο Αντώνιο προς Άγιο Δημήτριο, στις 22.45
Από Άγιο Δημήτριο προς Άγιο Αντώνιο, στις 22.45
Από Αιγάλεω προς Δουκίσσης Πλακεντίας, στις 22.47
Από Αιγάλεω προς Αεροδρόμιο, στις 21.25
Από Δουκίσσης Πλακεντίας προς Αιγάλεω στις 22.37
Από Αεροδρόμιο προς Αιγάλεω 22.03

Τραμ:
Από Βούλα προς Σύνταγμα, στις 21.34
Από ΣΕΦ προς Σύνταγμα στις 21.39
Από Σύνταγμα προς Βούλα στις 22.00
Από Σύνταγμα προς ΣΕΦ στις 21.50
Από Βούλα προς ΣΕΦ στις 22.04
Από ΣΕΦ προς Βούλα στις 22.15

Την Τρίτη 1.1.2013 οι 3 γραμμές μετρό και το τραμ δεν θα λειτουργούν λόγω 24ωρης απεργίας της ΣΤΑΣΥ.
 
Την Τετάρτη 2.1.2013 για την ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) θα ισχύσει εκτάκτως δρομολόγηση βασισμένη στο πρόγραμμα του Σαββάτου. Αντίστοιχα για την ΣΤΑΣΥ (μέσα σταθερής τροχιάς) η μέση συχνότητα δρομολογίων για το μεγαλύτερο διάστημα της ημέρας θα είναι η εξής :
  • για τη Γραμμή 1 του Μετρό (ΗΣΑΠ)  ανά 6’  
  • για τις  Γραμμές 2&3 του Μετρό  ανά 5’
  • και για τις γραμμές Τραμ,  ανά 20’ ανά γραμμή

Για  πρόσθετες πληροφορίες το επιβατικό κοινό μπορεί να απευθύνεται στο τηλεφωνικό κέντρο 185 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση του ΟΑΣΑ (www.oasa.gr)

Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012

ΟΑΣΑ & ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Σάββατο 22 Δεκεμβρίου - Σάββατο 5 Ιανουαρίου: Τροποποίηση δρομολογίων λόγω Χριστουγέννιατικης περιόδου

0 σχόλια
Με τροποποιημένο πρόγραμμα θα λειτουργούν οι αστικές και όχι μόνο συγκοινωνίες την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων. Επίσης, τα μέσα θα σταματήσουν πιο νωρίς την λειτουργία τους την παραμονή της Πρωτοχρονιάς για ευνόητους λόγους. Δείτε αναλυτικά τις αλλαγές στα σταθερής τροχιάς μέσα ΕΔΩ ενώ αναμένονται οι διευκρινίσεις και για λεωφορεία/τρόλεϊ.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την σειρά της, ενισχύει τα δρομολόγια στον βασικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονική και καταργεί κάποια τοπικά δρομολόγια. Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ.

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

Τετάρτη 19 & Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012: Απεργίες και στάσεις εργασίας στα ΜΜΜ

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών έχει ανακοινώσει 48ωρη απεργία για την Τετάρτη 19 και Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012, με αποτέλεσμα να ακυρωθούν όλα τα δρομολόγια του προαστιακού και εθνικού σιδηροδρόμου για εκείνες τις ημέρες καθώς και τα τελευταία της Τρίτης 18 Δεκεμβρίου. Αναλυτικά, μπορείτε να δείτε την ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εδώ.

Επίσης, την Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου οι εργαζόμενοι στις 3 γραμμές μετρό θα πραγματοποιήσουν στάση εργασίας από την έναρξη βάρδιας (5:00πμ) μέχρι τις 9:00πμ, ενώ την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 24ωρη απεργία στις 3 γραμμές μετρό αλλά και το τραμ.

Σημειώνεται ότι την Τετάρτη το μετρό δεν θα εκτελεί δρομολόγια μεταξύ των σταθμών ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ.

Τα λεωφορεία και τα τρόλει θα κινούνται κανονικά και στις δυο μέρες.

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

ΟΑΣΑ: Τροποποίηση λεωφορειακής γραμμής 719

0 σχόλια
Ο ΟΑΣΑ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι, από το Σάββατο 1-12-2012 η λεωφορειακή γραμμή 719 (ΠΛ.ΒΑΘΗ-ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ- ΑΓ. ΤΡΙΑΔΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ) ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙΤΑΙ και γίνεται κυκλική στον Σταθμό Μετρό Αττική.

Η νέα  ονομασία της γραμμής είναι 719 (ΚΗΠΟΥΠΟΛΗ-ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ-ΣΤ ΑΤΤΙΚΗΣ ) Η αφετηρία της γραμμής 719 παραμένει η ίδια δηλαδή στην ΚΗΠΟΥΠΟΛΗ.

Οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται στις κατευθύνσεις από και προς το κέντρο της Αθήνας με μετεπιβίβαση στις γραμμές 1 (ΠΕΙΡΑΙΑΣ- ΚΗΦΙΣΙΑ) και 2 (ΑΓ.ΑΝΤΩΝΙΟΣ-ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ) της ΣΤΑΣΥ, καθώς και από τις διερχόμενες λεωφορειακές γραμμές της οδού Λιοσίων (ΟΣΥ).

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2012

Δευτέρα 5 - Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012: Απεργίες στα ΜΜΜ

Δύσκολη εβδομάδα μετακινήσεων αναμένεται η επικείμενη, καθώς σε γενικό απεργειακό κλοιό θα βρίσκεται η Αθήνα. Πιο συγκεκριμένα:

Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012

24ωρη απεργία στις 3 γραμμές μετρό και το τραμ.

Επικείμενη ακύρωση τελευταίων βραδυνών δρομολογίων στον προαστιακό & εθνικό σιδηρόδρομο (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) λόγω της απεργίας της Τρίτης. 

24ωρη απεργία έχει κυρηχθεί και στα ταξί.

Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2012

24ωρη απεργία στις 3 γραμμές μετρό, το τραμ, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.

24ωρη απεργία στον προαστιακό & εθνικό σιδηρόδρομο (ΤΡΑΙΝΟΣΕ).

Από τις 5 το πρωϊ της Τρίτης μέχρι τις 5 το πρωϊ της Τετάρτης αναμένονται να ακινητοποιηθούν και τα ταξί.

Ουσιαστικά κάνενα μέσο μεταφοράς δεν θα κυκλοφορεί την Τρίτη!

Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

24ωρη απεργία σε ταξί, λεωφορεία, τρολεϊ, στον προαστιακό & εθνικό σιδηρόδρομο (ΤΡΑΙΝΟΣΕ).

Οι 3 γραμμές μετρό θα λειτουργήσουν κανονικά μετά τις 15:00  και το τραμ μετά τις 12:00 (πλήρης λειτουργία από 13:30), ενώ κλειστοί θα παραμείνουν οι σταθμοί μετρό ΑΚΡΟΠΟΛΗ, ΣΥΝΤΑΓΜΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ και ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ

Η γραμμή μετρό 3 δεν θα εκτελεί δρομολόγια στο τμήμα ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ.

Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012

24ωρη απεργία στις 3 γραμμές μετρό, τα ταξί και το τραμ.

Τα υπόλοιπα ΜΜΜ αναμένονται να κινηθούν κανονικά. 

Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012

24ωρη απεργία στις 3 γραμμές μετρό και το τραμ.

Τα υπόλοιπα ΜΜΜ αναμένονται να κινηθούν κανονικά. 

Παραμείνετε συντονισμένοι για επικείμενες αλλαγές και διευκρινίσεις.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Δευτέρα 5 - Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012: Αναστολή δρομολογίων στο τμήμα ΟΙΝΟΗ-ΧΑΛΚΙΔΑ

0 σχόλια
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι, από τη Δευτέρα 5-11-2012 έως και την Παρασκευή 9-11-2012, λόγω τεχνικών εργασιών στο δίκτυο αναστέλλεται η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών στο τμήμα Οινόη– Χαλκίδα– Οινόη.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, δρομολογούνται λεωφορεία στο τμήμα μεταξύ Οινόη-Χαλκίδα-Οινόη, στις ώρες των υπό αναστολή  δρομολογίων.

Σημειώνεται ότι τα λεωφορεία θα πραγματοποιούν στάσεις στους ενδιάμεσους σταθμούς Καλοχωρίου – Παντειχίου και Αυλίδας.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ: Σπείρα διέπραξε 208 κλοπές, σε 6 μήνες, σε σταθμούς του μετρό!

0 σχόλια
Τουλάχιστον 208 κλοπές σε βάρος πολιτών, μέσα και έξω από σταθμούς του Μετρό και του ΗΣΑΠ είχαν διαπράξει, το τελευταίο εξάμηνο, τα μέλη πολυμελούς σπείρας που εξαρθρώθηκε, μετά από συστηματική έρευνα της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αθηνών.

Για την υπόθεση συνελήφθησαν μετά από αστυνομική επιχείρηση σε διάφορα σημεία του κέντρου των Αθηνών 42 μέλη του κυκλώματος, και συγκεκριμένα 13 Ρουμάνοι, 10 Αλβανοί, εννέα Αλγερινοί, τρεις Βούλγαροι, τρεις Γεωργιανοί, δύο Ιρακινοί, ένας Αφγανός και ένας Παλαιστίνιος.

Όπως έγινε γνωστό από τις αρχές, η σπείρα χωρισμένη σε ομάδες των τεσσάρων ή πέντε ατόμων προσέγγιζε καθημερινά ανυποψίαστους πολίτες, κυρίως γυναίκες και ηλικιωμένους, μέσα και έξω από σταθμούς του Μετρό και του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου και αφαιρούσε πορτοφόλια και άλλα αντικείμενα, μέσα από τις τσέπες των ρούχων τους και από τις τσάντες τους.

Σε αρκετές περιπτώσεις μάλιστα ασκούσαν και σωματική βία. Οι δράστες έκρυβαν τα κλοπιμαία σε σπίτια που χρησιμοποιούσαν ειδικά για αυτόν το σκοπό και στην συνέχεια τα πωλούσαν σε τρίτους στο Μοναστηράκι και στο Θησείο.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών, ενώ οι έρευνες των αρχών συνεχίζονται για να εξακριβωθεί τυχόν συμμετοχή τους και σε άλλες αξιόποινες πράξεις.

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ: Στην τελική φάση ο διαγωνισμός για την τηλεματική

0 σχόλια
Στην τελική φάση εισέρχεται ο διαγωνισμός για την τηλεματική στις αστικές συγκοινωνίες, καθώς εγκρίθηκαν από την Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ του υπουργείου Ανάπτυξης.

Αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη, χρηματοδότηση, εγκατάσταση, υποστήριξη λειτουργίας, συντήρηση και τεχνική διαχείριση ενός ολοκληρωμένου συστήματος πληροφόρησης επιβατών και διαχείρισης στόλου για τις «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Το έργο αφορά στην εγκατάσταση ενός δικτύου 1000 «έξυπνων» στάσεων σε όλη την περιοχή εξυπηρέτησης του ΟΑΣΑ. Οι επιβάτες θα πληροφορούνται τον χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες, που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις, καθώς και από το κινητό τους τηλέφωνο ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους.

Προβλέπεται επίσης, η δημιουργία κέντρου ελέγχου από όπου θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η λειτουργική κατάσταση του συστήματος συγκοινωνιών και θα γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για τον καλύτερο συντονισμό και βελτιστοποίηση του συγκοινωνιακού έργου.

Στόχοι του συστήματος τηλεματικής

Το Σύστηµα Τηλεµατικής έχει ως στόχο τη βελτιστοποίηση της απόδοσης και της ποιότητας του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου και των υπηρεσιών:

-Παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο της θέσης όλων των οχημάτων

-Πληροφόρηση των επιβατών για τις ώρες διέλευσης των οχημάτων, μέσω των «έξυπνων στάσεων»

-Πληροφόρηση των επιβατών για τις ώρες διέλευσης των οχημάτων, μέσω διαδικτύου, SMS και εφαρμογών 3ης γενιάς (3G) κινητής τηλεφωνίας

-Ενημέρωση επιβατών εντός οχήματος (αναγγελία επόμενης στάσης, ad hoc ανακοινώσεις από Κέντρα Διαχείρισης)

-Επικοινωνία οδηγών με τα Κέντρα Διαχείρισης

-Πληροφόρηση για την επιβατική κίνηση κατά γραµµή, στάση και δρομολόγιο ή ώρα (μέσω του συστήματος αυτόματης καταμέτρησης επιβατών)

-Έλεγχος της αξιοπιστίας των δρομολογίων και της τήρησης του προγραμματισμού και κατ΄επέκταση βελτιστοποίηση του προγραμματισμού του συγκοινωνιακού έργου

-Ενημέρωση ακυρώσεων δρομολογίων ή τροποποιήσεων στον προγραμματισμό.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Στα οφέλη από τη λειτουργία του συστήματος θα πρέπει να συμπεριληφθούν:

-Η βελτίωση της ποιότητας και ταχύτητας μεταφοράς
-Η βελτίωση της παραγωγικότητας του Συστήματος Αστικών Συγκοινωνιών
-Η βελτίωση του αισθήματος ασφαλείας του κοινού και των εργαζομένων
-Η αύξηση παραγωγικότητας των εργαζόμενων που φτάνουν στην εργασία τους με καλύτερες συνθήκες μετακίνησης

Οι θετικές επιπτώσεις στην εικόνα των φορέων ειδικά, αλλά και συνολικότερα στην εικόνα του συστήματος μαζικών μεταφορών.

Από την υλοποίηση του έργου προβλέπεται ότι θα προκύψουν δυο ιδιαίτερα σημαντικά οφέλη που θα συμβάλουν στην περαιτέρω εξυγίανση των συγκοινωνιών:

-Η μείωση του απαιτούμενου αριθμού οχημάτων
-Η αύξηση της επιβατικής κίνησης

Χρονοδιάγραμμα του έργου
 
Η συνολική διάρκεια της σύμπραξης είναι 12 έτη, από τα οποία 2 έτη για την κατασκευή των υποδομών και 10 έτη για τη λειτουργία, συντήρηση και τεχνική διαχείρισης του έργου.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 52 εκατ. ευρώ (καθαρά παρούσα αξία των συνολικών πληρωμών διαθεσιμότητας).

Το δημόσιο θα συμμετέχει στη χρηματοδότηση του κόστους κατασκευής του έργου κατά ανώτατο ποσοστό 40%. Για το σκοπό αυτό προβλέπεται η αξιοποίηση κοινοτικών πόρων μέσω του ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΕΣΠΑ.

Υπενθυμίζεται ότι έχουν εγκριθεί οι υποψηφιότητες των παρακάτω εταιρειών:

-INTRACOM IT SERVICES - INTRACOM ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ 
-ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ – UNISYSTEMS
-ELSAG DATAMAT – SWARCO
-G4S HELLAS HOLDING – G4S TELEMATIX
-ERICSSON HELLAS
-ΑΤΕΣΕ

Στις αμέσως επόμενες ημέρες θα προσκληθούν οι επιλεγέντες υποψήφιοι για την παραλαβή των τευχών και την επίσημη έναρξη του διαγωνισμού. Η διαβούλευση με τους εγκεκριμένους υποψηφίους ώστε να διαμορφωθούν οι τελικοί οροί του διαγωνισμού και οι δεσμευτικές προσφορές του θα κατατεθούν στο πρώτο τρίμηνο του 2013 και θα ακολουθήσουν:

Η ανακήρυξη αναδόχου και η υπογραφή σύμβασης ανάλογα με τον αριθμό ενδεχομένων ενστάσεων (Απρίλιος – Οκτώβριος 2013). Κατασκευή και τμηματική έναρξη λειτουργιά του έργου (2013-2015).

Ηλεκτρονικό εισιτήριο - Μπάρες

Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα γίνει επίσης η έγκριση για την τελική φάση του διαγωνισμού για το αυτόματο σύστημα κομίστρου (ηλεκτρονικό εισιτήριο) με διαδικασίες ανάλογες και κατακύρωση του έργου επίσης μέσα στο 2013.
Αυτό θα επιτρέπει αφενός το κλείσιμο του μετρό με μπάρες και αφετέρου την αξιοποίηση των πλέον συγχρόνων τεχνολογιών για την τιμολόγηση των υπηρεσιών και την συλλογή του κομίστρου.

Συμπληρωματικά με την εντατικοποίηση των ελέγχων – που βρίσκεται σε εφαρμογή  και αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα– η υλοποίηση των παραπάνω έργων θα αποτελέσει σημείο ουσιαστικής αναβάθμισης των υπηρεσιών των συγκοινωνιών αλλά και των εσόδων τους. 

ΠΗΓΗ: Metaforespress.gr

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2012: 24ωρη απεργία στις 3 γραμμές μετρό

Την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2012, οι εργαζομενοί στις 3 γραμμές μετρό έχουν κηρύξει 24ωρη απεργία. Τα υπόλοιπα ΜΜΜ αναμένονται να κυκλοφορήσουν κανονικά.

Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: Εγκληματικότητα ο νέος επιβάτης των ΜΜΜ

0 σχόλια
Κενά στον τρόπο της φύλαξης των σταθμών των μέσων σταθερής τροχιάς ενδέχεται να υποκρύπτουν τα συχνά περιστατικά βίας και επιθέσεων που έχουν συμβεί τους τελευταίους οκτώ μήνες στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, το μετρό και το τραμ.



Οι επιβάτες ανησυχούν, οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για «τρύπα» στη φύλαξη των σταθμών, ενώ τον προβληματισμό τους δεν κρύβουν και στελέχη της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), τα οποία, πάντως, επισημαίνουν ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μπορεί να αποτελούν μια μικρογραφία της Αθήνας και στο ζήτημα της αύξησης της εγκληματικότητας αλλά εξακολουθούν να είναι πολύ πιο ασφαλή από τους δρόμους της πόλης.

Γεγονός είναι, πάντως, ότι το φαινόμενο προκαλεί ανησυχία, καθώς με τα τρία μέσα διακινούνται καθημερινά περίπου ένα εκατομμύριο επιβάτες, εκ των οποίων υπολογίζεται ότι οι μισοί προτιμούν το μετρό, περίπου 40% τον ηλεκτρικό, ενώ ένα 10% μετακινείται με το τραμ.

Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ βρίσκεται ήδη εδώ και καιρό σε συνεργασία με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, προκειμένου να βρεθεί μια λύση στο ζήτημα. Παράλληλα έχει ήδη ζητήσει από την ΕΛ.ΑΣ. την ενίσχυση της φύλαξης με περισσότερους ειδικούς φρουρούς, κάτι το οποίο ωστόσο θεωρείται μάλλον ανέφικτο αυτήν την περίοδο.

Την ίδια στιγμή οι υπάλληλοι ιδιωτικών εταιρειών security, που έχουν κάνει συμβάσεις για τη φύλαξη των σταθμών, έχουν περιορισμένες αρμοδιότητες, ενώ δεν διαθέτουν και τα μέσα αντιμετώπισης όλων των περιστατικών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, σήμερα στο μετρό, στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και στο τραμ απασχολούνται περίπου 120 άτομα από ιδιωτικές εταιρείες security και 40 ειδικοί φρουροί, τους οποίους έχει παραχωρήσει η Αστυνομία.

Ωστόσο τα περιστατικά βίας φαίνεται να παρουσιάζουν αυξητική τάση, ιδιαίτερα μετά τον περασμένο Φεβρουάριο, οπότε και υπάλληλος του μετρό εντόπισε σακούλα με βόμβα ανάμεσα σε δύο καθίσματα συρμού στον σταθμό του Αιγάλεω, η οποία ευτυχώς δεν είχε εκραγεί λόγω κακής συνδεσμολογίας.

Εμπρησμός
 

Προβληματισμό έχει προκαλέσει και ο εμπρησμός που σημειώθηκε πριν από λίγες ημέρες σε συρμό του τραμ στον τερματικό σταθμό του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας από πέντε γκαζάκια που τοποθέτησαν κουκουλοφόροι, αφού πρώτα απομάκρυναν τη μοναδική επιβάτη και τον οδηγό.

Την ίδια ημέρα είχε σημειωθεί ένοπλη ληστεία με πυροβολισμούς στον σταθμό του μετρό «Συγγρού-Φιξ», ενώ λίγα 24ωρα νωρίτερα εργαζόμενος του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου είχε μεταφερθεί στο νοσοκομείο σοβαρά τραυματισμένος ύστερα από επίθεση που είχε δεχθεί από ομάδα νεαρών που έκαναν γκράφιτι, τους οποίους προσπάθησε να απομακρύνει.

Την ίδια στιγμή σε μάστιγα έχουν μετατραπεί οι πορτοφολάδες, οι οποίοι δρουν συνήθως σε συμμορίες των 10-15 ατόμων στους σταθμούς του ηλεκτρικού, ενώ συχνές είναι και οι ρατσιστικές επιθέσεις εναντίον μεταναστών σε αφύλακτους σταθμούς.
Δρομολόγια που φοβίζουν οδηγούς και επιβάτες  

Τα λεωφορεία του τρόμου
  • Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται σε 2-3 στάσεις
Α10, Β10 και Β12, οι τρεις λεωφορειακές γραμμές που συνδέουν την Αθήνα με το Μενίδι και τα Λιόσια αποτελούν τα «δρομολόγια του τρόμου» για τους οδηγούς της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), όπως παραδέχονται οι ίδιοι.

Εμπορία αλλά και χρήση ναρκωτικών, καβγάδες, κλοπές αλλά και τραυματισμοί συνθέτουν την καθημερινή εικόνα σ΄αυτά τα δρομολόγια, ειδικά τις νυχτερινές ώρες.

Είναι τα δρομολόγια που, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΑ, Λεωνίδα Σκούλο, προτιμούν τοξικομανείς και «βαποράκια» για τις μετακινήσεις τους προκειμένου να εξασφαλίσουν τη δόση τους.

Καθημερινά με τις γραμμές αυτές μετακινούνται τουλάχιστον είκοσι τοξικομανείς, πολλοί εκ των οποίων καπνίζουν ή κάνουν και χρήση ναρκωτικών μέσα στα οχήματα και μπροστά στους υπόλοιπους επιβάτες.

Το πρόβλημα είναι γνωστό εδώ και χρόνια αλλά, σύμφωνα με τους εργαζομένους, έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις την τελευταία διετία.

Ειδικά για τα δύο δρομολόγια του Μενιδίου, οι ίδιοι έχουν σκεφτεί ακόμα και να ζητήσουν την κατάργησή τους: «Δεν προχωρήσαμε όμως γιατί το θεωρήσαμε άδικο για τους υπόλοιπους επιβάτες» λέει ο κ. Σκούλος.

Ο ίδιος έχει ήδη ενημερώσει με επιστολές τόσο το υπουργείο Μεταφορών όσο και την Ασφάλεια, τον δήμο και το αστυνομικό τμήμα της περιοχής, χωρίς όμως ακόμα να έχουν ληφθεί μέτρα: «Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται σε 2-3 στάσεις καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας. Μας είπαν ότι εκεί θα τοποθετήσουν αστυνομικούς, αλλά έως τώρα δεν έχει γίνει τίποτα».

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Μ. ΚΑΡΛΑΥΤΗΣ

Μειώνεται η ζήτηση

 

Η εγκληματικότητα στις αστικές συγκοινωνίες συνίσταται από πληθώρα παραβάσεων που αφορούν στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών (βανδαλισμός των υποδομών και του εξοπλισμού των μέσων κ.λπ.), στους επιβάτες (μικροκλοπές, επιθέσεις) και στους εργαζόμενους.

Η εγκληματικότητα στα μέσα μεταφοράς είναι ανάλογη της συνολικής εγκληματικότητας στον λοιπό αστικό χώρο. Ιδιαίτερη παράμετρο αποτελεί όμως ο φόβος που προκαλείται στους επιβάτες για την πιθανότητα αντιμετώπισης εγκληματικής συμπεριφοράς, καθώς μειώνει τη ζήτηση για αστικές συγκοινωνίες. Πρόκειται για ένα φαύλο κύκλο, καθώς όσο μειώνεται η ζήτηση ως αποτέλεσμα του φόβου, τόσο αυξάνονται οι ευκαιρίες για εγκληματική συμπεριφορά.

Ο Μ. Καρλαύτης είναι πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων
 
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΑΓΓ. ΤΣΙΓΚΡΗΣ

Εμφαση στην πρόληψη

 

Ο χάρτης της εγκληματικότητας στη σύγχρονη Ελλάδα, άλλαξε δραματικά. Σήμερα μπορούμε να μιλάμε πλέον για την πλήρη «ενηλικίωση» του εγκλήματος στη χώρα μας, που μία δεκαετία πριν παρέμενε ακόμα σε «νηπιακό» στάδιο. Σπάνια κάποιος παρατηρούσε στο αστυνομικό δελτίο κρούσμα βίας ή εγκληματικότητας σε μέσα μεταφοράς. Σήμερα καταγράφονται χιλιάδες. Το έγκλημα πλέον στην Ελλάδα κινείται με αυξητικούς ρυθμούς και γι΄ αυτό θα πρέπει να δοθεί βάση στον τομέα της πρόληψης.

Ο Αγγ.Τσιγκρής είναι δικηγόρος, διδάκτωρ Εγκληματολογίας

ΠΗΓΗ: ΤΟ ΕΘΝΟΣ

Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget