Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

ΣΤΑΣΥ: Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012: 24ωρη απεργία σε 3 γραμμές μετρό και τραμ

Την 1 Μαρτίου 2012, 24ωρη απεργία θα πραγματοποιήσουν οι εργαζόμενοι στις 3 γραμμές μετρό και στο τραμ, ζητώντας την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας.

Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα κυκλοφορούν κανονικά με τις μέχρι τώρα πληροφορίες.

Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

ΟΣΕ: Συνεχίζουν τα προβλήματα στην γραμμή ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

0 σχόλια
Παραμένουν τα προβλήματα στην σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης, παρά το το γεγονός ότι τα συνεργεία του ΟΣΕ εργάζονταν όλη τη νύχτα για να αποκαταστήσουν τη βλάβη και να επαναφέρουν τον συρμό που εκτροχιάστηκε στις ραγές, μέχρι στιγμής δεν το έχουν κατορθώσει.

Οι αρμόδιοι του ΟΣΕ δεν μπορούν να καθορίσουν χρόνο που θα ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις και θα αποκατασταθεί η σιδηροδρομική σύνδεση ενώ μέχρι τότε η ταλαιπωρία των επιβατών συνεχίζεται αφού είναι αναγκασμένοι να αποβιβάζονται από τα τρένα, να κινούνται με λεωφορείαστο τμήμα Λιανοκλαδίου- Τιθορέας και στη συνέχεια πάλι με τρένο για τον προορισμό τους.

Υπενθυμίζεται, ότι όγκοι με χώμα και πέτρες κάλυψαν τη γραμμή με συνέπεια να πέσει πάνω σε αυτά ένας συρμός χωρίς επιβάτες και να εκτροχιαστεί. Από τότε άρχισε η προσπάθεια αποκατάστασης και συγχρόνως η ταλαιπωρία των επιβατών των τρένων.


ΠΗΓΗ: ΤΟ ΕΘΝΟΣ μεσω ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΝΕΑ

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

ΕΛΛΗΝΙΚΟ: Το πωλούν όπως είναι επιπλωμένο (με το αμαξοστάσιο των τραμ!)...

0 σχόλια
(...) Αναστάτωση επικρατεί στο Τραμ, λόγω της πρόβλεψης του νομοσχεδίου του υπουργείου Περιβάλλοντος για το Ελληνικό περί ανάκλησης όλων των διοικητικών πράξεων, με τις οποίες παραχωρήθηκαν χώροι κι εγκαταστάσεις σε φορείς.


Στελέχη του Τραμ, το αμαξοστάσιο του οποίου βρίσκεται στο Ελληνικό, επισημαίνουν ότι τυχόν αποχώρηση και δημιουργία νέας βάσης θα κοστίσει τουλάχιστον 20-25 εκατ. ευρώ, ενώ υπογραμμίζουν την σπανιότητα μεγάλων ελεύθερων χώρων στην Αττική για την μετεγκατάσταση τέτοιων μεγεθών.

Πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος εξηγούν ότι όλα τα σενάρια εξετάζονται, αφού έχει ζητηθεί από τους φορείς που βρίσκονται στο Ελληνικό (Τραμ, ΕΘΕΛ, ΥΠΑ) να παραδώσουν πλήρη αναφορά για το ζήτημα.

Επίσης, εξηγούν ότι η αποχώρηση του Τραμ από το Ελληνικό είναι μάλλον δύσκολη να επιτευχθεί και επισημαίνουν ότι ο «πράσινος» χαρακτήρας του συνάδει με το προφίλ του εγχειρήματος της ανάπλασης του πρώην αερολιμένα. Μάλιστα, τονίζουν ότι θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στην αναμόρφωση της εν λόγω πολεοδομικής ζώνης.

Κάτι τέτοιο έχει, άλλωστε, προταθεί και από το Τραμ, μέσα από την χρήση συρμών με τεχνολογία σφονδύλου, δηλαδή αυτοκινούμενων τρένων που «κουρδίζονται», διανύουν αρκετά χιλιόμετρα και δεν χρειάζονται εναέρια ηλεκτροφόρο υποδομή.

Ωστόσο, πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος επισημαίνουν ότι όσοι φορείς παραμείνουν στο Ελληνικό θα κληθούν να πληρώσουν ενοίκιο, σύμφωνα με τους κανόνες της αγοράς.

Στελέχη του υπουργείου Υποδομών θεωρούν ότι θα μπορούσε να μεταβιβαστεί η έκταση του αμαξοστασίου στο Τραμ έναντι εύλογου αντιτίμου, προς αποφυγήν περιπετειών.

Και αυτό διότι το Τραμ έχει λάβει την έκταση με παραχώρηση από την πρώην Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου (ΚΕΔ), αλλά δεν έχει την κυριότητα του χώρου. Έτσι, εάν δεν αλλάξει αυτή η οικονομική σχέση, τότε όποιος επενδυτής πάρει το Ελληνικό, θα αποκτήσει ταυτόχρονα και τις εγκαταστάσεις του Τραμ!

ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: Ήθελαν θύματα

0 σχόλια
Σε μια νέα φάση μπαίνει το σύγχρονο «αντάρτικο πόλης» μετά τον εντοπισμό του αυτοσχεδίου εμπρηστικού μηχανισμού, το απόγευμα του Σαββάτου - μέσα σε βαγόνι του μετρό στο Αιγάλεω.



Αυτό, τουλάχιστον, εκτιμούν οι αναλυτές της Αντιτρομοκρατικής, οι οποίοι δείχνουν ιδιαίτερα προβληματισμένοι από την νέα μορφή ένοπλης βίας.

Απόλυτα έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν πως τρία είναι τα σημεία που προβληματίζουν έντονα τους αστυνομικούς:

1. Για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά, άγνωστοι δράστες τοποθετούν βόμβα και μάλιστα ιδιαίτερα μεγάλης ισχύος, μέσα σε συρμό του μετρό που θα επιβιβαζόταν κόσμος… Αν έσκαγε ο μηχανισμός σίγουρα θα υπήρχαν θύματα. Συνεπώς οι δράστες ζητούσαν νεκρούς… Αυτό αποτελεί κομβικό σημείο για την Αστυνομία, καθώς πλέον τα δεδομένα έχουν αλλάξει…

2. Η εμπρηστικού τύπου βόμβα, ήταν από τη μια ιδιαίτερα μεγάλης ισχύος (περίπου 4 λίτρα βενζίνης) ωστόσο η συνδεσμολογία είχε προβλήματα. Άρα οι δράστες δεν είχαν την εμπειρία και την τεχνογνωσία ούτε έναν σχετικά απλό μηχανισμό να κατασκευάσουν. Όμως είχαν το θράσος να προχωρήσουν σε με τέτοια ενέργεια.

3. Αν η απόπειρα να ανατινάξουν το μετρό είναι η πρώτη και μοναδική ενέργεια ή αν θα ακολουθήσουν και άλλες. Αν ισχύσει το δεύτερο τότε θα πρέπει να ανασχεδιαστεί ολόκληρο το πλάνο της Αντιτρομοκρατικής για τους πιθανούς στόχους.

Οι έρευνες της Αστυνομίας

Όταν στις έξι το απόγευμα του Σαββάτου ο μηχανοδηγός του συρμού που μόλις είχε εκτελέσει το δρομολόγιο Εθνική Άμυνα-Αιγάλεω και ετοιμαζόταν ν αναχωρήσει για το αεροδρόμιο εντόπισε στο τελευταίο βαγόνι τη βόμβα και ενημέρωσε την ΕΛ.ΑΣ, στο Αρχηγείο σήμανε συναγερμός. Πρώτη ενέργεια ήταν το Τμήμα Εξουδετέρωσης Εκρηκτικών Μηχανισμών να εξουδετερώσει τη βόμβα και να τη μεταφέρει στα εργαστήρια της Αστυνομίας.

Εκεί θα μπει στο μικροσκόπιο και θα γίνει προσπάθεια να εντοπιστούν αποτυπώματα και dna.

«Το γεγονός ότι ο μηχανισμός βρέθηκε άθικτος μας δίνει πολλές ελπίδες ότι ίσως βρούμε πολύτιμα στοιχεία…» λέει αξιωματικός και προσθέτει «αυτό θα χρειαστεί όμως αρκετό χρόνο».

Την ίδια ώρα αστυνομικοί της Αντιτρομοκρατικής ερευνούν όλα τα βίντεο που έχουν καταγράψει οι κάμερες του μετρό. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει ολόκληρο δίκτυο σε όλους στους σταθμούς και στο Αιγάλεω, όπου εκτιμάται ότι άφησε τη βόμβα (ο εμπρηστικός μηχανισμός είχε τοποθετηθεί σε μια νάιλον σακούλα) ο άγνωστος ή οι άγνωστοι. Παράλληλα εξετάζονται όλοι οι υπάλληλοι του μετρό, μήπως και είδαν κάτι ύποπτο.

Περιμένουν την προκήρυξη

Οι αστυνομικοί της Αντιτρομοκρατικής δεν μπορούν να βγάλουν συμπέρασμα για το ποια οργάνωση κρύβεται πίσω από την απόπειρα. Ούτε στο ερώτημα αν είναι κάτι καινούργιο ή για μια οργάνωση που έχει χτυπήσει και στο παρελθόν. Γι αυτό περιμένουν να στείλουν προκήρυξη προκειμένου να ξεκαθαρίσει το τοπίο…

Το μόνο δεδομένο είναι πως την τελευταία εβδομάδα υπήρξε ένα μπαράζ εμπρηστικών επιθέσεων σε πολιτικά γραφεία και τράπεζες, όμως θεωρούνται ότι πραγματοποιήθηκαν από οργανώσεις χαμηλών επιχειρησιακών δυνατοτήτων.


www.protothema.gr μέσω ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΘΕΛ

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012

ΣΤΑΣΥ: Εντοπίστηκε βόμβα σε συρμό στον σταθμό ΑΙΓΑΛΕΩ!

0 σχόλια
Συναγερμός στην Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία, το βράδυ του Σαββάτου, στο σταθμό του μετρό του Αιγάλεω μετά τον εντοπισμό ισχυρής εμπρηστικής βόμβας στο τελευταίο βαγόνι του συρμού που θα ξεκινούσε σε λίγη ώρα με κατεύθυνση το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».


Ο εμπρηστικός μηχανισμός αποτελείτο από ένα τετραλιτρο μπιτόνι βενζίνης, ρολόι και ηλεκτρική σύνδεση κι ήταν προγραμματισμένη να εκραγεί όταν ο συρμός ήταν σε κίνηση. Την βόμβα ανακάλυψε οδηγός του συρμού, λίγο πριν αναχωρήσει από τον σταθμό. Σύμφωνα με πρώτες εκτιμήσεις των πυροτεχνουργών η εμπρηστική βόμβα παρουσίαζε προβλήματα την συνδεσμολογία της.

Στην ΕΛ.ΑΣ. επικρατεί μεγάλη ανησυχία γιατί είναι η πρώτη φορά που επιδιώκεται βομβιστική επίθεση σε συρμό του Μετρό. Σημειώνεται ότι προ τετραετίας είχαν γίνει εμπρηστικές επιθέσεις σε ακινητοποιημένους συρμούς σε σταθμό του ΗΣΑΠ στην Κηφισιά.

Μετά τις 20:25 άνοιξε για το κοινό ο σταθμός του Αιγάλεω.


ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ

Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

ΣΕΣ: Ημερίδα για τις συγκοινωνίες

0 σχόλια
Τα περιβαλλοντικά προβλήματα που δημιουργούνται από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η επικίνδυνη οδήγηση, η κυκλοφοριακή συμφόρηση και μέτρα αντιμετώπισης ή αποφυγής τους, είναι παράμετροι που πρέπει να υπολογίζονται σε κάθε σχεδιασμό αστικού και υπεραστικού δικτύου συγκοινωνιών.


Σε αυτούς τους άξονες κινήθηκε η ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), με θέμα Περιβαλλοντική Διάσταση και Τεχνολογικές Προοπτικές στον Συγκοινωνιακό Σχεδιασμό της Αθήνας.

Πρόκειται για έναν ανοιχτό διάλογο, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΣ Βασίλης Χαλκιάς, για τον συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων και την αναβάθμιση του συγκοινωνιακού συστήματος. Ο εξορθολογισμός των αναγκών με βάση τη δυσμενή οικονομική συγκυρία καθώς και η βέλτιστη εφαρμογή της υφιστάμενης τεχνολογίας, δύνανται να παράγουν λύσεις, με μια ρεαλιστική απεικόνιση της κατάστασης και την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων.

Στην εκδήλωση πήραν μέρος αντιπρόσωποι του ΣΕΣ, του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Αθήνας (ΟΡΣΑ), του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καθηγητές πανεπιστημίου, του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ), καθώς και εκπρόσωποι φορέων όπως το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ).

Για τις κυκλοφοριακές ανάγκες της Αθήνας, ως αποτέλεσμα της ανεξέλεγκτης οικιστικής ανάπτυξης της περιφέρειας, μίλησε ο Γ. Νάθενας, στέλεχος του ΟΡΣΑ, δίνοντας έμφαση στην επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς, στη μείωση των αυτοκινήτων και στην προβολή και ενίσχυση του ποδηλάτου.

Ο ειδικός σύμβουλος του υπουργού Περιβάλλοντος κ. Ψύχας αναφέρθηκε στην καθιέρωση νέων ορίων για τον περιβαλλοντικό θόρυβο που δημιουργείται από τα μέσα μεταφοράς, και την επεξεργασία ενεργειών για την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2002/49.

Οι καθηγητές Ι. Ζιώμας και Π. Κασσωμένος επισήμαναν τις πηγές και τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της πρωτεύουσας σε συνάρτηση με τις οδικές μεταφορές. Ο κ. Ζιώμας επέστησε την προσοχή σε όποιο σχεδιασμό να ληφθούν υπόψη τα συνεχώς εναλλασσόμενα κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα, όπως η μείωση του ποσοστού νέων αυτοκινήτων λόγω κρίσης.

Μέχρι πέρσι τα ιδιωτικά οχήματα που έμπαιναν σε κυκλοφορία ήταν περισσότερα και αυτά που αποσύρονταν λιγότερα, ενώ τον τελευταίο χρόνο έχουμε μια αντίστροφη εξέλιξη.

Ο γραμματέας της Επιτροπής Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και Ενέργειας του ΣΕΣ Δ. Μανδαλώζης απαρίθμησε τις θέσεις του ΣΕΣ για μια ολοκληρωμένη στρατηγική διαχείρισης με γνώμονα το περιβάλλον και τον άνθρωπο: νέα γενιά δρόμων αυτοματοποιημένων και ανθεκτικών, προσαρμοσμένων στις ανάγκες των ανθρώπων, περιορισμός της μέγιστης χωρητικότητας στάθμευσης ανά οικιστική περιοχή, επανακαθορισμός ορίων ταχύτητας, βελτίωση των συμβατικών και χρήση εναλλακτικών καυσίμων, εισαγωγή ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, άρση της απαγόρευσης πετρελαιοκίνησης, υπό την προϋπόθεση τα οχήματα να είναι νέας τεχνολογίας, τύπου Euro 5 ή 6, και δημιουργία "πράσινου δακτυλίου" και αστικών διοδίων.

Ο Φ. Παπαδημητρίου, πρόεδρος της Επιτροπής Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και Ενέργειας του ΣΕΣ, έκανε λόγο για την προώθηση των "Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών" (ΕΣΜ), δηλαδή υπηρεσιών ενημέρωσης των οδηγών για ασφαλή οδήγηση, χρόνο και επιλογή διαδρομής, θέσεων στάθμευσης, καθώς και ενημέρωσης των επαγγελματιών οδηγών για κέντρα ανεφοδιασμού και χώρους ξεκούρασης.

Οι πληροφορίες μπορούν να παρέχονται είτε ψηφιακά στο κάθε όχημα, είτε με φωτεινούς σηματοδότες στο οδικό δίκτυο, είτε μέσω τηλεφώνου. Στόχος είναι η αποσυμφόρηση των κορεσμένων οδικών αξόνων και εκτροπή της κυκλοφορίας σε πιο ελεύθερους δρόμους, ο εντοπισμός και η διαχείριση συμβάντων καθώς και η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης.

Τα ΕΣΜ χρησιμοποιούνται εδώ και αρκετά χρόνια σε άλλες χώρες της Ευρώπης με πολύ θετικά αποτελέσματα.


ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ μέσω ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΘΕΛ

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Σκι στον Παρνασσό και σχολικές εκδρομές με... τρένο!

3 σχόλια
Σκι στον Παρνασσό και σχολικές εκδρομές με... τρένο, είναι οι νέες υπηρεσίες που λανσάρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από φέτος, μετά την απόφαση της διοίκησης της εταιρίας να διεκδικήσει μερίδιο από τις εγχώριες τουριστικές μετακινήσεις.

Ηδη, για το ερχόμενο τριήμερο της Αποκριάς έχει αποφασιστεί να ξεκινήσει η λειτουργία του καινούριου snow-train, το οποίο θα συνδέει την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με το χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού.

Δυο πρωϊνά τρένα -ένα από τη Θεσσαλονίκη και ένα από την Αθήνα- θα μεταφέρουν τους επίδοξους σκιέρ στο σταθμό της Λιλαίας και στη συνέχεια από εκεί με πούλμαν του Συλλόγου Επαγγελματιών Πολυδρόσου Παρνασσού θα φτάνουν στα «λιφτ» της Φτερόλακκας. Το απόγευμα άλλα δυο τρένα θα κάνουν την αντίστροφη διαδρομή (προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη).

Ταυτόχρονα ιδιαίτερη έμφαση εξακολουθεί να δίνεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στα τουριστικά τρένα, όπως είναι αυτά του Οδοντωτού στα Καλάβρυτα, του Πηλίου με το οποίο μπορούν να διοργανωθούν σχολικές εκδρομές και του Κατάκωλου που λειτουργεί σε συνεννόηση με τα κρουαζιερόπλοια.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, η εταιρία έχει ήδη πάρει από τις αρχές της χρονιάς άδεια τουριστικού γραφείου και λειτουργεί ήδη πρακτορεία στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη, την Λάρισα και το Βόλο.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσφέρει ελκυστικά ολοκληρωμένα πακέτα για σχολικές εκδρομές από την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, το κύριο βάρος για φέτος θα δοθεί στην Θεσσαλονίκη. Ετσι, σύμφωνα με τον φετινό προγραμματισμό, τα σχολεία της Βόρειας Ελλάδας που ενδιαφέρονται, μπορούν να κλείσουν από τώρα ημερήσιες εκδρομές από την Θεσσαλονίκη για την Έδεσσα ή το Δίον και διήμερες ή τριήμερες αποδράσεις για τις περιοχές γύρω από τη
Φλώρινα (Νυμφαίο) ή το Νέστο.

Στην τιμή του πακέτου, η οποία αναπροσαρμόζεται συνεχώς προκειμένου να είναι η πιο οικονομική για τους μαθητές, περιλαμβάνεται εκτός της σιδηροδρομικής μεταφοράς, η μετακίνηση από και προς τους σταθμούς με λεωφορεία, η διαμονή και το φαγητό.
Παράλληλα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για σχολικές εκδρομές σε οποιαδήποτε περιοχή του βασικού άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη θεσπίζει μαθητικό εισιτήριο αξίας 20 ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει και την επιστροφή.

Εκτός όμως από την είσοδό της στις μαθητικές εκδρομές, η εταιρία βρίσκεται ήδη σε συνεννόηση με την δημοτική αρχή της Θεσσαλονίκης προκειμένου να προχωρήσει και στη διοργάνωση εκδρομών για τα ΚΑΠΗ της πόλης.


ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ ΠΗΓΗ: "ΤΑ ΝΕΑ"

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012: Στάση εργασίας στα λεωφορεία 11:00 με 17:00

Την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012, τα λεωφορεία δεν θα κινηθούν από τις 11:00 μέχρι και τις 17:00 λόγω στάση εργασίας των εργαζομένων για λόγους απολογισμού του σωματείου.

Σημειώστε ότι τα λεωφορεία θα αρχίσουν να αποσύρονται σταδιακά από τις 10:00 ενώ πλήρης αποκατάσταση των δρομολογίων θα έχουμε στις 18:00.

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

ΣΤΑΣΥ: Υπάλληλος παρέδωσε τσάντα-"θησαυρό"

0 σχόλια
Τσάντα η οποία περιείχε χρηματικό ποσό 18.000 ευρώ, επιταγές συνολικής αξίας περίπου 60.000 ευρώ, προσωπικά έγγραφα και αντικείμενα, εντόπισε μια υπάλληλος έκδοσης εισιτηρίων, η οποία έσπευσε να την παραδώσει,στην εταιρία ΣΤΑΣΥ ΑΕ.


Η εταιρία, με τη σειρά της, την παρέδωσε στο αστυνομικό τμήμα Ομόνοιας, το οποίο και διεξάγει έρευνα για τον εντοπισμό του κατόχου της.

Σε ανακοίνωσή της, η ΣΤΑΣΥ ΑΕ επισημαίνει ότι προτίθεται να επιβραβεύσει την υπάλληλο, που με συνέπεια και αφοσίωση στην εργασία της παρέδωσε μάθημα ανθρωπιάς και εντιμότητας.


ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΘΕΛ

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ: Επίκειται αύξηση εισιτηρίων 25% και αβεβαιότητα για τις συγκοινωνίες

5 σχόλια

"Χρυσά" θα τα πληρώνουμε τα εισιτήρια από το 2013 για ακόμη πιο υποβαθμισμένες υπηρεσίες...

Της Αλεξάνδρας Κασσίμη στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ...

Αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς (αστικές συγκοινωνίες και τρένα) κατά 25% τουλάχιστον, προβλέπεται στο Μνημόνιο να εφαρμοστούν το πρώτο τρίμηνο του 2013. Παράλληλα θα πρέπει τα επιχειρησιακά σχέδια των εταιρειών ΟΑΣΑ, ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ να τροποποιηθούν αναλόγως, περιλαμβάνοντας τις νέες αυξήσεις που αποσκοπούν στον μηδενισμό των ελλειμμάτων των εταιρειών.

Συγκεκριμένα σε ένα χρόνο από σήμερα υποχρεούται ο ΟΑΣΑ να διαμορφώσει την τιμή του εισιτηρίων των 1,40 ευρώ (για όλα τα μέσα) σε 1,75 ευρώ τουλάχιστον και το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ στο 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα. Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν και στα μειωμένα εισιτήρια τα οποία πρόκειται να διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή ακριβότερα κατά 25% θα κοστίζει κάθε επιβίβαση στον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρένα του ΟΣΕ.

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Παράλληλα προβλέπεται υποχρέωση ταχύτερης ολοκλήρωσης της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως το τέλος του τρέχοντος έτους, παρά το γεγονός ότι αρχικώς αυτή είχε οριστεί για το 2013. Η ελληνική πλευρά επέμεινε στην παράταση του χρονικού ορίζοντα ολοκλήρωσης της εν λόγω αποκρατικοποίησης, με το πρόσχημα της πλήρους εξυγίανσης της εταιρείες ώστε να επιτευχθεί υψηλότερο τίμημα. Ωστόσο, η τρόικα έθεσε τελικώς αυστηρότερο χρονοδιάγραμμα, υποστηρίζοντας ότι στόχος είναι να απαλλαγεί το Δημόσιο από τις ζημίες της εταιρείας και όχι απαραίτητα το υψηλότερο τίμημα στην πώληση. Θα πρέπει επίσης να θεσμοθετηθούν όλες οι προϋποθέσεις εισόδου κάθε ενδιαφερόμενου στη σιδηροδρομική αγορά. Εως το δεύτερο τρίμηνο του έτους οποιαδήποτε ευρωπαϊκή εταιρεία θα μπορεί να εκτελεί σιδηροδρομικό έργο, έναντι τιμήματος, κάνοντας χρήση της υποδομής του ΟΣΕ. Οι επιβατικές μεταφορές θα ανατίθενται κατόπιν διαγωνισμών. Επίσης το τροχαίο υλικό που δεν χρησιμοποιείται από τον ΟΣΕ θα μεταφέρεται σε φορέα ο οποίος θα το νοικιάζει σε τιμές αγοράς και θα το διαθέτει κατόπιν διαγωνισμού.

Φορτηγά και ΚΤΕΛ

Προϋπόθεση για την εκταμίευση είναι, σύμφωνα με το κείμενο του Μνημονίου, η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που ορίζει το κόστος έκδοσης των νέων αδειών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης. Το κόστος θα πρέπει να είναι αντικειμενικό, να σχετίζεται με τον αριθμό των οχημάτων που διαθέτει κανείς και να μην ξεπερνά το διοικητικό κόστος. Το παράβολο (διοικητικό κόστος) είχε προβλεφθεί στα 1.000 ευρώ για το πρώτο όχημα και στα 500 ευρώ για κάθε επόμενο, από τον υπουργό Υποδομών Μ. Βορίδη. Η ΚΥΑ ωστόσο δεν έχει εκδοθεί ακόμη.

Μέχρι τον Μάρτιο θα πρέπει επίσης να είναι έτοιμη προς παρουσίαση η μελέτη για τις δυνατότητες απελευθέρωσης της αγοράς των ΚΤΕΛ, η οποία έχει ανατεθεί αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα. Η απελευθέρωση της αγοράς των ταξί πρέπει να αποτελεί πραγματικότητα μέχρι τον Μάρτιο καθώς η άρση των περιορισμών στην έκδοση των αδειών αναφέρεται ρητά στο κείμενο του Μνημονίου. Το σχέδιο απελευθέρωσης του κλάδου θα πρέπει να εναρμονίσει στην ελληνική νομοθεσία δοκιμασμένες διεθνείς πρακτικές.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τον Δεκέμβριο 2011 παρουσίασε "νεκρό σημείο"!

0 σχόλια
Μεγάλη μείωση παρουσίασε το έλλειμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2011, ενώ το Δεκέμβριο του ίδιου έτους η εταιρεία παρουσίασε για πρώτη φορά μηδενικό έλλειμμα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.


Συγκεκριμένα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2011 μείωσε το έλλειμμά της κατά 82% στα 33 εκατ. ευρώ από 187 εκατ. ευρώ που ήταν το 2010. Υπενθυμίζεται ότι τα προηγούμενα χρόνια οι ετήσιες ζημιές της έφταναν τα 240 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η θετική αυτή οικονομική εξέλιξη οφείλεται κυρίως στην υλοποίηση του σχεδίου εξυγίανσης σε συνδυασμό με τις μετατάξεις υπαλλήλων, την αναδιάρθρωση των δρομολογίων και την αναβάθμιση των υπηρεσιών (ηλεκτρονικές κρατήσεις).

Οφείλεται επίσης στην κατάργηση των ζημιογόνων δραστηριοτήτων και στη νέα εμπορευματική πολιτική που εφαρμόζεται, στην περικοπή του μισθολογικού κόστους και τη μείωση των λειτουργικών δαπανών καθώς και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου με παράλληλη αξιοποίηση του ηλεκτροκινούμενου δικτύου και την εξοικονόμηση για την εταιρεία τουλάχιστον 14 εκατ. ευρώ.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

ΔΗΜΟΣ ΑΧΑΡΝΩΝ: Επιζητά καλύτερη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση

0 σχόλια
Δήμος Αχαρνών εκτιμώντας τα νέα δεδομένα στην πόλη μας θέτει ως πρωταρχικό στόχο την εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης από το δίκτυο Μέσων Μαζικής Μετακίνησης.


Ως νέα δεδομένα εκτιμώνται η συνένωση των δύο πρώην Δήμων Αχαρνών και Θρακομακεδόνων, η ανάγκη στήριξης της ένταξης του Ολυμπιακού Χωριού στον οικιστικό και κοινωνικό ιστό της πόλης, η ανάγκη βελτιωμένης σύνδεσης όλων των περιφερειακών περιοχών (Βαρυμπόμπη, Εργατικές, Αγία Aννα, Πάτημα Πλαβούκου, Aγιος Ιωάννης Ρώσος κ.λπ) με τα βασικά σημεία της πόλης, το εμπορικό κέντρο, το Δημαρχείο και τους Σταθμούς ΟΣΕ και Προαστιακού. Παράλληλα έχουν ληφθεί υπόψη οι προτάσεις που κατέθεσαν σχεδόν όλοι οι σύλλογοι της πόλης.

Το πλαίσιο του προτεινόμενου σχεδιασμού για την καλύτερη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της πόλης, συζητήθηκε σήμερα 9/2/2012 σε συνάντηση στα γραφεία του ΟΑΣΑ μεταξύ του Δημάρχου κ. Σ. Ντούρου, του Προέδρου του ΟΑΣΑ κ. Δ. Δημητρίου του Αντιδημάρχου κ. Π. Αναγνωστόπουλου, και του μέλους του ΔΣ του ΟΑΣΑ και πρώην Δημοτικού Συμβούλου κ. Σπύρου Βρεττού.

Από τη συνάντηση προέκυψε ότι πράγματι υπάρχει αναγκαιότητα για επανασχεδιασμό σημαντικού μέρους των δρομολογίων και διαδρομών και τέθηκε άμεσο χρονοδιάγραμμα δράσεων ώστε στις αρχές Μαρτίου να τεθεί υπόψη του ΔΣ και των Δημοτών το νέο δίκτυο εξυπηρέτησης.

Συνολικά από τον προτεινόμενο σχεδιασμό, εκτιμάται ότι η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση θα βελτιωθεί σημαντικά καθώς θα διευκολυνθεί η πρόσβασή των περισσότερων περιοχών προς το εμπορικό και διοικητικό κέντρο της πόλης καθώς και προς τους σταθμού του ΟΣΕ και του Προαστιακού.


ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΘΕΛ

Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

Παρασκευή 10 & Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012: 48ωρη απεργία στα ΜΜΜ με εξαίρεση την γραμμή μετρό 1 που θα λειτουργήσει 10:00 με 17:00

Την Παρασκευή 10 και το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012 όλα τα ΜΜΜ (λεωφορεία,τρόλεϊ, γραμμές μετρό 2& 3, τραμ, προαστιακός, ΟΣΕ) θα απεργούν, πλήν της γραμμής μετρό 1 που θα λειτουργεί από τις 10:00 μέχρι και 17:00 των δυο παραπάνω ημερών.

Αναμένονται και ακυρώσεις των τελευταίων δρομολογίων προαστιακού της Πέμπτης 9 Φεβρουαρίου 2012. Δείτε εδώ.

Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Πράσινο φως από τη Βουλή για τις επεκτάσεις

2 σχόλια
Η Βουλή έδωσε το «πράσινο φως» στον Μάκη Βορίδη για την υπογραφή της σύμβασης του Μετρό με τη Siemens.


Η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής έδωσε σήμερα την έγκριση της στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκη Βορίδη να προχωρήσει στην υπογραφή – μετά από χρόνια εμπλοκή (λόγω του γνωστού σκανδάλου της Siemens) - της σύμβασης με τη Γερμανική εταιρεία, έτσι ώστε να εγκατασταθεί άμεσα το σύστημα σηματοδότησης στους 7 σταθμούς των επεκτάσεων του μετρό της Αθήνας (προς Ελληνικό, Ανθούπολη και Χαϊδάρι), στους οποίους υπάρχει η εκκρεμότητα.

Σύμφωνα με τον κ. Βορίδη, μετά την απόφαση αυτή, η λειτουργία των σταθμών αναμένεται να σημειωθεί το επόμενο 12μηνο, αντί για 2 χρόνια που ήταν η αρχική πρόβλεψη.

Το «πράσινο φως» έδωσαν όλα τα κόμματα πλην του ΚΚΕ, αφού πρώτα ο υπουργός τους είχε διαβεβαιώσει πως «η σύμβαση δεν έχει κανένα πρόβλημα», ενώ είχε προειδοποιήσει το Σώμα πως αν δεν υπογραφεί οι συνέπειες από την απώλεια εσόδων, την διακοπή δανειοδότηση, την απένταξη έργων κλπ., θα ήταν τεράστια για το ελληνικό δημόσιο. Όπως δήλωσε ο κ. Βορίδης, το ετήσιο κόστος από τη μη λειτουργία των σταθμώς ανέρχεται στα 65 εκ. ευρώ.


ΠΗΓΗ: Newsit.gr

ΟΣΕ: Ανενεργές μπάρες στις διαβάσεις λόγω έλλειψης... λαδιού!

0 σχόλια
Του Φώτη Κουτσαμπάρη, "Μακεδονία"

Ανοιχτές μένουν εδώ και δεκαπέντε ημέρες οι τριπλές απαγορευτικές μπάρες διέλευσης στην ισόπεδη φυλασσόμενη διάβαση του ΟΣΕ στη Μενεμένη, με αποτέλεσμα να ελλοχεύει κίνδυνος σοβαρού ατυχήματος για τους διερχόμενους οδηγούς και τους πεζούς.

Ο υδραυλικός μηχανισμός των μπάρων έχει χαλάσει, διότι έμεινε χωρίς λάδια! Το απίστευτο γεγονός φανερώνει την εικόνα της διάλυσης που εμφανίζει το τελευταίο διάστημα ο ΟΣΕ, με κύριες αιτίες την εφεδρεία εργαζομένων που είχε ως αποτέλεσμα την έλλειψη προσωπικού σε καίριες θέσεις, τη γραφειοκρατία των υπηρεσιών του οργανισμού, αλλά και την κωλυσιεργία κάποιων υπεύθυνων υπαλλήλων που αφήνουν στην τύχη τη λειτουργία των μηχανολογικών συστημάτων, προφανώς για να τονίσουν το ζήτημα της υποβάθμισης του σιδηρόδρομου.

Οι μπάρες στην ισόπεδη διάβαση στην οδό Αγίας Παρασκευής δεν κλείνουν, γιατί έμειναν από λάδια, έλλειψη που προκάλεσε ζημιά στον μηχανισμό. Οι φύλακες στην έλευση τρένου τρέχουν μέσα στις γραμμές και κουνώντας ένα κόκκινο σημαιάκι σταματούν τα αυτοκίνητα, για να μη διέλθουν. Κάποιοι αφηρημένοι οδηγοί πατούν με το αυτοκίνητο τις ράγες και αμέσως βάζουν όπισθεν για να αποφύγουν τη σύγκρουση.

Ο κίνδυνος είναι ορατός στην εν λόγω διάβαση, που είναι η πλέον πολυσύχναστη εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης και η κυκλοφορία των οχημάτων και πεζών είναι αυξημένη σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Από εκεί διέρχονται και οι μαθητές του 2ου γυμνασίου και του 1ου λυκείου Μενεμένης. Η διάβαση χαρακτηριζόταν και προ της ζημιάς επικίνδυνη, για τον λόγο αυτόν διαθέτει τριπλές απαγορευτικές μπάρες.

Σύμφωνα με εργαζόμενους στον ΟΣΕ η αποκατάσταση της ζημιάς έχει εισέλθει σ’ έναν ατέρμονα κύκλο εξέτασης, έγκρισης δαπανών και απόφασης εργασιών.

Προβλήματα σημειώνονται και στη λειτουργία των αυτόματων μπάρων στη διάβαση του ΟΣΕ στην περιοχή «Πετρογκάζ» στην Ιωνία.

ΠΗΓΗ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΝΕΑ

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012: Στάσεις εργασίας στα ΜΜΜ

Την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012, έχουν συμφωνηθεί οι παρακάτω στάσεις εργασίας:

ΣΤΑΣΥ (3 γραμμές μετρό & τραμ): Λειτουργία μεταξύ 10:00 – 17:00
Εθνικός (ΟΣΕ) και προαστιακός σιδηρόδρομος: 24ωρη απεργία (δείτε εδώ)
ΟΣΥ (λεωφορεία): Λειτουργία μεταξύ 9:00 – 21:00
ΟΣΥ (τρόλεϊ): Λειτουργία μεταξύ 8:00 – 21:00.

Η γραμμή 3 του μετρό κατά την διάρκεια λειτουργίας του θα εκτελεί δρομολόγια από Αιγάλεω μέχρι Δουκίσσης Πλακεντίας.

Δρομολόγια προαστιακού αναστέλλονται και την Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου (τα τελευταία).

Τα οχήματα της ΟΣΥ θα αρχίσουν να αποσύρονται σταδιακά μια ώρα πριν την έναρξη της απεργίας, ενώ η πλήρης αποκατάσταση κυκλοφορίας μετά τη λήξη της απεργίας θα πραγματοποιηθεί μια ώρα μετα. Για το τραμ, υπολογίστε 1,5 ώρες.

Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: Παραδόθηκε ο 1ος συρμός 3ης γενιάς!

0 σχόλια
Γράφει ο Γιώργος Τσεκούρας στο Petraskandalou...


Οι νέοι συρμοί κατασκευάστηκαν από την Κορεατική εταιρεία HANWHA ROTEM και πριν λίγες μέρες έφθασε ο πρώτος συρμός στο λιμάνι του Πειραιά και κατόπιν μεταφέρθηκε στο αμαξοστάσιο του μετρό στα Σεπόλια. Η εταιρεία λειτουργίας του μετρό δεν έχει ανακοινώσει πότε θα ξεκινήσει τα δοκιμαστικά δρομολόγια και πότε θα προστεθούν επίσημα στον στόλο της εταιρείας για να εκτελούν δρομολόγια. Η προσθήκη των νέων συρμών στον στόλο της ΑΜΕΛ θα βοηθήσει στην εκτέλεση των δρομολογίων ειδικά όταν θα προστεθούν στο δίκτυο και οι σταθμοί που αυτή την στιγμή βρίσκονται υπό παράδοση.

Η συνολική παραγγελία περιλαμβάνει 17 συρμούς, οι οποίοι αποτελούνται από 6 βαγόνια με ενωμένο το εσωτερικό τους, έχουν μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες και είναι πλήρως κλιματιζόμενοι, είναι φιλικοί προς το περιβάλλον, διαθέτουν όλες τις διευκολύνσεις για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, διαθέτουν τις απαραίτητες προβλέψεις ώστε να είναι συμβατοί με όλες τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις οι οποίες προβλέπονται να πραγματοποιηθούν μελλοντικά στις Γραμμές 2 & 3 του Μετρό της Αθήνας. Στην εξωτερική τους όψη μοιάζουν με τους συρμούς 2ης γενιάς που παρελήφθησαν το 2004 και τους οποίους κατασκεύασε η ίδια εταιρεία. Το συνολικό κόστος των συρμών ανέρχεται σε 155.000.000 ευρώ.


* φωτογραφία: Νικόλαος Σμπαρούνης

ΟΣΕ: Εικόνα πλήρους εγκατάλειψης στα αμαξοστάσια...

1 σχόλια
Εικόνα που αντικρίζει σήμερα ο επισκέπτης στα αμαξοστάσια και τα εργοστάσια επισκευής οχημάτων του ΟΣΕ στην Θεσσαλονίκη είναι άκρως απογοητευτική. Χώροι που έσφυζαν από δραστηριότητα πριν λίγο καιρό σήμερα μοιάζουν σαν «νεκροταφεία». Τόσο οι μετατάξεις όσο και η εργασιακή εφεδρεία έχουν κυριολεκτικά αποδιοργανώσει όλο τον τεχνικό παραγωγικό δυναμικό του Οργανισμού στα εργοστάσια.


Υπάλληλοι με γνώση και εμπειρία «εκδιώχτηκαν» πάνω στα πιο παραγωγικά τους χρόνια , στερώντας τον σιδηρόδρομο από έμψυχο υλικό, κεφαλαιώδους σημασίας. Το παραμένων τεχνικό προσωπικό είναι ελάχιστο για να ανταποκριθεί στο μεγάλο αριθμό επισκευής Βαγονιών και μηχανών παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλει. Τα προβλήματα που καθημερινά ανακύπτουν με την έλλειψη προσωπικού αλλά και τις ελλείψεις υλικών επισκευής του τροχαίου υλικού γίνονται όλο και εντονότερα και σύντομα θα φανεί το εύρος του προβλήματος. Άλλωστε και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στην διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης των Αντιπροσώπων που διοργάνωσε ο ΣΣΒΕ περιέγραψαν και επισήμαναν τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στα εργοστάσια και τα μηχανοστάσια από την έλλειψη προσωπικού και ανταλλακτικών. Δεν γνωρίζουμε αν έχουν φτάσει οι επισημάνσεις τους στα αφτιά των υπευθύνων. Πιστεύουμε ότι οι υπεύθυνοι θα λάβουν στα σοβαρά τις επισημάνσεις των εκπροσώπων των εργαζομένων.


ΠΗΓΗ: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΝΕΑ

ΣΤΑΣΥ: Επιβάτης έπεσε στις γραμμές!

2 σχόλια
Το ρολόι έδειχνε 7.03 το πρωί όταν στον σταθμό του Μετρό Συγγρού - Φιξ ένας επιβάτης έπεσε στις ράγες!


Ο νεαρός άνδρας παραπάτησε, έχασε την ισορροπία του και βρέθηκε μέσα στις γραμμές αλλά ευτυχώς εκείνη την ώρα δε βρισκόταν σε κίνηση, κάποιος συρμός.

Παρά την αναστάτωση που προκλήθηκε οι υπάλληλοι του Μετρό δίχως να χάσουν την ψυχραιμία τους έκοψαν αμέσως την παροχή ρεύματος στο συγκεκριμένο σημείο καθώς ο άνδρας είχε χτυπήσει στα σίδερα των γραμμών και κάλεσαν το ΕΚΑΒ το οποίο έφτασε στο σημείο και μετέφερε τον τραυματία στον Ευαγγελισμό.

ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΘΕΛ

Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2012: Δράση για τους πεζόδρομους

0 σχόλια

Εννέα κινήσεις συνδιοργανώνουν δράση στον πεζόδρομο της Αιόλου διεκδικώντας το δικαίωμα των πεζών να κινούνται στους πεζόδρομους ασφαλείς από οχήματα που εισέρχονται παράνομα.
(Δείτε ΕΔΩ την αφίσα και τους διοργανωτές)

Πεζόδρομοι είναι οι περιοχές μιας πόλης οι οποίες προορίζονται για την αποκλειστική κίνηση πεζών και στις οποίες η κίνηση τροχοφόρων απαγορεύεται ή επιτρέπεται μερικώς υπό όρους.

Σήμερα όμως οι πεζόδρομοι έχουν καταντήσει παρακαμπτήριες για όσους θέλουν ν’ αποφύγουν την κίνηση. Η έννοια του πεζόδρομου έχει καταντήσει κενό γράμμα και οι δρόμοι των πεζών παραβιάζονται διαρκώς από τροχοφόρα. Οι πεζοί, αναγκαστικά παραμερίζουν, όμως ούτε αυτό δε διασφαλίζει τη σωματική τους ακεραιότητα, όπως αποδεικνύουν αμέτρητα δυστυχήματα, με γνωστότερα εκείνα που στοίχισαν τη ζωή στη διαπρεπή αρχαιολόγο Ηώ Ζερβουδάκη και τον πρώην πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Ιωάννη Αντωνόπουλο.

Όλοι είμαστε πεζοί. Όλοι θα περπατήσουμε από το Μετρό ως το γραφείο, όλοι θα κατέβουμε για ψώνια το Σάββατο και όλοι θα βγούμε βόλτα με τους φίλους ή τα παιδιά μας. Όλοι θα ψωνίσουμε και θα κουβεντιάσουμε πιο ήρεμοι –και πιο ασφαλείς– χωρίς αυτοκίνητα και μηχανάκια ανάμεσά μας.

Οι χώροι που έχει προβλέψει η πολιτεία για τους πεζούς είναι ήδη περιορισμένοι. Όσοι υπάρχουν, είναι ανάγκη να διαφυλαχτούν σα να πρόκειται για το ίδιο μας το σπίτι. Είναι ανάγκη να πάψει αυτό το καθεστώς ανοχής που αλώνει τους λίγους χώρους ανάσας που μας έχουν μείνει. Είναι ανάγκη να πάψει αυτό το καθεστώς ασυδοσίας που υποθάλπτει δυστυχήματα.

Το Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου, στις 12 το μεσημέρι, μαζευόμαστε στον πεζόδρομο της Αιόλου, στο σημείο που διασταυρώνεται με την οδό Σταδίου (μπροστά από τα Notos Galleries, στάση Μετρό Ομόνοια), για να διεκδικήσουμε το δικαίωμά μας να να χρησιμοποιούμε τον πεζόδρομο με άνεση και ηρεμία, χωρίς να κινδυνεύουμε.

Θα δούμε κλόουν, θα παρακολουθήσουμε ακροβατικά και θα καλέσουμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν μια καλύτερη πόλη. Πάνω απ' όλα, θα σταματήσουμε όσους νομίζουν ότι μπορούν να μπαίνουν στον πεζόδρομο με αυτοκίνητο ή μηχανή. Θα διεκδικήσουμε, θα περιφρουρήσουμε και θα ομορφύνουμε το χώρο που μας ανήκει.


Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210-9223905 (ΠΕΖΗ), 6971542433 (SOS Τροχαία Εγκλήματα), 6974665607 (Μαμάδες στο Δρόμο). Υπάρχει επίσης σελίδα της δράσης στο facebook.

Αντίστοιχη εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί ταυτόχρονα και στη Θεσσαλονίκη, στη συμβολή Μελενίκου και Ροτόντας με οργανωτή την Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών.

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012: Στάση εργασίας στα τρόλεϊ 11:00 με 16:00

Την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012, σε στάση εργασίας προχωρούν οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ, μεταξύ 11:00 με 16:00, προκειμένου να παραστούν σε ΓΣ της Ένωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ. Τα τρόλεϊ θα αρχίσουν να αποσύρονται από τις 10:00, ενώ πλήρης αποκατάσταση θα έχει πραγματοποιηθεί στις 17:00.

Η φωτό της εβδομάδας

Η φωτό της εβδομάδας




Δημιουργός: Μάνος Σομαράκης

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

To ιστολόγιο μας πρoσπαθεί να εξασφαλίσει την ακρίβεια των στoιχείων του, εξαντλώντας όλες τις πηγές αναφορών και με τακτική ενημέρωση στα διάφορα θέματα που ασχολείται. Παρ' όλα αυτά, σε περίπτωση λανθασμένων πληρoφoριών, δεν φέρουμε ουδεμία ευθύνη (νομική, ηθική,κτλ). Οι πληροφορίες παρέχονται "ως έχειν".
Ειδικά για τις απεργίες, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τις αποφασίζουν (και ΟΧΙ οι συγκοινωνιακές εταιρείες). Συμβαίνει συχνά να αλλάζουν συνεχώς τις ώρες απεργιών τους, για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών να καταγγείλουν τις απεργίες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να σας κρατάμε ενήμερους.
Καθώς οι διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών καταγγέλουν τις εξαγγελθείσες απεργίες, τα συνδικαλιστικά σωματεία αλλάζουν συνεχώς τις αποφάσεις τους για να μην προλαβαίνουν οι διοικήσεις. Ως εκ τούτου, γίνονται συνεχώς αλλαγές στο "ποιά" μέσα θα απεργήσουν, "πότε" και "πόσο". Μείνετε συνεχώς συντονισμένοι και ελέγξτε πριν χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε μέσο!

wibiya widget