Σάββατο 30 Ιουνίου 2012

ΣΦΣ: Γιόρτασαν τα 130 χρόνια ΣΠΑΠ - Ενδιαφέρον από Γερμανία και Αυστρία για σιδηροδρομικό τουρισμό

3 σχόλια
Τα 130 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Γενικής Πιστωτικής Τραπέζης της Ελλάδος, με την οποία ξεκίνησε η κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, γιόρτασε το βράδυ της Τετάρτης στο Σιδηροδρομικό Μουσείο Αθηνών ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ).


Στην εκδήλωση του ΣΦΣ έγινε εκταταμένη παρουσίαση της ιστορίας των θρυλικών Σιδηροδρόμων Πειραιώς - Αθηνών - Πελοποννήσου (ΣΠΑΠ), που διαχειρίζονταν το δίκτυο της Πελοποννήσου και αργότερα τμήμα του δικτύου της Αττικής.

Επίσης, αναφέρθηκαν τα εκτεταμένα περιστατικά λεηλασίας της σιδηροδρομικής υποδομής του Μοριά, ενώ προβλήθηκαν και βίντεο από τις εξορμήσεις των φίλων του σιδηροδρόμου στις ράγες της μη χρησιμοποιούμενης, πια, μετρικής γραμμής, τις οποίες, μάλιστα, εξερευνούν με τα δικά τους, αυτοσχέδια οχήματα.

Οι φίλοι του σιδηροδρόμου χρησιμοποιούν πειραματικά, σιδηροδρομικά οχήματα, κατάλληλα για χρήση στην μετρική γραμμή. Ήδη, έχουν κατασκευαστεί δύο τέτοια οχήματα (το SD1 και το SD2), ενώ βρίσκεται υπό κατασκευή κι ένα νέο πρωτότυπο όχημα το SD3.

Με αυτά τα οχήματα, αλλά και με ποδηλατοδρεζίνες (δηλαδή ποδήλατα προσαρμοσμένα για χρήση στο δίκτυο) οι φίλοι του σιδηροδρόμου κάνουν εκδρομές στην - υπό αναστολή σήμερα - γραμμή της Πελοποννήσου, η οποία, μάλιστα, είχε πρόσφατα ανακαινισθεί πλήρως.

Κρούσεις από το εξωτερικό

Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ΣΦΣ, κ. Σπύρος Νικολόπουλος, μιλώντας προς «Το Βήμα», όταν αναρτήθηκαν αυτά τα βίντεο στο Youtube, Γερμανοί και Αυστριακοί φίλοι των σιδηροδρόμων ήρθαν σε επαφή με τον ΣΦΣ, ζητώντας να μάθουν το κόστος συμμετοχής σε αυτές τις εκδρομές, πιστεύοντας ότι προσφέρονται επίσημα από τον ΟΣΕ, ενώ εκδήλωσαν και το ενδιαφέρον τους να ναυλώσουν πτήση τσάρτερ για την Καλαμάτα, προκειμένου να συμμετάσχουν σε αυτές τις εναλλακτικές δραστηριότητες.

Ο ΣΦΣ τους ενημέρωσε ότι οι εκδρομές στο δίκτυο του Μοριά γίνονται άτυπα, αφού δεν προσφέρονται ως πακέτο από τον ΟΣΕ. «Μας ρωτούσαν τι τιμές και τι άλλο χρειάζεται για να πάρουν το αεροπλάνο και να συμμετάσχουν στο event» λέει ο κ. Νικολόπουλος.

«Το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου είναι ιδεώδες για την ανάπτυξη του τουρισμού, μέσα από ήπιες μορφές, που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της περιοχής. Γιατί να μην έρθουν εδώ ξένοι για να απολαύσουν μοναδικές διαδρομές μέσα στη φύση, την τοπική γαστρονομία, να δουν παραδοσιακά ελαιοτριβεία και οινοποιεία, και να επισκεφθούν μοναδικά μνημεία;» διερωτάται ο πρόεδρος του ΣΦΣ.

Δίκτυο με μακρά ιστορία


Η σύμβαση παραχώρησης για τον σιδηρόδρομο του Μοριά έγινε με τον Ν.1046/1882, που προέβλεπε την κατασκευή, σύσταση και χρήση σιδηροδρόμου «από Πειραιώς δια Μεγάρων, Νέας Κορίνθου και Αιγίου εις Πάτρας, από Κορίνθου δι' Άργους εις Ναύπλιον και από Άργους εις Μύλους (Ναυπλίου)» και υπό την αίρεση της παραχώρησης των γραμμών από Πάτρα προς Πύργο και «από Μεσολογγίου εις Αγρίνιον ή από Μεσολογγίου εις Άρταν μετά διακλαδώσεως αποληγούσης εις Αγρίνιον».

Έως το 1890 η εταιρία ΣΠΑΠ είχε κατασκευαστεί μεγάλο τμήμα της γραμμής, φτάνοντας μέχρι τον Πύργο, ενώ τα επόμενο χρόνια ενεπλάκη στην κατασκευή και την εκμετάλλευση και των υπόλοιπων κομματιών του σημερινού Πελοποννησιακού δικτύου.

Έως τον Μεσοπόλεμο, η εταιρία ήταν ισχυρή, είχε μεγάλη ρευστότητα και σχεδίαζε φιλόδοξες επεκτάσεις και διακλαδώσεις τόσο εντός της Πελοποννήσου όσο και προς την Ήπειρο και τη Θεσσαλία. Ωστόσο, η παγκόσμια κρίση, τα τραγικά δημοσιονομικά προβλήματα του Ελληνικού κράτους, αλλά και η ανάδυση του αυτοκινήτου κατέστησαν τους ΣΠΑΠ ζημιογόνους, με αποτέλεσμα η εταιρία να καταρρεύσει και να κρατικοποιηθεί.
Μεταπολεμικά, οι ΣΠΑΠ απορροφήθηκαν από τους Σιδηροδρόμους του Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ), τον «πρόγονο», δηλαδή του σημερινού ΟΣΕ.


ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ

Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

ΟΑΣΑ: Το θερινό πρόγραμμα δρομολογίων των ΜΜΜ

0 σχόλια
Από τον ΟΑΣΑ ανακοινώνεται ότι στις επόμενες ημέρες θα εφαρμοστεί το θερινό πρόγραμμα δρομολόγησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.


Αναλυτικότερα οι αλλαγές ανά Μέσο Μεταφοράς θα εφαρμοστούν ως εξής :

■Λεωφορεία, Τρόλλεϋ: από το Σάββατο 30/6/12

■Τραμ, Γραμμή 1 ΜΕΤΡΟ: από τη Δευτέρα 2/7/12
■Γραμμές 2, 3 ΜΕΤΡO: από το Σάββατο 7/7/12


Διευκρινίζεται ότι για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού οι παρακάτω γραμμές λεωφορείων θα λειτουργούν ενισχυμένες :

Ø 220 ΑΝΩ ΙΛΙΣΙΑ-ΑΚΑΔΗΜΙΑ
Ø 221 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΚΑΔΗΜΙΑ
Ø 224 ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ – ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
Ø 550 Π.ΦΑΛΗΡΟ – ΚΗΦΙΣΙΑ
Ø 703 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ – ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ (μέσω ΘΗΒΩΝ)
Ø 732 ΑΓ. ΦΑΝΟΥΡΙΟΣ – ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΖΩΟΔ. ΠΗΓΗ
Ø 843 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΠΕΡΑΜΑ
Ø Α10 ΠΛ. ΒΑΘΗ – ΑΧΑΡΝΑΙ
Ø Β10 ΠΛ. ΒΑΘΗ – ΑΧΑΡΝΑΙ (μέσω ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ)
Ø Α4 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – Κ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΤΕΡΨΙΘΕΑ
Ø Α7 ΚΑΝΙΓΓΟΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ
Ø Α8 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – Ν.ΙΩΝΙΑ – ΜΑΡΟΥΣΙ
Ø Β12 ΜΑΡΝΗ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Ø Β18 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΠΕΡΑΜΑ (μέσω Π. ΡΑΛΛΗ)
Ø Γ18 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΠΕΡΑΜΑ (μέσω ΓΡ. ΛΑΜΠΡΑΚΗ)
Ø Β9 ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ – ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ – Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ
Ø Γ9 ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ – ΚΟΚ. ΜΥΛΟΣ – ΑΧΑΡΝΑΙ

Για τις παραπάνω γραμμές θα ισχύσει, για τις καθημερινές, το χειμερινό πρόγραμμα δρομολόγησης μέχρι και την Παρασκευή 13/7/12.
Ενισχυμένες θα λειτουργήσουν αυτό το διάστημα και οι γραμμές :
§ 040 ΠΕΙΡΑΙΑΣ- ΣΥΝΤΑΓΜΑ
§ 608 ΓΑΛΑΤΣΙ- ΑΚΑΔΗΜΙΑ- ΝΕΚΡΟΤΑΦ. ΖΩΓΡΑΦΟΥ
§ Α15 ΣΤ. ΛΑΡΙΣΗΣ- ΔΑΣΟΣ

Από το Σάββατο 14/7/12 θα ισχύσει και για όλες τις προαναφερθείσες γραμμές το θερινό πρόγραμμα δρομολόγησης. Επίσης, για όλο το διάστημα του καλοκαιριού, θα λειτουργούν ενισχυμένες οι παρακάτω λεωφορειακές γραμμές :
■051 ΟΜΟΝΟΙΑ- ΣΤ. ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΚΗΦΙΣΟΥ

■304 ΣΤ. ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ-ΑΡΤΕΜΙΣ (ΒΡΑΥΡΩΝΑ)

■305 ΣΤ. ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ-ΑΡΤΕΜΙΣ (ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ)

■171 ΣΤ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΒΑΡΚΙΖΑ

■Α2 ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΒΟΥΛΑ

■Ε22 ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΣΑΡΩΝΙΔΑ

■Χ95 ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ

■Χ96 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ


Για τις παραπάνω γραμμές, που συνδέουν σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους, εφαρμόζεται τους θερινούς μήνες ενισχυμένο πρόγραμμα δρομολογίων, σε σχέση με το αντίστοιχο πρόγραμμα, που ισχύει τους χειμερινούς μήνες.


Για τις θερινές συχνότητες δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ (Τραμ, 3 γραμμές μετρό) κάντε κλίκ εδώ.


Για τις θερινές συχνότητες δρομολογίων της ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλλεϋ) αναμείναται να ανανεωθούν οι συχνότητες ανά όχημα στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ.

Τρίτη 26 Ιουνίου 2012

ΣΤΑΣΥ: Όσοι φωτογραφίζoυν και βιντεοσκοπούν, θα πληρώνουν!

3 σχόλια
Την καθιέρωση τιμοκαταλόγου για την κινηματογράφηση, βιντεοσκόπηση και φωτογράφηση σε όλους τους χώρους και τα οχήματα του Μετρό και των ΗΣΑΠ αποφάσισε την Παρασκευή το διοικητικό συμβούλιο της ΣΤΑΣΥ, δηλαδή της θυγατρικής του ΟΑΣΑ που διαχειρίζεται τα μέσα σταθερής τροχιάς των Αθηνών, σε μία προσπάθεια δημιουργίας νέων πηγών εσόδων.


Ωστόσο, πέραν της λήψης οπτικοακουστικού υλικού, που έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα (όπως για παράδειγμα, η διαφήμιση), η εταιρία αποφάσισε να «χρεώσει» ακόμη και φοιτητικές και σπουδαστικές εργασίες, αλλά και τους επίδοξους «μικρομηκάδες», δηλαδή τους δημιουργούς ταινιών μικρού μήκους.

Ειδικότερα, αποφασίστηκαν οι εξής τιμές (με ΦΠΑ 23%):

- Διαφημίσεις σε σταθμούς ή και με χρήση συρμού εν κινήσει εντός του δικτύου, 600 ευρώ ανά ώρα

- Διαφημίσεις σε σταθερούς συρμούς εντός των αμαξοστασίων ή γενικότερα σε χώρους στάθμευσης 400 ευρώ ανά ώρα

- Κινηματογραφικές ταινίες, τηλεταινίες, 300 ευρώ ανά ώρα

- Κινηματογραφικές ταινίες μικρού μήκους ή πρωτοεμφανιζόμενων σκηνοθετών με τη συμμετοχή Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) ή ενταγμένες σε ευρωπαϊκά προγράμματα, 200 ευρώ ανά ώρα

- Βίντεο για ανάρτηση στο διαδίκτυο 300 ευρώ ανά ώρα

- Μουσικό Video clip 200 ευρώ ανά ώρα

- Φωτογραφήσεις, κινηματογραφήσεις, βιντεοσκοπήσεις για πτυχιακές ή άλλες εργασίες φοιτητών - σπουδαστών, χωρίς εξοπλισμό φωτισμού ή μόνο φορητό, 30 ευρώ ανά ώρα

- Φωτογραφήσεις, κινηματογραφήσεις, βιντεοσκοπήσεις για πτυχιακές ή άλλες εργασίες φοιτητών - σπουδαστών με εξοπλισμό φωτισμού, 40 ευρώ ανά ώρα

- Καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος φωτογραφήσεις, video art χωρίς εξοπλισμό φωτισμού, 50 ευρώ ανά ώρα με ελάχιστη καταβολή το αντίτιμο τριών ωρών (150 ευρώ)

- Καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος φωτογραφήσεις video art με εξοπλισμό φωτισμού, 80 ευρώ ανά ώρα με κατ' ελάχιστον καταβολή του αντιτίμου πέντε ωρών (400 ευρώ)

- Τηλεοπτικά ρεπορτάζ ειδησεογραφικού ή τουριστικού ενδιαφέροντος, δωρεάν.

Εκπτώσεις μόνο για τα έργα με τρένα

Επιπλέον, η εταιρία αποφάσισε - μεταξύ άλλων - την κατ' ελάχιστον χρέωση της αποκλειστικής χρήσης συρμού εν κινήσει έναντι 200 ευρώ ανά ώρα, την ασφαλιστική κάλυψη της όποιας ενέργειας και το δικαίωμα να προχωρά σε επιπλέον χρεώσεις, εάν υπάρχουν ιδιαίτερες ανάγκες λειτουργικής ή επιχειρησιακής μέριμνας.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέτουν εγγράφως το αίτημά τους κι εφ' όσον εγκριθεί, θα υπογράφεται συμφωνητικό με όρους και προϋποθέσεις. Σύμφωνα με τη ΣΤΑΣΥ, «απαγορεύεται η φωτογράφηση, κινηματογράφηση, βιντεοσκόπηση επιβατών του δικτύου», όχι όμως και οι «δημοσιογραφικές λήψεις ...κάθε είδους».
Επίσης, η εταιρία, εάν το κρίνει σκόπιμο, θα μπορεί να ζητήσει αντίγραφο του τελικού προϊόντος, όπως στην περίπτωση ταινιών μικρού ή μεγάλου μήκους (με την συμμετοχή του ΕΚΚ ή ενταγμένων σε ευρωπαϊκά προγράμματα) ή για κινηματογραφικά έργα στα οποία «διαδραματίζουν εξαιρετικό ρόλο στην μυθοπλασία τα μέσα σταθερής τροχιάς» και απαιτούν πολυήμερες κινηματογραφήσεις. Μάλιστα, στα τελευταία θα υπάρχουν κι εκπτώσεις από 30% έως και 50%.


ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ

Παρασκευή 22 Ιουνίου 2012

ΣΤΑΣΥ: Δοκιμές στην τηλεματική της γραμμής 1, μέσα στο καλοκαίρι η λειτουργία

0 σχόλια
Έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές του συστήματος στους σταθμούς, μπερδεύοντας τους επιβάτες για το κατά πόσο ισχύουν οι χρόνοι που αναγράφονται στους πίνακες
Στους επόμενους 2 μήνες θα τεθεί σε λειτουργία το νέο σύστημα τηλεματικής στο δίκτυο του ΗΣΑΠ.


Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΣΤΑΣΥ (εταιρεία ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ που διαχειρίζεται πλέον το δίκτυο μετρό και ΗΣΑΠ στην Αθήνα), το σύστημα βρίσκεται ήδη σε δοκιμαστική λειτουργία σε σταθμούς του ηλεκτρικού.

Ειδικότερα, έχει εγκατασταθεί σύστημα ATS (σύστημα παρακολούθησης και ρύθμισης κυκλοφορίας των συρμών), στο οποίο περιλαμβάνεται και σύστημα πινάκων πληροφόρησης του επιβατικού κοινού για τους χρόνους άφιξης των συρμών στην αποβάθρα και στον τελικό προορισμό.

Με απλά λόγια, με το σύστημα τηλεματικής, οι επιβάτες θα γνωρίζουν από τις ενδείξεις στους πίνακες που έχουν στηθεί σε ψηλά και ευδιάκριτα σημεία των αποβαθρών το χρόνο άφιξης του επόμενου συρμού προς τον αντίστοιχο προορισμό, κάτι αντίστοιχο με το σύστημα που υπάρχει στους σταθμούς του Μετρό της Αθήνας.

Οι δοκιμές λαμβάνουν χώρα σχεδόν σε όλους τους σταθμούς του ΗΣΑΠ και πολλές φορές επικρατεί προσωρινή σύγχυση ανάμεσα στους επιβάτες, οι οποίο δε γνωρίζουν αν οι χρόνοι που αναγράφονται αναφέρονται στην πραγματικότητα ή είναι μέρος της δοκιμαστικής λειτουργίας.

Το έργο της τηλεματικής εντάσσεται στο μεγάλο έργο αναβάθμισης του δικτύου του ΗΣΑΠ, που πλέον έχει περάσει μαζί με το Μετρό υπό την αιγίδα της ΣΤΑΣΥ, θυγατρικής του ΟΑΣΑ για τα μέσα σταθερής τροχιάς στην Αθήνα (Μετρό-ΗΣΑΠ και Τραμ).


ΠΗΓΗ: www.osybusdrivers.gr

ΟΣΕ: Κλοπές στην Μεσσηνία

0 σχόλια
Συνελήφθησαν, στoν Άμμο Μεσσηνίας, από αστυνομικούς της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μεσσηνίας, δύο νέοι ηλικίας 26 και 18 χρονών, για διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία. Ειδικότερα, οι συλληφθέντες, στις 19-6-2012 το μεσημέρι, στον Άμμο Μεσσηνίας, αφού μπήκαν σε υπαίθριο αποθηκευτικό χώρο φύλαξης υλικού του Ο.Σ.Ε., με την χρήση συσκευής οξυγόνου-υγραερίου, έκοψαν και αφαίρεσαν, είκοσι έξι (26) ράγες, μήκους από 2 έως 2,5 μέτρων περίπου η κάθε μία, τις οποίες στην συνέχεια φόρτωσαν σε Ι.Χ. φορτηγό αυτοκίνητο και τράπηκαν σε φυγή.


Άμεσα κινητοποιήθηκαν αστυνομικές δυνάμεις της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μεσσηνίας, οι οποίες εντόπισαν τους ανωτέρω και μετά από ολιγόλεπτη καταδίωξη, ακινητοποίησαν το όχημα και τους συνέλαβαν. Επιπλέον, στο χώρο φόρτωσης του οχήματος, βρέθηκαν τα αφαιρεθέντα αντικείμενα (ράγες), τα οποία αποδόθηκαν σε αρμόδιο υπάλληλο του Ο.Σ.Ε., ενώ επίσης κατασχέθηκε, η συσκευή οξυγόνου-υγραερίου, καθώς και το φορτηγό όχημα, ως μέσο διευκόλυνσης μεταφοράς κλοπιμαίων. Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Καλαμάτας. Η αστυνομική έρευνα και η προανάκριση, διενεργείται από το Αστυνομικό Τμήμα Περιφέρειας Καλαμάτας, ενώ ερευνάται η συμμετοχή τους και σε άλλες παρόμοιες παράνομες πράξεις"


ΠΗΓΗ: Εφημερίδα Ελευθερία Μεσσηνίας

Τετάρτη 20 Ιουνίου 2012

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: ΟΣΥ: Μείωση εσόδων, προσωπικού, κόστους εργασίας...

0 σχόλια
Της Μάρως Τσαντήλα από το EURO2day...

Αρνούνται να πληρώσουν όχι μόνο το εισιτήριό τους αλλά ακόμη και το πρόστιμο, όταν εντοπίζονται από τους ελεγκτές να βρίσκονται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς χωρίς επικυρωμένο εισιτήριο.


Ο λόγος για τους επιβάτες λεωφορείων και τρόλεϊ οι οποίοι, είτε γιατί δεν έχουν πραγματικά την δυνατότητα, είτε γιατί πιστεύουν ότι δεν θα έχουν πρόβλημα λόγω των ελλιπών ελέγχων, δεν βάζουν το χέρι τους στην τσέπη για να αγοράσουν εισιτήριο. Ωστόσο ακόμη και αν τύχει να ελεγχθούν και τους επιβληθεί το προβλεπόμενο πρόστιμο πολύ μεγάλος αριθμός εξ’ αυτών αρνείται να το πληρώσει.

Τα στοιχεία που αφορούν στην εταιρεία "Οδικές Συγκοινωνίες" (Ο.ΣΥ.), στην οποία ανήκουν τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία, κρίνονται απογοητευτικά καθώς τα έσοδα από τα εισιτήρια στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου κατέγραψαν μείωση 4,87% φέτος σε σχέση με πέρυσι και διαμορφώθηκαν σε 22,34 εκατ. ευρώ έναντι 23,48 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Μεγάλη μείωση σε ποσοστό 13,59% κατέγραψαν επίσης στο αντίστοιχο διάστημα και τα έσοδα από κάρτες τα οποία διαμορφώθηκαν σε 15,61 εκατομμύρια έναντι 18,06 εκατ. ευρώ στο τετράμηνο του 2011.

Η μείωση εσόδων δεν ήταν αναμενόμενη καθώς διάγουμε εποχή που η μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων έχει οδηγήσει σημαντικό αριθμό πολιτών να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητά τους και να αναζητήσουν εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, μεταξύ αυτών και τα ΜΜΜ.
Ωστόσο από τα στοιχεία αποδεικνύεται ότι μεγάλος αριθμός επιβατών επιλέγει να χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς χωρίς να καταβάλει το αντίστοιχο αντίτιμο και σε αυτό είναι βέβαιο πως βοηθά και το γεγονός ότι έχει μειωθεί δραστικά ο αριθμός των ελεγκτών που πραγματοποιούν καθημερινά ελέγχους.

Τα μισά πρόστιμα «κόπηκαν» φέτος

Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας στο πρώτο τετράμηνο φέτος τα πρόστιμα που «κόπηκαν» ήταν λιγότερα από τα μισά σε σχέση με πέρυσι. Ειδικότερα στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου του 2011 εκδόθηκαν 24.126 πρόστιμα συνολικής αξίας 1.351.699 ευρώ ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2012 τα πρόστιμα που κόπηκαν ανήλθαν μόλις σε 11.506 με αξία 653.482 ευρώ, καταγράφηκε δηλαδή μείωση 53,31%.

Η μείωση των εκδοθέντων προστίμων και συνακόλουθα της αξίας τους ήταν αναμενόμενη λόγω της μεγάλης μείωσης του προσωπικού της ΟΣΥ που απασχολείται στο τομέα των ελέγχων.

Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα φαίνεται ότι είναι η άρνηση ή η αδυναμία όσων τους έχουν επιβληθεί πρόστιμα να πληρώσουν. Στο τετράμηνο φέτος τα εισπραχθέντα πρόστιμα μειώθηκαν κατά 41,61% και ανήλθαν σε 399.546 ευρώ έναντι 684.259 ευρώ πέρυσι. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι ο φετινός Απρίλιος κατά την διάρκεια του οποίου εκδόθηκαν 890 πρόστιμα ωστόσο στα ταμεία της εταιρείας δεν μπήκε ούτε ένα ευρώ από αυτά.

Μειωμένο το κόστος εργασίας

Την ίδια ώρα σημαντικά μειωμένο είναι και το κόστος εργασίας της Ο.ΣΥ. το οποίο στο τετράμηνο φέτος ανήλθε σε 68,3 εκατ. ευρώ από 89,3 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Η μείωση αυτή ήταν το αποτέλεσμα της μείωσης των τακτικών αποδοχών κατά περίπου 13 εκατομμύρια ευρώ, των έκτακτων αποδοχών που αφορούν σε υπερωρίες, ρεπό και αποζημιώσεις κατά περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ και των επιδομάτων κατά 2 εκατομμύρια ευρώ.

Τέλος, σημαντικά μειωμένο είναι πλέον το έργο που παρέχουν λεωφορεία καθώς τον τελευταίο χρόνο έχουν περικοπεί πολλές λεωφορειακές γραμμές με αποτέλεσμα να κινούνται λιγότερα οχήματα και να πραγματοποιούνται, καθημερινά, λιγότερα δρομολόγια.

Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012

ΟΑΣΑ: Παρασκευή 15 & Δευτέρα 18 Ιουνίου 2012: Δρομολόγια Σαββάτου σε λεωφορεία και τρόλεϊ

Ο ΟΑΣΑ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι -εν όψει των βουλευτικών εκλογών 2012 - θα υπάρξουν μεταβολές στις συχνότητες δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών την Παρασκευή 15/6 και την Δευτέρα 18/6.

Ειδικότερα, οι μεταβολές αφορούν στις Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΟΣΥ Α.Ε.) (λεωφορεία και τρόλεϊ), όπου θα ισχύσει εκτάκτως δρομολόγηση βασισμένη στο πρόγραμμα του Σαββάτου.

Για τις γραμμές που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο, τους σταθμούς ΚΤΕΛ και το λιμάνι του Πειραιά δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή, ενώ προβλέπεται ενίσχυση των δρομολογίων ανάλογα με την αντίστοιχη επιβατική κίνηση.

Σάββατο 9 Ιουνίου 2012

ΣΤΑΣΥ: Προ των πυλών η εγκατάσταση Wi-Fi δικτύου στους σταθμούς

0 σχόλια
Ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία για την εγκατάσταση και διάθεση στο κοινό ασύρματου διαδικτύου από την ΣΤΑΣΥ ΑΕ, Η εγκατάσταση θα γίνει σε 7 επιλεγμένους μεγάλους σταθμούς του Μετρό της Αθήνας.



Οι σταθμοί που θα διαθέτουν σε λίγους μήνες δωρεάν ασύρματο διαδίκτυο (wi-fi) είναι οι:

1. ΣΥΝΤΑΓΜΑ (γραμμές 2 και 3)
2. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (γραμμή 2)
3. ΟΜΟΝΟΙΑ (γραμμές 1 και 2)
4. ΠΕΙΡΑΙΑΣ (γραμμή 1)
5. ΑΚΡΟΠΟΛΗ (γραμμή 2)
6. ΝΕΡΑΤΖΙΩΤΙΣΣΑ (γραμμή 1)
7. ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ (γραμμή 3)



Το κόστος δε για την εγκατάσταση είναι πάρα πολύ μικρό καθώς δεν ξεπερνά τις 20.000 ευρώ. Το επόμενο διάστημα ασύρματο διαδίκτυο θα αποκτήσουν και άλλοι σταθμοί του Μετρό (και στις 3 γραμμές) ώσπου να καλυφθεί πλήρως το δίκτυο.

Θα πρέπει να πούμε πως η διαγωνιστική διαδικασία είχε ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο αλλά η γνωστή καθυστέρηση "χτύπησε" και εδώ με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να ολοκληρωθεί μόλις πριν λίγες μέρες.


Πηγή:ypodomes.com

Τρίτη 5 Ιουνίου 2012

ΣΤΑΣΥ: Το καλό παράδειγμα από το προσωπικό της εταιρείας για το ποδήλατο

0 σχόλια
Το καλό παράδειγμα για την προώθηση του πραγματικά "καθαρού" μέσου Μεταφοράς, του ποδηλάτου, έδωσαν οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ., στην ομπρέλα της οποίας στεγάζονται το Μετρό, ο ΗΣΑΠ και το Τραμ, καθώς η εταιρία κατετάγη πρώτη μεταξύ των συνολικά 167 οργανισμών, που πήραν μέρος στην καμπάνια, με αφορμή και τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.


Πολλοί εργαζόμενοι στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, το Μετρό και το Τραμ χρησιμοποίησαν το ποδήλατο για τη μετακίνησή τους από και προς την εργασία τους και πραγματοποίησαν, στη διάρκεια του Μαΐου, 293,5 διαδρομές και συνολικά 4.855 χιλιόμετρα στηρίζοντας στην πράξη το φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα των Μέσων Σταθερής Τροχιάς.

Μεταξύ των εργαζομένων που συμμετέχουν στη δράση είναι και ο 62χρονος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε., Κώστας Βασιλειάδης, που χρησιμοποιεί το ποδήλατο- σε συνδυασμό με Μέσα Σταθερής Τροχιάς - για την καθημερινή του μετακίνηση προς και από τον χώρο εργασίας του στο κέντρο της Αθήνας, καταδεικνύοντας ότι χρήστης ποδηλάτου μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε πολίτης, ανεξαρτήτως ηλικίας και επαγγελματικής ενασχόλησης.

Η Διοίκηση της εταιρείας, επιβραβεύοντας την οικολογική μετακίνηση, προσέφερε ως έπαθλο ένα σπαστό ποδήλατο στον εργαζόμενο με τα περισσότερα διανυθέντα χιλιόμετρα.


ΠΗΓΗ: newsit.gr

Παρασκευή 1 Ιουνίου 2012

Δευτέρα 4 Ιουνίου 2012: Μεταβολές δρομολογίων λόγω της Εθνικής Αργίας του Αγ.Πνεύματος

Την Δευτέρα 4 Ιουνίου θα πραγματοποιηθούν μεταβολές στα δρομολόγια των ΜΜΜ λόγω της Εθνικής Αργίας. Πιο συγκεκριμένα:


-> Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα κινούνται με πρόγραμμα Σαββάτου.

-> Το τραμ και η γραμμή μετρό 1 θα κινούνται με πρόγραμμα Κυριακής.

-> Οι γραμμές 2 & 3 του μετρό θα κινούνται με ενδιάμεσο πρόγραμμα Καθημερινής - Σαββάτου (δρομολόγια ανά 5 λεπτά περίπου).

-> Δεν υπάρχει ακόμη ενημέρωση για μεταβολές στα δρομολόγια εθνικού και προαστιακού σιδηροδρόμου.

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ: Συμπτώματα διάλυσης στο δίκτυο, γιατί όχι στο Μετρό η γραμμή Άνω Λιόσια- Αεροδρόμιο;

2 σχόλια
Κείμενο από το ypodomes.com...

(...) Η εταιρεία που ξεκίνησε ούτως ή άλλως με πολύ κακούς οιωνούς, με μισό δίκτυο, με ανύπαρκτη ηλεκτροκίνηση σήμερα είναι ουσιαστικά εκτός λειτουργίας.


Τα προβλήματα κλοπών, φθορών και βλαβών στα συστήματα είναι σχεδόν καθημερινά και κανείς δεν φαίνεται να μπορεί να ελέγξει την κατάσταση. Μόλις εχτές διορθώθηκε βλάβη από κλοπές καλωδίων ηλεκτροκίνησης, στη γραμμή του Κιάτου είναι καθημερινό φαινόμενο ενώ στην ηλεκτροκίνηση που είχε εγκατασταθεί εδώ και χρόνια προς Θήβα έχουν κλαπεί χιλιόμετρα καλωδίων.

Το πρόβλημα στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο όμως είναι ακόμα μεγαλύτερο. Η επόπτευση και λειτουργία του Προαστιακού από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι φανερό ότι δεν προχωρά όπως θα έπρεπε και πλέον πρέπει να ληφθούν πολύ σοβαρές αποφάσεις για το μέλλον της εταιρείας. Το δίκτυο παραμένει αχρησιμοποίητο και τα έργα δεν λένε να τελειώσουν ποτέ. Η γραμμή Άνω Λιόσια-Αεροδρόμιο είναι πλέον ανά 20 λεπτά και η επιβατική κίνηση έχει πάρει την κατηφόρα.

ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ

Παλαιότερα η Αττικό Μετρό είχε ενδιαφερθεί να λειτουργήσει το τμήμα του Αεροδρομίου και να επεκτείνει το δίκτυο της, προσέκρουσε όμως στις αντιρρήσεις του τότε Υπουργείου Μεταφορών.

Σήμερα το ενδεχόμενο ανάληψης του δρομολογίου Άνω Λιόσια- Αεροδρόμιο από την ΣΤΑΣΥ θα ήταν σωτήριο τόσο για την Προαστιακός όσο και για τους κατοίκους και επιβάτες της περιοχής που διέρχεται το τρένο.

Με δρομολόγια που να προσομοιάζουν με εκείνα του Μετρό (ανά 5 ή 7 λεπτά) σε ώρες αιχμής η γραμμή αυτή μπορεί να προσελκύσει χιλιάδες νέους επιβάτες και να δώσει μία νέα διάσταση στο δίκτυο του Μετρό στην Αθήνα. Το δρομολόγιο θα μπορούσε να είναι το κλασσικό Αεροδρόμιο-Άνω Λιόσια καταργώντας το σημερινό δρομολόγιο του Προαστιακού.

Αυτό θα έδινε τον απαραίτητο χρόνο και στην σιδηροδρομική εταιρεία να ολοκληρώσει το κατασκευαστικό έργο στον Προαστιακό και να λειτουργήσει πάνω στη βασική γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-ΣΚΑ με μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων και να προσδώσει κύρος στη λειτουργία της μιας και τα τρένα που διαθέτει δεν είναι αρκετά για να καλύψει με συχνά δρομολόγια την αστική περιοχή της πρωτεύουσας.

Φυσικά για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να υπάρξει πολιτική απόφαση και αυτό δεν μπορεί να γίνει αν δεν πιέσουν οι Δήμοι της περιοχής, η Περιφέρεια Αττικής αλλά και το Υπουργείο Υποδομών να πάρει την απόφαση για κάτι τόσο δραστικό.

Φυσικά στην χώρα μας μία τέτοια απόφαση θα προσέκρουε σε συμφέροντα που βολεύονται με διαλυμένο σιδηρόδρομο, όμως τα εκατοντάδες εκατομμύρια που έχουν ξοδευτεί από Δημόσιο χρήμα για την κατασκευή της υποδομής πρέπει να χρησιμοποιηθούν με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο.


Πηγή:ypodomes.com

Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget